kompresor klimatyzacji wymiana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 22 lut 2013, 19:56
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: małopolska
kompresor klimatyzacji wymiana
Koledzy padł kompresor klimatyzacji.Kupilem regenerowany ale trzeba układ wyczyścić. Macie może jakiś dobry sposób na czyszczenie układu czy benzyna ekstrakcyjna nadaje się do czyszczenia? Dodam że patrzyłem na dysze dlawiaca i nie była zawalona opilkami.Prosze o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Siemka,
kolego nie wiem jaki i dla, czego rozleciał się Twój stary kompresor, ale jeżeli
uważasz, że wszystko jest OK a stary nie był zatarty (zlej z niego stary olej i zobacz czy jest czysty).
Jeżeli tak to:
1. Sprawdź cały układ wzrokowo rurki / połączenia czy wszystko wygląda dobrze bez uszkodzeń czy wycieków.
2. Kup nowy osuszacz - NOWY! nie w dobrym stanie czy "igła" z Allegro.
3. Kup nowe o-ring (i) do połączeń przewodów w ASO nie kupuj czasem gumowych do klimatyzacji są neoprenowe.
4. Kup olej do układu klimatyzacji najlepiej z czynnikiem UV.
5. przed montażem zalej nowy/stary kompresor odpowiednią ilością oleju.
I przede wszystkim sam nic nie wyczyścisz, a na pewno NIE STOSUJ ŻADNYCH SPECYFIKÓW typu benzyna. Po poskładaniu wszystkiego jak należy musisz pojechać do fachowca, który zajmuje się klimatyzacją w autach i tam dopiero mają możliwość i czyszczą cały układ klimatyzacji odpowiednią chemią następnie osuszają napełniają czynnikiem i uzupełniają olej.
Na koniec -- UWAGA!!! jeżeli masz kompresor z takim sprzęgłem jak na foto w tym linku -
http://www.auto-czesci.kylos.pl/Audi%20 ... G_1604.JPG
nie skręcaj go przed jazdą z "suchym układem" bo ZATRZESZ KOMPRESOR. Pasek oczywiście możesz śmiało założyć z tym że nie dokręcaj tarczy sprzęgła tej po prawej stronie na tym foto - http://obrazki.elektroda.pl/5565228200_1366749517.jpg
zrobisz to dopiero na miejscu w serwisie klimatyzacji.

kolego nie wiem jaki i dla, czego rozleciał się Twój stary kompresor, ale jeżeli
uważasz, że wszystko jest OK a stary nie był zatarty (zlej z niego stary olej i zobacz czy jest czysty).
Jeżeli tak to:
1. Sprawdź cały układ wzrokowo rurki / połączenia czy wszystko wygląda dobrze bez uszkodzeń czy wycieków.
2. Kup nowy osuszacz - NOWY! nie w dobrym stanie czy "igła" z Allegro.
3. Kup nowe o-ring (i) do połączeń przewodów w ASO nie kupuj czasem gumowych do klimatyzacji są neoprenowe.
4. Kup olej do układu klimatyzacji najlepiej z czynnikiem UV.
5. przed montażem zalej nowy/stary kompresor odpowiednią ilością oleju.
I przede wszystkim sam nic nie wyczyścisz, a na pewno NIE STOSUJ ŻADNYCH SPECYFIKÓW typu benzyna. Po poskładaniu wszystkiego jak należy musisz pojechać do fachowca, który zajmuje się klimatyzacją w autach i tam dopiero mają możliwość i czyszczą cały układ klimatyzacji odpowiednią chemią następnie osuszają napełniają czynnikiem i uzupełniają olej.
Na koniec -- UWAGA!!! jeżeli masz kompresor z takim sprzęgłem jak na foto w tym linku -
http://www.auto-czesci.kylos.pl/Audi%20 ... G_1604.JPG
nie skręcaj go przed jazdą z "suchym układem" bo ZATRZESZ KOMPRESOR. Pasek oczywiście możesz śmiało założyć z tym że nie dokręcaj tarczy sprzęgła tej po prawej stronie na tym foto - http://obrazki.elektroda.pl/5565228200_1366749517.jpg
zrobisz to dopiero na miejscu w serwisie klimatyzacji.

- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
KamilVag,
Cześć, to sprzęgło jest tak skonstruowane, żeby się zrywało przy określonym obciążeniu jeżeli u ciebie taka awaria miała miejsce sama wymian sprzęgła nie rozwiąże problemu.
Przyczyny takiego stanu mogą być dwie jedna to uszkodzenie wewnątrz sprężarki, a drugie to awaria samego układu klimatyzacji czyli np. przez nadmiar czynnika w układzie, awaria zaworu rozprężnego czy za duża ilość oleju w sprężarce lub próba uruchomienia silnika przy załączonej klimatyzacji z pustym układem.
Wstępnie - co do kompresor to: zamontuj stare sprzęgło zdejmij pasek i pokręć kołem pasowym kompresora klimatyzacji jeżeli obraca się „gładko” lekko kompresor powinien być OK - oczywiście nie ma 100% pewności. Grzebanie w układzie klimatyzacji nie należy do tanich, więc lepiej udać się do odpowiedniego warsztatu na przyzwoitym poziomie technicznym jeżeli natomiast czujesz się na siłach możesz oczywiście sam podejść do tematu odpowiednio się przygotowując z zakresu pracy i działania układu klimatyzacji.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Cześć, to sprzęgło jest tak skonstruowane, żeby się zrywało przy określonym obciążeniu jeżeli u ciebie taka awaria miała miejsce sama wymian sprzęgła nie rozwiąże problemu.

Przyczyny takiego stanu mogą być dwie jedna to uszkodzenie wewnątrz sprężarki, a drugie to awaria samego układu klimatyzacji czyli np. przez nadmiar czynnika w układzie, awaria zaworu rozprężnego czy za duża ilość oleju w sprężarce lub próba uruchomienia silnika przy załączonej klimatyzacji z pustym układem.

Wstępnie - co do kompresor to: zamontuj stare sprzęgło zdejmij pasek i pokręć kołem pasowym kompresora klimatyzacji jeżeli obraca się „gładko” lekko kompresor powinien być OK - oczywiście nie ma 100% pewności. Grzebanie w układzie klimatyzacji nie należy do tanich, więc lepiej udać się do odpowiedniego warsztatu na przyzwoitym poziomie technicznym jeżeli natomiast czujesz się na siłach możesz oczywiście sam podejść do tematu odpowiednio się przygotowując z zakresu pracy i działania układu klimatyzacji.
Pozdrawiam,
Grzegorz