[CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lip 2021, 19:49
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Posiada ktoś instrukcje demontażu DPF ? Chlodniczki EGR ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 lip 2021, 11:29
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Mat dziękuję za instrukcję jednak o inne wskazówki mi chodziło. Bardzo miło z Twojej strony.mat1324 pisze: ↑27 lip 2021, 23:06Bezpiecznik ma w górnej części metalowe elementy, które pozwalają go sprawdzić bez wyciągania. Multimetr przełączasz w tryb sprawdzania ciągłości obwodu (brzęczyk) i dotykasz oba te punkty. Jak piszczy, to jest przejście, więc i bezpiecznik jest cały. W ten sposób możesz sprawdzić bezpiecznik w ciągu sekundy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Tomek jak Twoje zmagania z problemem?Tomekk22 pisze: ↑03 sie 2021, 23:31Mat dziękuję za instrukcję jednak o inne wskazówki mi chodziło. Bardzo miło z Twojej strony.mat1324 pisze: ↑27 lip 2021, 23:06Bezpiecznik ma w górnej części metalowe elementy, które pozwalają go sprawdzić bez wyciągania. Multimetr przełączasz w tryb sprawdzania ciągłości obwodu (brzęczyk) i dotykasz oba te punkty. Jak piszczy, to jest przejście, więc i bezpiecznik jest cały. W ten sposób możesz sprawdzić bezpiecznik w ciągu sekundy.
U mnie przyczyna niewydajnego wypalania okazał się wlaśnie czujnik temp spalin w turbinie.
Pomogła analiza parametrów podczas jazdy aby stwierdzić, że jest coś z nim nie tak. Na postoju czy przed rozpoczętym procesem wypalania nie wykazywal żadnych anomalii.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 lip 2021, 11:29
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Dzięki za info. W poniedziałek jadę na diagnostykę. Na pewno dam znać.
PS. Masz numer czujnika który wymieniłeś?
PS. Masz numer czujnika który wymieniłeś?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
To byl czujnik nr 1 w turbinie. W innym temacie wrzucilem jak wygladaly odczyty podczas jazdy, takze mozesz sobie zerknac i ewentualnie porownac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
udało sie usunąć usterkę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 lip 2021, 11:29
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Po urlopie przetestuje auto i dam znać. Wiele wskazuje na to,że tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 wrz 2021, 21:22
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Cześć.
Mialem podobne problemy, szczególnie z błędem P2002 - DPF efficiency below treshold.
W międzyczasie zaplątał się błąd lambdy, którą wymieniłem.
Potem, po chwili wytchnienia, co chwilę dalej miałem "checka" 2002.
Zacząłem czytać i wyszło, że winowajcą jest prawdopodobnie zapchana chłodnica EGR (przebieg po 160kkm).
W zeszłym tygodniu wymieniłem chłodnicę i po około 600km checka nie widać. Była faktycznie zapchana sadzą i pozostałościami z Adblue (białe).
Co więcej, wypalanie DPF wcześniej odbywało się co około 450km, a teraz przy przejechaniu tego samego dystansu od wypalania jest 57% zapełnienia filtra.
Temat niby zamknięty w tej kwestii, ale po robocie pojawiło się coś dziwnego i w sumie chyba pasowałoby to dalej do tego tematu ze względu na ciąg przyczynowo-skutkowy.
Po wymianie chłodnicy pojeździłem kilka dni dookoła komina i wszystko było ok.
Następnie w weekend wybrałem się w trasę i tu przykra niespodzianka.
Kilka razy na przestrzeni tych ok 500km zdarzyło się 4-5 incydentów, że do kabiny (przy różnych prędkościach - i jazda miejska i autrostrada) zassało spaliny spod machy.
Problem nietęgi, ponieważ nie dzieje się to ciągle, ale zdarzyło się to powiedzmy punktowo - kilka razy.
Nie trwało za długo, bo po wyłączeniu nawiewu i przewietrzeniu, po krótkim czasie było już "czysto".
Gdyby to była stała nieszczelność po składaniu po wymianie chłodnicy EGR, to raczej byłoby czuć spaliny ciągle.
Jest to jednak doraźne.
Ma ktoś z was może jakiś pomysł?
P.S. Oczywiście jestem umówiony na reklamację (w warsztacie wszyscy wielkie oczy bo pozakładali nowe uszczelki i niby skąd to).
Mialem podobne problemy, szczególnie z błędem P2002 - DPF efficiency below treshold.
W międzyczasie zaplątał się błąd lambdy, którą wymieniłem.
Potem, po chwili wytchnienia, co chwilę dalej miałem "checka" 2002.
Zacząłem czytać i wyszło, że winowajcą jest prawdopodobnie zapchana chłodnica EGR (przebieg po 160kkm).
W zeszłym tygodniu wymieniłem chłodnicę i po około 600km checka nie widać. Była faktycznie zapchana sadzą i pozostałościami z Adblue (białe).
Co więcej, wypalanie DPF wcześniej odbywało się co około 450km, a teraz przy przejechaniu tego samego dystansu od wypalania jest 57% zapełnienia filtra.
Temat niby zamknięty w tej kwestii, ale po robocie pojawiło się coś dziwnego i w sumie chyba pasowałoby to dalej do tego tematu ze względu na ciąg przyczynowo-skutkowy.
Po wymianie chłodnicy pojeździłem kilka dni dookoła komina i wszystko było ok.
Następnie w weekend wybrałem się w trasę i tu przykra niespodzianka.
Kilka razy na przestrzeni tych ok 500km zdarzyło się 4-5 incydentów, że do kabiny (przy różnych prędkościach - i jazda miejska i autrostrada) zassało spaliny spod machy.
Problem nietęgi, ponieważ nie dzieje się to ciągle, ale zdarzyło się to powiedzmy punktowo - kilka razy.
Nie trwało za długo, bo po wyłączeniu nawiewu i przewietrzeniu, po krótkim czasie było już "czysto".
Gdyby to była stała nieszczelność po składaniu po wymianie chłodnicy EGR, to raczej byłoby czuć spaliny ciągle.
Jest to jednak doraźne.
Ma ktoś z was może jakiś pomysł?
P.S. Oczywiście jestem umówiony na reklamację (w warsztacie wszyscy wielkie oczy bo pozakładali nowe uszczelki i niby skąd to).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 wrz 2021, 21:22
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Witam,
w związku z tym, że od 27 wrz 2021 minęło prawie 30 dni, chciałem serdecznie podziękować za wsparcie i opinie
BTW, samo przyszło samo poszło i nikt nie wie dlaczego.
Po kilku "gazowaniach" pasażerów problem zniknął, odpukać, bezpowrotnie.
Pozdrawiam.
w związku z tym, że od 27 wrz 2021 minęło prawie 30 dni, chciałem serdecznie podziękować za wsparcie i opinie
BTW, samo przyszło samo poszło i nikt nie wie dlaczego.
Po kilku "gazowaniach" pasażerów problem zniknął, odpukać, bezpowrotnie.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 sty 2021, 16:58
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
WITAM raczej u mnie rowniez chlodniczka do wymiany, czy roznica cisnien nie jest za duza? moze to jednak czujnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 kwie 2021, 16:38
- Imię: Witold
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Slupsk
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Między innymi demontaz DPF-a i chłodniczki spalin-a takze wymiana paska rozrządu i alternatora u przyjaciół skośnookich
https://www.youtube.com/watch?v=07md6rl5PwY
Ps.Przyrzad do blokowania rozrzadu w silnikach 2,0 CR
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... 9562020961
Dodano po 8 minutach 13 sekundach:
https://www.youtube.com/watch?v=07md6rl5PwY
Ps.Przyrzad do blokowania rozrzadu w silnikach 2,0 CR
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... 9562020961
Dodano po 8 minutach 13 sekundach:
Na tym japonskim filmie silnik 2,0 TDI a nie CR jak nasz.Głuchy Witek pisze: ↑01 lis 2021, 14:08Między innymi demontaz DPF-a i chłodniczki spalin-a takze wymiana paska rozrządu i alternatora u przyjaciół skośnookich
https://www.youtube.com/watch?v=07md6rl5PwY
Ps.Przyrzad do blokowania rozrzadu w silnikach 2,0 CR
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... 9562020961
- KKgg
- Moderator
- Posty: 562
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.
Dzień dobry!
Pacjent z silnikiem jak w tytule. Wali poniższymi błędami i domyślam się, że przyczyną jest któryś z dwóch czujników różnicy ciśnień.
Czy po wymianie czujnika jest potrzebna jakaś adaptacja czy coś takiego?
Pacjent z silnikiem jak w tytule. Wali poniższymi błędami i domyślam się, że przyczyną jest któryś z dwóch czujników różnicy ciśnień.
Czy jesteście w stanie wywnioskować, który z tych dwóch czujników jest do wymiany? Szkoda wydawać extra 200PLN jeśli można by je spożytkować jakoś inaczej . Planuję więc na początek wymienić jeden czujnik. Mogę niby zrobić to na chybił trafił i jeśli błąd powróci to zamienię je miejscami i zobaczę co to przyniesie. Rozumiem, że czujnik 03L906051D mogę spokojnie włożyć w miejsce takiego z literką B na końcu?5158 - Diesel Particulate Filter; Differential Pressure Sensor
P2456 00 [104] - Intermittent
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 14
Mileage: 181132 km
Date: 2022.02.17
Time: 13:04:47
Engine speed: 2913.50 /min
Normed load value: 93.3 %
Vehicle speed: 115 km/h
Coolant temperature: 92 °C
Intake air temperature: 118 °C
Ambient air pressure: 970 mbar
Voltage terminal 30: 14.540 V
Unlearning counter according OBD: 36
Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: -334 hPa
Particl.filt.: different.press.sensor 1 bank 1: adaptat. value: -185 hPa
Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: -149 hPa
Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -150 hPa
Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 9.5 °C
Particle filter: soot mass measured: -11.80 g
Particle filter: soot mass calculated: 9.67 g
5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2452 00 [174] - Elect. Malfunction
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 254
Mileage: 181124 km
Date: 2022.02.17
Time: 12:54:32
Engine speed: 1589.00 /min
Normed load value: 65.9 %
Vehicle speed: 20 km/h
Coolant temperature: 38 °C
Intake air temperature: 34 °C
Ambient air pressure: 960 mbar
Voltage terminal 30: 14.120 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 1047 hPa
Particl.filt.: different.press.sensor 1 bank 1: adaptat. value: 1196 hPa
Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: -149 hPa
Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -150 hPa
Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 9.0 °C
Particle filter: soot mass measured: -11.80 g
Particle filter: soot mass calculated: 9.40 g
Czy po wymianie czujnika jest potrzebna jakaś adaptacja czy coś takiego?