A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 paź 2021, 23:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Problem szarpania pojawia się przy oryginalnym komplecie sprzegła od nowości.Czy ktoś założył komplet sachsa i szarpania dalej występują?Dzięki,pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Witam, ja wymieniłem poduchy silnika i skrzyni wszystkie org audi, ale drgania pozostały.Tylko na pierwszym biegu podczas ruszania jeśli się dłużej pojeździ po mieście. Przypaliłem trochę sprzęgło tak jak radzili na forum lecz to pomaga tylko na chwile..pytanie do tych co mieli taki problem i wymieniali komplet sprzęgło + dwumase.. jak się ma sytuacja po wymianie?wojciech007 pisze: ↑22 mar 2022, 19:12Z opisu innych użytkowników można wywnioskować, że wymiana pomaga na bardzo krótki czas.
Czytałem też na forum, że ktoś wymienił komplet sprzęgła i koło dwumasowe, a problem pozostał. Dopiero po wymianie poduszek silnika i skrzyni drgania ustąpiły.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Pytanie czy występuję zestaw sachsa..słyszałem że tylko LUK????danielbiernacki4 pisze: ↑21 mar 2022, 23:36Panowie witam serdecznie,czy wymiana na komplet sachsa wyeliminuje te szarpania...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 22:45
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Witam. Zamówiłem zestaw sprzęgła sachs do 2.0 caha a w kartonie zestaw LUK z napisem SACHS wiec nie warto przepłacać. Pozdrawiam
- Atlas_1977
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 maja 2022, 07:23
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Re:
Hej, możesz sprawdzić jakie mam sprzęgło i docisk? chodzi o numer seryjny? wauzzz4g3fn046701danolek pisze: ↑20 lut 2019, 02:12Tak,ja przerabialem temat. Fabrycznie jest za slaby docisk sprzegla. Wymienisz na nowy zestaw i bedzie to samo za chwile. Jedyne,co mozesz zrobic to wstawic zestaw sachs performance - sprzeglo i docisk sa wzmacniane w tej wersji. No ale bedzie ciut ciezej chodzic. A najlepiej to zmienic auto na automat :D
Możesz powiedzieć gdzie szukać zestawu sachs o kórym wspomniałeś?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 paź 2023, 23:09
- Imię: Matte
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: uk
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Po przeczytaniu całego wpisu widzę że nadal nie ma skutecznego rozwiązania na ten problem.
Mam idealną nowo zakupioną zabawke A6C7 2.0 tdi 177km 200kkm z tym samym problemem.
Przypalenie sprzęgła na 4 biegu pomogło, ale widzę że to tylko doraźny zabieg więc w najbliższych tygodniach będę wykonywał następujące prace z moim samochodem:
1- Wymiana tulei przednich wahaczy
2- Wymiana łączników stabilizatora
3- Wymiana płynu hamulcowego
4- Wymiana kompletnego rozrządu
5- Wymiana tarczy, klocków
6- Wymiana przednich amortyzatorów
7- Wymiana oleju, płynu hamulcowego, płynu chłodzącego, wszystkich filtrów
8- Wymiana oleju w skrzyni biegów (co ciekawe nikt o tym wcześniej nie wspomniał)
Nie jest to kolejność w jakiej prace będę wykonywał jednak po każdej będę robił około 1000-2000km i czekał na rezultat. Wiem, że na zdrowy rozsądek te naprawy nie powinny mieć na to wpływu jednak wymiana sprzęgła nikomu długoterminowo nie pomogła, a po przeczytaniu wpisu nikt nie zna konkretnego rozwiązania więc ja zabieram się za to z determinacją i nadzieją na rozwiązanie problemu, a w międzyczasie będę opisywał skutki moich działań.
/Pozdrawiam: Matte
Mam idealną nowo zakupioną zabawke A6C7 2.0 tdi 177km 200kkm z tym samym problemem.
Przypalenie sprzęgła na 4 biegu pomogło, ale widzę że to tylko doraźny zabieg więc w najbliższych tygodniach będę wykonywał następujące prace z moim samochodem:
1- Wymiana tulei przednich wahaczy
2- Wymiana łączników stabilizatora
3- Wymiana płynu hamulcowego
4- Wymiana kompletnego rozrządu
5- Wymiana tarczy, klocków
6- Wymiana przednich amortyzatorów
7- Wymiana oleju, płynu hamulcowego, płynu chłodzącego, wszystkich filtrów
8- Wymiana oleju w skrzyni biegów (co ciekawe nikt o tym wcześniej nie wspomniał)
Nie jest to kolejność w jakiej prace będę wykonywał jednak po każdej będę robił około 1000-2000km i czekał na rezultat. Wiem, że na zdrowy rozsądek te naprawy nie powinny mieć na to wpływu jednak wymiana sprzęgła nikomu długoterminowo nie pomogła, a po przeczytaniu wpisu nikt nie zna konkretnego rozwiązania więc ja zabieram się za to z determinacją i nadzieją na rozwiązanie problemu, a w międzyczasie będę opisywał skutki moich działań.
/Pozdrawiam: Matte
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Fajnie kolego dawaj znać co i jak w temacie..choć sadze ze i tak będziesz musiał robić sprzęgło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 paź 2023, 23:09
- Imię: Matte
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: uk
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Witam na ten moment prace wykonane to:
1- Wymiana tulei przednich wahaczy
2- Wymiana łączników stabilizatora
3- Wymiana przednich amortyzatorów
4- Wymiana kompletnego rozrządu
5- Wymiana termostatu
Wnioski jakie mam po przejechaniu 1000km to zdecydowana poprawa po wymianie przedniego zawieszania. Zawieszenie było w bardzo złym stanie, tuleje stare, spękane, wylane itp- tragedia. Drążki stabilizatora praktycznie latały luzem na śrubach. Co do amortyzatorów również bardzo zużyte. Tak jak wspomniałem odczułem zdecydowaną poprawę jednak szarpnięcia nadal się pojawiały, ale nie były juz tak irytujące.
Następnie wymieniłem komplet rozrządu, termostat, płyn chłodzący i cały serwis filtrów, olejów po czym problem jest praktycznie nie wyczuwalny. Jedynym sposobem jakim wywołać można szarpnięcia jest nienaturalne długie przetrzymywanie nogi na sprzęgle podczas przyspieszania, ale nie są to mocne szarpnięcia, a raczej delikatne drgania. Jeżeli chce ruszyć powoli bez gazu odpuszczam sprzęgło, auto rusza i problem kompletnie nie występuje, natomiast kiedy chce ruszyć szybciej to normalnie dodaje gaz puszczam sprzęgło bez przetrzymywania i wszystko jest ok.
Zdaje sobie sprawę że problem potrafi powracać nawet po dłuższym czasie, tak że jeszcze nie ogłaszam sukcesu będę jeździł w takim stanie jaki jest teraz i sprawdzał co się dzieje.
Następne działania to:
1- Wymiana tulei górnych przednich wahaczy
2- Wymiana płynu hamulcowego
3- Wymiana oleju w skrzyni biegów
4- Wymiana tylnych amortyzatorów, drążków, tulei
5- Wymiana hamulców przód, tył
W kontakcie Panowie za pare tysięcy kilometrów!
/Pozdrawiam: Matte
1- Wymiana tulei przednich wahaczy
2- Wymiana łączników stabilizatora
3- Wymiana przednich amortyzatorów
4- Wymiana kompletnego rozrządu
5- Wymiana termostatu
Wnioski jakie mam po przejechaniu 1000km to zdecydowana poprawa po wymianie przedniego zawieszania. Zawieszenie było w bardzo złym stanie, tuleje stare, spękane, wylane itp- tragedia. Drążki stabilizatora praktycznie latały luzem na śrubach. Co do amortyzatorów również bardzo zużyte. Tak jak wspomniałem odczułem zdecydowaną poprawę jednak szarpnięcia nadal się pojawiały, ale nie były juz tak irytujące.
Następnie wymieniłem komplet rozrządu, termostat, płyn chłodzący i cały serwis filtrów, olejów po czym problem jest praktycznie nie wyczuwalny. Jedynym sposobem jakim wywołać można szarpnięcia jest nienaturalne długie przetrzymywanie nogi na sprzęgle podczas przyspieszania, ale nie są to mocne szarpnięcia, a raczej delikatne drgania. Jeżeli chce ruszyć powoli bez gazu odpuszczam sprzęgło, auto rusza i problem kompletnie nie występuje, natomiast kiedy chce ruszyć szybciej to normalnie dodaje gaz puszczam sprzęgło bez przetrzymywania i wszystko jest ok.
Zdaje sobie sprawę że problem potrafi powracać nawet po dłuższym czasie, tak że jeszcze nie ogłaszam sukcesu będę jeździł w takim stanie jaki jest teraz i sprawdzał co się dzieje.
Następne działania to:
1- Wymiana tulei górnych przednich wahaczy
2- Wymiana płynu hamulcowego
3- Wymiana oleju w skrzyni biegów
4- Wymiana tylnych amortyzatorów, drążków, tulei
5- Wymiana hamulców przód, tył
W kontakcie Panowie za pare tysięcy kilometrów!
/Pozdrawiam: Matte
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 paź 2023, 23:09
- Imię: Matte
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: uk
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Panowie powiem wam tak, że sprzęgła nie dotknąłem, a auto śmiga perfect. Pierwsze co doradzę to zróbcie sobie regulacje dawki paliwa przez VCDS >nastawy podstawowe > IDE02703 Resetowanie wartosci wyuczonych. Druga sprawa zrobienie zawieszenia dolnego z przodu. Trzecia wymiana płynu hamulcowego. Bardzo niskie koszty tych napraw i u mnie problem rozwiązany. Mówcie co chcecie wymiana sprzęgła nic wam nie da. Dodatkowo warto wymienić rozrząd i płyn chłodzący po czym ustawić kąt synchronizacji.
Pozdrawiam ja mam problem rozwiązany.
Pozdrawiam ja mam problem rozwiązany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2022, 13:07
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Dużo już zrobiłeś km po tych zabiegach?MatteA6C7 pisze: ↑13 gru 2023, 18:32Panowie powiem wam tak, że sprzęgła nie dotknąłem, a auto śmiga perfect. Pierwsze co doradzę to zróbcie sobie regulacje dawki paliwa przez VCDS >nastawy podstawowe > IDE02703 Resetowanie wartosci wyuczonych. Druga sprawa zrobienie zawieszenia dolnego z przodu. Trzecia wymiana płynu hamulcowego. Bardzo niskie koszty tych napraw i u mnie problem rozwiązany. Mówcie co chcecie wymiana sprzęgła nic wam nie da. Dodatkowo warto wymienić rozrząd i płyn chłodzący po czym ustawić kąt synchronizacji.
Pozdrawiam ja mam problem rozwiązany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 paź 2023, 23:09
- Imię: Matte
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: uk
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
już mam 10 000 zrobione i wszystko jest ok. Sprzęgło nie ruszone
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2020, 14:19
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Karpacz
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Witam Panowie i ja się podzielę z wami swoimi doświadczeniami z owym poszrpywaniem.. Więc swoje A6 C7 2.0 Tdi 177KM z manualną skrzynią biegów mam już 4 lata. Jak ją kupiłem przebieg 200 tys km, szarpanie było wyczuwalne od razu po zakupie ale bardzo rzadko i delikatnie ( dosłownie na miesiąc ). Jak występowało dawałem ciut więcej gazu i było ok. Po jakimś roku użytkowania, slizneło mi się sprzęgło na 4 biegu ( 1500 obr/min podjazd pod wzniesienie), po jakimś tygodniu przestało się ślizgać... I tak w ciągu następnych trzech lat raz na pół roku się chwilę ślizgał i później przechodziło.. Przejeżdżiłem tak 40 tys km i w sumie dalej mógłbym jeździć ale stwierdziłem że zmienię sprzęgło i dwumas, po pierwsze czas najwyższy a po drugie kosztuje już 3200zl - 3400zl a nie 5700zl jak w 2020r. Zestaw LUK sprzęgło nr 624 375 900, dwumas nr 415070610 wymieniłem też olej w skrzyni na RAVENOL MTF 3 75W - 4 litry i łożysko wałka atakującego ( lewa półoś) nr 0B4409294D. Sprzęgło zmieniałem sam, czas operacyjny 12 godzin, teraz machnął bym to w 8 godzin bez problemu, zmieniłem sprzęgło, koło dwumasowe zostawiłem oryginał nr 0B1105266 AL gdyż ponieważ chciałem zmienić je profilaktycznie z racji 250 tys ale po pierwsze stare nie dawało żadnych oznak zużycia, po drugie nowe przyszło z takimi luzami i tak rozklekotane jak jeszcze nigdy nie widziałem a widziałem trochę tego i po trzecie jak się rozleci to sam sobie zmienię w 8 godz więc luzik. Powodem slizgania się sprzęgła był docisk nie tarcza, tarcza była zużyta w 1/3 od zewnątrz ( w sensie nie było tam rowków a od środka do 2/3 normalnie były) ponoć docisk są wadliwe i nie dociskając tarczy całą powieszchnią tylko właśnie po zewnątrz. Tak czy siak po tej wymianie, przy okazji poszrpywanie przy ruszaniu znikło, na razie dopiero 1.5 tys km przejechane ale jest ok. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2022, 13:07
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Nie da rady wymienić samego docisku ?DonFloriano pisze: ↑19 cze 2024, 22:18Witam Panowie i ja się podzielę z wami swoimi doświadczeniami z owym poszrpywaniem.. Więc swoje A6 C7 2.0 Tdi 177KM z manualną skrzynią biegów mam już 4 lata. Jak ją kupiłem przebieg 200 tys km, szarpanie było wyczuwalne od razu po zakupie ale bardzo rzadko i delikatnie ( dosłownie na miesiąc ). Jak występowało dawałem ciut więcej gazu i było ok. Po jakimś roku użytkowania, slizneło mi się sprzęgło na 4 biegu ( 1500 obr/min podjazd pod wzniesienie), po jakimś tygodniu przestało się ślizgać... I tak w ciągu następnych trzech lat raz na pół roku się chwilę ślizgał i później przechodziło.. Przejeżdżiłem tak 40 tys km i w sumie dalej mógłbym jeździć ale stwierdziłem że zmienię sprzęgło i dwumas, po pierwsze czas najwyższy a po drugie kosztuje już 3200zl - 3400zl a nie 5700zl jak w 2020r. Zestaw LUK sprzęgło nr 624 375 900, dwumas nr 415070610 wymieniłem też olej w skrzyni na RAVENOL MTF 3 75W - 4 litry i łożysko wałka atakującego ( lewa półoś) nr 0B4409294D. Sprzęgło zmieniałem sam, czas operacyjny 12 godzin, teraz machnął bym to w 8 godzin bez problemu, zmieniłem sprzęgło, koło dwumasowe zostawiłem oryginał nr 0B1105266 AL gdyż ponieważ chciałem zmienić je profilaktycznie z racji 250 tys ale po pierwsze stare nie dawało żadnych oznak zużycia, po drugie nowe przyszło z takimi luzami i tak rozklekotane jak jeszcze nigdy nie widziałem a widziałem trochę tego i po trzecie jak się rozleci to sam sobie zmienię w 8 godz więc luzik. Powodem slizgania się sprzęgła był docisk nie tarcza, tarcza była zużyta w 1/3 od zewnątrz ( w sensie nie było tam rowków a od środka do 2/3 normalnie były) ponoć docisk są wadliwe i nie dociskając tarczy całą powieszchnią tylko właśnie po zewnątrz. Tak czy siak po tej wymianie, przy okazji poszrpywanie przy ruszaniu znikło, na razie dopiero 1.5 tys km przejechane ale jest ok. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2020, 14:19
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Karpacz
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Oczywiście że można wymienić sam docisk ale... problemem był docisk a skutkiem częściowo zużyta tarcza. Komplet sprzęgła czyli tarcza, docisk, łożysko i tuleja po której "chodzi" łożysko kosztuje 1100 zł więc bez tragedii. Co do poszarpywania to ma ono niby wrócić za jakiś czas, temat jest dosyć mocno opisany na forum" Audi a4 b8 - slizgajace się sprzęgło " tzn wadliwego docisku, ( w a4 jest taka sama skrzynia jak u nas w A6) tam wszystkim się ślizga sprzęgło po wgraniu programu ( wirusa, chipa zwał jak zwał) i podniesieniu momentu obrotowego silnika powyżej 400 Nm, a my mamy u nas w CGLC 177 KM i 380 Nm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszanów
Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu
Witam a prubowac ktoś obić kevlarem i wzmocnić docisk?