[A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
[A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
Witam Wszytskich zainteresowanych
Ostanio zaczoł piszczec mi wentylator , słyszałem ze trzeba wyjmowac cała nagrzewnice , ale jednak mi sie udało zrobic to inaczej
A oto moja wymiana :P
Przewidywany czas około 1h
Potrzebne nażedznia
śrubokret krzyzowy , płaski ,
młotek
jakis bolec do bicia
bit krzyzakowy i mała grzechotka
Otóż tak najpierw sciągamy osłone plastykowa zaczepiona na 4 zaczepy , zaznaczone czerwonymi strzałkami
nastepnie odpianamy wszytkie wezyki podcisnienia , odkrecamy pokrywke od sterowniczka klapy i odkrecamy sterowniczek aby móc zamknac klape ,nastepnie sciagamy opaske z łacznika gumowego ( polcam rozkrecić całkiem )
i wyciagamy cały łacznik .
nastepnie ukazuje nam sie dziura nawieu :P
jak widzimy na zdieciu trzeba odkrecić 3 sróbki dookoła dziury , jedna jest nisko na dole i ja doszłem bitem + przedłużka + grzechotka .
i dla ułatwienia nalezy również odkrecic zawór , potem wyciagmay i krecimy tym plastykiem tak aby wyszedł :P
nastepnie odpinamy zegera z tyłu silnika , wypychamy silnik i już prawie no niestey to prawie to sedno sprawy
w miejsce zanaczone na dmuchawie na czerwono musimy udeżac młotkiem jednoczesnie gdy ktoś bedzie nam trzymał cala dmuchawe aby nie sprezynowała .
tak wyglada juz wyciagnieta dmuchawa :P
oraz silnik , jezeli ktos wie ze bedzie miał do wymiany silnik i ma uzywke z dmuchawa to moze wziasc przecinaczek lub sczypce i poodcinac dmuchawe od silnika
no i składanie wszytko tak samo tylko ze najpierw wkładamy silnik , blokujemy zegera , a potem napychamy wentylator na oske , polecam zucić jakis tawot na oske i wentylator dla poślizgu
mam nadzieje ze komuś pomoże jesli tak to na dole jest ikonka pomógł
Pozdrawiam
Ostanio zaczoł piszczec mi wentylator , słyszałem ze trzeba wyjmowac cała nagrzewnice , ale jednak mi sie udało zrobic to inaczej
A oto moja wymiana :P
Przewidywany czas około 1h
Potrzebne nażedznia
śrubokret krzyzowy , płaski ,
młotek
jakis bolec do bicia
bit krzyzakowy i mała grzechotka
Otóż tak najpierw sciągamy osłone plastykowa zaczepiona na 4 zaczepy , zaznaczone czerwonymi strzałkami
nastepnie odpianamy wszytkie wezyki podcisnienia , odkrecamy pokrywke od sterowniczka klapy i odkrecamy sterowniczek aby móc zamknac klape ,nastepnie sciagamy opaske z łacznika gumowego ( polcam rozkrecić całkiem )
i wyciagamy cały łacznik .
nastepnie ukazuje nam sie dziura nawieu :P
jak widzimy na zdieciu trzeba odkrecić 3 sróbki dookoła dziury , jedna jest nisko na dole i ja doszłem bitem + przedłużka + grzechotka .
i dla ułatwienia nalezy również odkrecic zawór , potem wyciagmay i krecimy tym plastykiem tak aby wyszedł :P
nastepnie odpinamy zegera z tyłu silnika , wypychamy silnik i już prawie no niestey to prawie to sedno sprawy
w miejsce zanaczone na dmuchawie na czerwono musimy udeżac młotkiem jednoczesnie gdy ktoś bedzie nam trzymał cala dmuchawe aby nie sprezynowała .
tak wyglada juz wyciagnieta dmuchawa :P
oraz silnik , jezeli ktos wie ze bedzie miał do wymiany silnik i ma uzywke z dmuchawa to moze wziasc przecinaczek lub sczypce i poodcinac dmuchawe od silnika
no i składanie wszytko tak samo tylko ze najpierw wkładamy silnik , blokujemy zegera , a potem napychamy wentylator na oske , polecam zucić jakis tawot na oske i wentylator dla poślizgu
mam nadzieje ze komuś pomoże jesli tak to na dole jest ikonka pomógł
Pozdrawiam
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
O kurcze :shock:
Ale trafiłem, jutro planowałem targać nagrzewnice całą żeby wymienić szczotki/nasmarować łożyska wentylatora bo piszczy silniczek po dłuższym używaniu. Nie przypuszczałem że tak się da
Szkoda że nie da się kliknąć pomógł autorowi tematu ;P
axidix, wiesz może cos na temat szczotek ? od czego pasują? Gdzie kupić itp ? Jaki smar na łożyska ?
Dzięki
Ale trafiłem, jutro planowałem targać nagrzewnice całą żeby wymienić szczotki/nasmarować łożyska wentylatora bo piszczy silniczek po dłuższym używaniu. Nie przypuszczałem że tak się da
Szkoda że nie da się kliknąć pomógł autorowi tematu ;P
axidix, wiesz może cos na temat szczotek ? od czego pasują? Gdzie kupić itp ? Jaki smar na łożyska ?
Dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
słuchaj ja nie wymieniałem szczotek , ale pujdziesz do sklepu z czesciami do rozruszników i alter. to powini cos dobrac , dwa smaru grafitowego nagładłem :P ile wedzie pod plastykowa kopółke tez nie zapomnik na końcu silniczka , ja włąsnie robiłem zeby zniwelować piszczenie :P
pamietaj dwie osoby sa potrzebne i łatwo niechce sie poddać ale ile roboty mniej hehe :P
P.S. co trzba zrobic by mieć taka funkcjie ?
pamietaj dwie osoby sa potrzebne i łatwo niechce sie poddać ale ile roboty mniej hehe :P
P.S. co trzba zrobic by mieć taka funkcjie ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
kolego nie masz łozysk , sa tulejki , i sa sumie nie wymienialne z tego co widziałem po budowie silnika , ale mi piszczało pare dni i po tygodniu zadziałałem i teraz moge powiedzieć z spokojnym umieniem ze nie piszczy , ale to wszytko zalezy w jakim stanie sa te tulejki ,
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
niewiem czemu uważasz ze zle , grafitowy jest bardzo dobrym smarem i zawsze grafit zostanie :D
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
oj da rade :D nie bedzie zle :P
No ale dobrze ze chociaż ktos przestrzega norm :P
No ale dobrze ze chociaż ktos przestrzega norm :P
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 lis 2011, 21:15
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI ALH
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
Wkkkkk jestem na maxa bo dopiero teraz trafiłem na ten manual :P .... Makabra, u mnie "nasi tam juz byli" i zdecydowałem sie wyjac wszystko bo nie chciałem niczego połamać... 4h rozbierania, wczesniej ktos juz to robił ; poprzedni właściciel, ale ciesze sie ze to rozebrałem. Poprzednik nie zapiał nawiewu na nogi ani na tył, pewnie dlatego ze nie zdejmował deski...
Do rzeczy, szczotek na silniku zero, piszczał jak głupi zanim przestał pracować, ale pobojowisko zacne:
(kurczę zdjęcia nie działają)
Ktoś z was już dobierał z czegoś szczotki?
Do rzeczy, szczotek na silniku zero, piszczał jak głupi zanim przestał pracować, ale pobojowisko zacne:
(kurczę zdjęcia nie działają)
Ktoś z was już dobierał z czegoś szczotki?
Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
U mnie szczotek brak aż wytarły tą miedź po której się ślizgały, także albo nowy silnik abo regenerowany sama wymiana szczotek nic nie pomoże. A z odkręceniem tej 3 śrubki to masakra jakaś
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 lut 2018, 13:01
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
Potwierdzam tutek działa. Ale łapy zmasakrowane.
Wymiana 3 h ale warto było. Mechanik krzyczał za to tysiaka.
Wymiana 3 h ale warto było. Mechanik krzyczał za to tysiaka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 sie 2013, 19:01
- Lokalizacja: brzeg
Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
axidix, czy ten silnik trzeba osobno rozdzielać z tym plastikowymi łopatkami nie da się razem wyjąć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 lut 2012, 21:12
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
Tak, łopatki wentylatora trzeba oddzielić - ja to zrobiłem odcinając je szczypcami bocznymilippek2505 pisze: ↑04 sty 2020, 21:36axidix, czy ten silnik trzeba osobno rozdzielac z tym plastikowymi lopatkami nie da sie razem wyjąć
Przed montażem nowego wentylatora oddzieliłem łopatki od silnika, a następnie wbiłem na oś nasadką 15 mm bodajże
B2 CY
C3 NC
C4 AAH
C4 AEL
C3 NC
C4 AAH
C4 AEL