Wielu z użytkowników OOOO zastanawia się jak dobrać się do najniżej położonych śrubek
mocujących sterownik ABSu do pompy.
Dziś musiałem się zmierzyć z tematem. Ni jak nie uśmiechało mi się zdejmować koło i nadkole... Nie wspomnę już o zbiorniczku płynu do spryskiwaczy...
Jak tego dokonałem ?
Nie będzie to może epokowe odkrycie, ale niejednemu z Was może to pomóc, więc piszę
o tym.
W pierwszej kolejności odkręciłem dwie z trzech śrub mocujących zbiornik wyrównawczy
płynu chłodzącego. (czerwone strzałki) , następnie dwie śruby mocujące całą pompę do stelaża.(Strzałki niebieskie)
Zbiornik wyrównawczy odsunąłem w lewo, a następnie całą pompę ABSu uniosłem około 1,5 cm tak by móc ją odsunąć (także w lewo)
Dzięki temu uzyskałem nieco więcej przestrzeni by móc operować przy wszystkich sześciu śrubkach mocujących sterownik do pompy.
Łatwo nie było, bo miejsca jest mało, ale zyskana przestrzeń daje więcej możliwości operowania narzędziami.
Moduł ABS Bosch 5.2/5.3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 maja 2012, 22:03
- Lokalizacja: Norraby Sverige
Z otwieraniem tej klapki czy jej ucinaniem trzeba bardzo uważać, a nie jak nie którzy twierdzą, że nie ma się o co bać. Przy otwieraniu wpadł pękł mi nożyk i wpadł do środka i już jest po zabiegu Urwał jeden "kwadracik" (nie wiem jak to nazwać) i pokrzywił kilka tych mega cienkich drucików. Wiem, że da się to jeszcze odratować, ale zabawa nie warta świeczki.
Dlatego pamiętajcie gdy będziecie cieli obudowę trzymać nóż prosto (nie pod kątem) i starać się jak najmniej wchodzić głęboko nożem oraz jeżeli macie zamiar nie nacinać tylko ciąć od razu to nie polecam nożyka do tapet bo może pęknąć i zrobić w środku spustoszenie jak było w moim przypadku.
Dlatego pamiętajcie gdy będziecie cieli obudowę trzymać nóż prosto (nie pod kątem) i starać się jak najmniej wchodzić głęboko nożem oraz jeżeli macie zamiar nie nacinać tylko ciąć od razu to nie polecam nożyka do tapet bo może pęknąć i zrobić w środku spustoszenie jak było w moim przypadku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 lis 2008, 17:04
- Lokalizacja: Lubań /dolnośląskie
Chciał bym tylko poinformować forumowiczów że w Audi A6 C5 1.8t z 1999r
można zamiast pompy ABS nr 8E0614111B założyć pompę z nr 8E0614111AB oczywiście
ze sterownikiem i nic się nie będzie działo. Ja tak zrobiłem bo przy B miałem walnięty sterownik. Potrzeba tylko 500ml DOT4 i 2godziny roboty. A odpowietrzałem na zapalonym silniku od tylnego koła . Pozdrawiam.
można zamiast pompy ABS nr 8E0614111B założyć pompę z nr 8E0614111AB oczywiście
ze sterownikiem i nic się nie będzie działo. Ja tak zrobiłem bo przy B miałem walnięty sterownik. Potrzeba tylko 500ml DOT4 i 2godziny roboty. A odpowietrzałem na zapalonym silniku od tylnego koła . Pozdrawiam.
goldboss
Witam przepraszam że odgrzeję temat
mam pompę ABS 8E0614111C
sterownik 0273004285
uszkodził mi się w niej sterownik (oddałem do naprawy ale po naprawie nadaje się już tylko na śmietnik)...
więc mam pytanie czy mogę zamiast mojej pompy abs, zastosować pompę z innym numerem? lub przelozyc sam sterownik i ew. zakodować go pod moje wyposazenie?
Audi A6 C5 2.4 benz+gaz Automat 1997r.
mam pompę ABS 8E0614111C
sterownik 0273004285
uszkodził mi się w niej sterownik (oddałem do naprawy ale po naprawie nadaje się już tylko na śmietnik)...
więc mam pytanie czy mogę zamiast mojej pompy abs, zastosować pompę z innym numerem? lub przelozyc sam sterownik i ew. zakodować go pod moje wyposazenie?
Audi A6 C5 2.4 benz+gaz Automat 1997r.
Re: Moduł ABS Bosch 5.2/5.3
Cześć
Mam taki Problem sterownik 284 2.5 tdi 1999 quattro tipronic ,nie do naprawy,kupiłem sterownik 286 2.5tdi manual bez quattro, sterownik 284 nie ma pinów od 27 do 31.
Po zainstalowaniu sterownika bład 18258 no comunication betwen engine system CAN,oraz 00285 Front right wheel sensor.
Na udostępnionym schemacie can jest na pinach 29/30.
Czy ktoś ma inny schemat? może wystarczy przełożyć wtyczki.
pzdr
Mam taki Problem sterownik 284 2.5 tdi 1999 quattro tipronic ,nie do naprawy,kupiłem sterownik 286 2.5tdi manual bez quattro, sterownik 284 nie ma pinów od 27 do 31.
Po zainstalowaniu sterownika bład 18258 no comunication betwen engine system CAN,oraz 00285 Front right wheel sensor.
Na udostępnionym schemacie can jest na pinach 29/30.
Czy ktoś ma inny schemat? może wystarczy przełożyć wtyczki.
pzdr
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7183
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Moduł ABS Bosch 5.2/5.3
pewno kupiłeś sterownik bez CAN - jakie numery ale dag maja obydwa twoje sterowniki ? tzn te 8E0 614 111...