Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Demontaż sprężarki klimatyzacji ? [A6 C5 2.4]

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
wiadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 2017, 06:25
Lokalizacja: Łódź

Demontaż sprężarki klimatyzacji ? [A6 C5 2.4]

Post autor: wiadziu » 21 kwie 2021, 00:37

Cześć koledzy....

...zabrałem się do wyjęcia sprężarki, a raczej sama się wyjęła :) ponieważ odkręciła się bądź urwała na śrubach i niby pasek ją trzyma ale zaczęło się od tego, że rwało pasek i z początku nie wiedzieć czemu ale krok po kroku i wszystko jasne...
Rurki odkręciłem, niby jest luźny mogę go obracać trochę ale coś nie do końca mogę wyjąć, jest nad górną częścią miski olejowej i jak by mało miejsca było, filtr oleju przeszkadzał, albo po prostu już miałem dosyć...
Teraz tak,.... czy ma wyjść - pokombinować, zdaję się że powinien być przykręcony na 3 śrubach ( M8x100 ) dwie wykręciłem z samej sprężarki ale trzymały się tylko jej... tylnej nie było w ogóle ale można dojrzeć jak by resztę śruby zostało tam w tej łapie przy silniku do której dokręca się sprężarkę...
Czy da się to jakoś wyjąć, czy śruby nowe muszą być takie stożkowe jak oryginał czy mogą być M8x100 zwykłe z gwintem na całej długości ?

Jak się uda wyjąć to czeka mnie zabawa z regeneracją, nie wiem czy główną przyczyną tej awarii nie było to, że nie nabiłem jej kiedy jeszcze działała ale już słabiej chłodziła pod koniec lata zeszłego roku :(

Przeczytane dwa podobne tematy... ale nie doszukałem się konkretnej odpowiedzi...
klimatyzacja-c5/alozysko-w-kompresorze- ... 45354.html
klimatyzacja-c5/kompresor-klimatyzacji- ... 81718.html

Pozdrawiam.

wiadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 2017, 06:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Demontaż sprężarki klimatyzacji ? [A6 C5 2.4]

Post autor: wiadziu » 16 maja 2021, 13:28

wiadziu pisze:
21 kwie 2021, 00:37

Czy da się to jakoś wyjąć, czy śruby nowe muszą być takie stożkowe jak oryginał czy mogą być M8x100 zwykłe z gwintem na całej długości ?
....no to odpowiadamy (znów sobie samemu- niestety :( )

...przy tym silniku NIE DA SIĘ WYJĄĆ SPRĘŻARKI OD DOŁU - trzeba rozebrać cały przód...
Powodem "latającej " sprężarki i przez to rwania paska wielorowkowego było pęknięcie łapy trzymającej ( 078260835f ) która wchodzi z przodu silnika na dwie szpile i przykręcona jest nakrętkami 13 i z tyłu jedną śrubą M8(13), sama sprężarka przykręcona jest do łapy na 3 śruby M8x90.
Stało się też nie dobrze bo dolna szpila została urwana a resztę jej zostało w bloku silnika w gwincie i nie bardzo było podejście żeby ją wykręcić, nową łapę przykręciłem na jedną szpile, jedną śrubę i musi się tak trzymać.
W samej sprężarce uszkodzona była cewka którą wymieniłem, wszystko skręcone, pasek założony, czeka mnie teraz sprawdzenie czy sprężarka w ogóle "żyje", czy układ jest szczelny i nabicie czynnika - trzymajcie kciuki <okok>

Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga