Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika

Silniki wysokoprężne
Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

[2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika

Post autor: Pawu0206 » 22 lut 2019, 21:25

Cześć wszystkim, mam taki nietypowy problem. Mianowicie z rana jak odpalam silnik nie dzieje sie nic niepokojącego. Natomiast na ciepłym silniku gdy zgasze i odpalę go po jakis 15 min to po 2-3 sek pojawia sie 5 stuków jakby młotkiem ktoś uderzał w silnik, są głośne i nie jest to taki lekki grzechot łańcucha. Nie wiem czy to rozrząd czy coś innego? Dziwne jest to, że jak zostawie samochód na noc albo nawet na tydzień to zawsze odpali normalnie. Więc obstawiam, że napinacze trzymają. Przecież przez noc sie same nie napompują :p Gdzieś wyczytałem, że mogą to być lejące wtryski. Zbiera się paliwo na tłoku i przy odpaleniu zalewa cylinder. A przez noc scieknie do oleju. Ale idąc tym tokiem myślenia to by przy odpaleniu zadymił, tak?

Swoją drogą, nawet jeśli założyłbym że to rozrząd, chciałbym spróbować wymienić górne napinacze. Dostanę je gdzieś osobno? Bo widzę same komplety. Wymienię je od góry ?

I jeszcze jeden temat troszke nie zwiazany z tym.... Chciałem wymienic filtr paliwa, jak wymusić działanie pompy paliwa? Gdzie wejść, w jaki kanał itp?

Z góry dziekuje !!! <lol>

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 23 lut 2019, 07:20

Stetoskop w rękę i nasłuchuj skąd dobiegają.
Zrób porządek w oleju, kiedy wymieniony ??
Co do samych napinaczy temat dorazny.
Fakt można to zrobić na samochodzie.na yt gość z Rosji to pokqzuje.
Można by się pokusić o wymianę tych górnych łańcuchów, ale sądzę że trzaby jest rozpiąć bo inaczej nie wyjda.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 23 lut 2019, 07:46

Olej wymieniony 5 tys km temu. Motul 8100 x-clean +.
Wcześniej miałem specific ale o wiele gorzej chodził.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 23 lut 2019, 10:39

A zaraz po wymianie było lepiej. ?
Pamiętaj zimny szybciej łapie ciśnienie,
Cudow nie będzie km na latane robią swoje.
Jak nie gra dłużej i na przygazowce to szkoda zachodu.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 23 lut 2019, 14:01

Rok temu jeszcze może i tak, ale teraz to jeden karabin. A w razie czego gdzie dostane pojedyńcze napinacze a nie w komplecie? i druga sprawa lewa strona silnika to ta od kierowcy tak? czy odwrotnie?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 23 lut 2019, 21:18

Lewa od kierowcy.
Tamten łańcuch ma gorzej ciągnie pompę wysokiego ciśnienia

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 26 lut 2019, 20:03

Wspomniane byli ze jest jakiś filmik jak wymienić ten napinacz, posiada ktoś jakiś namiar na ten filmik? Bo siedzę na tym YouTube i nie mogę go znaleźć ;)

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 26 lut 2019, 22:24

Proszę bardzo :)

adamos1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: [2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika

Post autor: adamos1988 » 24 mar 2021, 10:20

Witam,

Mam taki problem w audi a6 c6 2.7 TDI BPP. W zeszłym roku wymieniałem kompletny rozrząd ze względu na to że łańcuch już hałasował i stukał przy odpalaniu przez kilka sekund.
Rozrząd robiłem sam na blokadach i według klucza dynamometrycznego. Oczywiście olej filtry itp wymienione na nowe. Problem polega na tym że zaczynają się znowu stuki przy odpalaniu. Głównie na rozgrzanym jak wygaszę auto i po godzince postoju odpalę. Od wymiany zrobiłem może z 5,6 tysięcy kilometrów. Jest to bardzo irytujące ze względu na czas i pieniądze jakie się wepchnęło w ten rozrząd.
Powiedzcie proszę co tak naprawdę się pierdzieli w tym. Nie sądzę że się już tak powyciągał łańcuch. Jak na moje to ten pieprzony napinacz z lewej strony, tylko co się z nim takiego dzieje że hałasuje. Mam jeszcze mój stary zestaw w pudełku i przyjrzałem się temu. według mnie nie ma szans żeby olej spływał przez zawór w napinaczu. Trzeba użyć naprawdę dużego ciśnienia żeby się otworzył, a w dugą stronę nie przepuszcza w ogóle, dlatego śmiem twierdzić że zaworem olej się nie cofa. Zrobiłem też mały test, pewnie za dużo nie wnosi, ale zrobiłem. Polałem go prawie że wrzącą wodą oraz nalałem wody do środka napinacza żeby zasymulować warunki temperaturowe jak w rozgrzanym silniku i po godzinie nie uleciała z niego ani kropla. Po wciśnięciu tłoka do środka również nic zaworem nie wyleciało. Możliwe że problem leży w zbyt mocno wytartym tłoku napinacza i olej w szybkim tempie ucieka bokiem ,ale to moje teorie. Może również pompa oleju jest już słaba i nie nadąża tego napompować zbyt szybko. Nie wiem.
Może macie na to jakąś swoją teorie.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: [2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika

Post autor: tb303 » 25 mar 2021, 13:49

Pawu0206 pisze:
22 lut 2019, 21:25
Cześć wszystkim, mam taki nietypowy problem. Mianowicie z rana jak odpalam silnik nie dzieje sie nic niepokojącego. Natomiast na ciepłym silniku gdy zgasze i odpalę go po jakis 15 min to po 2-3 sek pojawia sie 5 stuków jakby młotkiem ktoś uderzał w silnik, są głośne i nie jest to taki lekki grzechot łańcucha. Nie wiem czy to rozrząd czy coś innego? Dziwne jest to, że jak zostawie samochód na noc albo nawet na tydzień to zawsze odpali normalnie. Więc obstawiam, że napinacze trzymają. Przecież przez noc sie same nie napompują :p Gdzieś wyczytałem, że mogą to być lejące wtryski. Zbiera się paliwo na tłoku i przy odpaleniu zalewa cylinder. A przez noc scieknie do oleju. Ale idąc tym tokiem myślenia to by przy odpaleniu zadymił, tak?

Swoją drogą, nawet jeśli założyłbym że to rozrząd, chciałbym spróbować wymienić górne napinacze. Dostanę je gdzieś osobno? Bo widzę same komplety. Wymienię je od góry ?

I jeszcze jeden temat troszke nie zwiazany z tym.... Chciałem wymienic filtr paliwa, jak wymusić działanie pompy paliwa? Gdzie wejść, w jaki kanał itp?

Z góry dziekuje !!! <lol>

Wymiana pojedynczych napinaczy? Przepraszam, ale to podcieranie dupy szkłem...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika

Post autor: mat1324 » 25 mar 2021, 23:04

Może nie szkłem, ale kartonikiem :). Niby jest lepiej, ale nadal d*pa brudna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga