[2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
[2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika
Cześć wszystkim, mam taki nietypowy problem. Mianowicie z rana jak odpalam silnik nie dzieje sie nic niepokojącego. Natomiast na ciepłym silniku gdy zgasze i odpalę go po jakis 15 min to po 2-3 sek pojawia sie 5 stuków jakby młotkiem ktoś uderzał w silnik, są głośne i nie jest to taki lekki grzechot łańcucha. Nie wiem czy to rozrząd czy coś innego? Dziwne jest to, że jak zostawie samochód na noc albo nawet na tydzień to zawsze odpali normalnie. Więc obstawiam, że napinacze trzymają. Przecież przez noc sie same nie napompują Gdzieś wyczytałem, że mogą to być lejące wtryski. Zbiera się paliwo na tłoku i przy odpaleniu zalewa cylinder. A przez noc scieknie do oleju. Ale idąc tym tokiem myślenia to by przy odpaleniu zadymił, tak?
Swoją drogą, nawet jeśli założyłbym że to rozrząd, chciałbym spróbować wymienić górne napinacze. Dostanę je gdzieś osobno? Bo widzę same komplety. Wymienię je od góry ?
I jeszcze jeden temat troszke nie zwiazany z tym.... Chciałem wymienic filtr paliwa, jak wymusić działanie pompy paliwa? Gdzie wejść, w jaki kanał itp?
Z góry dziekuje !
Swoją drogą, nawet jeśli założyłbym że to rozrząd, chciałbym spróbować wymienić górne napinacze. Dostanę je gdzieś osobno? Bo widzę same komplety. Wymienię je od góry ?
I jeszcze jeden temat troszke nie zwiazany z tym.... Chciałem wymienic filtr paliwa, jak wymusić działanie pompy paliwa? Gdzie wejść, w jaki kanał itp?
Z góry dziekuje !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Stetoskop w rękę i nasłuchuj skąd dobiegają.
Zrób porządek w oleju, kiedy wymieniony
Co do samych napinaczy temat dorazny.
Fakt można to zrobić na samochodzie.na yt gość z Rosji to pokqzuje.
Można by się pokusić o wymianę tych górnych łańcuchów, ale sądzę że trzaby jest rozpiąć bo inaczej nie wyjda.
Zrób porządek w oleju, kiedy wymieniony
Co do samych napinaczy temat dorazny.
Fakt można to zrobić na samochodzie.na yt gość z Rosji to pokqzuje.
Można by się pokusić o wymianę tych górnych łańcuchów, ale sądzę że trzaby jest rozpiąć bo inaczej nie wyjda.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: [2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika
Witam,
Mam taki problem w audi a6 c6 2.7 TDI BPP. W zeszłym roku wymieniałem kompletny rozrząd ze względu na to że łańcuch już hałasował i stukał przy odpalaniu przez kilka sekund.
Rozrząd robiłem sam na blokadach i według klucza dynamometrycznego. Oczywiście olej filtry itp wymienione na nowe. Problem polega na tym że zaczynają się znowu stuki przy odpalaniu. Głównie na rozgrzanym jak wygaszę auto i po godzince postoju odpalę. Od wymiany zrobiłem może z 5,6 tysięcy kilometrów. Jest to bardzo irytujące ze względu na czas i pieniądze jakie się wepchnęło w ten rozrząd.
Powiedzcie proszę co tak naprawdę się pierdzieli w tym. Nie sądzę że się już tak powyciągał łańcuch. Jak na moje to ten pieprzony napinacz z lewej strony, tylko co się z nim takiego dzieje że hałasuje. Mam jeszcze mój stary zestaw w pudełku i przyjrzałem się temu. według mnie nie ma szans żeby olej spływał przez zawór w napinaczu. Trzeba użyć naprawdę dużego ciśnienia żeby się otworzył, a w dugą stronę nie przepuszcza w ogóle, dlatego śmiem twierdzić że zaworem olej się nie cofa. Zrobiłem też mały test, pewnie za dużo nie wnosi, ale zrobiłem. Polałem go prawie że wrzącą wodą oraz nalałem wody do środka napinacza żeby zasymulować warunki temperaturowe jak w rozgrzanym silniku i po godzinie nie uleciała z niego ani kropla. Po wciśnięciu tłoka do środka również nic zaworem nie wyleciało. Możliwe że problem leży w zbyt mocno wytartym tłoku napinacza i olej w szybkim tempie ucieka bokiem ,ale to moje teorie. Może również pompa oleju jest już słaba i nie nadąża tego napompować zbyt szybko. Nie wiem.
Może macie na to jakąś swoją teorie.
Mam taki problem w audi a6 c6 2.7 TDI BPP. W zeszłym roku wymieniałem kompletny rozrząd ze względu na to że łańcuch już hałasował i stukał przy odpalaniu przez kilka sekund.
Rozrząd robiłem sam na blokadach i według klucza dynamometrycznego. Oczywiście olej filtry itp wymienione na nowe. Problem polega na tym że zaczynają się znowu stuki przy odpalaniu. Głównie na rozgrzanym jak wygaszę auto i po godzince postoju odpalę. Od wymiany zrobiłem może z 5,6 tysięcy kilometrów. Jest to bardzo irytujące ze względu na czas i pieniądze jakie się wepchnęło w ten rozrząd.
Powiedzcie proszę co tak naprawdę się pierdzieli w tym. Nie sądzę że się już tak powyciągał łańcuch. Jak na moje to ten pieprzony napinacz z lewej strony, tylko co się z nim takiego dzieje że hałasuje. Mam jeszcze mój stary zestaw w pudełku i przyjrzałem się temu. według mnie nie ma szans żeby olej spływał przez zawór w napinaczu. Trzeba użyć naprawdę dużego ciśnienia żeby się otworzył, a w dugą stronę nie przepuszcza w ogóle, dlatego śmiem twierdzić że zaworem olej się nie cofa. Zrobiłem też mały test, pewnie za dużo nie wnosi, ale zrobiłem. Polałem go prawie że wrzącą wodą oraz nalałem wody do środka napinacza żeby zasymulować warunki temperaturowe jak w rozgrzanym silniku i po godzinie nie uleciała z niego ani kropla. Po wciśnięciu tłoka do środka również nic zaworem nie wyleciało. Możliwe że problem leży w zbyt mocno wytartym tłoku napinacza i olej w szybkim tempie ucieka bokiem ,ale to moje teorie. Może również pompa oleju jest już słaba i nie nadąża tego napompować zbyt szybko. Nie wiem.
Może macie na to jakąś swoją teorie.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: [2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika
Pawu0206 pisze: ↑22 lut 2019, 21:25Cześć wszystkim, mam taki nietypowy problem. Mianowicie z rana jak odpalam silnik nie dzieje sie nic niepokojącego. Natomiast na ciepłym silniku gdy zgasze i odpalę go po jakis 15 min to po 2-3 sek pojawia sie 5 stuków jakby młotkiem ktoś uderzał w silnik, są głośne i nie jest to taki lekki grzechot łańcucha. Nie wiem czy to rozrząd czy coś innego? Dziwne jest to, że jak zostawie samochód na noc albo nawet na tydzień to zawsze odpali normalnie. Więc obstawiam, że napinacze trzymają. Przecież przez noc sie same nie napompują Gdzieś wyczytałem, że mogą to być lejące wtryski. Zbiera się paliwo na tłoku i przy odpaleniu zalewa cylinder. A przez noc scieknie do oleju. Ale idąc tym tokiem myślenia to by przy odpaleniu zadymił, tak?
Swoją drogą, nawet jeśli założyłbym że to rozrząd, chciałbym spróbować wymienić górne napinacze. Dostanę je gdzieś osobno? Bo widzę same komplety. Wymienię je od góry ?
I jeszcze jeden temat troszke nie zwiazany z tym.... Chciałem wymienic filtr paliwa, jak wymusić działanie pompy paliwa? Gdzie wejść, w jaki kanał itp?
Z góry dziekuje !
Wymiana pojedynczych napinaczy? Przepraszam, ale to podcieranie dupy szkłem...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2.7 TDI BPP 179km] Nietypowe stuki silnika
Może nie szkłem, ale kartonikiem . Niby jest lepiej, ale nadal d*pa brudna.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga