Jasne, kocham takie mity, ja mam 170tys i chodzi bez zastrzeżeń.mb83 pisze:Kolego s-tronic to 120-130tys max i mechatronik do roboty... 10k odkładaj na to cholerną skrzynię. Najgorsze dziadostwo jakie może być
[ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie jest takie złe - puki działamb83 pisze:Najgorsze dziadostwo jakie może być

Fakt - że często za wcześnie przestaje działać...


Można wydłużyć okres między awariami przez pewne zmiany w skrzyni (omawiane w innym (?) wątku zaworki) oraz większe ciśnienia na sprzęgłach. Należy również regularnie sprawdzać błędy - bo np. błąd zewnętrznego obiegu chłodzenia nie zapala lampki na desce a jest dla skrzyni bardzo szkodliwymb83 pisze:Kolego s-tronic to 120-130tys max i mechatronik do roboty...

Tu lezy pies pogrzebany. Robocizna i części zabijają. Skrzynia ma bardzo prostą budowę. W większości wypadków wymiana mechatroniki to zestaw wiązek i kilka elektrozaworów. Koszt 1800 PLN + praca. Do wymiany wystarczy zdjąć miskę olejową skrzyni...mb83 pisze: 10k odkładaj na to cholerną skrzynię.
Te zestawy są proste jak budowa cepa, powinny kosztować 500 PLN + wymiana 500 PLN. Robisz tak co 60 tys. przy każdej wymianie oleju i masz święty spokój.
Jeszcze mało warsztatów poznało te skrzynie, więc ci, co mogą - doją za nie jak za zboże. Z częściami zamiennymi też nie jest kolorowo: kompletne sprzęgła to 3000 PLN ale same tarczki już jedynie 500 PLN: (UWAGA - linki to pierwsze wyniki z google'a! Nie sprawdzałem ich i nie namawiam do zakupu! Jest tego dużo.)
https://restomods.com/listing/for-VW-Au ... 42092.html
http://midparts.com.pl/pl/p/OB5-DL501-K ... RONIC/3994
wiązki (bez elektrozaworów) - kolejne 500 PLN:
https://restomods.com/listing/0B5-DL501 ... 50680.html
lub z zaworami, z ASO za jakieś 1800PLN
Z czasem powinno się poprawić, już są u nas firmy oferujące neimal "wszystko" do S-tronika: https://akpp.pl/index.php?route=product ... search=0b5
Dla skrzyni najgorszym wariantem jest przegrzanie (z powodu awarii chłodzenia lub uślizgu sprzęgieł). Przegrzanie powoduje uszkodzenie elektroniki/mechatroniki i jeszcze większy uślizg sprzęgieł - i spirala się nakręca...
Punkt krytyczny obsługi to spalenie sprzęgieł - kiedy do tego dojdzie - trzeba skrzynię wyjąć i rozebrać. A to już samo w sobie jest odczuwalnym kosztem.
Kolego jakie mity? U mnie awaria skrzyni przy 130tys, mechanik sie zdziwil, że tyle dała radę, u kolegi przy 115tyś, u innego w a7 przy 90tys padła... do tego pada sprzęgło i dwumasa. Jesli masz nalatane 160-170tyś to czy oby na pewno jest s-tronic? nie wierzę w to... a jeśli tak jest to ciesz się póki możesz. Zestawy naprawcze do tej skrzyni w aso leżą na półce, maja w każdym aso od ręki a to chyba o czymś świadczy... w nowym a6 3.tdi z 2018 już montują tiptronica a nie ten shit. Zanim więc powiesz że bajki opowiadam to się troszke rozeznaj w temacie. Pozdrawiam. A i jeszcze jedno... u mnie wymiana oleju w silniku to regularnie co 15tys a w skrzyni co 50tys a mimo wszystko juz 3 raz padła...
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
heh na bank s-tronik, zresztą ja ma z tymi skrzyniami odwrotne doświadczenia od ciebie i ciężko mi na nie narzekać bo w kilku mi znanych egzemplarzach nie dzieje się kompletnie nic. Mat z tym S-tronic jest gorszy od multi to sorry ale tu juz zupełnie sie zgodzić nie mogę, multi dla mnie jest straszne jeśli chodzi nawet o samo jeżdżenie tym trolejbusem nie wspominając o jego wytrzymałości i tym ze jednak sypie się dużo częściej niż s-tronik i jest drożej. A generalnie jeżdżę często ostatnio BMW i stwierdzam że żadna z oferowanych przez Audi skrzyń nie ma podejścia to ich 8 biegowego automatu.
460KM/550NM Compsport Stage 2
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie musi a może. BMW ma deal z ZF i sami robia soft - przedtem mieli go z ZF'aZbichu pisze:Oczywiście, że różni się softem, który musi być dopasowany do charakterystyki silnika
Czy dokładnie ta sama - nie wiem, ale "core" jest ten sam. Podobnie było z 6HP - automat w BMW i Tiptronic w Audi. W przypadku BMW filtr oleju był wbudowany w miske olejową - w Audi jest inaczej. W BMW skrzynia niemal pancerna - więc zgaduję, ze w Audi również nie powinna sprawiać większych kłopotów?Zbichu pisze: co nie zmienia faktu, że to ta sama ZF 8hp
Nie tyle "mit", co fakt większej awaryjności niż Tiptronicpalec85 pisze:Oczywiscie,ze to mit z tym sypaniem sie s-tronica

Trudno się nie zgodzić. Wycie silnika przy bezstopniowej skrzyni zraziło nawet dzieci, którym raczej było wszystko jedno - czy jeździły AUdi, BMW czy Mercedesem. CVT rozpoznawały wszędzie (Toyoty, Lexusy, Nissany) i marudziły. Włączanie się do ruchu na S-tronicu w trybie "eco" jest sprawniejsze niż w klasycznym automacie w trybie "sport" - nawet w BMWQuash pisze: multi dla mnie jest straszne jeśli chodzi nawet o samo jeżdżenie tym trolejbusem

Ostatnio zmieniony 09 sty 2019, 18:10 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.
Będę się upierał przy tym, że musi. Nie mam tak szczegółowych informacji odnośnie współpracy biznesowej między ZF i BMW, ale wiem dosyć dokładnie co zawierają sterowniki zarówno skrzyni jak i silnika. Nie jest możliwe, żeby twórca softu skrzyni nie znał dokładnych danych zawartych w oprogramowaniu silnika jak i wielu pozostałych parametrów. Twierdzę więc, że zarówno jedno jak i drugie jest dziełem BMW. Przynajmniej od E serii tego wieku czyli ZF 6hp. Żałosne jest tylko to, że Audi zawsze oszczędzało na skrzyniach. BMW w równoważnych pojazdach stosowało mocniejsze skrzynie. Tak było w E60 vs A6 C6 i tak jest w serii F kontra C7.damos pisze:Nie musi a może. BMW ma deal z ZF i sami robia soft - przedtem mieli go z ZF'aZbichu pisze:Oczywiście, że różni się softem, który musi być dopasowany do charakterystyki silnika
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Widze tu nieporozumienie, które zaraz wyjaśnimy.Zbichu pisze:Będę się upierał przy tym, że musi.
Samo BMW chwaliło sie przy okazji premiery G30, ze po raz pierwszy to oni sami, bez udziału ZF zrobili soft do skrzyni. Wierze im na słowo.Zbichu pisze:Nie mam tak szczegółowych informacji odnośnie współpracy biznesowej między ZF i BMW,
Nikt nie twierdzi, ze nie zna. Po prostu - przedtem ZF tworzył soft do skrzyni przy współpracy z BMW (bawarczycy dostarczali wymaganych danych). Teraz BMW zrobiło ten soft samo - na bazie porozumienia z ZF: musieli tylko zachować właściwe parametry pracy odpowiednich podzespołów. Resztę zrobili tak, jak im pasowało, przez co współpraca na linii silnikowcy-skrzyniowcy była lepsza, bo pozostałą w jednej firmie.Zbichu pisze:wiem dosyć dokładnie co zawierają sterowniki zarówno skrzyni jak i silnika. Nie jest możliwe, żeby twórca softu skrzyni nie znał dokładnych danych zawartych w oprogramowaniu silnika jak i wielu pozostałych parametrów.