Dławienie i przerywanie silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Dławienie i przerywanie silnika.
Witam przeszukałem kilka podobnych tematów ale niestrafilem u nikogo na taki problem jak mój.
Mianowicie silnik po odpaleniu na zimnym i ssaniu chodzi równo lecz po dodaniu gazu wpierw słychać zasysanie powietrza spod maski a potem dopiero obroty rosną, potem gdy się trochę rozgrzeje zaczyna nierówno chodzić na wolnych, podczas jazdy do 4 tys obrotów Przerywa jak by paliwa brakowało. Te przerywania są na ben i gaz.
powyżej 4tys idzie normalnie.
Błędy wyskoczyły 2 sond. Po odpięciu przeplywki niema różnicy w. Pracy silnika.
Świece nowe
Przewody i cewka podmieniona.
Silnik 2,4 alf 98r.
Sonda by miała takie znaczenie że podczas pracy tak by szwankował samochód?
Mianowicie silnik po odpaleniu na zimnym i ssaniu chodzi równo lecz po dodaniu gazu wpierw słychać zasysanie powietrza spod maski a potem dopiero obroty rosną, potem gdy się trochę rozgrzeje zaczyna nierówno chodzić na wolnych, podczas jazdy do 4 tys obrotów Przerywa jak by paliwa brakowało. Te przerywania są na ben i gaz.
powyżej 4tys idzie normalnie.
Błędy wyskoczyły 2 sond. Po odpięciu przeplywki niema różnicy w. Pracy silnika.
Świece nowe
Przewody i cewka podmieniona.
Silnik 2,4 alf 98r.
Sonda by miała takie znaczenie że podczas pracy tak by szwankował samochód?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Pierwsze i podstawowe pytanie to jest takie, czy dławienie i przerywanie jest wynikiem walniętej sondy, czy problem w pracy silnika powoduje że sondy wyskakują poza swój zakres pracy. Jakie konkretnie błędy są z tych sond? Sprawdzałeś szczelność dolotu? Jakie są wskazania przepływomierza?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Pewnie masz jakąś nieszczelność na dolocie - trzeba wszystko sprawdzić czy jakaś odma lub inny z przewodów jest nieszczelny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
No więc tak po skasowaniu błędów wyskoczył po ok 1km błąd 16514 skasowałem go. Przez jakiś czas spokój i wyskoczył błąd 16538. A jakiś czas temu były 2 odrazu..
Oglądałem dolot i nie wydaje mi sie nieszczelny, chyba że jest jakiś sposób żeby to. Sprawdzić w 100%.?
Zakręciłem. Butle żeby wyeliminować gaz pojeździłem trochę ale bez rezultatu.
Przepływomierz Idzie vagiem sprawdzić?
Oglądałem dolot i nie wydaje mi sie nieszczelny, chyba że jest jakiś sposób żeby to. Sprawdzić w 100%.?
Zakręciłem. Butle żeby wyeliminować gaz pojeździłem trochę ale bez rezultatu.
Przepływomierz Idzie vagiem sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Szczelność dolotu można sprawdzić na przykład za pomocą próby dymnej - odpinasz puszkę filtra, podpinasz do rury coś czym wytworzysz dym i obserwujesz. Wskazania przepływki da się sprawdzić w vagu
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Witam.Pyra_x pisze: ↑10 lut 2022, 17:44No więc tak po skasowaniu błędów wyskoczył po ok 1km błąd 16514 skasowałem go. Przez jakiś czas spokój i wyskoczył błąd 16538. A jakiś czas temu były 2 odrazu..
Oglądałem dolot i nie wydaje mi sie nieszczelny, chyba że jest jakiś sposób żeby to. Sprawdzić w 100%.?
Zakręciłem. Butle żeby wyeliminować gaz pojeździłem trochę ale bez rezultatu.
Przepływomierz Idzie vagiem sprawdzić?
Szczelność sprawdzisz na 100% tak jak się sprawdza silnik z turbiną czyli kompresorem (wyjdą wszystkie nieszczelności)
Poszukaj na forum a znajdziesz jak to się robi.
Te błędy co wyskakują dotyczy sond lambda (nie wiem ile masz dwie lub cztery) i trzeba je wymienić na sprawne.
Silnik na benzynie musi być w 100% sprawny aby można było to samo uzyskać na LPG (instalacja gazowa jest bardziej wymagająca)
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
Kup nawet używane aby tylko były sprawne.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Tak jak napisał długi11 pytanie czy sondy wyskakują bo są uszkodzone czy przez to że zła mieszanka się spała.. Ogólnie to raz wyskakuje b1 raz b2 a nieraz to i to, niema reguły więc wydaje mi się że przyczyną będzie gdzie indziej, dolot rozkręcony do samej przepustnicy posprawdzane, po dokręcane ale żadnych rezultatów.. Sprawdzę ta przeplywke jeszcze.
Sprawdzałem sondę na bloku
032 i w 1 i 3 bańce pokazuje 10,9v,
Rozrząd 093 pierwsza banka 680min/druga 1,20ms/trzecia.2.0CF/czwarta 14CF?
Sprawdzałem sondę na bloku
032 i w 1 i 3 bańce pokazuje 10,9v,
Rozrząd 093 pierwsza banka 680min/druga 1,20ms/trzecia.2.0CF/czwarta 14CF?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Witam
Proszę sprawdż jeszcze raz blok 032, ponieważ te pomiary nie mogą być realne.
Sondy powinny oscilować między 0 a 1V, szerokopasmowe sondy troche więcej, lecz nie 10.9V.
Sprawdż raz jeszcze.
Proszę sprawdż jeszcze raz blok 032, ponieważ te pomiary nie mogą być realne.
Sondy powinny oscilować między 0 a 1V, szerokopasmowe sondy troche więcej, lecz nie 10.9V.
Sprawdż raz jeszcze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Pierwszy i trzeci blok powinien chyba pokazywać korekty procentowe jeśli się nie mylę. 10.9% to trochę dużo, więc tam może być lewe powietrze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Również na blok 093, wartość 14 stopni jest za wysoka.Wartości nominalne są od -6 do +6 stopni.
Czyżby rozrząd przestawiony na 2 banku?
Czyżby rozrząd przestawiony na 2 banku?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Witam.
Po przeczytaniu posta, aż dziś sprawdziłem VCDS swój rozrząd (zmieniłem osobiście i mi wychodzi (-1 : 0) czyli OK.
Z tego co wiem, różnica między wałkami powinna być nie większa jak +/-6 stopni czyli wartość (-3 +3) lub (0 -6) lub (-2 a +4), więc w takiej sytuacji 14 stopni jest za duże i świadczy o źle ustawionym rozrządzie. Rozrząd ustawiamy na blokadach wału korbowym i wałkach rozrządu (tak właśnie ja to zrobiłem, a sprawdzilem po przebiegu około 4-5 tyś.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Potwierdzam w 1 i 3 bance sondy są 10,9 % a nie V blok 032.
Blok 033 to są Volty i jest w 2 i 4 bańce odpowiednio 0,415v i 0,425v.
Myslicie ze rozrzad przestawiony? Podobno niedawno robiony więc by się zgadzało, nigdy niemiałem styczności z rozrządem w tym silniku, jest szansa sprawdzić znaki bez rozbierania przodu?
Blok 033 to są Volty i jest w 2 i 4 bańce odpowiednio 0,415v i 0,425v.
Myslicie ze rozrzad przestawiony? Podobno niedawno robiony więc by się zgadzało, nigdy niemiałem styczności z rozrządem w tym silniku, jest szansa sprawdzić znaki bez rozbierania przodu?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Pyra_x pisze: ↑13 lut 2022, 22:04Potwierdzam w 1 i 3 bance sondy są 10,9 % a nie V blok 032.
Blok 033 to są Volty i jest w 2 i 4 bańce odpowiednio 0,415v i 0,425v.
Myslicie ze rozrzad przestawiony? Podobno niedawno robiony więc by się zgadzało, nigdy niemiałem styczności z rozrządem w tym silniku, jest szansa sprawdzić znaki bez rozbierania przodu?
Witam.
Nie wiem na 100% jak jest z silnikiem 2.4 z ustawieniem rozrządu ale powinno być tak samo jak V6 2.7T czyli:
Znaków żadnych nie ma (jest tylko jeden znak na kole wału głównego) rozrząd ustawia się na blokadach, czyli wkrętka (blokowanie wału korbowego) Następnie blokujesz wałki rozrządu specjalnym przyrządem, jeśli nie pasuje to zakładasz ściągacz (koła zębate wałków rozrządu są na stożkach) i ustawiasz w ten sposób rozrząd, także znaków na kołach nie ma.
Zdjęcie przedstawia jeszcze przed wyciągnięciem zawleczki napinacza paska rozrządu. Koła zębate rozrządu są luźne (bo są na stożkach)
Po zwolnieniu zawleczki i napięciu paska dopiero skręcasz śruby (z odpowiednią siłą) kół zębatych.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Sondy zmieniają swoje wartości? Ponieważ te 0.4 V sugerują o uszkodzenie. Powinny mieć wartości zmienne od 0.1 do 0.9 V.
Dokładnie sprawdż to napięcie, bo wyglądają uszkodzone.
Dokładnie sprawdż to napięcie, bo wyglądają uszkodzone.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
No więc tak faktycznie sondy na chodzącym silniku na postoju mają ok 0,270v-0,280v po dodaniu gazu podbijają do ok 0,820v więc chyba są sprawne.
Hmm czyli jak sprawdzić ten rozrzad? Rozumiem jak jest wymiana to zrobić tak jak po staremu było.. A jeżeli pasek na ktoryms walku rozrządu jest przestawiony to na którym? i w którą stronę w razie co go przestawic



Pojeździłem trochę, przełączyłem na gaz i tak jak by trochę lepiej chodził, moc ma, przy dodaniu gazu powiedzmy na 3 biegu przy rozpędzaniu się jak zacznie przerywać popuszczę gaz i dodam jeszcze raz to tak jak by przestawał przerywać i ciągnie dalej a powyżej 4tys to normalnie jedzie.
Na postoju po rozgrzaniu tak przerywa jakby zapłon wypadal
Hmm czyli jak sprawdzić ten rozrzad? Rozumiem jak jest wymiana to zrobić tak jak po staremu było.. A jeżeli pasek na ktoryms walku rozrządu jest przestawiony to na którym? i w którą stronę w razie co go przestawic
Pojeździłem trochę, przełączyłem na gaz i tak jak by trochę lepiej chodził, moc ma, przy dodaniu gazu powiedzmy na 3 biegu przy rozpędzaniu się jak zacznie przerywać popuszczę gaz i dodam jeszcze raz to tak jak by przestawał przerywać i ciągnie dalej a powyżej 4tys to normalnie jedzie.
Na postoju po rozgrzaniu tak przerywa jakby zapłon wypadal