Witam. Jak w temacie, padła mi skrzynia, auto co prawda jeździ ale ma poważne objawy, skrzynia przeciąga 3 bieg i to znacznie aż trzeba odpuścić gaz aby wszedł 4 lub 5 bieg. I co najgorsze ostatnio zapalił się tryb awaryjny na skrzyni biegów. Tak na skrzyni a nie silniku. Auto zdiagnozowano i na 99% pękł koszyk 4 biegu. W sumie to i bez diagnozy tak myślałem. Moje pytanie natomiast brzmi, Moja skrzynia ma kod GZW, chce kupić druga skrzynie biegów, i oczywiście zrobić jej pełny serwis tzn. Uszczelki i olej oraz filtr wymienić a potem ja założyć. Moje pytania to, czy muszę kupic skrzynie z oznaczeniem GZW? Bo Zaznacze że sterownik i tak od mojej skrzyni będzie bo jest w pełni sprawny, nie dawał szybciej jakichkolwiek znaków zużycia. A z tego co wiem to jedynie ruznice dotyczą właśnie sterownika, jeśli dobrze wiem to proszę powiedzie mi jakie inne oznaczenia skrzyń biegów wchodzą w grę przy moim aucie. I drug a sprawa, znalazłem skrzynie która miała uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne, porostu się pourywaly w nim łopatki. Skrzynia został ala wyciągnięte i zamieniono ja na inną bo pierwsza myśl była że to skrzynia jednak po jej sprawdzeniu ukazało się że to jest to sprzęgło. Reszta niby sprawna, moje sprzęgło ma znowu 3 lat a więc jest jeszcze świeże i nie muszę go zmienić czy regenrowac. Czy uszkodzenie łopatek a sprzęgle nie uszkadza innych rzeczy bądź też nie jest winna uszkodzenia się czegoś innego? Zaznaczę że w tą skrzynie przełożył bym swój sterownik bo tamta go nie ma bo został sprzedany oddzielnie i moje sprzęgło więc czy kupno takiej skrzyni jest warte ryzyka? Skłaniam się ku temu bo sama skrzynia jest nieporównywalnie tańsza od całej kompletnej w której i tak będę wymienił sterownik i sprzęgło na moje bo te elementy są ok i bardziej pewne dla mnie.
Czy może wogole ktoś chce mi coś powiedzieć mądrego i że źle się do tego zabieram?
Padnięty skrzynia w Audi a6 c6 3.0tdi BMK 224KM tiptronic
Hej. Dzięki za odpowiedź. Były one trochę pomocne aczykolwiek pojawił się nowy problem. Znalazłem skrzynie sprawna model kgx wraz z konwerterem i mechatronika. Nawet jeszcze olej w niej był. Wyczytałem na internecie że ta skrzynia pasuje bez problemu tylko żeby podmienić swoją elektronika aby nie włączyło się CP, a więc tak zrobiłem. Wymieniłem elektronikę, założyłem nowy filt nowe uszczelki nowy olej. I mam problem. Auto niby wrzuca biegi, wchodzi jedynka i po ruszczeniu auto normalnie jedzie ale jak ma włączyć się dwójka to coś w skrzyni się zatrzymuje i koła się całkowicie blokują. Ma szczęście nic przy tym się nie uszkodzilo więcej bo po tem daje rade wrzucić wsteczny chociaż też z problemami bo już wsteczny nie jest na pozycji R a gdzieś pomiędzy R i P. Tak też jest z. Wstecznym przy ruszaniu do przodu i do tyłu kilka razy że wkoncu skrzynia wchodź w tryb awaryjny i wsteczny znajduje znowu gdzieś pomiędzy R i P. Do tego bieo wchodzą dość ostro ale. To ponoc się zdarza przez jakiś czas po zmienię skrzyni. Czy ja coś zrobiłem źle? Czy może elektronika z Skrzyni KGX może zostać w tej skrzyni i być podłączona do mojego auto skoro miałem szybciej skrzynie GZW? Bo coś mi się wydaje że to jest wina elektroniki z starej skrzyni biegów. Chyba że się mylę i to co innego to bardzo proszę o pomoc.
Witam. Mam podobny problem jak kolega. Muszę wymienić skrzynię i moja uszkodzona również ma oznaczenie GZW. Mam na oku dwie skrzynie z tym że jedna ma kod KGX a druga HYP jest jeszcze trzecia JML. Sterownik zostaje od starej skrzyni. Która z podanych najlepiej się nadaje? A6C6 3.0 TDI 224 KM Q.
[ Dodano: 2020-05-12, 15:49 ]
[ Dodano: 2020-05-12, 15:49 ]
jak tam, jeździsz na tej kgx?RIEV1990 pisze:Hej. Dzięki za odpowiedź. Były one trochę pomocne aczykolwiek pojawił się nowy problem. Znalazłem skrzynie sprawna model kgx wraz z konwerterem i mechatronika. Nawet jeszcze olej w niej był. Wyczytałem na internecie że ta skrzynia pasuje bez problemu tylko żeby podmienić swoją elektronika aby nie włączyło się CP, a więc tak zrobiłem. Wymieniłem elektronikę, założyłem nowy filt nowe uszczelki nowy olej. I mam problem. Auto niby wrzuca biegi, wchodzi jedynka i po ruszczeniu auto normalnie jedzie ale jak ma włączyć się dwójka to coś w skrzyni się zatrzymuje i koła się całkowicie blokują. Ma szczęście nic przy tym się nie uszkodzilo więcej bo po tem daje rade wrzucić wsteczny chociaż też z problemami bo już wsteczny nie jest na pozycji R a gdzieś pomiędzy R i P. Tak też jest z. Wstecznym przy ruszaniu do przodu i do tyłu kilka razy że wkoncu skrzynia wchodź w tryb awaryjny i wsteczny znajduje znowu gdzieś pomiędzy R i P. Do tego bieo wchodzą dość ostro ale. To ponoc się zdarza przez jakiś czas po zmienię skrzyni. Czy ja coś zrobiłem źle? Czy może elektronika z Skrzyni KGX może zostać w tej skrzyni i być podłączona do mojego auto skoro miałem szybciej skrzynie GZW? Bo coś mi się wydaje że to jest wina elektroniki z starej skrzyni biegów. Chyba że się mylę i to co innego to bardzo proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 paź 2021, 22:48
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chodów
Re:
Masz ta skrzynie jeszcze?