Maglownica Audi
części samochodowe
Kalkulator OC mfind
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Sprawdzenie dpf

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 12776
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: mat1324 » 11 lis 2020, 20:10

27971 jest do poliftowej C6 :).

Awatar użytkownika
Andrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 148
Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: Andrek » 12 lis 2020, 12:10

mat1324 pisze:
11 lis 2020, 20:10
27971 jest do poliftowej C6 :).
Nie do końca..... 27971 jest do ustawień podstawowych a 12233 jest do adaptacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 12776
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: mat1324 » 12 lis 2020, 17:41

Nie wiedziałem :).

Awatar użytkownika
Andrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 148
Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: Andrek » 13 lis 2020, 14:46

mat1324 pisze:
12 lis 2020, 17:41
Nie wiedziałem :).
Ja też ;) kolega mnie oświecił :)

bastek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 03 cze 2012, 17:17
Imię: Bastek71
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdansk,rendsburg

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: bastek71 » 20 gru 2020, 17:52

Witam Panowie po długiej przerwie
Pojawia mi się błąd P 2002 za mała skuteczność
Dpf wypalony serwisowo
Błąd skasowany ale po dwóch tygodniach Powrócił wymienione dwa czujniki różnicy ciśnień ale nie zrobiłem adaptacji po następnych dwóch tygodniach znów błąd powrócił czy muszę przeprowadzić adaptację tych czujników proszę o jakąś podpowiedź z góry dziękuję bo też słyszałem że błąd może być W Egr Auto jeździ dobrze Proszę o ocenę mojego dpf
Błąd skasowany. Ale co 10-14 dni powraca już nie mam sił
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Arek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
Imię: Arek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: Arek84 » 27 sty 2021, 11:51

Ktoś wie jak przeliczyć ml na g popiołu oraz sadzy ?

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: mirefire » 07 kwie 2021, 10:53

Witam..
Oddałem auto do mechanika (wymiana sprężyn) i poprosiłem go zęby zerkną na DPF przy okazji... bo dosyć często się wypalał.
Stwierdził że nie jest źle (sprawdzał interface Bosch), ale żeby się tak często nie wypalał to wyzerował wartości. <zalamka> <bezradny>
Moje pytanie..
1. Czy wyzerowanie wartości będzie miało negatywny wpływ na silnik.
2. Czy wartości z czujników powrócą do wartości z przed wyzerowania?

a to wartości jakie zrobiłem jakiś miesiąc temu.


IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00431-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 28989 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.17 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 8.55 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 1.17 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 256915 m

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: tomnik » 08 kwie 2021, 01:06

mirefire pisze:
07 kwie 2021, 10:53
i poprosiłem go zęby zerkną na DPF przy okazji... bo dosyć często się wypalał.
Stwierdził że nie jest źle (sprawdzał interface Bosch), ale żeby się tak często nie wypalał to wyzerował wartości. <zalamka> <bezradny>
Według mojej wiedzy i obserwacji nie powinno się resetować wartości popiołu(bo to właśnie zostało bezmyślnie zrobione przez Pana mechanika) bez wymiany filtra lub jego przeczyszczenia. Podczas regeneracji, którą przeprowadza sterownik, dawkuje on w inny sposób wtrysk(wielkość dawki, kąt podania), służący do podniesienia temp. filtra w czasie regeneracji dla filtra czystego i inny dla zapełnionego w danym stopniu popiołem.
Moja rada, to przywrócenie zawartości popiołu do poprzedniego stanu - np. Odis-em.
mirefire pisze:
07 kwie 2021, 10:53
Moje pytanie..
1. Czy wyzerowanie wartości będzie miało negatywny wpływ na silnik.
Nie znam odpowiedzi na to pytanie.
mirefire pisze:
07 kwie 2021, 10:53
2. Czy wartości z czujników powrócą do wartości z przed wyzerowania?
Patrz wyżej - wartością, która została zresetowana jest "zawartość popiołu", a nie jest ona monitorowana przez żaden czujnik. Jest obliczana przez algorytm programu sterownika silnika. Nie, wartość ta nie powróci sama do stanu z przed zresetowania. Można ją "wstawić" procedurą - np. Odisem.
mirefire pisze:
07 kwie 2021, 10:53
a to wartości jakie zrobiłem jakiś miesiąc temu.
IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00431-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 28989 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.17 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 8.55 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 1.17 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 256915 m
257 km od ostatniej regeneracji, a wartość obliczona dopiero 8,55 ? Z tych danych wynika, że prawdopodobnie następna regeneracja przeprowadzona zostałaby po przejechaniu około co najmniej 600km (?). Oczywiście podane km są obarczone dużą niedokładnością, bo wszystko zależy od warunków w jakich pojazd porusza się.
Jaki według Ciebie powinien być ten przebieg ?

Wspomnieć należy jeszcze, że DPF w Twoim aucie prawdopodobnie jest zintegrowany (w jednej "puszce") z katalizatorem, czyli ma mniejszą pojemność od filtrów, stanowiących osobną część. Ma to swoje plusy, jak i minusy. Minusem jest mniejsza powierzchnia czynna filtra, a co oczywiste, mniejsze możliwości magazynowania sadzy i oczywiście popiołu. Sprawdź, jaka wartość popiołu jest wartością "graniczną" (dla filtra przy tym silniku), czyli taką, przy której DPF uważany jest za zużyty i zalecana jest jego wymiana. W przypadku gdyby te 0.17 były już wartością graniczną, należałoby filtr wymienić ($) lub poddać próbie odpowiedniej procedury przeczyszczenia (pozbycia się popiołu).
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2021, 21:25 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: pawcio81 » 08 kwie 2021, 07:12

Nic dodać, nic ująć. właśnie dlatego nie lubię tak mechaników i wszystko robię sam :) Jak można tak głupio postępować i wyzerować wartość popiołu w filtrze nie usuwając popiołu fizycznie z filtra. To taki mechanik z grupy kasujących błędy i wszystko co się da, liczy 50-100zł za podłączenie interfejsu, skasowanie błędu i stwierdzenie, że awaria usunięta :). Nie wiem jaka wartość graniczna jest w C7, ale w C6 2,0TDI jest to na poziomie 0,35, czyli jeszcze drugie tyle by pojeździł. Ja u siebie mam aktualnie popiół na poziomie 0,11 przy przebiegu 145 000km.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: tomnik » 08 kwie 2021, 09:08

pawcio81 pisze:
08 kwie 2021, 07:12
Nie wiem jaka wartość graniczna jest w C7, ale w C6 2,0TDI jest to na poziomie 0,35
Czy jesteś pewien, co do tej wartości granicznej ? Pytam, ponieważ to, co podałeś dotyczy prawdopodobnie DPF w silnikach 2.7/3.0. W 2.0 A6 C6 filtr ma podobną konstrukcję jak ten w A6 C7 - jest zintegrowany z katalizatorem. A co za tym idzie tak, jak to napisałem wyżej, ma mniejszą powierzchnię czynną w porównaniu do A6 C6 2.7/3.0, gdzie filtr jest osobną "puszką" zainstalowaną "pod podłogą" około metr za katalizatorem i ma większą objętość. To 0,35 dotyczy prawdopodobnie właśnie 2.7/3.0, nie 2.0. Z informacji dostępnej w sieci to właśnie 0,17 jest około wartości granicznej (lub właśnie nią jest) dla 2.0.
Umieszczenie filtra w jednej obudowie z katalizatorem ma swoją zaletę - znajduje się bliżej wylotu spalin, nie ma straty cieplnej takiej, jak w 2.7/3.0, a co za tym idzie "korzystamy" częściej z tzw. regeneracji biernej, filtr rzadziej (teoretycznie) wymaga regeneracji czynnej (przeprowadzanej przez program sterownika).
pawcio81 pisze:
08 kwie 2021, 07:12
...nie usuwając popiołu fizycznie z filtra.
Popiołu z filtra nie da się całkowicie usunąć. Niestety dość ściśle przylega do porowatej powierzchni czynnej.
Te wszystkie mycia/czyszczenia, to bardziej lub mniej udane próby pozbycia się tej substancji z DPF. Żaden taki proces nie usunie całkowicie lub prawie całkowicie popiołu. Niestety pewna (większa lub mniejsza) jego część pozostaje po takiej próbie.

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: mirefire » 08 kwie 2021, 10:57

Dzięki za info.
Tak myślałem ze wyzerowanie danych nie jest dobrym pomysłem <boisie>
Z informacji wykopanych w internecie to dla mojego typu silnika (dla wszystkich 2.0 TDI) wynosi 175 ml popiołu, przed wyzerowaniem miałem
0,17l czyli prawie zapełniony.

Teraz mam przebieg 240 kkm, jakie wartości i gdzie to wpisać żeby przywrócić zbliżone wartości? (gdzieś już o tym czytałem tylko nie mogę se przypomnieć na jakim forum to było) <mysli

znzlazłem...
mat1324 pisze:
18 mar 2018, 23:01
Dla silników 2.0 TDI w C7 dopuszczalna ilość popiołu to 175 ml = 0,175 l, a u Ciebie jest to 0,07 l, więc filtr jest zapełniony w 40% granicznej wartości popiołu. Wartość popiołu narasta wraz z przebiegiem.

Osobną kwestią jest zapełnienie sadzą, ale ją można wypalić :). Gdy popiół osiągnie maksymalną wartość, to pojawi się błąd o zapchaniu filtra i nie można będzie go usunąć, ponieważ będzie od razu wracał. Wypalanie nic nie pomoże, ponieważ popiołu nie da się usunąć <uoee> . Jedyne rozwiązanie to wymiana DPFa lub wypalanie i wyzerowanie ilości popiołu i sadzy. Można powiedzieć, że jest to taka wymiana DPFa bez jego fizycznego dotykania <rotfl> .

W C7 zawartość popiołu podawana jest w gramach i mililitrach, ale jest to ten sam parametr, ale wyrażony w różnych jednostkach (masa vs. objętość). W C6 były tylko mililtry.

Obrazek

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: pawcio81 » 08 kwie 2021, 11:47

No i są konkretne dane, jednak się pomyliłem i dla 2.0 pojemność filtra jest połowę mniejsza. Można się teraz domyślać, dlaczego przy 0,17 l mechanik wyzerował dane.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2021, 13:37 przez pawcio81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Sprawdzenie dpf

Post autor: tomnik » 08 kwie 2021, 13:33

pawcio81 pisze:
08 kwie 2021, 11:47
Można się teraz domyślać, dlaczego przy 0,17 l mechaników wyzerował dane.
Domyślam się, że nie miał wiedzy na temat wartości granicznej, zrobił, bo przeczytał gdzieś o tym w sieci... Umówmy się - mechanicy samochodowi na ogół nie mają wiedzy w temacie DPF.
mirefire pisze:
08 kwie 2021, 10:57
gdzie to wpisać żeby przywrócić zbliżone wartości?
VAS/ODIS - procedura polega na wpisaniu przebiegu (DPF/auta), program oblicza ilość popiołu. Tu mogą pojawić się rozbieżności między tym, co było (przy danym przebiegu), a tym co wyliczy teraz program. "Żonglując" przebiegiem (wpisując różne liczby) możesz doprowadzić do pojawienia się takiej samej wartości popiołu, jak z przed resetu.
Opis ten dotyczy sterownika A6 C6 2.7/3.0. Być może w C7 wpisuje się konkretne zapełnienie (wątpię).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
Kalkulator OC hamulce