[ A6 C5] Wymiana broku-zaślepki wałka rozrządu + zdjęcia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
- Lokalizacja: Ostrołęka
[ A6 C5] Wymiana broku-zaślepki wałka rozrządu + zdjęcia
Witam, chciałbym się podzielić swoją wiedzą co do wymiany zaślepki wałka rozrządu. Wymiana jest prosta i szybka, w moim wypadku wymieniamy zaślepke od strony kierowcy potrzebne będzie:
-Nowa zaślepka, koszt około 20 zł (078 103 113 E) WAÂŻNE!! KUPUJCIE ORYGINALNY OD AUDI! zamiennik za mały jest o jakieś 0,5 mm i leci olej mimo że dużo silikonu się nałoży, przekonałem się osobiście
-silikon odporny na wysoka temperaturę, zapłaciłem 7 zł(są też dużo droższe, ale w tym przypadku jest wystarczający)
-śrubokręt długi płaski
-młotek
-środek do odtłuszczenia, ja użyłem cosmofenu (np.benzyna)
-szmatka
CZAS PRACY
od 10-15 minut
[center]
INSTRUKCJA:[/center]
[center]KROK 1[/center]
.Aby dostać się do zaślepki od strony kierowcy musimy odkręcić zbiorniczek płynu chłodniczego (3 śrubki, zaznaczona na różowo)
Przewodów nie odłączamy, po odkręceniu śrub unosimy do góry i przechylamy w drugą stronę i mamy już dostęp do naszej cieknącej zaślepki:
[center]KROK 2[/center]
Lokalizujemy i wyjmujemy za pomocą śrubokręta starą zaślepkę(brok), a robimy to w ten sposób że opieramy śrubokręt na krawędzi wystającej zaślepki i uderzamy młoteczkiem(delikatnie). Jak się pognie stara zaślepka nie przejmujecie się. Po uderzeniu dwa 3 razy zaślepka powinna lekko wyskoczyć wtedy już ręką da rade wyjąć a jak nie to podhaczyć śrubokrętem:
[center]KROK 3[/center]
Odtłuszczamy miejsce gdzie będzie montowana nowa zaślepka. Najlepiej miejsce dokoła i same wnętrze gdzie znajdzie się zaślepka.
[center]KROK 4[/center]
Nową zaślepkę obsmarowujemy silikonem odpornym na wysokie temperatury. NIE MOÂŻE BYć ZWYKÂŁY SILIKON!!!
[center]KROK 5[/center]
Montujemy zaślepkę na swoim miejscu. UWAGA łapiąc za zaślepka musimy palcami chwycić za silikon wiec się troszkę pobrudzimy, ale to nic zaślepka wejdzie delikatnie i nie trzeba się z tym siłować.
Po zamontowaniu można jeszcze obsmarować krawędzie zaślepki.
Mam nadzieję że na chłopski rozum to wytłumaczyłem i nie będzie problemów z wymianą pozdrawiam wszystkich i udanych napraw,Po wykonanej naprawie pijemy piwko
-Nowa zaślepka, koszt około 20 zł (078 103 113 E) WAÂŻNE!! KUPUJCIE ORYGINALNY OD AUDI! zamiennik za mały jest o jakieś 0,5 mm i leci olej mimo że dużo silikonu się nałoży, przekonałem się osobiście
-silikon odporny na wysoka temperaturę, zapłaciłem 7 zł(są też dużo droższe, ale w tym przypadku jest wystarczający)
-śrubokręt długi płaski
-młotek
-środek do odtłuszczenia, ja użyłem cosmofenu (np.benzyna)
-szmatka
CZAS PRACY
od 10-15 minut
[center]
INSTRUKCJA:[/center]
[center]KROK 1[/center]
.Aby dostać się do zaślepki od strony kierowcy musimy odkręcić zbiorniczek płynu chłodniczego (3 śrubki, zaznaczona na różowo)
Przewodów nie odłączamy, po odkręceniu śrub unosimy do góry i przechylamy w drugą stronę i mamy już dostęp do naszej cieknącej zaślepki:
[center]KROK 2[/center]
Lokalizujemy i wyjmujemy za pomocą śrubokręta starą zaślepkę(brok), a robimy to w ten sposób że opieramy śrubokręt na krawędzi wystającej zaślepki i uderzamy młoteczkiem(delikatnie). Jak się pognie stara zaślepka nie przejmujecie się. Po uderzeniu dwa 3 razy zaślepka powinna lekko wyskoczyć wtedy już ręką da rade wyjąć a jak nie to podhaczyć śrubokrętem:
[center]KROK 3[/center]
Odtłuszczamy miejsce gdzie będzie montowana nowa zaślepka. Najlepiej miejsce dokoła i same wnętrze gdzie znajdzie się zaślepka.
[center]KROK 4[/center]
Nową zaślepkę obsmarowujemy silikonem odpornym na wysokie temperatury. NIE MOÂŻE BYć ZWYKÂŁY SILIKON!!!
[center]KROK 5[/center]
Montujemy zaślepkę na swoim miejscu. UWAGA łapiąc za zaślepka musimy palcami chwycić za silikon wiec się troszkę pobrudzimy, ale to nic zaślepka wejdzie delikatnie i nie trzeba się z tym siłować.
Po zamontowaniu można jeszcze obsmarować krawędzie zaślepki.
Mam nadzieję że na chłopski rozum to wytłumaczyłem i nie będzie problemów z wymianą pozdrawiam wszystkich i udanych napraw,Po wykonanej naprawie pijemy piwko
Ostatnio zmieniony 14 cze 2012, 19:33 przez pawel_puma2, łącznie zmieniany 2 razy.
ja teżpawel_puma2 pisze: WA?NE!! KUPUJCIE ORYGINALNY OD AUDI! zamiennik za mały jest o jakieś 0,5 mm i leci olej mimo że dużo silikonu się nałoży, przekonałem się osobiście
...i jeszcze uszczegółowienie
po jednej w każdej głowicynopi12 pisze:Ile jest tych zaślepek
szczegóły na fotce w TYM temaciegdzie one dokładnie się znajdują
zaślepkę, zaślepki, zaślepka - to dla wyszukiwarki, nie wyszukuje np "zaślepka wałka"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 paź 2012, 09:45
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Troszke odgrzeje temat. Jutro rano biore sie za wymiane tych zaslepek. Mam czerwony silikon wysokotemp. ale pytanie...obsmarowac cala ta czesc jak by gwint czy w jednym miejscu po prostu dookola objechac?nie chcialbym przesadzic z tym silikonem. I drugie pytanie,po jakim czasie mozna spokojnie jechac?bede to robil rano w pracy i o 19 bede wracal.
Dzięki za odp.
[ Dodano: 2017-06-15, 12:45 ]
Właśnie namierzylem przeciek. Brok i uszczelka od str pasażera. I mam pytanie czy da się wyjąć brok bez demontażu części w kształcie grzybka (chyba egr), która jest bardzo blisko tego broka.
[ Dodano: 2017-06-15, 16:00 ]
Po robocie. Brok wychodzi. Wymieniony razem z uszczelka. Zobaczymy czy będzie sucho.
[ Dodano: 2017-06-15, 12:45 ]
Właśnie namierzylem przeciek. Brok i uszczelka od str pasażera. I mam pytanie czy da się wyjąć brok bez demontażu części w kształcie grzybka (chyba egr), która jest bardzo blisko tego broka.
[ Dodano: 2017-06-15, 16:00 ]
Po robocie. Brok wychodzi. Wymieniony razem z uszczelka. Zobaczymy czy będzie sucho.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2021, 20:26
- Imię: Misiek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [ A6 C5] Wymiana broku-zaślepki wałka rozrządu + zdjęcia
Czy ktoś próbował nieoryginalne zaślepki jakieś markowe np febi? bo niestety oem juz nie produkuja i nigdzie niedostepne są:(
Re: [ A6 C5] Wymiana broku-zaślepki wałka rozrządu + zdjęcia
"Po robocie. Brok wychodzi. Wymieniony razem z uszczelka. Zobaczymy czy będzie sucho. "
Witam. Czy wymiana broka od strony pasażera odbyła się bez konieczności odkręcania tego grzyba?
Witam. Czy wymiana broka od strony pasażera odbyła się bez konieczności odkręcania tego grzyba?
Re: [ A6 C5] Wymiana broku-zaślepki wałka rozrządu + zdjęcia
Właśnie takiego tematu szukałem. Kapie mi na wydech i dymi. Myślę , że może też lecieć spod simmeringu pod czujnikiem wałka.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga