Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Warsztat
axidix
Normalniak
Normalniak
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Post autor: axidix » 25 paź 2010, 20:54

Witam Wszytskich zainteresowanych :)
Ostanio zaczoł piszczec mi wentylator , słyszałem ze trzeba wyjmowac cała nagrzewnice , ale jednak mi sie udało zrobic to inaczej :)
A oto moja wymiana :P
Przewidywany czas około 1h

Potrzebne nażedznia
śrubokret krzyzowy , płaski ,
młotek
jakis bolec do bicia
bit krzyzakowy i mała grzechotka

Otóż tak najpierw sciągamy osłone plastykowa zaczepiona na 4 zaczepy , zaznaczone czerwonymi strzałkami
Obrazek

nastepnie odpianamy wszytkie wezyki podcisnienia , odkrecamy pokrywke od sterowniczka klapy i odkrecamy sterowniczek aby móc zamknac klape ,nastepnie sciagamy opaske z łacznika gumowego ( polcam rozkrecić całkiem )
i wyciagamy cały łacznik .
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nastepnie ukazuje nam sie dziura nawieu :P
jak widzimy na zdieciu trzeba odkrecić 3 sróbki dookoła dziury , jedna jest nisko na dole i ja doszłem bitem + przedłużka + grzechotka .
i dla ułatwienia nalezy również odkrecic zawór , potem wyciagmay i krecimy tym plastykiem tak aby wyszedł :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek

nastepnie odpinamy zegera z tyłu silnika , wypychamy silnik i już prawie :/ no niestey to prawie to sedno sprawy
w miejsce zanaczone na dmuchawie na czerwono musimy udeżac młotkiem jednoczesnie gdy ktoś bedzie nam trzymał cala dmuchawe aby nie sprezynowała .
Obrazek
Obrazek

tak wyglada juz wyciagnieta dmuchawa :P
oraz silnik , jezeli ktos wie ze bedzie miał do wymiany silnik i ma uzywke z dmuchawa to moze wziasc przecinaczek lub sczypce i poodcinac dmuchawe od silnika
Obrazek
Obrazek

no i składanie wszytko tak samo tylko ze najpierw wkładamy silnik , blokujemy zegera , a potem napychamy wentylator na oske , polecam zucić jakis tawot na oske i wentylator dla poślizgu Obrazek

mam nadzieje ze komuś pomoże jesli tak to na dole jest ikonka pomógł :)
Pozdrawiam
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

Awatar użytkownika
Hincó
Natręt
Natręt
Posty: 746
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 lis 2010, 11:17

O kurcze :shock:
Ale trafiłem, jutro planowałem targać nagrzewnice całą żeby wymienić szczotki/nasmarować łożyska wentylatora bo piszczy silniczek po dłuższym używaniu. Nie przypuszczałem że tak się da ;)
Szkoda że nie da się kliknąć pomógł autorowi tematu ;P
axidix, wiesz może cos na temat szczotek ? od czego pasują? Gdzie kupić itp ? Jaki smar na łożyska ?
Dzięki <ok>
Obrazek TDI +

axidix
Normalniak
Normalniak
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 01 lis 2010, 11:50

słuchaj ja nie wymieniałem szczotek , ale pujdziesz do sklepu z czesciami do rozruszników i alter. to powini cos dobrac , dwa smaru grafitowego nagładłem :P ile wedzie pod plastykowa kopółke tez nie zapomnik na końcu silniczka , ja włąsnie robiłem zeby zniwelować piszczenie :P
pamietaj dwie osoby sa potrzebne i łatwo niechce sie poddać ale ile roboty mniej hehe :P

P.S. co trzba zrobic by mieć taka funkcjie ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

Awatar użytkownika
Hincó
Natręt
Natręt
Posty: 746
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 lis 2010, 12:19

Co do pomagania to chyba jest tak- autor tematu ma problem o czym pisze ktoś odpowiada i jak pomoże to autor mu może wlepić 'pomógł' Powinieneś mieć możliwość bezpodstawną na kliknięcie mi 'pomógł' mam racje? ;)
Trzeba używaćszlifierki żeby dostać się do łożysk ? ;) Czy silnik jest rozbieralny? ;)
Obrazek TDI +

axidix
Normalniak
Normalniak
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 01 lis 2010, 12:22

kolego nie masz łozysk , sa tulejki , i sa sumie nie wymienialne z tego co widziałem po budowie silnika , ale mi piszczało pare dni i po tygodniu zadziałałem i teraz moge powiedzieć z spokojnym umieniem ze nie piszczy , ale to wszytko zalezy w jakim stanie sa te tulejki ,
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

axidix
Normalniak
Normalniak
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 03 lis 2010, 20:15

niewiem czemu uważasz ze zle , grafitowy jest bardzo dobrym smarem i zawsze grafit zostanie :D
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

axidix
Normalniak
Normalniak
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 03 lis 2010, 23:06

oj da rade :D nie bedzie zle :P
No ale dobrze ze chociaż ktos przestrzega norm :P
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

Awatar użytkownika
Dodek
Nawiedzacz
Nawiedzacz
Posty: 442
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 26 paź 2012, 20:47

Up odświerzam potrzebuje pomocy , odkreciłem tylko 2 sruby z 2 osłony wiatraka
tej dolnej nie moge za chiny podejść - jaką miałes tam dł tej kombinowanej przedłużki ??????

Chwilowo mam ochota podpalić swojego złoma
Łan tu sri TDI :mrgreen:

zbyszekd
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 10 kwie 2013, 11:43
Imię: Krzysztof
Moje auto: S6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pionki
Kontakt:

Post autor: zbyszekd » 23 cze 2013, 10:55

Bardzo proszę o pomoc. Muszę przesmarować tulejki wentylatora bo jak zacznie piszczeć to trudno wytrzymać. Również ja nie potrafię odkręcić tej trzeciej, dolnej śrubki - poddałem się. Chętnie poniosę koszty całej operacji - bo jakoś muszę to rozwiązać. Proszę o pomoc kogoś kto już to robił.
+++

mastah22
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:15
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI ALH
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Post autor: mastah22 » 04 sty 2014, 21:52

Wkkkkk jestem na maxa bo dopiero teraz trafiłem na ten manual :P .... Makabra, u mnie "nasi tam juz byli" i zdecydowałem sie wyjac wszystko bo nie chciałem niczego połamać... 4h rozbierania, wczesniej ktos juz to robił ; poprzedni właściciel, ale ciesze sie ze to rozebrałem. Poprzednik nie zapiał nawiewu na nogi ani na tył, pewnie dlatego ze nie zdejmował deski...
Do rzeczy, szczotek na silniku zero, piszczał jak głupi zanim przestał pracować, ale pobojowisko zacne:

(kurczę zdjęcia nie działają)
Ktoś z was już dobierał z czegoś szczotki?

skoti
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 03 mar 2015, 12:09
Lokalizacja: lubuskie

Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Post autor: skoti » 06 sty 2018, 18:33

U mnie szczotek brak aż wytarły tą miedź po której się ślizgały, także albo nowy silnik abo regenerowany sama wymiana szczotek nic nie pomoże. A z odkręceniem tej 3 śrubki to masakra jakaś :-(

Popik
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 04 lut 2018, 13:01
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Post autor: Popik » 04 lut 2018, 13:06

Potwierdzam tutek działa. Ale łapy zmasakrowane.
Wymiana 3 h ale warto było. Mechanik krzyczał za to tysiaka. <radocha>

lippek2505
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 01 sie 2013, 19:01
Lokalizacja: brzeg

Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Post autor: lippek2505 » 04 sty 2020, 21:36

axidix, czy ten silnik trzeba osobno rozdzielać z tym plastikowymi łopatkami nie da się razem wyjąć

Horch-Audi
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2012, 21:12
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Post autor: Horch-Audi » 27 sie 2020, 10:32

lippek2505 pisze:
04 sty 2020, 21:36
axidix, czy ten silnik trzeba osobno rozdzielac z tym plastikowymi lopatkami nie da sie razem wyjąć
Tak, łopatki wentylatora trzeba oddzielić - ja to zrobiłem odcinając je szczypcami bocznymi
Obrazek
Przed montażem nowego wentylatora oddzieliłem łopatki od silnika, a następnie wbiłem na oś nasadką 15 mm bodajże
Obrazek
B2 CY
C3 NC
C4 AAH
C4 AEL

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”