Cześć koledzy....
...zabrałem się do wyjęcia sprężarki, a raczej sama się wyjęła ponieważ odkręciła się bądź urwała na śrubach i niby pasek ją trzyma ale zaczęło się od tego, że rwało pasek i z początku nie wiedzieć czemu ale krok po kroku i wszystko jasne...
Rurki odkręciłem, niby jest luźny mogę go obracać trochę ale coś nie do końca mogę wyjąć, jest nad górną częścią miski olejowej i jak by mało miejsca było, filtr oleju przeszkadzał, albo po prostu już miałem dosyć...
Teraz tak,.... czy ma wyjść - pokombinować, zdaję się że powinien być przykręcony na 3 śrubach ( M8x100 ) dwie wykręciłem z samej sprężarki ale trzymały się tylko jej... tylnej nie było w ogóle ale można dojrzeć jak by resztę śruby zostało tam w tej łapie przy silniku do której dokręca się sprężarkę...
Czy da się to jakoś wyjąć, czy śruby nowe muszą być takie stożkowe jak oryginał czy mogą być M8x100 zwykłe z gwintem na całej długości ?
Jak się uda wyjąć to czeka mnie zabawa z regeneracją, nie wiem czy główną przyczyną tej awarii nie było to, że nie nabiłem jej kiedy jeszcze działała ale już słabiej chłodziła pod koniec lata zeszłego roku
Przeczytane dwa podobne tematy... ale nie doszukałem się konkretnej odpowiedzi...
klimatyzacja-c5/alozysko-w-kompresorze- ... 45354.html
klimatyzacja-c5/kompresor-klimatyzacji- ... 81718.html
Pozdrawiam.
Demontaż sprężarki klimatyzacji ? [A6 C5 2.4]
Re: Demontaż sprężarki klimatyzacji ? [A6 C5 2.4]
....no to odpowiadamy (znów sobie samemu- niestety )
...przy tym silniku NIE DA SIĘ WYJĄĆ SPRĘŻARKI OD DOŁU - trzeba rozebrać cały przód...
Powodem "latającej " sprężarki i przez to rwania paska wielorowkowego było pęknięcie łapy trzymającej ( 078260835f ) która wchodzi z przodu silnika na dwie szpile i przykręcona jest nakrętkami 13 i z tyłu jedną śrubą M8(13), sama sprężarka przykręcona jest do łapy na 3 śruby M8x90.
Stało się też nie dobrze bo dolna szpila została urwana a resztę jej zostało w bloku silnika w gwincie i nie bardzo było podejście żeby ją wykręcić, nową łapę przykręciłem na jedną szpile, jedną śrubę i musi się tak trzymać.
W samej sprężarce uszkodzona była cewka którą wymieniłem, wszystko skręcone, pasek założony, czeka mnie teraz sprawdzenie czy sprężarka w ogóle "żyje", czy układ jest szczelny i nabicie czynnika - trzymajcie kciuki
Pozdrawiam !
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga