A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
A jeszcze 1 pytanko jak bym sie zdecydował na komplet standardowy to LUKa czy SACHS?
Dzieki
Dzieki
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
boję się że to wszystko to i tak uno guano regenerowane..
sachs droższy o 600zł jak pamiętam. Mogę sprawdzić...
sachs droższy o 600zł jak pamiętam. Mogę sprawdzić...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Obie firmy są dobre, więc bierz co tańsze. I tak masz w planach sprzedaż auta, a nikt nie da Ci więcej, bo dałeś przykładowo Sachsa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Witam, Panowie co Wam udało się ustalić co do tego szarpania podczas ruszania z 1..głównie po trasie jak się rozgrzeje.. Mam właśnie to samo. Auto kupione pojeździłem trochę i takie coś.. Auto po mapie na 210km ale serwisowane w aso obecnie 167 tys przebiegu.. Szarpie tylko z 1, na innych biegach nic sprzęgło się nie ślizga.. Czy wymiana sprzęgła rozwiąże problem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzesko
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Rozwiąże na jakiś czas potem znowu będzie szarpać ja Kutz z tym walczę od jakiegoś czasu i szkoda chyba czasu i kasy bo ten typ tak ma...pisałem już z kilkoma osobami i wymieniali sprzęgło docisk poduszki pod silnikiem pod skrzynią i nic tylko wymiana sprzęgła pomaga na jakiś czas ...trzeba po prostu się nauczyć i dawać więcej gazu przy ruszania i jest ok ...No chyba ze ktoś znalazł jakiś złoty środek na to szarpabie to chętnie się dowiem
Szelag
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 gru 2013, 10:16
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubsko
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Witam
Długo mnie nie było na tym forum - od czasów posiadania A6 C5, w międzyczasie mialem wiele samochodów aż wróciłem do Audi i obecnie posiadam A6 C6 2.7 tdi manual FWD i tutaj zaczynają się analogię. Zrobilem gruntowne rozpoznanie i odpowiedź na problem tego watku dlaczego szarpie przy ruszaniu juz padła : winny jest fabryczny docisk który ma wadę fabryczna wynikająca albo z lichej konstrukcji albo z innych czynników - tak czy inaczej objawia się to tym że tarcza sprzęgłowa nie dolega cała powierzchnia do docisku i kola zamachowego. Temat dotyczy A6 C6 2.7TDI, A4 B7 2.7 3.0 TDI, A6 C7 2.0 TDI, A4 B8 2.0 TDI i czytałem też o A5 2.0 TDI. Tarcza dolegając częściowo ślizga się z uwagi na małą powierzchnię styku pypalajac się delikatnie na docisku i kole. Przy większym rozgrzaniu Tarcza łapie przyczepność na miejscach przypalonych(lub bardziej w których odłożył się materiał tarczy) i stąd te wibracje. Temat dotyczy również mnie - na fabrycznym sprzęgle tylko przy dłuższej jeździe lub przy ruszaniu w mieście w korku się objawiał. Po wymianie sprzęgła przez 1000km było idealnie, lecz po tym czasie mam identyczny objaw jak większość z was. Przypalenie opisane przez niektórych skutkuje ponieważ tarcza wyrównuje powierzchnię koła i docisku i objaw mija na jakiś czas lecz nie da rady go wyelinowac do końca na docisku LUKa - o Sachs jest mało mowy więc nie wiem czy ten zestaw pomaga, tak samo jak nie słyszałem o zakupie z ASO samego docisku (sprzedają osobno) i założeniu do tarczy i kola zamiennika.
Tak jak koledzy pisali wyżej - poduszki pod skrzynia i silnikiem to pojedyncze przypadki lub skutki jeżdżenia z tymi szarpaniami - problem leży w docisku. Zwrócicie uwagę na konstrukcje/wygląd docisku w w/w samochodach - wyglądają identycznie. Tam gdzie docisk ma inną budowę - problem nie występuje. Jest możliwość zakupu zestawu Sachs Performance, jednakże u mnie kosztuje 6.5 tys zł więc niestety odpada u mnie ta opcja, lecz inni stwierdzają ze pomaga. Jest też opcja kupienia samego docisku Performance do fabrycznej reszty lecz trzeba stoczyć rant wewnętrzny docisku - będzie haczyc o sprężyny tarczy (w Performance jest sztywna tarcza). Będę walczyl z tym problemem teraz i chyba wybiorę opcje zakupu w ASO samego docisku (1100zl) i założenia do zestawu obecnego i zobaczymy czy pomoże - z resztą na sprzęgłach z ASO te samochody robią trochę kilometrów. Jak coś nowego u mnie się pojawi to dam znać
.
P. S : pooglądajcie używane sprzęgła chociażby do mojego samochodu - zobaczycie przypalona powierzchnię styku docisku i dwumasu tylko na około 1/5 powierzchni - to potwierdza tezę z wada docisku
Tak jak koledzy pisali wyżej - poduszki pod skrzynia i silnikiem to pojedyncze przypadki lub skutki jeżdżenia z tymi szarpaniami - problem leży w docisku. Zwrócicie uwagę na konstrukcje/wygląd docisku w w/w samochodach - wyglądają identycznie. Tam gdzie docisk ma inną budowę - problem nie występuje. Jest możliwość zakupu zestawu Sachs Performance, jednakże u mnie kosztuje 6.5 tys zł więc niestety odpada u mnie ta opcja, lecz inni stwierdzają ze pomaga. Jest też opcja kupienia samego docisku Performance do fabrycznej reszty lecz trzeba stoczyć rant wewnętrzny docisku - będzie haczyc o sprężyny tarczy (w Performance jest sztywna tarcza). Będę walczyl z tym problemem teraz i chyba wybiorę opcje zakupu w ASO samego docisku (1100zl) i założenia do zestawu obecnego i zobaczymy czy pomoże - z resztą na sprzęgłach z ASO te samochody robią trochę kilometrów. Jak coś nowego u mnie się pojawi to dam znać
P. S : pooglądajcie używane sprzęgła chociażby do mojego samochodu - zobaczycie przypalona powierzchnię styku docisku i dwumasu tylko na około 1/5 powierzchni - to potwierdza tezę z wada docisku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
I co tam kolego działałeś coś w temacie? Ja dzisiaj od dłuższego czasu zrobiłem 200km i po tej trasie wleciałem w miasto i znowu szarpania dały o sobie znać.. Tylko na mocno rozgrzanym silniku..Rasil7 pisze: ↑20 paź 2021, 17:25WitamDługo mnie nie było na tym forum - od czasów posiadania A6 C5, w międzyczasie mialem wiele samochodów aż wróciłem do Audi i obecnie posiadam A6 C6 2.7 tdi manual FWD i tutaj zaczynają się analogię. Zrobilem gruntowne rozpoznanie i odpowiedź na problem tego watku dlaczego szarpie przy ruszaniu juz padła : winny jest fabryczny docisk który ma wadę fabryczna wynikająca albo z lichej konstrukcji albo z innych czynników - tak czy inaczej objawia się to tym że tarcza sprzęgłowa nie dolega cała powierzchnia do docisku i kola zamachowego. Temat dotyczy A6 C6 2.7TDI, A4 B7 2.7 3.0 TDI, A6 C7 2.0 TDI, A4 B8 2.0 TDI i czytałem też o A5 2.0 TDI. Tarcza dolegając częściowo ślizga się z uwagi na małą powierzchnię styku pypalajac się delikatnie na docisku i kole. Przy większym rozgrzaniu Tarcza łapie przyczepność na miejscach przypalonych(lub bardziej w których odłożył się materiał tarczy) i stąd te wibracje. Temat dotyczy również mnie - na fabrycznym sprzęgle tylko przy dłuższej jeździe lub przy ruszaniu w mieście w korku się objawiał. Po wymianie sprzęgła przez 1000km było idealnie, lecz po tym czasie mam identyczny objaw jak większość z was. Przypalenie opisane przez niektórych skutkuje ponieważ tarcza wyrównuje powierzchnię koła i docisku i objaw mija na jakiś czas lecz nie da rady go wyelinowac do końca na docisku LUKa - o Sachs jest mało mowy więc nie wiem czy ten zestaw pomaga, tak samo jak nie słyszałem o zakupie z ASO samego docisku (sprzedają osobno) i założeniu do tarczy i kola zamiennika.
Tak jak koledzy pisali wyżej - poduszki pod skrzynia i silnikiem to pojedyncze przypadki lub skutki jeżdżenia z tymi szarpaniami - problem leży w docisku. Zwrócicie uwagę na konstrukcje/wygląd docisku w w/w samochodach - wyglądają identycznie. Tam gdzie docisk ma inną budowę - problem nie występuje. Jest możliwość zakupu zestawu Sachs Performance, jednakże u mnie kosztuje 6.5 tys zł więc niestety odpada u mnie ta opcja, lecz inni stwierdzają ze pomaga. Jest też opcja kupienia samego docisku Performance do fabrycznej reszty lecz trzeba stoczyć rant wewnętrzny docisku - będzie haczyc o sprężyny tarczy (w Performance jest sztywna tarcza). Będę walczyl z tym problemem teraz i chyba wybiorę opcje zakupu w ASO samego docisku (1100zl) i założenia do zestawu obecnego i zobaczymy czy pomoże - z resztą na sprzęgłach z ASO te samochody robią trochę kilometrów. Jak coś nowego u mnie się pojawi to dam znać.
P. S : pooglądajcie używane sprzęgła chociażby do mojego samochodu - zobaczycie przypalona powierzchnię styku docisku i dwumasu tylko na około 1/5 powierzchni - to potwierdza tezę z wada docisku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Nie jest mocno zalecana taka operacja. Szarpania powoduje dwumas w połączeniu z tarczą. Ceny co podałeś są kosmiczne trzeba doliczyć jeszcze robociznę. Za tyle to się robi remont s-tronica. Poszukaj gdzieś za granicą może są zamienniki.rafalpe pisze: ↑13 sty 2022, 16:39U mnie to samo, też szarpie na 1 biegu podczas ruszania. Tyle, że ja mam silnik DDDA 190KM polift, model 2017 i u mnie nie ma zamiennika dla dwumasy i sprzęgłapozostaje tylko aso.
Koszt dwumasy 4000
Sprzęgło 2400
Wysprzęglik 590
Wobec tego zastanawiam się, czy nie wymienić póki co samego sprzęgłaco myślicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Pytanie tylko na ile wystarczy taki nowy zestaw koło + sprzęgło+ docisk itd cena do cglc to jakieś 3200zł ktoś może robił?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
i czy w cglc jest to samo co w cgld?
Dodano po 1 godzinie 30 minutach 42 sekundach:
https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/zest ... opis_start
znalazłem coś takiego...pytanie czy założyć sasch i dwumase LUK czy cały komplet Luk??
Dodano po 1 godzinie 30 minutach 42 sekundach:
https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/zest ... opis_start
znalazłem coś takiego...pytanie czy założyć sasch i dwumase LUK czy cały komplet Luk??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
I co Panowie z tu obecnych robliście coś w tym temacie..chodzi mi o to czy wymiana pomaga czy faktycznie tylko na chwile..robić cały komplet czy tylko sprzegło z dociskiem jak dwumasa jeszcze zdrowa??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 sty 2022, 07:57
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stare Babice
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
A nie próbował ktoś przerobić sprzęgła ? Tzn tarcze obić kevlarem i wzmocnić docisk u Radzikowskiego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 paź 2021, 23:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Panowie witam serdecznie,czy wymiana na komplet sachsa wyeliminuje te szarpania...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Z opisu innych użytkowników można wywnioskować, że wymiana pomaga na bardzo krótki czas.
Czytałem też na forum, że ktoś wymienił komplet sprzęgła i koło dwumasowe, a problem pozostał. Dopiero po wymianie poduszek silnika i skrzyni drgania ustąpiły.
Czytałem też na forum, że ktoś wymienił komplet sprzęgła i koło dwumasowe, a problem pozostał. Dopiero po wymianie poduszek silnika i skrzyni drgania ustąpiły.