Niestety, ale silniki TDI mają już dobrą sprawność, więc tylko nieznaczna część energii wytracana jest w postaci ciepła. Dlatego jest problem z utrzymywaniem stałej temperatury ok. 90*C w ciągu całego roku. Winny jest termostat EGR, który jest otwarty przy zimnym silniku. Jest to dobre, bo EGR dogrzewa, ale po wstępnym nagrzaniu się silnika zostaje on zamknięty i ciepły płyn przez zawór zwrotny trafia od razu na chłodnicę. Gdy temperatura spadnie poniżej 70*C zostaje on ponownie otwarty i silnik znów jest dogrzewany przez EGR. Na próbę trzeba byłoby podmienić termostat EGR na taki, który zamyka się powyżej 90*C. Niestety większość działa odwrotnie, czyli są zamknięte i dopiero po nagrzaniusię otwierają. Inny sposób, to usunięcie termostatu EGR na próbę i sprawdzenie czy auto trzyma temperaturę.
[ Dodano: 2019-12-29, 20:23 ]
sklerotyk, popraw też dane w profilu .
Gdzie moje 90° C.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Gdzieś na forum wrzuciłem schemat dla C7, ale z elsy, a nie z etki. Tam wszytko widać .
https://www.dropbox.com/s/6gzhermpdfax5 ... 6%20C7.pdf
https://www.dropbox.com/s/6gzhermpdfax5 ... 6%20C7.pdf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 gru 2020, 16:21
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Gdzie moje 90° C.
Cześć,
Mam problem z rozgrzewaniem auta. Wymieniłem termostat główny oraz termostat filtru EGR 059121113N. Efektów zero.
Auto się zachowuje w następujący sposób:
1. Przy temperaturze +5*C auto się nagrzewa do 90*C po dystansie 11 km BEZ WŁĄCZONEGO NAWIEWU\
2. Przy identycznych warunkach, ale z włączonym nawiewem (ustawionym na "1" i temp. 22*C), auto się rozgrzewa na dystansie 18km
3. Kiedy auto osiąga jakąś tam temperaturę, to za każdym razem, gdy tylko kliknę włączenie nawiewu, to temperatura na wskaźniku leci w oczach. To aż niemożliwe i nienaturalne. Ciecz się tak szybko nie wychładza od "kliknięcia"
4. Wskaźnik temperatury rośnie tylko wtedy, gdy dodaję gazu. A, że to jest multitronic i utrzymuje cały czas 1k RPM, to nie sposób zagrzać ten silnik....
5. Auto nawet jak jest długo nagrzane to w momencie, gdy ogrzewanie jest w okolicy HIGH i zjeżdżam ze sporego zjazdu, to temperatura potrafi polecieć na dół.
Gdzieś wyczytałem o zaworku zwrotnym 1j0 122 351 i nawet go zamówiłem. Niestety nie mogę go zlokalizować. On chyba w moim silniku nie występuje...
Proszę o jakieś wskazówki bo już nie wiem co może być nie tak. Dane auta w profilu. Pozdr!
Mam problem z rozgrzewaniem auta. Wymieniłem termostat główny oraz termostat filtru EGR 059121113N. Efektów zero.
Auto się zachowuje w następujący sposób:
1. Przy temperaturze +5*C auto się nagrzewa do 90*C po dystansie 11 km BEZ WŁĄCZONEGO NAWIEWU\
2. Przy identycznych warunkach, ale z włączonym nawiewem (ustawionym na "1" i temp. 22*C), auto się rozgrzewa na dystansie 18km
3. Kiedy auto osiąga jakąś tam temperaturę, to za każdym razem, gdy tylko kliknę włączenie nawiewu, to temperatura na wskaźniku leci w oczach. To aż niemożliwe i nienaturalne. Ciecz się tak szybko nie wychładza od "kliknięcia"
4. Wskaźnik temperatury rośnie tylko wtedy, gdy dodaję gazu. A, że to jest multitronic i utrzymuje cały czas 1k RPM, to nie sposób zagrzać ten silnik....
5. Auto nawet jak jest długo nagrzane to w momencie, gdy ogrzewanie jest w okolicy HIGH i zjeżdżam ze sporego zjazdu, to temperatura potrafi polecieć na dół.
Gdzieś wyczytałem o zaworku zwrotnym 1j0 122 351 i nawet go zamówiłem. Niestety nie mogę go zlokalizować. On chyba w moim silniku nie występuje...
Proszę o jakieś wskazówki bo już nie wiem co może być nie tak. Dane auta w profilu. Pozdr!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga