Lukas472 pisze:różnica ciśnienia 6hPa
offset różnica ciśnienia 0hPa
aktualnie zmierzony współczynnik zapełnienia 0.1810g/km
zawartość popiołu w oleju 31.0g
Różnica ciśnienia to wskazanie czujnika G450, który mierzy ciśnienie przed i za filtrem. W rzeczywistości jest to różnica między ciśnieniem przed filtrem a ciśnieniem atmosferycznym, ponieważ druga końcówka czujnika nie jest fizycznie podłączona do filtra. Za filtrem i tak jest już ciśnienie atmosferyczne

. Im bardziej zapchany jest filtr, tym większy opór on stwarza, więc przed filtrem wzrasta ciśnienie. Każde naciśnięcie gazu powoduje wzrost różnicy i jest to normalne, a nawet wymagane. W C6 ciśnienie było podawane w mbarach, a w C7 jest w hPa, ale są to równe jednostki, ponieważ 1 mbar = 1 hPa.
Offset wskazuje na przekłamanie czujnika. Offset powoduje przesunięcie 'punktu zero'. Przy niezerowym offsecie wartość różnicy jest zawyżona o tą wartość. Przykładowo przy offsecie równym 10 hPa i różnicy 30 hPa rzeczywista różnica wynosi 20 hPa. Często zdarza się, że właśnie przez to filtr wypala się zbyt często, ponieważ różnica jest zawyżona i sterownik myśli, że filtr jest mocniej zapchany niż w rzeczywistości. Oczywiście czujnik nie pokaże błędu, ponieważ wartości są poprawne. Wyskoczy błąd czujnika G450, gdy uszkodzi on się elektrycznie. Niezerowy offset kwalifikuje czujnik do wymiany. Można próbować go adaptować, ale pomoże tylko na chwilę.
Kolejny parametr, to średnia ilość sadzy na każdy kilometr jazdy obliczana na podstawie czujnika G450. Nie jest ważny, ponieważ oprócz wymuszonego wypalania przez sterownik następują również samoczynne wypalania, gdy wystąpią odpowiednie warunki, więc nie jest to np. wartość tego parametru razy dystans między wypaleniami, ponieważ filtr były zapchany już w połowie (pzykładowo 0,181 g/km * 600 km = 108,6 g). Przy zapełnieniu 68 gramów filtr nadaje się do wymiany i nie jest już możliwe serwisowe wypalanie, ponieważ sterownik na to nie pozwala.
Zawartość popiołu jest tym samym parametrem co był wcześniej podany, ale tutaj jest w gramach, a przedtem był w mililitrach. Jak wiemy popiół jest lekki, więc 1 g ≠ 1 ml. Dla informacji, popiół to skutek oboczny spalania oleju silnikowego

. Jest on nieusuwalny z filtra, ponieważ jest niepalny.
To chyba tyle

.