Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Padnięty skrzynia w Audi a6 c6 3.0tdi BMK 224KM tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
RIEV1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 lip 2018, 06:40
Lokalizacja: Żukowo

Padnięty skrzynia w Audi a6 c6 3.0tdi BMK 224KM tiptronic

Post autor: RIEV1990 » 23 wrz 2019, 09:32

Witam. Jak w temacie, padła mi skrzynia, auto co prawda jeździ ale ma poważne objawy, skrzynia przeciąga 3 bieg i to znacznie aż trzeba odpuścić gaz aby wszedł 4 lub 5 bieg. I co najgorsze ostatnio zapalił się tryb awaryjny na skrzyni biegów. Tak na skrzyni a nie silniku. Auto zdiagnozowano i na 99% pękł koszyk 4 biegu. W sumie to i bez diagnozy tak myślałem. Moje pytanie natomiast brzmi, Moja skrzynia ma kod GZW, chce kupić druga skrzynie biegów, i oczywiście zrobić jej pełny serwis tzn. Uszczelki i olej oraz filtr wymienić a potem ja założyć. Moje pytania to, czy muszę kupic skrzynie z oznaczeniem GZW? Bo Zaznacze że sterownik i tak od mojej skrzyni będzie bo jest w pełni sprawny, nie dawał szybciej jakichkolwiek znaków zużycia. A z tego co wiem to jedynie ruznice dotyczą właśnie sterownika, jeśli dobrze wiem to proszę powiedzie mi jakie inne oznaczenia skrzyń biegów wchodzą w grę przy moim aucie. I drug a sprawa, znalazłem skrzynie która miała uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne, porostu się pourywaly w nim łopatki. Skrzynia został ala wyciągnięte i zamieniono ja na inną bo pierwsza myśl była że to skrzynia jednak po jej sprawdzeniu ukazało się że to jest to sprzęgło. Reszta niby sprawna, moje sprzęgło ma znowu 3 lat a więc jest jeszcze świeże i nie muszę go zmienić czy regenrowac. Czy uszkodzenie łopatek a sprzęgle nie uszkadza innych rzeczy bądź też nie jest winna uszkodzenia się czegoś innego? Zaznaczę że w tą skrzynie przełożył bym swój sterownik bo tamta go nie ma bo został sprzedany oddzielnie i moje sprzęgło więc czy kupno takiej skrzyni jest warte ryzyka? Skłaniam się ku temu bo sama skrzynia jest nieporównywalnie tańsza od całej kompletnej w której i tak będę wymienił sterownik i sprzęgło na moje bo te elementy są ok i bardziej pewne dla mnie.
Czy może wogole ktoś chce mi coś powiedzieć mądrego i że źle się do tego zabieram? :)

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 02 paź 2019, 14:38

jeżeli chodzi o przełożenia to te skrzynie mają takie same.
gzw
hkg
hst (2,7l)
hxn
jmk (2,7)
jml
kgw (2,7)
kgx
kjd
kkt
kpk

gzw jak dobrze pamiętam bywała jeszcze bez CP - reszta już na pewno miała. ale mówisz, że masz sprawny sterownik więc nie powinno być problemu

Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

Post autor: woocash » 22 paź 2019, 01:09

Mając silnik BMK i skrzynię GZW masz konwerter S76. Chcąc go zatrzymać musisz szukać skrzyni, która go obsługuje bądź wymień komplet, konwerter i skrzynia.

S76 występuje w skrzyniach:

GZW
HKG

RIEV1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 lip 2018, 06:40
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: RIEV1990 » 27 lut 2020, 00:01

Hej. Dzięki za odpowiedź. Były one trochę pomocne aczykolwiek pojawił się nowy problem. Znalazłem skrzynie sprawna model kgx wraz z konwerterem i mechatronika. Nawet jeszcze olej w niej był. Wyczytałem na internecie że ta skrzynia pasuje bez problemu tylko żeby podmienić swoją elektronika aby nie włączyło się CP, a więc tak zrobiłem. Wymieniłem elektronikę, założyłem nowy filt nowe uszczelki nowy olej. I mam problem. Auto niby wrzuca biegi, wchodzi jedynka i po ruszczeniu auto normalnie jedzie ale jak ma włączyć się dwójka to coś w skrzyni się zatrzymuje i koła się całkowicie blokują. Ma szczęście nic przy tym się nie uszkodzilo więcej bo po tem daje rade wrzucić wsteczny chociaż też z problemami bo już wsteczny nie jest na pozycji R a gdzieś pomiędzy R i P. Tak też jest z. Wstecznym przy ruszaniu do przodu i do tyłu kilka razy że wkoncu skrzynia wchodź w tryb awaryjny i wsteczny znajduje znowu gdzieś pomiędzy R i P. Do tego bieo wchodzą dość ostro ale. To ponoc się zdarza przez jakiś czas po zmienię skrzyni. Czy ja coś zrobiłem źle? Czy może elektronika z Skrzyni KGX może zostać w tej skrzyni i być podłączona do mojego auto skoro miałem szybciej skrzynie GZW? Bo coś mi się wydaje że to jest wina elektroniki z starej skrzyni biegów. Chyba że się mylę i to co innego to bardzo proszę o pomoc.

tomek414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:48
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: tomek414 » 12 maja 2020, 15:49

Witam. Mam podobny problem jak kolega. Muszę wymienić skrzynię i moja uszkodzona również ma oznaczenie GZW. Mam na oku dwie skrzynie z tym że jedna ma kod KGX a druga HYP jest jeszcze trzecia JML. Sterownik zostaje od starej skrzyni. Która z podanych najlepiej się nadaje? A6C6 3.0 TDI 224 KM Q.

[ Dodano: 2020-05-12, 15:49 ]
RIEV1990 pisze:Hej. Dzięki za odpowiedź. Były one trochę pomocne aczykolwiek pojawił się nowy problem. Znalazłem skrzynie sprawna model kgx wraz z konwerterem i mechatronika. Nawet jeszcze olej w niej był. Wyczytałem na internecie że ta skrzynia pasuje bez problemu tylko żeby podmienić swoją elektronika aby nie włączyło się CP, a więc tak zrobiłem. Wymieniłem elektronikę, założyłem nowy filt nowe uszczelki nowy olej. I mam problem. Auto niby wrzuca biegi, wchodzi jedynka i po ruszczeniu auto normalnie jedzie ale jak ma włączyć się dwójka to coś w skrzyni się zatrzymuje i koła się całkowicie blokują. Ma szczęście nic przy tym się nie uszkodzilo więcej bo po tem daje rade wrzucić wsteczny chociaż też z problemami bo już wsteczny nie jest na pozycji R a gdzieś pomiędzy R i P. Tak też jest z. Wstecznym przy ruszaniu do przodu i do tyłu kilka razy że wkoncu skrzynia wchodź w tryb awaryjny i wsteczny znajduje znowu gdzieś pomiędzy R i P. Do tego bieo wchodzą dość ostro ale. To ponoc się zdarza przez jakiś czas po zmienię skrzyni. Czy ja coś zrobiłem źle? Czy może elektronika z Skrzyni KGX może zostać w tej skrzyni i być podłączona do mojego auto skoro miałem szybciej skrzynie GZW? Bo coś mi się wydaje że to jest wina elektroniki z starej skrzyni biegów. Chyba że się mylę i to co innego to bardzo proszę o pomoc.
jak tam, jeździsz na tej kgx?

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 13 maja 2020, 11:32

mam GZW do sprzedania. skrzynia jeszcze w aucie, po padniętym motorze. jak coś - PW
R1200GS ADV LC

DamianekA6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 paź 2021, 22:48
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chodów

Re:

Post autor: DamianekA6C6 » 04 lis 2021, 19:42

Masz ta skrzynie jeszcze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga