Zresztą takie mam doświadczenia z tempomatem z innych marek samochodów , i tak mi tez działa w mojej Toyocie Avensis. W Audi jadąc na tempomacie powiedzmy na 5-tym biegu mogę zmienić bieg na 6-ty i tempomat pozostaje włączony i aktywny dalej utrzymuje stałą prędkość ustawioną wcześniej. Naciśnięcie hamulca dopiero powoduje odłączenie to jest ok. Czy ktoś z Was też tak ma ? , czy to normalne w tym modelu ? ..Dzęki za odpowiedzi i pozdrawiam
TEMPOMAT - jego działanie
-
JARO75
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
- Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK
TEMPOMAT - jego działanie
Witam wszystkich Klubowiczów
- jak w tytule chciałem zapytać Was o tempomat w A6 C7, mianowicie chodzi mi o dezaktywacje a nie wyłączenie tempomatu. Jadąc na włączonym działa ok ale powinien się wyłączyć po naciśnięciu hamulca lub wciśnięciu sprzęgła - tak?.
Zresztą takie mam doświadczenia z tempomatem z innych marek samochodów , i tak mi tez działa w mojej Toyocie Avensis. W Audi jadąc na tempomacie powiedzmy na 5-tym biegu mogę zmienić bieg na 6-ty i tempomat pozostaje włączony i aktywny dalej utrzymuje stałą prędkość ustawioną wcześniej. Naciśnięcie hamulca dopiero powoduje odłączenie to jest ok. Czy ktoś z Was też tak ma ? , czy to normalne w tym modelu ? ..Dzęki za odpowiedzi i pozdrawiam

Zresztą takie mam doświadczenia z tempomatem z innych marek samochodów , i tak mi tez działa w mojej Toyocie Avensis. W Audi jadąc na tempomacie powiedzmy na 5-tym biegu mogę zmienić bieg na 6-ty i tempomat pozostaje włączony i aktywny dalej utrzymuje stałą prędkość ustawioną wcześniej. Naciśnięcie hamulca dopiero powoduje odłączenie to jest ok. Czy ktoś z Was też tak ma ? , czy to normalne w tym modelu ? ..Dzęki za odpowiedzi i pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2020, 13:23 przez JARO75, łącznie zmieniany 1 raz.
JARO75
-
JARO75
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
- Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK
Cześćsabuk2006 pisze:Witam,
A co w przypadku jeśli zejdziemy jeden bieg niżej z 4 na 3 ? Czy obroty się również podniosą aby utrzymać prędkość ?
Jeśli masz a może ktoś z klubowiczów ma jakieś ciekawostki odnośnie elektroniki to prosze o opis, np. jak aktualizować nawigacje bo mam z 2015r, jak mocno chłodzi klimatyzacja. Pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: 2020-05-06, 23:19 ]
sabuk2006 pisze:Witam,
A co w przypadku jeśli zejdziemy jeden bieg niżej z 4 na 3 ? Czy obroty się również podniosą aby utrzymać prędkość ?
Tak bedzie .... właśnie dziś sprawdziłem na autostradzie jadac na 5 z tempomatem wrzuciłem 6 bieg i predkość była ta ustawiona ale obroty spadły. Zrobiłem to samo w drugą strone , mianowicie jadąc na 6 biegu z tempomatem z szedłem na 5 bieg i predkość była ta sana a obroty wyższe , no i dalej na 4 bieg i dalej predkość ta sama ale obroty w góre.
Pozdrawaim
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
JARO75
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
- Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK
dodatkowo gdy się jedzie na tempomacie i na przykład obniżać prędkość tempomatu to auto automatycznie hamując uruchamia światła stopu. sam to przetestowałem jadąc po niemieckiej autostradzie w nocy i sprawdzałem jak obniżę prędkość o 10 czy 20km/h czy się za świecą światła stopu i tak było.carlos777 pisze:Po to zamontowali czujnik drogi pedału sprzęgła żeby można było zmieniać biegi na tempomacie.
Jeśli nie masz radarów to tylne zaciski też współpracują z tempomatem i wyhamowują auto jak na przykład za bardzo rozpędza się z górki.
JARO75
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W C6 też tak jest
. Jeśli na liczniku jest więcej niż 5 km/h w SPAM do zadanej prędkości, to auto delikatnie hamuje i zapala światła stopu. Przy większej różnicy jest już dość odczuwalne hamowanie i chyba nie tylko tylne hamulce biorą w tym udział, ale również przednie, bo auto dość mocno zaczyna nurkować.
[ Dodano: 2020-05-08, 00:52 ]
Przykładowo jak jedziemy 80 km/h i włączymy tempomat, który był nastawiony na 60 km/h, to auto hamuje aż auto zwolni do 65 km/h. Potem przestaje i hamuje już tylko silnikiem, więc się tylko toczy. Światła stopu muszą się zapalać, bo kierowca za nami widzi zwalniający samochód i dla niego ma znaczenia czy robi to kierowca, czy tempomat.
[ Dodano: 2020-05-08, 00:52 ]
Przykładowo jak jedziemy 80 km/h i włączymy tempomat, który był nastawiony na 60 km/h, to auto hamuje aż auto zwolni do 65 km/h. Potem przestaje i hamuje już tylko silnikiem, więc się tylko toczy. Światła stopu muszą się zapalać, bo kierowca za nami widzi zwalniający samochód i dla niego ma znaczenia czy robi to kierowca, czy tempomat.










