Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

TEMPOMAT - jego działanie

Elektryka
ODPOWIEDZ
JARO75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK

TEMPOMAT - jego działanie

Post autor: JARO75 » 28 kwie 2020, 14:41

Witam wszystkich Klubowiczów <luzik> - jak w tytule chciałem zapytać Was o tempomat w A6 C7, mianowicie chodzi mi o dezaktywacje a nie wyłączenie tempomatu. Jadąc na włączonym działa ok ale powinien się wyłączyć po naciśnięciu hamulca lub wciśnięciu sprzęgła - tak?.
Zresztą takie mam doświadczenia z tempomatem z innych marek samochodów , i tak mi tez działa w mojej Toyocie Avensis. W Audi jadąc na tempomacie powiedzmy na 5-tym biegu mogę zmienić bieg na 6-ty i tempomat pozostaje włączony i aktywny dalej utrzymuje stałą prędkość ustawioną wcześniej. Naciśnięcie hamulca dopiero powoduje odłączenie to jest ok. Czy ktoś z Was też tak ma ? , czy to normalne w tym modelu ? ..Dzęki za odpowiedzi i pozdrawiam <okok>
<dresik> <dresik>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2020, 13:23 przez JARO75, łącznie zmieniany 1 raz.
JARO75

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 828
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 28 kwie 2020, 15:30

Ty masz aktywny tempomat? Z tego co pamiętam tempomat w manualnej skrzyni po naciśnięciu sprzęgła powinien się rozłączyć więc nie wiem dlaczego u Ciebie tak nie jest <mysli>

JARO75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK

Post autor: JARO75 » 28 kwie 2020, 15:48

Nie nie mam aktywnego tempomatu i fakt manualna skrzynia , no tez wydało mi sie to dziwne , ale po wcisnięciu sprzęgła obroty nie wskakuja na max czy nie podnosza sie drastycznie silnik pracuje normalnie
JARO75

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 828
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 28 kwie 2020, 15:56

Po wciśnięciu sprzęgła tempomat powinien się rozłączyć a obroty spaść tka jakby auto było na biegu jałowym nie mam pojęcia dlaczego tempomat się nie rozłącza...spróbuj podpiąć kompa i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów.

JARO75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK

Post autor: JARO75 » 28 kwie 2020, 16:06

No bede chyba musiał, moge tez zadzwonić do ASO Audi i moze ich zapytac
JARO75

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 828
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 28 kwie 2020, 16:21

Możesz zadzwonić ale w Aso połowę rzeczy to czytają z zeszytów serwisowych <glupek> bo nic innego nie potrafią <lol>

JARO75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK

Post autor: JARO75 » 28 kwie 2020, 16:48

OK sprawa sie wyjaśniła ... zadzwoniłem do ASO Audi a Opolu i miły bardzo pan mi wyjaśnił wszystko - wszystko jest ok . Nowej generacji samochody maja tak ze tylko po wciśnięciu hamulca roztłacza sie tempomat (manual). Obawy zostały rozwiane <rotfl> <rotfl>
JARO75

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 828
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 28 kwie 2020, 16:57

A widzisz czyli jednak przewaga dzięki technice <luzik> będzie dla potomnych. Tylko dalej mnie zastanawia że przecież jak wciska się sprzęgło to obroty spadają a tutaj jak auto jedzie dalej i nic się nie dzieje to czy obroty nie powiększają się jakoś znacznie?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 28 kwie 2020, 20:48

Witam,
A co w przypadku jeśli zejdziemy jeden bieg niżej z 4 na 3 ? Czy obroty się również podniosą aby utrzymać prędkość ?

JARO75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK

Post autor: JARO75 » 06 maja 2020, 23:19

sabuk2006 pisze:Witam,
A co w przypadku jeśli zejdziemy jeden bieg niżej z 4 na 3 ? Czy obroty się również podniosą aby utrzymać prędkość ?
Cześć <luzik> mysle że tak bedzie obroty z pewnością będą wieksze , bo żeby utrzymać zadaną prędkość na tempomacie i mniejszym biegu obroty muszą byś wieksze. Jak bede miał chwile i możliwość to wyskocze sprawdzić jak to sie ma w praktyce. Sprawdze co bedzie jak zejde z 6-biegu na 4-ty przy włączonym tempomacie i dam znać co i jak.
Jeśli masz a może ktoś z klubowiczów ma jakieś ciekawostki odnośnie elektroniki to prosze o opis, np. jak aktualizować nawigacje bo mam z 2015r, jak mocno chłodzi klimatyzacja. Pozdrawiam wszystkich <okok>

[ Dodano: 2020-05-06, 23:19 ]
sabuk2006 pisze:Witam,
A co w przypadku jeśli zejdziemy jeden bieg niżej z 4 na 3 ? Czy obroty się również podniosą aby utrzymać prędkość ?

Tak bedzie .... właśnie dziś sprawdziłem na autostradzie jadac na 5 z tempomatem wrzuciłem 6 bieg i predkość była ta ustawiona ale obroty spadły. Zrobiłem to samo w drugą strone , mianowicie jadąc na 6 biegu z tempomatem z szedłem na 5 bieg i predkość była ta sana a obroty wyższe , no i dalej na 4 bieg i dalej predkość ta sama ale obroty w góre.
Pozdrawaim
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 07 maja 2020, 05:31

Witam,
A to ciekawe, tzn. że producent to zmienił, bo we wcześniejszych autach dotknięcie sprzęgła, rozłączało tempomat.
Pozdrawiam.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 07 maja 2020, 06:23

Po to zamontowali czujnik drogi pedału sprzęgła żeby można było zmieniać biegi na tempomacie.
Jeśli nie masz radarów to tylne zaciski też współpracują z tempomatem i wyhamowują auto jak na przykład za bardzo rozpędza się z górki.

JARO75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2019, 18:11
Lokalizacja: Opolskie PL / Manchester UK

Post autor: JARO75 » 07 maja 2020, 22:27

carlos777 pisze:Po to zamontowali czujnik drogi pedału sprzęgła żeby można było zmieniać biegi na tempomacie.
Jeśli nie masz radarów to tylne zaciski też współpracują z tempomatem i wyhamowują auto jak na przykład za bardzo rozpędza się z górki.
dodatkowo gdy się jedzie na tempomacie i na przykład obniżać prędkość tempomatu to auto automatycznie hamując uruchamia światła stopu. sam to przetestowałem jadąc po niemieckiej autostradzie w nocy i sprawdzałem jak obniżę prędkość o 10 czy 20km/h czy się za świecą światła stopu i tak było.
JARO75

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2020, 00:52

W C6 też tak jest :). Jeśli na liczniku jest więcej niż 5 km/h w SPAM do zadanej prędkości, to auto delikatnie hamuje i zapala światła stopu. Przy większej różnicy jest już dość odczuwalne hamowanie i chyba nie tylko tylne hamulce biorą w tym udział, ale również przednie, bo auto dość mocno zaczyna nurkować.

[ Dodano: 2020-05-08, 00:52 ]
Przykładowo jak jedziemy 80 km/h i włączymy tempomat, który był nastawiony na 60 km/h, to auto hamuje aż auto zwolni do 65 km/h. Potem przestaje i hamuje już tylko silnikiem, więc się tylko toczy. Światła stopu muszą się zapalać, bo kierowca za nami widzi zwalniający samochód i dla niego ma znaczenia czy robi to kierowca, czy tempomat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl