[A6 C6] wymiana/demontaż zamka drzwi kierowcy
[A6 C6] wymiana/demontaż zamka drzwi kierowcy
Cześć,
męczę się już chwilę z demontażem zamka kierowcy w Audi A6 C6. Doszedłem do etapu w którym zdjąłem boczek, drzwi, głośnik BOSE i odkrecilem zamek dwoma srubami od boku drzwi. Zamek wydaje sie byc luzny jednak nie potrafie go wyciagnac (wydaje mi sie ze trzyma go klamka i mechanizm laczacy wkladke zamka z zamkiem). Całość jest pod białym plastikiem. Próbowałem wyciągnąć wkładkę i prawie mi wyszła (przesunalem czarny element i pociagnalem za taka jakby zasuwe metalowa) - mam wrażenie, że jak wyciągnę wkładkę to dam radę z wyciągnięciem klamki i poźniej zamka.
Czy dobrze myślę? Jak poradzić sobie z wyciągnięciem zamka?
Szukalem na Youtubie i na forum (tym i zagranicznych) i niestety nie ma nigdzie opisu jak to zrobic - najlepiej ze zdjeciami.
męczę się już chwilę z demontażem zamka kierowcy w Audi A6 C6. Doszedłem do etapu w którym zdjąłem boczek, drzwi, głośnik BOSE i odkrecilem zamek dwoma srubami od boku drzwi. Zamek wydaje sie byc luzny jednak nie potrafie go wyciagnac (wydaje mi sie ze trzyma go klamka i mechanizm laczacy wkladke zamka z zamkiem). Całość jest pod białym plastikiem. Próbowałem wyciągnąć wkładkę i prawie mi wyszła (przesunalem czarny element i pociagnalem za taka jakby zasuwe metalowa) - mam wrażenie, że jak wyciągnę wkładkę to dam radę z wyciągnięciem klamki i poźniej zamka.
Czy dobrze myślę? Jak poradzić sobie z wyciągnięciem zamka?
Szukalem na Youtubie i na forum (tym i zagranicznych) i niestety nie ma nigdzie opisu jak to zrobic - najlepiej ze zdjeciami.
Pręt łączacy klamkę jest po prostu na zatrzask przyczepiony do zamka. Tam masz taki zółty plasticzek i go po prostu otwierasz.
A o wkłądce zamka poczytaj tu: audi-a6-c6-jak-wymienic-wkladke-zamka-s ... t72283.htm - przedostatni post
A o wkłądce zamka poczytaj tu: audi-a6-c6-jak-wymienic-wkladke-zamka-s ... t72283.htm - przedostatni post
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Przy sobie mam tylko instrukcje tylnych drzwi, co do przodu mogę ci udostępnić jutro. Nawet jeżeli udało by ci się wyciągnąć zamek bez ściągania ramy (wychodzi cała rama okna z szybą i prowadnicami) to na pewno już byś go nie założył i uzbroił we wszytko co do niego jest podpięte a zwłaszcza linkę łączącą go z wkładką kluczyka ... .
http://chomikuj.pl/matys_72/Audi+A6+C6
http://chomikuj.pl/matys_72/Audi+A6+C6
Dzięki za pomoc! Jak dałbyś radę wrzucić opis z przodu to byłoby super!MaTyS pisze:Przy sobie mam tylko instrukcje tylnych drzwi, co do przodu mogę ci udostępnić jutro. Nawet jeżeli udało by ci się wyciągnąć zamek bez ściągania ramy (wychodzi cała rama okna z szybą i prowadnicami) to na pewno już byś go nie założył i uzbroił we wszytko co do niego jest podpięte a zwłaszcza linkę łączącą go z wkładką kluczyka ... .
http://chomikuj.pl/matys_72/Audi+A6+C6

Dziękuję za porady MaTyS! Bez Ciebie nie dałbym rady.
Dla potomnych:
1. Ściagamy boczek - udało mi się nie połamać żadnego zaczepu - są one tak skonstruowane, że jeden element wchodzi w drugi. Część z zaczepów nie otwarła się przy szarpaniu jednak i tak wyszły i później je wybiłem młotkiem kładąc na rurkę.
2. Trzeba uważać na klej z piankowej maty - należy go delikatnie po obwodzie odrywać - wystarczy mniej w 2/3 od góry oderwać. Odrywając i przyklejając matę trzeba mieć koniecznie czyste ręce - inaczej klej złapie brud i będzie ciężko ponownie przykleić. Należy dokładnie i przykleić matę - ja dodatkowo po obwodzie dokleiłem taśmę srebrną. Czujniki poduszek powietrznych w drzwiach są ciśnieniowe - usuwając matę ale wycinając w niej dziurę zmniejszamy szansę na odpalenie poduszek w przyszłości.
3. Istotne jest aby poziom ramki szyby zaznaczyć - później jest zgaduj zgadula jak wysoko przykręcić. Musiałem poprawiać.
4. Nie trzeba wyjmować wkładki i zdejmować klamki - dojście do wszystkiego jest po zdjęciu ramki.
5. Plastiki koło lusterka po wewnętrznej stronie są na zatrzaski - uważajcie aby nie połamać - najlepiej od strony góry drzwi (po ramce) delikatnie podważyć.
Dla potomnych:
1. Ściagamy boczek - udało mi się nie połamać żadnego zaczepu - są one tak skonstruowane, że jeden element wchodzi w drugi. Część z zaczepów nie otwarła się przy szarpaniu jednak i tak wyszły i później je wybiłem młotkiem kładąc na rurkę.
2. Trzeba uważać na klej z piankowej maty - należy go delikatnie po obwodzie odrywać - wystarczy mniej w 2/3 od góry oderwać. Odrywając i przyklejając matę trzeba mieć koniecznie czyste ręce - inaczej klej złapie brud i będzie ciężko ponownie przykleić. Należy dokładnie i przykleić matę - ja dodatkowo po obwodzie dokleiłem taśmę srebrną. Czujniki poduszek powietrznych w drzwiach są ciśnieniowe - usuwając matę ale wycinając w niej dziurę zmniejszamy szansę na odpalenie poduszek w przyszłości.
3. Istotne jest aby poziom ramki szyby zaznaczyć - później jest zgaduj zgadula jak wysoko przykręcić. Musiałem poprawiać.
4. Nie trzeba wyjmować wkładki i zdejmować klamki - dojście do wszystkiego jest po zdjęciu ramki.
5. Plastiki koło lusterka po wewnętrznej stronie są na zatrzaski - uważajcie aby nie połamać - najlepiej od strony góry drzwi (po ramce) delikatnie podważyć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 paź 2016, 19:59
- Lokalizacja: Radom
Witam. Troche po czasie ale moze przyda sie jeszcze komuś na przyszlość.
A więc udało mi się zdemontować i zamontować spowrotem zamek w A6 C6 2007r bez demontażu ramy z szybą. Było cięzko ale da się.
A więc po kolei.
1. Boczek drzwi wiadomo trzeba zdjąć...
2. Głośnik też lepiej odkręcić (ten duzy rezonansowy)
3. Delikatnie odrywamy piankę ale nie trzeba całej tylko tą część bliżej zamka tak żeby odsłonić wiekszą dziurę ktorędy wyciagniemy zamek.
4. Odczepiamy cięgno łączące klamkę z zamkiem (rozpinamy zaczep a następnie na wcisk jest pręcik który trzeba delikatnie szarpnąć i wyskoczy)
5. Odkręcamy śruby trzymające zamek w drzwiach, jest on już poluzowany ale trzyma go jeszcze plastikowa osłona do której zamek jest przyczepiony.
Osłona jest na zaczepy po bokach a na dole przy kostce jest w takim jakby kołnierzu przez który przechodzi kostka. (Ja to po prostu rozciąłem)
6. Opuszczamy zamek do dołu spod tego plastiku osłaniającego przed wodą więc lepiej go nie rozwalać i demontować bo moze sie przydać.
Dla wygody odpiąłem też linkę łączacą zamek z klamka wewnetrzną.
7. W tym samym czasie jak opuszczamy zamek trzeba wyjąć (pilnować) pręcika łączącego zamek z wkładką od kluczyka tzn żeby się nie wykrzywił.
8. Odpinamy teraz kostkę gdyż jest to teraz najwygodniejsze.
9. Zamek przesuwamy wyżej, plastik dociskamy do węwmetrznej strony drzwi i kombinacją alpejską wyciągamy go na zewnatrz...
Teraz prawie analogicznie wkładamy nowy zamek lub ten sam jak kto woli i uzbrajamy go tak jak było wszystko...
Najwiekszy problem miałem z cięgnem (pręcikiem) łączący zamek i wkładkę zamka ale jest sposób i na to.
W miare podnoszenia zamka do góry pod plastikiem należy pinować tego ciegienka żeby było odchylone w prawą stronę patrząc od środka samochody i wsunać to w taki przelot w zamku a nastepnie przesunąć w lewo w otwór. jest to taka pionowa płetwa.
Zeby było wygodniej jest z boku drzwi taki okragly mały otwór zaślepiony gumową uszczelką ktorą wyciagamy i widać tą płetwę i kawałek rogu zamka gdzie pletwa wchodzi.
Gdy nie zaskoczy nalezy poluzowac zamak na srubach i poruszać nim oraz kluczykiem w zamku pokręcić i powinno wskoczyć na swoje miejsce.
Dalej juz tylko ciegno do klamki, podpiąc kostkę acha i wcześniej jeszcze linka do klamki wewnetrznej jesli ja odczepialismy...
Udanej zabawy, pozdrawiam
A więc udało mi się zdemontować i zamontować spowrotem zamek w A6 C6 2007r bez demontażu ramy z szybą. Było cięzko ale da się.
A więc po kolei.
1. Boczek drzwi wiadomo trzeba zdjąć...
2. Głośnik też lepiej odkręcić (ten duzy rezonansowy)
3. Delikatnie odrywamy piankę ale nie trzeba całej tylko tą część bliżej zamka tak żeby odsłonić wiekszą dziurę ktorędy wyciagniemy zamek.
4. Odczepiamy cięgno łączące klamkę z zamkiem (rozpinamy zaczep a następnie na wcisk jest pręcik który trzeba delikatnie szarpnąć i wyskoczy)
5. Odkręcamy śruby trzymające zamek w drzwiach, jest on już poluzowany ale trzyma go jeszcze plastikowa osłona do której zamek jest przyczepiony.
Osłona jest na zaczepy po bokach a na dole przy kostce jest w takim jakby kołnierzu przez który przechodzi kostka. (Ja to po prostu rozciąłem)
6. Opuszczamy zamek do dołu spod tego plastiku osłaniającego przed wodą więc lepiej go nie rozwalać i demontować bo moze sie przydać.
Dla wygody odpiąłem też linkę łączacą zamek z klamka wewnetrzną.
7. W tym samym czasie jak opuszczamy zamek trzeba wyjąć (pilnować) pręcika łączącego zamek z wkładką od kluczyka tzn żeby się nie wykrzywił.
8. Odpinamy teraz kostkę gdyż jest to teraz najwygodniejsze.
9. Zamek przesuwamy wyżej, plastik dociskamy do węwmetrznej strony drzwi i kombinacją alpejską wyciągamy go na zewnatrz...
Teraz prawie analogicznie wkładamy nowy zamek lub ten sam jak kto woli i uzbrajamy go tak jak było wszystko...
Najwiekszy problem miałem z cięgnem (pręcikiem) łączący zamek i wkładkę zamka ale jest sposób i na to.
W miare podnoszenia zamka do góry pod plastikiem należy pinować tego ciegienka żeby było odchylone w prawą stronę patrząc od środka samochody i wsunać to w taki przelot w zamku a nastepnie przesunąć w lewo w otwór. jest to taka pionowa płetwa.
Zeby było wygodniej jest z boku drzwi taki okragly mały otwór zaślepiony gumową uszczelką ktorą wyciagamy i widać tą płetwę i kawałek rogu zamka gdzie pletwa wchodzi.
Gdy nie zaskoczy nalezy poluzowac zamak na srubach i poruszać nim oraz kluczykiem w zamku pokręcić i powinno wskoczyć na swoje miejsce.
Dalej juz tylko ciegno do klamki, podpiąc kostkę acha i wcześniej jeszcze linka do klamki wewnetrznej jesli ja odczepialismy...
Udanej zabawy, pozdrawiam
Marcin
Pytanie do kolegów: czy po demontażu i montażu zamka (w tym ramy) w drzwiach przednich lewych może coś zacząć skrzypieć/trzeszczeć? Bo ostatnio wymieniał mi to mechanik i zdaje się, że wtedy zaczęło. Sprawdzałem przed założeniem boczku i wszystko było sztywno, w tym mata, cięgna prawidłowo umocowane itd.
Obecnie na każdej dziurze słyszę trzeszczenie jakiegoś jakby plastiku, i **** mnie trafia powoli.
Czy ta listwa ozdobna przy klamce ma taką tendencję? Bo po naciskaniu na nią dość trzeszczy. Musiałbym zdjąć i zobaczyć, ale pytam już zawczasu.
Obecnie na każdej dziurze słyszę trzeszczenie jakiegoś jakby plastiku, i **** mnie trafia powoli.
Czy ta listwa ozdobna przy klamce ma taką tendencję? Bo po naciskaniu na nią dość trzeszczy. Musiałbym zdjąć i zobaczyć, ale pytam już zawczasu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Nie spotkałem jeszcze aby się spinki wyrabiały. Odłamują się ich gniazda (te białe) od tapicerki. Wtedy zgrzewam je z powrotem zgrzewarką do plastików. Same spinki też wymieniam bo są one wyjątkowo za mocne i twarde i pękają przy siłowym wyciąganiu. Oryginał w ASO kosztuje kilkanaście złotych ale można je kupić za 3-4 zł.
Przed ponownym zamontowaniem starych spinek, należy sprawdzić czy są one właściwie rozciągnięte, bo jak będą ściśnięte, zduszone, to faktycznie nie przypną tapicerki.
Przed ponownym zamontowaniem starych spinek, należy sprawdzić czy są one właściwie rozciągnięte, bo jak będą ściśnięte, zduszone, to faktycznie nie przypną tapicerki.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h