Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.

Silniki wysokoprężne
s6vrgn_
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2020, 17:35
Lokalizacja: Luzino

[CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.

Post autor: s6vrgn_ » 11 kwie 2020, 18:51

Witam serdecznie, panowie.

Powiem szczerze, że często zaglądałem na wasze forum, czytałem o usterkach, ekscytowałem waszymi autkami i śledziłem na bieżąco wiele tematów, lecz zawsze jako gość.

Dziś zdecydowałem się założyć konto, bo szczerze powiedziawszy jestem kompletnie bezradny i nie wiem gdzie szukać pomocy.

Otóż mniej więcej w połowie grudnia zeszłego roku kupiłem Audi A6 C7, 2014 rocznik, 140 tys. przebiegu, 2.0 TDI ultra (190KM). Autko piękne, odkąd mam prawo jazdy zawsze marzyłem o tym modelu w wersji Avant i myślałem, że moje marzenia się spełniły, ale nic bardziej mylnego.

Historia będzie odrobinę długa, ale niestety tego wymaga:
Samochód kupiłem u sprawdzonego dealer'a w Niemczech, nie jest powypadkowa, a przebieg przeanalizowany i potwierdzony. Poza jednym małym zadrapaniem na przednim zderzaku miało być z nim wszystko w porządku i tak też mi się wydawało. Przejechałem samochodem z Niemiec około 1200 kilometrów jednego dnia, do Polski. Prowadziło się świetnie, nic nie stukało, nie pukało, 0 negatywnych kontrolek. Po około tygodniu jazdy (krótkodystansowej) samochód zaczął przybierać wyższe niż zwykle obroty przed wyłączeniem (około 1000RPM), nie wiedziałem z czym to się wiąże, ale zdecydowałem się nie martwić, bo to przecież w miarę nowe auto - wie co robi. Tydzień później - kontrolka: Filtr cząstek stałych, awaria systemu. Patrz podręcznik. Zadzwoniłem do mechanika poinstruował mnie, że przyczyn może być kilka, przy czym to dziwne po takiej trasie i przy tak "niezajechanym" aucie. Stanęło na tym, że to kwestia robienia krótkich tras i DPF do przepalenia lub wyczyszczenia. Znalazłem firmę, facet przez telefon polecił mi przejechać się na ekspresówkę i przepalenie auta, kiedy wyjeżdżałem auto przeszło w stan awaryjny i wtedy już miałem zgłosić się tylko prosto do ich firmy. Tam zatrzymali samochód na około 2 godziny, po czym zadzwonili, że nie wyjmowali filtra tylko przepalili go "wewnętrznie" - kontrolki brak, wszystko pięknie. Poinformowali mnie, że teraz błąd nie powinien pojawić się przez dłuższy czas, nawet przy krótkich trasach, ale zasugerowali, żebym auto przepalał (około 50 km trasy) raz w tygodniu. Tak też robiłem i po około miesiącu dokładnie ta sama sytuacja. Pojechałem do innej firmy - wyjęli filtr, wyczyścili chemicznie, ale nie byli w stanie usunąć błędu. Autko oddałem do ASO - błąd usunięty + kontrolki brak. Mija kolejny miesiąc, trasy robię dłuższe i częstsze, żeby autko 'przepalić'. Błąd wyskakuje znowu, wracam do firmy, która dała mi roczną gwarancję - stwierdzają, że filtr jest czysty, praktycznie w ogóle nie zabrudził się od czasu czyszczenia, komputer wskazuje wszystko okej, więc znów jadę do ASO, które odnajduje problem w Sondzie LAMBDA. Niestety rozmowa z mechanikiem po tej wizycie odbywała się telefonicznie i to w godzinach mojej pracy, stąd nie dowiedziałem się wiele; poinformował mnie jedynie, że teraz będzie już wszystko dobrze na długi, długi czas. Nie mija pełny miesiąc - kontrolka znów się świeci.

W skrócie: kontrolka awarii systemu DPF wyskakuje mi już 4ty raz od niespełna pół roku, po przepaleniu, czyszczeniu chemicznym i 'naprawy' sondy LAMBDA.

Na wtorek (14 kwietnia) jestem umówiony na kolejną wizytę w ASO, może coś stwierdzą, ale szczerze powiedziawszy boję się po raz setny naprawiać tej samej rzeczy. Zastanawiam się mocno nad sprzedażą samochodu i kupnem poliftowej wersji w benzynie, ale zdążyłem się już zakochać w tym samochodzie i ma wszystko czego potrzebuję, stąd bardzo zależy mi na tym, żeby w końcu uporać się z usterką.

Tu pojawia się moje pytanie - co robić?
a. czy ktoś z was może miał podobny problem lub posiada doświadczenie i jakieś zalecenia?
b. może jakieś kupić nowy filtr?
c. może zdemontować obecny filtr i jeździć bez? (wolałbym tego uniknąć, samochód jest na niemieckich blachach i to tam musi przechodzić przegląd)
d. może się poddać i jeździć niezawodną A6 C5?

Do tego jak na złość przez chwilę po uruchomieniu piszczą mi paski, więc to pewnie rozrząd, który chciałem wymienić u mojego zaufanego mechanika, a on przez przez sytuację wirusa zrobił sobie urlop. Czy mogę tak pojeździć jeszcze jakiś miesiąc?

Pozdrawiam was Panowie i Panie serdecznie, mam nadzieję że ktoś ma dla mnie jakieś ciekawe sugestie lub porady.

nygus069
Normalniak
Normalniak
Posty: 164
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:50
Imię: tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nygus069 » 11 kwie 2020, 19:07

Córka miała dokładnie to samo ,ręce opadały .rok czasu walki z mechanikami .Problemem była chłodnica recykulacji spalin -wymiana na nową i od dwóch lat banan na twarzy .

s6vrgn_
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2020, 17:35
Lokalizacja: Luzino

Post autor: s6vrgn_ » 11 kwie 2020, 19:16

Dziękuję za szybką odpowiedź.

To też A6 C7 czy może ten sam silnik?

Pozdrawiam!

krzychu973
Normalniak
Normalniak
Posty: 110
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: ustaw imię i auto
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 11 kwie 2020, 19:33

nygys069 to pewnie chłodniczka była rozszczelniona i ciekła do wydechu?Ale w takim wypadku
ubywa płynu.s6vrgn_ powinneś zrobić diagnostykę i wykryć problem bo tak to tylko usówasz skutek.Możesz mieć usterkę która nie pozwala na wypalenie dpf i wymian na nowy będzie na krótko.

s6vrgn_
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2020, 17:35
Lokalizacja: Luzino

Post autor: s6vrgn_ » 11 kwie 2020, 19:38

Problem właśnie w tym, że na diagnostyce jedyny błąd to ostatni tylko ten od sondy lambda, który ponoć został zażegnany przy ostatniej naprawie w ASO.

krzychu973
Normalniak
Normalniak
Posty: 110
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: ustaw imię i auto
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 11 kwie 2020, 19:54

Trzeba Ci kogoś co umie zinterpretować parametry bieżące ,a nie tylko zczytać błędy, albo zrobić
logowania i wrzucić na forum.

s6vrgn_
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2020, 17:35
Lokalizacja: Luzino

Post autor: s6vrgn_ » 11 kwie 2020, 20:13

Czyli w ASO nie ma zbyt kompetentnych ludzi? Słyszałem co prawda nienajlepsze opinie, ale jednak wolałem oddać autko w miejsce gdzie mają odpowiedni sprzęt.

Postaram się o logi, mam przedruki kilku błędów w samochodzie, zaraz wrzucę je również.

https://ibb.co/7yHWpXY
https://ibb.co/vhRvjfG

To wydruki błędów SPRZED ostatniej wizyty w ASO. Te istotne to P223700, P010400, U029D00 oraz P003000.

Dodam, że sprawa z czujnikiem poziomu paliwa już załatwiona - zawiesił się pływak. Natomiast pozostałe błędy klimatyzacji czy oświetlenia nie mają widocznego przełożenia na działanie któregokolwiek elementu, więc na razie się nimi nie zajmowałem.

pawcio81
Normalniak
Normalniak
Posty: 107
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 11 kwie 2020, 21:06

Może to nie wiele wniesie do tematu, ale dodam od siebie, że diagnostyka auta nie jest taka prosta, wiele problemów nie jest sygnalizowanych w sekcji błędów silnika, tak, jak kolega wyżej pisał trzeba zweryfikować parametry w wartościach mierzonych, a jest tam tego trochę oraz później potrafić zinterpretować ich poprawność. Polecam poszukać jakiegoś praktyka od grupy VAG, jeżdżenie do ASO szybko wykończy Cię finansowo i psychicznie.
Dla przykładu dodam, że jakiś miesiąc temu Seat Ibiza 2010 żony odpalił i nagle zgasł i już tak został na parkingu, jakież było moje zdziwienie, gdy nie znalazłem żadnego błędu, byłem pewny, że to podpowie, a tu nic, dopiero jak przeszedłem do wartości mierzonych, a tam brak obrotów silnika przy kręceniu rozrusznikiem, miałem odpowiedź, że padł czujnik wału korbowego.

Awatar użytkownika
damos
Śpi na forum
Śpi na forum
Posty: 1251
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 12 kwie 2020, 00:31

s6vrgn_ - możesz sprawdzić, jaką temperature osiąga silnik w czasie jazdy? Bo jeśli za małą (bodaj poniżej 75C) - to nie dochodzi do wypalania DPF. Jednocześnie brak dogrzania nie spowoduje zapalenia jakiejkolwiek kontrolki ani zalogowania żadnego błędu. Tak samo z poziomem paliwa - musi być przynajmniej.. 15 (?) litrów, inaczej nici z wypalania.
Była:
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
c7/srebrna-a6-c7-3-0-tfsi-t91958.html

arczi0044
Nawiedzacz
Nawiedzacz
Posty: 308
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 12 kwie 2020, 11:06

damos, nie myl wypalania serwisowego z wypalaniem podczas jazdy. Parametry jakie podałeś to tylko przy wypalaniu wymuszonym komputerem- serwisowym. Normalnie podczas jazdy filtr się wypala nawet jak świeci się rezerwa :)
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

yarowsc
Natręt
Natręt
Posty: 960
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: yarowsc » 12 kwie 2020, 12:13

przyczyn może być wiele, do przeanalizowania wartości mierzone ,dane z bloków pomiarowych. raczej mało prawdopodobne, aby sam filtr był już wyeksploatowany przy takim przebiegu i nie miał swojej pełnej sprawności - jak wiemy, im większy przebieg km., tym mniejsza sprawność DPF, ale tu duże znaczenie ma cała historia eksploatacji auta. druga sprawa, każde czyszczenie chemiczne, lub wypalanie w piecu także osłabiają sprawność filtra - dużo szybciej się zapycha i wymaga częstszego procesu regeneracji.
DPF to temat rzeka - nie każdy potrafi dobrze zdiagnozować usterki z tym związane. ktoś wyżej w poście napisał, że winna może być chłodnica spalin - oczywiście może, przyczyna jest rozszczelnienie układu chłodzenia i przedostający się płyn chlodn. do układu wydechowego (o tym też ktoś wspomniał). nadmierny pobór oleju przez silnik, także ma wpływ na przedwczesne zapełnienie filtra, podobnie z układem paliwowym (lejące wtryskiwacze, lub "mocno" zrobiony soft w ECU)
to tylko kilka przykładów
R1200GS ADV LC

s6vrgn_
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2020, 17:35
Lokalizacja: Luzino

Post autor: s6vrgn_ » 13 kwie 2020, 13:06

pawcio81 - to ważna informacja, dziękuję. na pewno postaram się poszukać kogoś kompetentnego.
damos - po ok. 5/10 minutach jazdy temperatura zawsze osiąga 90*C i na tym się zatrzymuje. a wypalić nie chciał mi się nawet na pełnym baku, bo z reguły tak tankuję i schodzę do około 20 litrów, to też niestety nie tłumaczy czemu znów wskazuje awarię po tak krótkim czasie :(
arczi0044 - goście z tego centrum specjalizującym się w DPF'ach też polecili po całym serwisie zatankować do pełna i pojeździć, to niby miało zlikwidować kontrolkę - bez skutku, stąd musiałem pojechać do ASO.
yarowsc - to faktycznie może być przyczyną skoro już drugi raz panowie o tym wspominacie, jutro na wizycie w ASO zobaczę co mi powiedzą, ewentualnie jak zaczną świrować to naprowadzę ich waszymi radami i dam znać.

Awatar użytkownika
danolek
Normalniak
Normalniak
Posty: 171
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 16 kwie 2020, 23:56

damos pisze:s6vrgn_ - możesz sprawdzić, jaką temperature osiąga silnik w czasie jazdy? Bo jeśli za małą (bodaj poniżej 75C) - to nie dochodzi do wypalania DPF. Jednocześnie brak dogrzania nie spowoduje zapalenia jakiejkolwiek kontrolki ani zalogowania żadnego błędu. Tak samo z poziomem paliwa - musi być przynajmniej.. 15 (?) litrów, inaczej nici z wypalania.
DPF w a6 c7 wypala sie nawet na zimnym silniku oraz nawet na rezerwie.

AUDIKACPER2020
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 30 cze 2020, 22:12
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bedford

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.

Post autor: AUDIKACPER2020 » 30 cze 2020, 22:39

Niestety mam ten sam problem. DPF awaria systemu jak do tej pory mechanicy nic nie znalezli

saviola10
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2020, 16:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2013
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Awaria DPF co miesiąc.

Post autor: saviola10 » 22 lip 2020, 21:17

Miałem ten sam problem :(
Awarii uległa uszczelka między EGR-em a chłodniczką spalin i płyn chłodniczy dostawał się do wydechu. Komputer wywalał błąd DPF i sondy lambda. Niestety uszczelki nie można nigdzie dostać (chłodniczka wraz z EGR-em widnieją jako jedna część). W Valeo również nie chcieli pomóc z doborem uszczelki, ale w końcu dało się dorobić taka uszczelkę z cienkiej blachy miedzianej 0,05mm i po wymianie wszystko wrócił o do normy :)
To już nie pierwszy przypadek o którym słyszałem kiedy ta właśnie uszczelka ulega uszkodzeniu w tym silniku :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep Audi A6 :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Forum Audi Q7 ::
:: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Lektor, jingle radiowe ::