[CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?
[CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?
Mam do wymiany chłodnice recyrkulacji spalin ale która jest do wymiany ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sama chłodnica ma oznaczenie 04L131513B, ale najczęściej wszyscy podają numer 04L131512A, który oznacza chodnicę wraz z klapką regulacyjną. Na allegro trochę tego jest, więc coś znajdziesz używanego. Nowej nie warto kupować, ponieważ będzie kosztować sporo, a jak kupisz używaną, to wystarcze, że ją przeczyścisz czymś co rozpuszcza nagar i będzie jak nowa.
mat1324, dwa tygodnie temu, po oględzinach w ASO, dowiedziałem się, że u mnie również istnieje konieczność wymiany chłodnicy układu recyrkulacji spalin. Mój samochód to A6 C7 2.0TDI 190KM z 2015 roku. W kosztorysie naprawy otrzymałem informację, że część którą należy wymienić to 04L131513BX. Cały problem polega na tym, że deklarowana możliwość zamówienia części przez ASO to początek stycznia przyszłego roku... Zdecydowałem więc poszukac na własną rekę takiej cześci, jednak nowa jest zupełnie niedostępna, wszędzie ten sam termin dostępności.
Czy dostępne na allegro używane części 04L131512A są w pełni kompatybilne z 04L131513BX?
Czy zamontowanie takiej używanej części może mieć jakieś negatywne konsekwencje? Pytam, ponieważ nie wiem w jaki sposób zweryfikować stan używanej części i na co zwrócić uwagę.
Czy dostępne na allegro używane części 04L131512A są w pełni kompatybilne z 04L131513BX?
Czy zamontowanie takiej używanej części może mieć jakieś negatywne konsekwencje? Pytam, ponieważ nie wiem w jaki sposób zweryfikować stan używanej części i na co zwrócić uwagę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Części z literą X są po regeneracji z pełną gwarancją serwisu. Chłodnica z końcówką 513B lub 513BX (po regeneracji), to sama chłodnica. Natomiast chłodnica z końcówką 512A zawiera również zawór EGR. Kup używaną całość po małym przebiegu i tyle. Czasami na allegro z końcówką 512A jest też sama chłodnica, bo sprzedają osobno.
[ Dodano: 2019-11-18, 16:12 ]
Po kupnie używanej możesz ją przeczyścić chemią do nagaru.
[ Dodano: 2019-11-18, 16:12 ]
Po kupnie używanej możesz ją przeczyścić chemią do nagaru.
mat1324,
Czy któraś z ofert jest nie w porządku?
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 5513484076
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 8663539592
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 6856778202
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 5513484076
https://allegro.pl/oferta/audi-a4-5-6-b ... 7629527021
Zauważyłem, że nie zawsze przebieg przekłada się na cenę, według opisów ta z najniższym przebiegiem jest najtańsza.
Czy któraś z ofert jest nie w porządku?
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 5513484076
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 8663539592
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 6856778202
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spa ... 5513484076
https://allegro.pl/oferta/audi-a4-5-6-b ... 7629527021
Zauważyłem, że nie zawsze przebieg przekłada się na cenę, według opisów ta z najniższym przebiegiem jest najtańsza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Pytanie tylko gdzie dostać uszczelki po rozdzieleniu chłodniczki od egr'u ? Słabe uszczelnienie na starej uszczelce może powodować dostawanie się spalin do płynu lub odwrotnie. No i przypadek z forum gdzie po czyszczeniu chłodniczka się rozszczelniła. Stoję właśnie przed dylematem czyścić czy nie ruszać bo mam egr na stole. U mnie gruszka zapiekłą się w pozycji dolnej czyli jak mniemam zamknięty(Po podaniu podciśnienia gruszka ciągnie cięgno w górę i otwiera egr tak?)
P.S. Do uszczelnienia EGR z chłodniczką może jakaś pasta do wydechów 1200stC czy lepiej uszczelka do mis olejowych itp do 300stC?
P.S. Do uszczelnienia EGR z chłodniczką może jakaś pasta do wydechów 1200stC czy lepiej uszczelka do mis olejowych itp do 300stC?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 wrz 2021, 19:41
- Imię: Rafal
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A4 B8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zielona góra
Re: [CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?
witam
w którym miejscu tego silnika CNHA znajduje się ta chłodnicza EGR bo niemowę jej zlokalizować ?
w którym miejscu tego silnika CNHA znajduje się ta chłodnicza EGR bo niemowę jej zlokalizować ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [CNHA 2.0 190 KM] EGR - dwie chłodnice recyrkulacji spalin ?
Pod turbo i dolotem turbo.