Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?

Silniki wysokoprężne
krzychorm177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 sty 2022, 15:22
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2015
Moje auto: A4 B8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Myszyniec

Re: [CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?

Post autor: krzychorm177 » 22 sty 2022, 15:27

Jak dostać się do tej chłodniczki? Trzeba wyciągać silnik cały, czy można z góry jakoś?

https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... offer-link
Co sądzicie o tej chłodniczce?

DJLUKI8888!!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 kwie 2021, 19:36
Imię: Lukasz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: [CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?

Post autor: DJLUKI8888!! » 22 mar 2022, 13:40

Witam Panowie mam pytanie czy zapchana totalnie chlodnica egr moze byc powodem braku mocy powyzej 2300 rpm ?? Dodam ze z dołu przyspiesza wszystko normalnie powyzej 2300 rpm przy mocniejszym dodaniu gazu zaczyna wydobywac sie czarny dym wydechów i auto nie jedzie, na hamowni wyszlo 140 km z koleji moment 390 Nm dodam ze w aucie usuniety i wyprogramowany jest DPF , teraz poszła do sprawdzenia Turbina i przy okazji okazalo sie calkowicie zapchana chlodniczka Egr , zapala sie blad P040200 , czy może to byc przyczyna?? Prosze o podpowiedź jestem tu nowy przeraszam za niespójności.

mariuszAudi79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2021, 22:44
Imię: Mariusz
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: [CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?

Post autor: mariuszAudi79 » 11 cze 2022, 13:56

Czy mógłby ktoś udostępnić schemat z ELSY wyjęcia chłodnicy EGR z silnika DDCB. mam na myśli ta okrągłą schowaną głęboko pod turbiną.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?

Post autor: mat1324 » 12 cze 2022, 17:35

Instrukcja jest taka sama jak dla CNHA :).

https://www.dropbox.com/s/wfq1dpev7v640 ... I.rar?dl=1

mgajder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lis 2020, 23:22
Imię: Martin
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: DE

Re: [CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?

Post autor: mgajder » 06 kwie 2025, 12:38

Witam Panowie,
miałem turbo do regeneracji więc przy okazji dałem DPF do czyszczenia i okazało się, że EGR z chłodniczką jest do wymiany.
Po wymianie pierwsza trasa na autostradzie i okazało się, że auto w granicy 1600 obrotów oraz prędkości 120km/h najczęściej jadąc pod górkę a odpuszczając nogę z gazu auto zaczyna szarpać. Błędów brak, a po dodaniu gazu wszystko znika i tylko w tym przedziale się pojawia.
Mechanik miał zamówić egr z firmy Mahle, ale okazało się że był niedostępny i zamówił jakiejś firmy PartsTec i dowidziałem się dopiero po odebraniu samochodu. Do tego delikatnie słychać gwizd (nieszczelność?) który podczas dodawania gazu nie słabnie ale też nie jest głośniejszy.
Miał ktoś podobny problem?

Ps. Ma ktoś namiary na jakąś firmę gdzie nowych egr z chłodniczką wyczyścić ultradźwiękiem? Wtedy podobno czyszczenie nie powoduje uszkodzeń danego egr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja