Chcialbym spytac sie o wasze doswiadczenia z wytrzymaloscia mechatroniki w stronicach. Moj problem opisuje ponizej.
Auto poleasingowe, salon PL. 30-06 wylecialem z PL, auto zostawione na parkingu, po 14 dniach wracam, odpalam auto bez problemu, po 2 skrzyzowaniach blad przekladni i brak biegow nieparzystych. Zgasilem auto i uruchomilem -bez zmian. Przejechalem 150km, zjezdzam zatankowac i po uruchomieniu auta blad zniknal, biegi sie pojawily, skrzynia chodzi jak wczesniej, bez zadnych problemow.
Nastepnego dnia zauwazylem, ze jak skrzynia sie rozgrzeje przy redukcji 2 na 1 auto raz szarpnie -nigdy wczesniej takiego czegos nie bylo. Jest to niecala 1 sekunde po calkowitym wyhamowaniu (jedynie z biegu wiekszego niz 1). Auto zrzuca biegi plynnie, zmienia wyzej rowniez plynnie, poza tym 1 szarpnieciem.
Podpialem komputer no i odczytalem blad P173F - zawor 2 w skrzyni 1. Jest to zawor jak dobrze odczytalem odpowiedzialny za biegi 7 oraz 5. Planuje zrobix duzy zestaw naprawczy mechy i dodatkowo sprawdzic ten jeden zawor czy po podaniu pradu zachowuje sie OK.
No i teraz sedno - obecnie przebieg 156k bez doslownie kilkunastu km. Przy kupnie auta dostalem rozne papiery a tam wydrukowane zdj. licznika z 2015 roku, z identycznym bledem przekladni, auto stoi uruchomione na D2, czyli rowniez brak biegow nieparzystych (bo powinno byc D1), przebieg na zdj... 78k.
Rowniez w dokumentach znalazlem fakture z ASO z 2015 roku na prawie 11k (same czesci) - wymieniona cala mecha za 8.5k, filtry i olej.
Czy to mozliwe, ze mecha pada dokladnie co 78k km? ASO wymienialo cala meche, czy tym razem duzy zestaw naprawczy powinien pomoc ? Czy wymieniona mecha w 2015 roku nie byla wymieniona na jakis poprawiony model, a byc moze nie ma poprawionego modelu ? Oraz czy to szarpniecie z 2 na 1 (ktorego przed bledem nigdy nie bylo) moze byc wynikiem uszkodzonej mechy ?
Dzieki
Awaria przekladni - brak biegow nieparzystych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2019, 18:33
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Awaria przekladni - brak biegow nieparzystych
Znalazłem na forum temat:
a6-c7-uklad-napedowy-skrzynia/wytrzymal ... 95748.html
z identycznym objawem szarpnięcia po redukcji z 2 na 1, nikt tam nie sugerował wymiany mechatroniki, jedynie soft. Po podłączeniu VCDS na końcu w module 02 mam numery 0008, wyczytałem, że z fabryki wyjeżdzał 0001, tak więc chyba sterownik jest zaktualizowany, chociaż pewny nie jestem.
Z drugiej strony znalazłem wątek:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=144972
gdzie również był identyczny problem i rozwiązaniem było właśnie wymiana mechy, jednak to przy przebiegu 240k.
Sam nie wiem, bo błąd który się pojawił sugeruje, że faktycznie jest coś nie tak z mechatroniką, jednak po wykasowaniu nie pojawia się i być może wynikało to z faktu, że auto stało 2 tygodnie nieruszane. Z drugiej strony przecież to nic nadzwyczajnego.
Próbowałem wykonać reset ECU przez wciśnięcie gazu itp... jednak bez zmian - przy dojeżdżaniu do bramy wyjazdowej odrazu czuć szarpnięcie.
Adaptacji przez VCDS nie mogę wykonać - Erase przechodzi OK, kalibracja clutch value kończy się zawsze Aborted: Safety reason (próbowałem przez 3 dni, temp. 40-60 stopni), distance sensor calib. przechodziło OK, jednak bez żadnych zmian - jak było szarpnięcie tak jest dalej.
Czy warto spróbować skontaktować się z ASO i wykonać ewentualnie aktualizacje sterownika + wykonanie adaptacji ? Koszt wyczytałem takiej opracji to niecałe 1000 PLN, czytałem, że czasami pomaga na szarpnięcie z 2 na 1, a być może ktoś wie jak sprawdzić samemu, czy taka aktualizacja nie została już przypadkiem wykonana poprzednio ?
a6-c7-uklad-napedowy-skrzynia/wytrzymal ... 95748.html
z identycznym objawem szarpnięcia po redukcji z 2 na 1, nikt tam nie sugerował wymiany mechatroniki, jedynie soft. Po podłączeniu VCDS na końcu w module 02 mam numery 0008, wyczytałem, że z fabryki wyjeżdzał 0001, tak więc chyba sterownik jest zaktualizowany, chociaż pewny nie jestem.
Z drugiej strony znalazłem wątek:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=144972
gdzie również był identyczny problem i rozwiązaniem było właśnie wymiana mechy, jednak to przy przebiegu 240k.
Sam nie wiem, bo błąd który się pojawił sugeruje, że faktycznie jest coś nie tak z mechatroniką, jednak po wykasowaniu nie pojawia się i być może wynikało to z faktu, że auto stało 2 tygodnie nieruszane. Z drugiej strony przecież to nic nadzwyczajnego.
Próbowałem wykonać reset ECU przez wciśnięcie gazu itp... jednak bez zmian - przy dojeżdżaniu do bramy wyjazdowej odrazu czuć szarpnięcie.
Adaptacji przez VCDS nie mogę wykonać - Erase przechodzi OK, kalibracja clutch value kończy się zawsze Aborted: Safety reason (próbowałem przez 3 dni, temp. 40-60 stopni), distance sensor calib. przechodziło OK, jednak bez żadnych zmian - jak było szarpnięcie tak jest dalej.
Czy warto spróbować skontaktować się z ASO i wykonać ewentualnie aktualizacje sterownika + wykonanie adaptacji ? Koszt wyczytałem takiej opracji to niecałe 1000 PLN, czytałem, że czasami pomaga na szarpnięcie z 2 na 1, a być może ktoś wie jak sprawdzić samemu, czy taka aktualizacja nie została już przypadkiem wykonana poprzednio ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2019, 18:33
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Awaria przekladni - brak biegow nieparzystych
Wymienilem zestaw naprawczy duzy, olej, dwa filtry i nic sie nie zmienilo. Wykonano adaptacje odis'em i bez zmian, dalej czuc szarpniecie jak skrzynia sie rozgrzeje przy resukcji z 2 na 1 (oraz z 4 na 3 czasami ale to rzadko i slabiej).
Kosztowalo to ponad 4 tys i bez zmian
Czy ktos cos doradzi co mozna jeszcze w miare latwo sprawdzic ? Czy niestety trzeba kechac gdzies do specjalistycznego zakladu od skrzyn ?
Dziwne jest to, ze zaczelo sie to dziac znienacka zaraz po bledzie z awaria przekladni, ktory sam zniknal i juz prawie 2 miesiace sie nie pokazuje.
Czy to mozliwe ze jakis jeden zawor w mechatronice na, ktorego nie bylo w zestawie daje takie objawy ? Moze to ten odpowiedzialny za bieg nr 1 ? Czy przez VCDS sprawdze jakos ten zawor ? Albo wogole csy sprawdze jakies zawory ? Moze droga eliminqcji cos sie uda
Kosztowalo to ponad 4 tys i bez zmian
Czy ktos cos doradzi co mozna jeszcze w miare latwo sprawdzic ? Czy niestety trzeba kechac gdzies do specjalistycznego zakladu od skrzyn ?
Dziwne jest to, ze zaczelo sie to dziac znienacka zaraz po bledzie z awaria przekladni, ktory sam zniknal i juz prawie 2 miesiace sie nie pokazuje.
Czy to mozliwe ze jakis jeden zawor w mechatronice na, ktorego nie bylo w zestawie daje takie objawy ? Moze to ten odpowiedzialny za bieg nr 1 ? Czy przez VCDS sprawdze jakos ten zawor ? Albo wogole csy sprawdze jakies zawory ? Moze droga eliminqcji cos sie uda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 paź 2021, 20:44
- Imię: Konrad
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DLZA 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kielce
Re: Awaria przekladni - brak biegow nieparzystych
czesc. Udalo sie rozwiazac problem mam podobnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2019, 18:33
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Awaria przekladni - brak biegow nieparzystych
tak, po miesięcznej walce wkońcu udało się pozbyć problemu, chociaż łatwe to nie było - sprzedałem auto. Nie miałem nerwów na takie zabawy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga