[ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)
[ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)
Witajcie piraci Volkswagenowych oceanów
Mój pierwszy post, zatem się przedstawiam: Wojtek, 43 lata, Gdynia/Wawa/Wrocław.
Posiadam prawie od nowości Allroad'a A6, z 10/2014r. Kod silnika CKVC, skrzynia KLM PXH N5W / XE (przepraszam że wpisuje wszyskie, nie chcę czegoś pominąć).
Samóchód spisuje się genialnie, ma aktualnie 115 tys km, z tego ponad 100 moje.
Z tego jakieś 80%, albo i wiecej tylko po autostradach, dość spokojnie ok. 2100 rpm.
Celem poczynienia oszczędności na paliwie zdecydowałem się na stage1 po upływie gwarancji.
Zrobili to chłopaki z S-Performance z Wrocławia, wydaje mi się, że profesjonalnie.
Silnik przed modyfikacją miał 250KM i 590Nm. Po zmianie 300KM i 636Nm.
Spalanie spadło mi o około 0.5-0.7l, więc bez szału, ale da się żyć.
Niestety po jakichś 2tys km od zmiany, zacząłem zauważać wcześniej nieobecny objaw, wydaje mi się że ze skrzyni biegów:
Na ostatnich metrach przed zatrzymaniem się kół (czasami pół sekundy po stanięciu) odczuwam lekkie szarpnięcie. Skrzynia jest wtedy na pierwszym biegu. Szarpnięcie jest chwilowe i delikatne, choć mam wrażenie że z czasem staje się troche mocniejsze (raptem tydzień z modem).
Objaw nie występuje przy zimnym oleju skrzyni (powiedzmy przez pierwsze 10 minut jazdy).
Mam wrażenie, że przy dużych obciązeniach jest gorzej (po 500km autostrady szarpnął dość mocno).
Ciekawe czy nie "oszczędziłem" sobie kłopotów
Czytałem, że niestety skrzynie mają swoje fochy, i zastanawiam się, czy nie dołożyłem trochę od siebie.
Pytanie jakie mam do Was, to jaka jest wytrzymałość skrzyni na obciążenie momentem?
Skoro fabryka daje prawie 600Nm, wydaje się, że zwiększenie obciązenia o 7% nie powinno mieć złego wpływu na jej żywotność. Ale może tylko tak mi się wydaje
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić olej w skrzyni i zrobić nową adoptację (i tak 120tys km się zbliża..). Cokolwiek innego?
Dziękuję za przeczytanie tego przydługiego posta i proszę o lagodną pokutę.
Mój pierwszy post, zatem się przedstawiam: Wojtek, 43 lata, Gdynia/Wawa/Wrocław.
Posiadam prawie od nowości Allroad'a A6, z 10/2014r. Kod silnika CKVC, skrzynia KLM PXH N5W / XE (przepraszam że wpisuje wszyskie, nie chcę czegoś pominąć).
Samóchód spisuje się genialnie, ma aktualnie 115 tys km, z tego ponad 100 moje.
Z tego jakieś 80%, albo i wiecej tylko po autostradach, dość spokojnie ok. 2100 rpm.
Celem poczynienia oszczędności na paliwie zdecydowałem się na stage1 po upływie gwarancji.
Zrobili to chłopaki z S-Performance z Wrocławia, wydaje mi się, że profesjonalnie.
Silnik przed modyfikacją miał 250KM i 590Nm. Po zmianie 300KM i 636Nm.
Spalanie spadło mi o około 0.5-0.7l, więc bez szału, ale da się żyć.
Niestety po jakichś 2tys km od zmiany, zacząłem zauważać wcześniej nieobecny objaw, wydaje mi się że ze skrzyni biegów:
Na ostatnich metrach przed zatrzymaniem się kół (czasami pół sekundy po stanięciu) odczuwam lekkie szarpnięcie. Skrzynia jest wtedy na pierwszym biegu. Szarpnięcie jest chwilowe i delikatne, choć mam wrażenie że z czasem staje się troche mocniejsze (raptem tydzień z modem).
Objaw nie występuje przy zimnym oleju skrzyni (powiedzmy przez pierwsze 10 minut jazdy).
Mam wrażenie, że przy dużych obciązeniach jest gorzej (po 500km autostrady szarpnął dość mocno).
Ciekawe czy nie "oszczędziłem" sobie kłopotów
Czytałem, że niestety skrzynie mają swoje fochy, i zastanawiam się, czy nie dołożyłem trochę od siebie.
Pytanie jakie mam do Was, to jaka jest wytrzymałość skrzyni na obciążenie momentem?
Skoro fabryka daje prawie 600Nm, wydaje się, że zwiększenie obciązenia o 7% nie powinno mieć złego wpływu na jej żywotność. Ale może tylko tak mi się wydaje
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić olej w skrzyni i zrobić nową adoptację (i tak 120tys km się zbliża..). Cokolwiek innego?
Dziękuję za przeczytanie tego przydługiego posta i proszę o lagodną pokutę.
Hej! Wojtek, 43 lata, Lublin z tej strony
Wymień najpierw olej i filtry (jeśli takowe się tam wymienia - estroników nie znam dobrze), pokasuj błędy, zrób adaptację i... obserwuj. Brak paniki krytycznie zalecany!
Wymień najpierw olej i filtry (jeśli takowe się tam wymienia - estroników nie znam dobrze), pokasuj błędy, zrób adaptację i... obserwuj. Brak paniki krytycznie zalecany!
Nie miałem okazji skorzystać z dobrodziejstw Multitronica. Swap na manual od razu po zakupie
Tak, był robiony przy 57 tys.damos pisze:Kolego, zmieniono ci software w skrzyni? jeśli nie - to zrób sobie upgrade software'u: on zwiększy ciśnienia na sprzęgłach i wydłuży żywotność skrzyni. Powinieneś już przynajmniej raz wymienić olej w skrzyni - zakładam, ze to zrobiłeś? Zbliża się termin kolejnej wymiany (lepiej zmienić już teraz).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Przy robieniu programu silnika modyfikacja sterownika skrzyni S-Tronic jest niezbędna, aby całość działała jak należy.
Piszę to z autopsji, bowiem w swoim aucie po zrobieniu programu w ECU i TCU po pewnym czasie byłem w ASO i tam zaktualizowano mi oprogramowanie w TCU przy okazji jakiejś akcji serwisowej (nadpisano soft tunera). Samochód, pomimo że w dalszym ciągu miał wirusa w ECU to... nie jechał:) Dopiero powrót do tunera i modyfikacje w sofcie TCU, które wgrało ASO, pozwoliło ponownie odblokować możliwości auta.
Dlatego też ustal czy u Ciebie został zmodyfikowany soft w skrzyni, a jeżeli tak to czy została przeprowadzona pełna procedura adaptacji.
FYI - wymiana oleju w S-Tronicu nie wymaga adaptacji, dlatego nie musisz z tym zwlekać do wymiany.
A tak w ogóle to sprawdzałeś czy pojawiły się jakieś błędy w skrzyni? Myślę, że od tego należałoby wyjść.
Piszę to z autopsji, bowiem w swoim aucie po zrobieniu programu w ECU i TCU po pewnym czasie byłem w ASO i tam zaktualizowano mi oprogramowanie w TCU przy okazji jakiejś akcji serwisowej (nadpisano soft tunera). Samochód, pomimo że w dalszym ciągu miał wirusa w ECU to... nie jechał:) Dopiero powrót do tunera i modyfikacje w sofcie TCU, które wgrało ASO, pozwoliło ponownie odblokować możliwości auta.
Dlatego też ustal czy u Ciebie został zmodyfikowany soft w skrzyni, a jeżeli tak to czy została przeprowadzona pełna procedura adaptacji.
FYI - wymiana oleju w S-Tronicu nie wymaga adaptacji, dlatego nie musisz z tym zwlekać do wymiany.
A tak w ogóle to sprawdzałeś czy pojawiły się jakieś błędy w skrzyni? Myślę, że od tego należałoby wyjść.
Tak, oczywiście że sprawdzałem błędy - żadnych nie wykryto.
*przypuszczam* że tuner modyfikował też TCU, inaczej całość chyba by nie jeździła.
Poprosiłem o wgranie softu firmowego. I niestety objawy dalej ma takie same.
Tak więc może to po prostu tough luck, że akurat teraz skrzynia focha strzeliła
Dzięki za info o skrzyni. Rozumiem że to z autopsji.
A jest gdzieś możliwość sprawdzić to w manualach? Te skrzynie chyba ZF produkuje, oni chyba określają parametry pracy..?
*przypuszczam* że tuner modyfikował też TCU, inaczej całość chyba by nie jeździła.
Poprosiłem o wgranie softu firmowego. I niestety objawy dalej ma takie same.
Tak więc może to po prostu tough luck, że akurat teraz skrzynia focha strzeliła
Dzięki za info o skrzyni. Rozumiem że to z autopsji.
A jest gdzieś możliwość sprawdzić to w manualach? Te skrzynie chyba ZF produkuje, oni chyba określają parametry pracy..?
Niestety po wymianie oleju w skrzyni i adaptacjach problem nie zanikł.
A zasadniczo mam wrażenie, że się pogłębił
Czy to możliwe, że to uszkodzenie powstało na hamowni?
W końcu to nie są normalne warunki pracy, a chłopaki z S-Performance rozpędzili go do ~270...
Ktoś ma jakieś sugestię co do firmy, która serwisuje te skrzynie?
A zasadniczo mam wrażenie, że się pogłębił
Czy to możliwe, że to uszkodzenie powstało na hamowni?
W końcu to nie są normalne warunki pracy, a chłopaki z S-Performance rozpędzili go do ~270...
Ktoś ma jakieś sugestię co do firmy, która serwisuje te skrzynie?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Kto robił adaptacje po wymianie oleju i czym? Powiodła się? Jaką masz obecnie wersję softu w skrzyni? (tuning czy fabryka)foofoo pisze:Niestety po wymianie oleju w skrzyni i adaptacjach problem nie zanikł.
A zasadniczo mam wrażenie, że się pogłębił
Raczej nie - nie w S-tronicufoofoo pisze:Czy to możliwe, że to uszkodzenie powstało na hamowni?
U mnie takie poszarpywania znikły po wgraniu softu przez tunera prawie 2 lata temu - i nie ma ich do dziś (tfu, na psa urok )
Przede wszystkim sprawdź jak zachowuje się skrzynia po wgraniu ori softu do sterownika silnika. Możesz mieć skopany program.foofoo pisze:Niestety po wymianie oleju w skrzyni i adaptacjach problem nie zanikł.
A zasadniczo mam wrażenie, że się pogłębił
Czy to możliwe, że to uszkodzenie powstało na hamowni?
W końcu to nie są normalne warunki pracy, a chłopaki z S-Performance rozpędzili go do ~270...
Ktoś ma jakieś sugestię co do firmy, która serwisuje te skrzynie?
Edit:
Nie zauważyłem, że już to robiłeś Uszkodzenie mogło powstać na hamowni. Źle wykonana modyfikacja może być też przyczyną tego problemu. Zbyt nisko położony wysoki moment obrotowy i coś pyknęło. DL501 7Q spokojnie powinna przyjąć 650-680 Nm. Powyżej 720 Nm "ślizgają" się sprzęgła, ale jest i na to rada. Można kupić wzmocnione. Wytrzymują ponad 1000 Nm! Niestety koszt samych sprzęgieł to blisko 7000 PLN.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga