A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
wg, mnie jest lepiej odnośnie samego wyciszenia oraz po zmianie radia znowu lepiej.
zmieniłem ramke i guzik od świateł bo stary słabo wyglądał. Te zamienniki z allegro za kilka złotych są w miare dopasowane, trzebe trochę z tym powalczyć żeby pasowało.
Dodatkowo wyłączyłem automatyczne światła czyli wypiąłem kabel z przełącznika świateł nr. 3 oraz wypiąłem jeden cienki kabel który mostkuje.
zmieniłem ramke i guzik od świateł bo stary słabo wyglądał. Te zamienniki z allegro za kilka złotych są w miare dopasowane, trzebe trochę z tym powalczyć żeby pasowało.
Dodatkowo wyłączyłem automatyczne światła czyli wypiąłem kabel z przełącznika świateł nr. 3 oraz wypiąłem jeden cienki kabel który mostkuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
aktualnie fura jest po zmianie anteny radio słabo odbierało no i znalazłem przyczynę. Zgnita antena, założona nowa ze wzmacniaczem w podstawie.
oraz obecnie stoi u mechanika wreszcie na szukaniu braku komunikacji z ECU. Z tego co wiem to udało się połączyć ale prosto w sterownik, bez użycia gniazda (kable idące od gniazda do ECU są sprawne i dobre). Któryś element blokuje komunikację, licznik, może abs. Szukanie trwa.
oraz obecnie stoi u mechanika wreszcie na szukaniu braku komunikacji z ECU. Z tego co wiem to udało się połączyć ale prosto w sterownik, bez użycia gniazda (kable idące od gniazda do ECU są sprawne i dobre). Któryś element blokuje komunikację, licznik, może abs. Szukanie trwa.
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
W seacie komunikacje blokowało mi niefabryczne radio.
AWX 175KM/380NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
mała aktualizacja.
komunikacja z ecu została przywrócona poprzez zrobienie obejścia zegarów, auto normalnie się diagnozuje z gniazda OBD. Ogólnie licznik jest uszkodzony i mam do wyboru albo zostaje tak jak jest ale ja nie mam możliwości komunikacji z licznikiem albo kupuje licznik poliftowy do benzyny i zmieniam tarcze na swoje białe i wszystko programuje itp.
Ogólnie potrzebuje dorobić kluczyk więc też mam 2 opcje i obie są słabe, albo wyłącze w ECU immo i po prostu dorobie kluczyk ale nie bedzie centralnego zamka bo z tego co czytałem idzie przez licznik kodowanie albo wszystko zmieniam i będe mógł dorobić kluczyk normalnie i zakodować.
co ciekawe, check swiecił się od pompy sai, obecnie nie pali się. Natomiast brak katalizatora nie powoduje błędu 2 sondy
Dodano po 54 sekundach:
komunikacja z ecu została przywrócona poprzez zrobienie obejścia zegarów, auto normalnie się diagnozuje z gniazda OBD. Ogólnie licznik jest uszkodzony i mam do wyboru albo zostaje tak jak jest ale ja nie mam możliwości komunikacji z licznikiem albo kupuje licznik poliftowy do benzyny i zmieniam tarcze na swoje białe i wszystko programuje itp.
Ogólnie potrzebuje dorobić kluczyk więc też mam 2 opcje i obie są słabe, albo wyłącze w ECU immo i po prostu dorobie kluczyk ale nie bedzie centralnego zamka bo z tego co czytałem idzie przez licznik kodowanie albo wszystko zmieniam i będe mógł dorobić kluczyk normalnie i zakodować.
co ciekawe, check swiecił się od pompy sai, obecnie nie pali się. Natomiast brak katalizatora nie powoduje błędu 2 sondy
Dodano po 54 sekundach:
u mnie fabryczne i niefabryczne brak różnicy. Fabryczne radio za to bez problemu się diagnozowało
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
i fotka z dziennych świateł.
świecą bardzo mocno jednorodnym światłem (COB diody) w nocy czasami można przez chwile zapomnieć włączyć normalne światła.
świecą bardzo mocno jednorodnym światłem (COB diody) w nocy czasami można przez chwile zapomnieć włączyć normalne światła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
auto pracujące
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
dzisiaj robiłem przymiarkę i da radę 16 w stali na 320mm hamulce. Zostaje kilka mm luzu, ale ja używam jeszcze dystanse a tutaj przymierzyłem na zero i jest ok, z dystansem będzie lepiej
Felga 7j i ET 42
Felga 7j i ET 42
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
z racji wolnego można było pogrzebać doczekał się w końcu centralny intercooler.
graty do zabawy
graty do zabawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
coś nie pykło
seryjny icek
flansza pod czujnik doładowania i temperatury - map sensor.
stary i nowy
tyle wyjąłem odnośnie pompy sai, w sumie i tak była odłączona
zawór combi też wyleciał.
jego sterowanie zostało zapętlone
przymiarki
brakło mi opasek więc musiałem użyć takich cienkich ale dałem je podwójnie więc powinno siedzieć. Aktualnie nie spada
chłodnica wspomagania przeniesiona wyżej i przykręcona do mocowania intercoolera które przymocowałem do mocowania zderzaka.
wszystko spasowane bez ruszania zderzaka.
finalnie nie widać nic i o to chodziło.
seryjny icek
flansza pod czujnik doładowania i temperatury - map sensor.
stary i nowy
tyle wyjąłem odnośnie pompy sai, w sumie i tak była odłączona
zawór combi też wyleciał.
jego sterowanie zostało zapętlone
przymiarki
brakło mi opasek więc musiałem użyć takich cienkich ale dałem je podwójnie więc powinno siedzieć. Aktualnie nie spada
chłodnica wspomagania przeniesiona wyżej i przykręcona do mocowania intercoolera które przymocowałem do mocowania zderzaka.
wszystko spasowane bez ruszania zderzaka.
finalnie nie widać nic i o to chodziło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
dzisiaj robiłem logi i jestem już po wstepnych analizach
temperatura w dolocie podczas mocnego grzania na 3 biegu do odcinki nie przekracza 40 stopni przy 28 stopniach na zewnątrz i przy 3 z rzędu nagrywaniem logów więc już dolot rozgrzany mocno. Tutaj się sprawdza chyba, podczas jazdy w korkach rośnie do 50 stopni. W niższej temperaturze zewnętrznej kolegi 1.8t na serii ma ponad 60 stopni w dolocie czyli ponad 20 stopni różnicy. Jest super.
Turbo pompuje solidnie
Przepływka mierzy solidnie
tyle z plusów
jesli chodzi o minusy to za długie czasy wtrysków, dochodzą do 19 a powinny być na 15-16 ms. Zostaje wymiana filtra paliwa, zmierzenie ciśnienia na szynie, może podmiana pompy paliwa. Zacznę od tańszych rzeczy.
następna rzecz to cofające sie zapłony, tutaj zostaje zmiana świec bo w sumie jeszcze nie zmieniłem i dalej używam jakieś platynowe. Cewki do zmiany, podmiany, wymiany i wtedy zobaczymy czy coś pomogło.
temperatura w dolocie podczas mocnego grzania na 3 biegu do odcinki nie przekracza 40 stopni przy 28 stopniach na zewnątrz i przy 3 z rzędu nagrywaniem logów więc już dolot rozgrzany mocno. Tutaj się sprawdza chyba, podczas jazdy w korkach rośnie do 50 stopni. W niższej temperaturze zewnętrznej kolegi 1.8t na serii ma ponad 60 stopni w dolocie czyli ponad 20 stopni różnicy. Jest super.
Turbo pompuje solidnie
Przepływka mierzy solidnie
tyle z plusów
jesli chodzi o minusy to za długie czasy wtrysków, dochodzą do 19 a powinny być na 15-16 ms. Zostaje wymiana filtra paliwa, zmierzenie ciśnienia na szynie, może podmiana pompy paliwa. Zacznę od tańszych rzeczy.
następna rzecz to cofające sie zapłony, tutaj zostaje zmiana świec bo w sumie jeszcze nie zmieniłem i dalej używam jakieś platynowe. Cewki do zmiany, podmiany, wymiany i wtedy zobaczymy czy coś pomogło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
wpadły nowe świeczki i filtr paliwa.
o ile świeczki to chwila moment o tyle z filtrem paliwa musiałem powalczyć bo ciekło i jeszcze zrobiłem dziure w wężu więc musiałem poprawić.
o ile świeczki to chwila moment o tyle z filtrem paliwa musiałem powalczyć bo ciekło i jeszcze zrobiłem dziure w wężu więc musiałem poprawić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
czasy wtrysków niestety nie, czyli musze sprawdzić ciśnienie na listwie jeśli za niskie to do wymiany pompa w baku.
odrobinę cofanie zapłonów się poprawiło po wymianie świec, silnik też lepiej pracuje. Aby poprawić to jeszcze bardziej przejde na cewki TFSI i adaptery ale muszę na spokojnie robić bo kobita marudzi że w auto wszystko ładuje oraz doleje paliwa 98 i na nowych cewkach i świecach zrobie logi znowu.
Sprawdziłem tez ustawienie rozrządu i jest chyba w normie bo na -3.
odrobinę cofanie zapłonów się poprawiło po wymianie świec, silnik też lepiej pracuje. Aby poprawić to jeszcze bardziej przejde na cewki TFSI i adaptery ale muszę na spokojnie robić bo kobita marudzi że w auto wszystko ładuje oraz doleje paliwa 98 i na nowych cewkach i świecach zrobie logi znowu.
Sprawdziłem tez ustawienie rozrządu i jest chyba w normie bo na -3.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
tym razem trochę oświetlenia i klocki.
- padła przetwornica więc kupiłem całą lampę uszkodzoną ze sprawną przetwornicą za grosze
- nowe żarniki bosma 4300k (wcześniej były jakieś chińskie i za bardzo niebieskie, pewnie 6000k)
- nowe ledowe bosma do oświetlenia rejestracji
no i po beemkach myślałem że audi też ma z tyłu czujniki zużycia klocków :D no i byłem w błędzie za to usłyszałem że klocki się skończyły
wymienione, troche walki z tłoczkami ale zestaw do cofania tłoczków pomógł i odkręcenie zbiorniczka płynu hamulcowego.
- padła przetwornica więc kupiłem całą lampę uszkodzoną ze sprawną przetwornicą za grosze
- nowe żarniki bosma 4300k (wcześniej były jakieś chińskie i za bardzo niebieskie, pewnie 6000k)
- nowe ledowe bosma do oświetlenia rejestracji
no i po beemkach myślałem że audi też ma z tyłu czujniki zużycia klocków :D no i byłem w błędzie za to usłyszałem że klocki się skończyły
wymienione, troche walki z tłoczkami ale zestaw do cofania tłoczków pomógł i odkręcenie zbiorniczka płynu hamulcowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 04 paź 2020, 07:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T v2
żeby nie było że nic się nie dzieje to zaraz mija 10 tys i olej idzie do zmiany.
Do tego wejdzie na długo płukanka, jeszcze raz płukanie pierścieni pewnie xado antykoksem, na koniec do oleju wjedzie Ceratec bo mam dobre doświadczenia z nim.
Na zimę sprawiłem opony o większym profilu 205/60/16.
w zimę pomyślę o letnich felgach czy zostaną czy będzie jakaś zmiana, na pewno będzie zmiana profilu opon na 215/55/17.
Aktualnie zabieram się za dalsze prace przy aucie
Do tego wejdzie na długo płukanka, jeszcze raz płukanie pierścieni pewnie xado antykoksem, na koniec do oleju wjedzie Ceratec bo mam dobre doświadczenia z nim.
Na zimę sprawiłem opony o większym profilu 205/60/16.
w zimę pomyślę o letnich felgach czy zostaną czy będzie jakaś zmiana, na pewno będzie zmiana profilu opon na 215/55/17.
Aktualnie zabieram się za dalsze prace przy aucie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga