Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 - Sprawdzenie dpf

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 18 mar 2018, 13:54

Lukas472 pisze:Witam wszystkich :)

Zrobiłem pomiary rozszerzony filtra dpf i mam takie odczyty...

czas od ostatniej regeneracji 4936s
zawartość popiołu w oleju 0.07l
obliczona masa sadzy 8.33g
zamierzona masa sadzy 2.70g
kilometry od ostatniej regeneracji 27216m

Prosze o jakies wyjasnienie tych parametrow
Dziekuje i pozdrawiam
Filtr wypalał Ci się 82 minuty temu.
Zawartość popiołu niska ( ja mam gdzieś 0.175L)
Obliczona i zmierzona masa sadzy na bardzo niskim poziomie. Nie masz się czego obawiać.
27km temu wypalał Ci się filtr DPF

Lukas472
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sty 2018, 15:12
Lokalizacja: uk

Post autor: Lukas472 » 18 mar 2018, 14:34

Dzieki Misiek_kb98 <okok>

A czy mógłbyś jeszcze zerknąć na resztę pomiarów i ogólnie napisać na które wartości zwracać uwagę i jaka jest ich max granica (tzn dpf się kończy)

Pomiar na uruchomionym zimnym silniku
różnica ciśnienia 6hPa
offset różnica ciśnienia 0hPa
aktualnie zmierzony współczynnik zapełnienia 0.1810g/km
zawartość popiołu w oleju 31.0g

Dziękuje za każde objaśnienie tych parametrów :)

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 18 mar 2018, 18:51

aż tak się nie znam :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 mar 2018, 20:58

Lukas472 pisze:różnica ciśnienia 6hPa
offset różnica ciśnienia 0hPa
aktualnie zmierzony współczynnik zapełnienia 0.1810g/km
zawartość popiołu w oleju 31.0g
Różnica ciśnienia to wskazanie czujnika G450, który mierzy ciśnienie przed i za filtrem. W rzeczywistości jest to różnica między ciśnieniem przed filtrem a ciśnieniem atmosferycznym, ponieważ druga końcówka czujnika nie jest fizycznie podłączona do filtra. Za filtrem i tak jest już ciśnienie atmosferyczne :). Im bardziej zapchany jest filtr, tym większy opór on stwarza, więc przed filtrem wzrasta ciśnienie. Każde naciśnięcie gazu powoduje wzrost różnicy i jest to normalne, a nawet wymagane. W C6 ciśnienie było podawane w mbarach, a w C7 jest w hPa, ale są to równe jednostki, ponieważ 1 mbar = 1 hPa.

Offset wskazuje na przekłamanie czujnika. Offset powoduje przesunięcie 'punktu zero'. Przy niezerowym offsecie wartość różnicy jest zawyżona o tą wartość. Przykładowo przy offsecie równym 10 hPa i różnicy 30 hPa rzeczywista różnica wynosi 20 hPa. Często zdarza się, że właśnie przez to filtr wypala się zbyt często, ponieważ różnica jest zawyżona i sterownik myśli, że filtr jest mocniej zapchany niż w rzeczywistości. Oczywiście czujnik nie pokaże błędu, ponieważ wartości są poprawne. Wyskoczy błąd czujnika G450, gdy uszkodzi on się elektrycznie. Niezerowy offset kwalifikuje czujnik do wymiany. Można próbować go adaptować, ale pomoże tylko na chwilę.

Kolejny parametr, to średnia ilość sadzy na każdy kilometr jazdy obliczana na podstawie czujnika G450. Nie jest ważny, ponieważ oprócz wymuszonego wypalania przez sterownik następują również samoczynne wypalania, gdy wystąpią odpowiednie warunki, więc nie jest to np. wartość tego parametru razy dystans między wypaleniami, ponieważ filtr były zapchany już w połowie (pzykładowo 0,181 g/km * 600 km = 108,6 g). Przy zapełnieniu 68 gramów filtr nadaje się do wymiany i nie jest już możliwe serwisowe wypalanie, ponieważ sterownik na to nie pozwala.

Zawartość popiołu jest tym samym parametrem co był wcześniej podany, ale tutaj jest w gramach, a przedtem był w mililitrach. Jak wiemy popiół jest lekki, więc 1 g &#8800; 1 ml. Dla informacji, popiół to skutek oboczny spalania oleju silnikowego :). Jest on nieusuwalny z filtra, ponieważ jest niepalny.

To chyba tyle :p.

Lukas472
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sty 2018, 15:12
Lokalizacja: uk

Post autor: Lukas472 » 18 mar 2018, 22:01

dzieki mat1324 <okok>

Mozesz mi jeszcze wyjasnic ktore parametry oznaczaja zapelnienie filtra dpf?
Czy dobrz rozumiem ze zawartość popiołu w oleju 31.0g w moim przypadku mowi o tym ze filtr jest przed popowa zapelnienia (68 gramow) ? co oznaczaja dwa pozostale odczyty?
obliczona masa sadzy 8.33g
zamierzona masa sadzy 2.70g
Dodam ze filtr byl wypalony 27km temu

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 mar 2018, 22:20

Mylisz popiół z sadzą :). Te 68 gramów dotyczy sadzy, którą można wypalić.

Olej silnikowy -> popiół -> nieusuwalny
Olej napędowy -> sadza -> usuwalna przez wypalenie

Obliczona masa sadzy, to ilość w gramach, która została wyliczona przez sterownik na podstawie zużycia paliwa, temperatury wydechu i pewnie 100 innych wartości. Zmierzona wartość sadzy jest wyliczana na podstawie różnicy ciśnienia z czujnika G450. Im większa różnica, tym większy opór w filtrze, więc teoretycznie większa ilość sadzy. Oba te parametry wskazują na zapełnienie filtra, z czego pierwszy na teoretyczne, a drugi na rzeczywiste. Dla sterownika silnika nie ma znaczenia, która wartość jest większa, więc jeśli jedna z nich przekroczy dany poziom, to następuje wypalanie.

Lukas472
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sty 2018, 15:12
Lokalizacja: uk

Post autor: Lukas472 » 18 mar 2018, 22:52

czyli jaka jest u mnie wartosc popiolu ktorego nie mozna usunac? <mysli>
Bo ilosc sadzy sie zmienia po wypaleniu a zawartosc popiolu nie, wiec ktore to jest? to 31g <mysli>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 mar 2018, 23:01

Dla silników 2.0 TDI w C7 dopuszczalna ilość popiołu to 175 ml = 0,175 l, a u Ciebie jest to 0,07 l, więc filtr jest zapełniony w 40% granicznej wartości popiołu. Wartość popiołu narasta wraz z przebiegiem.

Osobną kwestią jest zapełnienie sadzą, ale ją można wypalić :). Gdy popiół osiągnie maksymalną wartość, to pojawi się błąd o zapchaniu filtra i nie można będzie go usunąć, ponieważ będzie od razu wracał. Wypalanie nic nie pomoże, ponieważ popiołu nie da się usunąć <uoee> . Jedyne rozwiązanie to wymiana DPFa lub wypalanie i wyzerowanie ilości popiołu i sadzy. Można powiedzieć, że jest to taka wymiana DPFa bez jego fizycznego dotykania <rotfl> .

W C7 zawartość popiołu podawana jest w gramach i mililitrach, ale jest to ten sam parametr, ale wyrażony w różnych jednostkach (masa vs. objętość). W C6 były tylko mililtry.

Obrazek

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 mar 2018, 23:09

z czystej ciekawości - dlaczego opis brzmi:
zawartość popiołu w oleju 0.07l
skoro chodzi o
ilość popiołu w filtrze DPF
?
Po co wtrącają tam olej do opisu parametru? O ile pamiętam - w BMW była podawana obliczona ilość sadzy i popiołu i nic o oleju...

Lukas472
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sty 2018, 15:12
Lokalizacja: uk

Post autor: Lukas472 » 18 mar 2018, 23:31

Czyli dobrze napisałem wyżej tylko równałem to do zlej wartości (68g) <rotfl>
Wiec częste wypalanie filtra po ok 180km w większości miasto no norma w C7 :) W b8 wypalal mi sie po przejechanie 700-800km <lol>

Dzieki mat1324 za wyjasnienie <brawo> jestes wielki <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 mar 2018, 23:34

damos pisze:zawartość popiołu w oleju
Kwestia tłumaczenia :). Może miało być 'zawartość popiołu z oleju' <mysli>.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 mar 2018, 23:59

mat1324 pisze:Może miało być 'zawartość popiołu z oleju' .
A w jaki sposób ustalają pochodzenie popiołu? To, co siedzi w DPF nie zeznaje, skąd pochodzi, tylko zapycha i zatyka :)

Może to nie ma nic wspólnego z DPF, tylko jest wartością szacowania jakości (zużycia) oleju?

Lukas472
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sty 2018, 15:12
Lokalizacja: uk

Post autor: Lukas472 » 19 mar 2018, 00:01

przeciez tak napisalem <lol> <rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 mar 2018, 00:07

No aż tak inteligentny to ten sterownik już nie jest :). No chyba, że gdzieś w rogu jest małe laboratorium i krasnoludki badają skład oleju. W sumie to już C7, więc bardzo możliwe :p .

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 19 mar 2018, 12:09

Czyli mam rozumieć, ze jednak mój DPF nie jest w dobrej kondycji tylko chyli się ku upadkowi? Bo zawartość popiołu ponad 65g i 160ml...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga