Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Montaż haka holowniczego Westfalia automat - fotostory

Warsztat
Awatar użytkownika
esarie
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 20 cze 2019, 13:46

panowie w module 03 ABS mam kodowanie 0020871 i teraz mam odjąć sumę 0016384 czy zostawić trak jak jest?

oraz czy mam dobrze rozkminione kostkę B bo dostałem instalacje w strzępach i na nowo ją robiłem

PIN 1 - Masa ? do punktu mas nadkole
PIN 2 - Ten nie wiem gdzie ma isc
PIN 3 - Do modułu komfortu pin 20
PIN 4 - Do modułu komfortu pin 19
PIN 5 - Pusty
PIN 6 - Pusty
PIN 7 - CAN
PIN 8 - CAN
PIN 9 - Plus łączony z kostka C tez po stacyjce Brązowe gniazdo bezpieczników ST2
PIN 10 - ????? Ma być pusty?
PIN 11 - Plus po stacyjce Brązowe gniazdo bezpieczników ST2
PIN 12 - Plus po stacyjce Brązowe gniazdo bezpieczników ST2

Obrazek

pytam bo mam błąd - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 15 - J329
i parę innych związanych z tym hakiem dodam auto po lift moduł przed lift
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, 23:07 przez esarie, łącznie zmieniany 1 raz.
Dłubanina

ringel
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 22 cze 2019, 14:42

PIN 2 - Ten nie wiem gdzie ma isc
o ile pamiętam to do tego pinu ma być plus po stacyjce. Moduł wchodzi w stan uśpienia jak nie będzie podane napięcie na ten pin.
W module Abs musisz odjąć ta wartość

Awatar użytkownika
esarie
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 22 cze 2019, 23:05

Ok po odjęciu wartości w kodowaniu abs faktycznie już jest lepiej,
a czy ten pin 2 tez ma zostać podłączony do Brązowego gniazda bezpieczników ST2 tak jak pin 9 , 11 i 12 ?

Obrazek

bo na schemacie nic nie ma wzmianki jaki bezpiecznik jakie gniazdo ?
Dłubanina

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11338
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 cze 2019, 12:15

On idzie do 2, czyli znajdź na tej stronie w elsie cyfrę dwa u dołu strony, a znajdziesz jego dalszy bieg :).

Awatar użytkownika
esarie
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 23 cze 2019, 22:18

Dzięki Mati
właśnie sie dowiedziałem się czegoś więcej, te schematy z elsy niby proste ale czasem wydają się zagmatwane , nie wiedziałem ze to tak się czyta jeszcze raz dzięki

pin 2 ma już 12+ po stacyjce przewód był dość długi i idealnie starczył do kostki

niestety zostały 2 błędy jeden w przyczepie i a drugi w silniku :|

może to jest wina ze sterownik jest od przed lifta ? a auto polift ?

Obrazek
Dłubanina

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11338
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 cze 2019, 22:31

Zacisk 15, to zasilanie po stacyjce, a drugi błąd to informacja, że w sterowniku ABS są błędy, które wpływają na dany sterownik.

Awatar użytkownika
esarie
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 25 cze 2019, 21:51

hmm tylko w sterowniku abs był błąd kąta skrętu kierownicy (G85) bardzo często mi wyskakuje przeważnie jak wchodzę w sterownik abs od razu pokazuje na zegarach nie wiem czemu :|

a ten na zacisku 15 może być od tego ze sterownik jest przed liftowy??

Kod: Zaznacz cały


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (CAN)       Plik etykiet: Przekier.nieudane!
   Oznaczenie elementu SW: 4F7 910 401 K    HW: 4F0 907 401 E
   Komponent: 2.7TDI EDC17G000SG  0090  

Znaleziono 1 błąd:
053271 - Proszę sprawdzić kody błędów sterownika ABS 
               U1017 - 007 -  - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100111
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce        Plik etykiet: 4F0-910-517.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 517 AK    HW: 4F0 614 517 AT
   Komponent: ESP8 front      H03 0060  

Znaleziono 1 błąd:
01826 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85); napięcie zasilające zacisk 30 
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 24

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 69: Przyczepa (J345)       Plik etykiet:. 4F0-907-383.clb
   Oznaczenie elementu SW: 4F0 907 383 C    HW: 4F0 907 383 C


Znaleziono 1 błąd:
00576 - Zacisk 15 
            008 - Niezrozumiały sygnał
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01101000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 240


[ Dodano: 2019-06-25, 21:51 ]
po przejechaniu długiej trasy i 24h postoju i bateria wydojona aż włączyło się zarzadzanie energia

po sprawdzeniu błędów był tylko w 69, silnik i abs czysty 0 błędów

Znaleziono 1 błąd:
00576 - Zacisk 15
008 - Niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101000
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 240

wiec już nie wiem chyba zakupie moduł 4F0907383D może on cos kaszani ?
do zacisku 15 ST2 (+12v) podłączenie wygląda tak:

kostka B
pin 2
pin 9
pin 11
pin 12

kostka C
pin 10
Dłubanina

ringel
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 29 cze 2019, 09:45

Ja też mam moduł haka z przedlift a auto jest polift i zero błędów. Coś masz źle zrobione.

Awatar użytkownika
esarie
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 23 lip 2019, 18:32

to już nie wiem musze sprawdzić jeszcze raz wszystko ;)
może przy kostce C pin 10 który łączy się z kostka B pin 9
w elsie jest info przy pinie 10 kostki C ze do ## maja 2008r. ?
może niema tam iść +12 ? do kostki C (niebieska kostka)

[ Dodano: 2019-07-23, 18:32 ]
Zatem po przewertowaniu kilku schematów z elsy,
pytając się prędzej o Pin 2 z kostki b (czerwonej) ma isc +12 lecz nie z ST2
tylko z +12 za komfortem i pin 21 w module komfortu daje +12, tak wychodzi z schematu z modulem komfortu
teraz wszystko działa 0 Błedów
Dzieki za pomoc <okok>
Dłubanina

dziki_bill
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziki_bill » 18 lis 2019, 22:24

Część wszystkimi. Pomóżcie mi proszę bo już nie mam pojęcia gdzie wsadzić kabel z wtyczki przy pokrętle F354 z pinu 1 brązowy. Kupiłem hak z wiązka, niestety poobcinaną. Poradziłem sobie ze wszystkimi kablami tylko tego małego zasrańca nie wiem gdzie wcisnąć bo na schemacie kabel kończy się małym kwadracikiem z numerem 42. Co to oznacza?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11338
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2019, 21:45

U dołu każdego schematu masz ponumerowane każde połączenie. Patrząc w dół na tym schemacie masz liczbę 38. Kabelek, którego szukasz idzie pod 42, więc szukasz na schematach z tego działu liczbę 42 na dole. Jest on na tym samym schemacie z prawej strony. Następnie patrząc w górę szukasz liczby 38 i masz ciąg dalszy tego kabelka. W tym przypadku jest to masa w punkcie 368, więc podepnij się gdzieś do masy i tyle. Te numery pozwalają na przeskakiwanie między schematami, czyli są odnośnikami.

[ Dodano: 2019-11-19, 21:45 ]
Poniżej masz w postaci wizualnej :). Powiększ sobie, to lepiej będzie widać.

https://www.dropbox.com/s/4kmrqnw7wcdq0 ... 6%20C6.pdf

dziki_bill
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziki_bill » 20 lis 2019, 00:03

Dzięki Ci serdeczne &#128077;&#128079;&#128079;&#128578; już myskelem, że będę musiał z jednym kabelkiem biec do elektryka &#128521;
Ostatecznie zrobiłem jak pisałeś ale kiedy wciskam bezpieczniki dioda przy pokrętle miga cały czas na czerwo o i na desce wyskakuje niezapiety hak obojętnie czy hak jest złożony czy rozłożony. Światła wszystkie działają jak należy. Jakiś pomysł co może być nie tak?

Dodano: 2019-11-20, 00:03
Aha, przy pokrętle zwalniającym hak brakuje mi zawleczki zabezpieczającej linę zwalniająca żeby nie wypadała z pokrętła ale myślę, że kawałek plastiku nie powinien mieć wpływu na tą diodę co?

uki_23
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 05 kwie 2020, 16:30
Lokalizacja: Ujazd

Post autor: uki_23 » 05 kwie 2020, 17:05

Panowie ja jestem po montażu haka. Niby wszystko ok ale nie swieci mi sie
Pokretlo od wypinania haka. Przed kodowaniem mrugalo na czerwono teraz nie swieci wogole. Wie ktos gdzie może leżeć problem?

konradkry77
Natręt
Natręt
Posty: 840
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: Suzuki Alto
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Montaż haka holowniczego Westfalia automat - fotostory

Post autor: konradkry77 » 07 cze 2020, 11:03

Hak zamontowałem i u siebie.
Wymontowałem oryginał Westwalia z avanta z 2007 r, waz z wiązką
co do kabelkologii wpiłem się w główną wiązkę, przed sterownikiem komfortu.
mamy tam wszystkie potrzebne przewody nawet nieszczęsny plus po stacyjce. jest to jeden czarny przewód.

Adrian80tdi
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2020, 12:22
Lokalizacja: Legnica

Re: Montaż haka holowniczego Westfalia automat - fotostory

Post autor: Adrian80tdi » 29 cze 2020, 16:02

Cześć koledzy.
Chcę zamontować w Audi oryginalny hak. W okolicy mam do nabycia kompletny hak z przełącznikiem oraz modułem z kostkami od Kombi. Moja audi jest w sedanie. Pytanie brzmi, czy hak od kombi będzie pasował do sedana ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”