Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] wymiana/demontaż zamka drzwi kierowcy

Elektryka
wofek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2015, 21:23
Lokalizacja: Tarnowskie Gory

[A6 C6] wymiana/demontaż zamka drzwi kierowcy

Post autor: wofek » 07 maja 2016, 10:59

Cześć,

męczę się już chwilę z demontażem zamka kierowcy w Audi A6 C6. Doszedłem do etapu w którym zdjąłem boczek, drzwi, głośnik BOSE i odkrecilem zamek dwoma srubami od boku drzwi. Zamek wydaje sie byc luzny jednak nie potrafie go wyciagnac (wydaje mi sie ze trzyma go klamka i mechanizm laczacy wkladke zamka z zamkiem). Całość jest pod białym plastikiem. Próbowałem wyciągnąć wkładkę i prawie mi wyszła (przesunalem czarny element i pociagnalem za taka jakby zasuwe metalowa) - mam wrażenie, że jak wyciągnę wkładkę to dam radę z wyciągnięciem klamki i poźniej zamka.

Czy dobrze myślę? Jak poradzić sobie z wyciągnięciem zamka?

Szukalem na Youtubie i na forum (tym i zagranicznych) i niestety nie ma nigdzie opisu jak to zrobic - najlepiej ze zdjeciami.

Ratriczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2016, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ratriczek » 07 maja 2016, 13:42

Pręt łączacy klamkę jest po prostu na zatrzask przyczepiony do zamka. Tam masz taki zółty plasticzek i go po prostu otwierasz.
A o wkłądce zamka poczytaj tu: audi-a6-c6-jak-wymienic-wkladke-zamka-s ... t72283.htm - przedostatni post

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 07 maja 2016, 14:00

wofek, musisz ściągnąć ramę okna razem z prowadnicą.

wofek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2015, 21:23
Lokalizacja: Tarnowskie Gory

Post autor: wofek » 07 maja 2016, 14:22

MaTyS pisze:wofek, musisz ściągnąć ramę okna razem z prowadnicą.
Szybe tez wyciagam?

Jak zdemontuje rame to co mi to da i jak dalej wymontowac zamek?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 07 maja 2016, 17:56

Przy sobie mam tylko instrukcje tylnych drzwi, co do przodu mogę ci udostępnić jutro. Nawet jeżeli udało by ci się wyciągnąć zamek bez ściągania ramy (wychodzi cała rama okna z szybą i prowadnicami) to na pewno już byś go nie założył i uzbroił we wszytko co do niego jest podpięte a zwłaszcza linkę łączącą go z wkładką kluczyka ... .

http://chomikuj.pl/matys_72/Audi+A6+C6

wofek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2015, 21:23
Lokalizacja: Tarnowskie Gory

Post autor: wofek » 08 maja 2016, 13:02

MaTyS pisze:Przy sobie mam tylko instrukcje tylnych drzwi, co do przodu mogę ci udostępnić jutro. Nawet jeżeli udało by ci się wyciągnąć zamek bez ściągania ramy (wychodzi cała rama okna z szybą i prowadnicami) to na pewno już byś go nie założył i uzbroił we wszytko co do niego jest podpięte a zwłaszcza linkę łączącą go z wkładką kluczyka ... .

http://chomikuj.pl/matys_72/Audi+A6+C6
Dzięki za pomoc! Jak dałbyś radę wrzucić opis z przodu to byłoby super! :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 08 maja 2016, 22:09

Dorzuciłem trzy pliki do przodu...

wofek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2015, 21:23
Lokalizacja: Tarnowskie Gory

Post autor: wofek » 09 maja 2016, 09:37

Dzięki! Spróbuję dzisiaj po południu ruszyć z tematem do przodu. Jeszcze zagadkowy jest demontaż ramy szyby i szyby ale chyba dam rade :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 maja 2016, 12:36

Szyba wychodzi razem ramą, przed demontażem zrób sobie zdjęcia śrub żebyś potem wiedział gdzie, która przychodzi.

wofek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2015, 21:23
Lokalizacja: Tarnowskie Gory

Post autor: wofek » 09 maja 2016, 22:13

Dziękuję za porady MaTyS! Bez Ciebie nie dałbym rady.

Dla potomnych:

1. Ściagamy boczek - udało mi się nie połamać żadnego zaczepu - są one tak skonstruowane, że jeden element wchodzi w drugi. Część z zaczepów nie otwarła się przy szarpaniu jednak i tak wyszły i później je wybiłem młotkiem kładąc na rurkę.

2. Trzeba uważać na klej z piankowej maty - należy go delikatnie po obwodzie odrywać - wystarczy mniej w 2/3 od góry oderwać. Odrywając i przyklejając matę trzeba mieć koniecznie czyste ręce - inaczej klej złapie brud i będzie ciężko ponownie przykleić. Należy dokładnie i przykleić matę - ja dodatkowo po obwodzie dokleiłem taśmę srebrną. Czujniki poduszek powietrznych w drzwiach są ciśnieniowe - usuwając matę ale wycinając w niej dziurę zmniejszamy szansę na odpalenie poduszek w przyszłości.

3. Istotne jest aby poziom ramki szyby zaznaczyć - później jest zgaduj zgadula jak wysoko przykręcić. Musiałem poprawiać.

4. Nie trzeba wyjmować wkładki i zdejmować klamki - dojście do wszystkiego jest po zdjęciu ramki.

5. Plastiki koło lusterka po wewnętrznej stronie są na zatrzaski - uważajcie aby nie połamać - najlepiej od strony góry drzwi (po ramce) delikatnie podważyć.

marcinxmiki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 06 paź 2016, 19:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: marcinxmiki » 29 maja 2018, 18:35

Witam. Troche po czasie ale moze przyda sie jeszcze komuś na przyszlość.
A więc udało mi się zdemontować i zamontować spowrotem zamek w A6 C6 2007r bez demontażu ramy z szybą. Było cięzko ale da się.

A więc po kolei.

1. Boczek drzwi wiadomo trzeba zdjąć...
2. Głośnik też lepiej odkręcić (ten duzy rezonansowy)
3. Delikatnie odrywamy piankę ale nie trzeba całej tylko tą część bliżej zamka tak żeby odsłonić wiekszą dziurę ktorędy wyciagniemy zamek.
4. Odczepiamy cięgno łączące klamkę z zamkiem (rozpinamy zaczep a następnie na wcisk jest pręcik który trzeba delikatnie szarpnąć i wyskoczy)

5. Odkręcamy śruby trzymające zamek w drzwiach, jest on już poluzowany ale trzyma go jeszcze plastikowa osłona do której zamek jest przyczepiony.
Osłona jest na zaczepy po bokach a na dole przy kostce jest w takim jakby kołnierzu przez który przechodzi kostka. (Ja to po prostu rozciąłem)

6. Opuszczamy zamek do dołu spod tego plastiku osłaniającego przed wodą więc lepiej go nie rozwalać i demontować bo moze sie przydać.
Dla wygody odpiąłem też linkę łączacą zamek z klamka wewnetrzną.

7. W tym samym czasie jak opuszczamy zamek trzeba wyjąć (pilnować) pręcika łączącego zamek z wkładką od kluczyka tzn żeby się nie wykrzywił.

8. Odpinamy teraz kostkę gdyż jest to teraz najwygodniejsze.
9. Zamek przesuwamy wyżej, plastik dociskamy do węwmetrznej strony drzwi i kombinacją alpejską wyciągamy go na zewnatrz...

Teraz prawie analogicznie wkładamy nowy zamek lub ten sam jak kto woli i uzbrajamy go tak jak było wszystko...

Najwiekszy problem miałem z cięgnem (pręcikiem) łączący zamek i wkładkę zamka ale jest sposób i na to.

W miare podnoszenia zamka do góry pod plastikiem należy pinować tego ciegienka żeby było odchylone w prawą stronę patrząc od środka samochody i wsunać to w taki przelot w zamku a nastepnie przesunąć w lewo w otwór. jest to taka pionowa płetwa.

Zeby było wygodniej jest z boku drzwi taki okragly mały otwór zaślepiony gumową uszczelką ktorą wyciagamy i widać tą płetwę i kawałek rogu zamka gdzie pletwa wchodzi.

Gdy nie zaskoczy nalezy poluzowac zamak na srubach i poruszać nim oraz kluczykiem w zamku pokręcić i powinno wskoczyć na swoje miejsce.

Dalej juz tylko ciegno do klamki, podpiąc kostkę acha i wcześniej jeszcze linka do klamki wewnetrznej jesli ja odczepialismy...

Udanej zabawy, pozdrawiam
Marcin

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 29 maja 2018, 22:56

po co to sobie utrudniać ?? demontaż i ponowny montaż ramki z szyba to kilka minut

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 14 lut 2020, 14:58

Pytanie do kolegów: czy po demontażu i montażu zamka (w tym ramy) w drzwiach przednich lewych może coś zacząć skrzypieć/trzeszczeć? Bo ostatnio wymieniał mi to mechanik i zdaje się, że wtedy zaczęło. Sprawdzałem przed założeniem boczku i wszystko było sztywno, w tym mata, cięgna prawidłowo umocowane itd.

Obecnie na każdej dziurze słyszę trzeszczenie jakiegoś jakby plastiku, i **** mnie trafia powoli.

Czy ta listwa ozdobna przy klamce ma taką tendencję? Bo po naciskaniu na nią dość trzeszczy. Musiałbym zdjąć i zobaczyć, ale pytam już zawczasu.

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 766
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 14 lut 2020, 15:25

Jak wymieniałeś zamek czy zmieniliście spinki w tapicerce? Wiem że jeżeli się nie połamały to może nie koniecznie ale one się wyrabiają i po jakimś czasie właśnie boczki trzeszczą bo nie mają dobrego trzymania przez spinki.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 14 lut 2020, 16:46

Nie spotkałem jeszcze aby się spinki wyrabiały. Odłamują się ich gniazda (te białe) od tapicerki. Wtedy zgrzewam je z powrotem zgrzewarką do plastików. Same spinki też wymieniam bo są one wyjątkowo za mocne i twarde i pękają przy siłowym wyciąganiu. Oryginał w ASO kosztuje kilkanaście złotych ale można je kupić za 3-4 zł.
Przed ponownym zamontowaniem starych spinek, należy sprawdzić czy są one właściwie rozciągnięte, bo jak będą ściśnięte, zduszone, to faktycznie nie przypną tapicerki.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga