3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek
3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek
Witam,
Mam problem z wyrzucaniem płynu chłodniczego przez zbiorniczek. Dzieje się to tylko przy szybkiej jeździe 200+ jak jadę spokojnie to nic się nie dzieje. Korek wymieniony na ori. VCDS nie wykazuje żadnych błędów. Test na spaliny w płynie nic nie wykazał. Samochód nie dymi, równo pracuje, nie ma problemu z ogrzewaniem.
Dodatkowo przez długi czas jest duże ciśnienie w zbiorniczku. Nawet po pół godzinie go nie odkręcę bo wywali płyn. Na zimnym stan minimum na gorącym pod korek i nie opada kilka godzin. Niestety wygląda jak głowica ale spore ryzyko robić w ciemno bo kilka tysi poleci. Może ktoś się orientuje czy nieszczelny EGR powodował by aż takie ciśnienie w układzie. Pewnie to zbieg okoliczności ale stało się to po wirusie na 390PS
Mam problem z wyrzucaniem płynu chłodniczego przez zbiorniczek. Dzieje się to tylko przy szybkiej jeździe 200+ jak jadę spokojnie to nic się nie dzieje. Korek wymieniony na ori. VCDS nie wykazuje żadnych błędów. Test na spaliny w płynie nic nie wykazał. Samochód nie dymi, równo pracuje, nie ma problemu z ogrzewaniem.
Dodatkowo przez długi czas jest duże ciśnienie w zbiorniczku. Nawet po pół godzinie go nie odkręcę bo wywali płyn. Na zimnym stan minimum na gorącym pod korek i nie opada kilka godzin. Niestety wygląda jak głowica ale spore ryzyko robić w ciemno bo kilka tysi poleci. Może ktoś się orientuje czy nieszczelny EGR powodował by aż takie ciśnienie w układzie. Pewnie to zbieg okoliczności ale stało się to po wirusie na 390PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
- Imię: Henryk
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Ma. Podniesienie mocy jest wynikiem zwiększonej efektywności spalania , ale i większej dawki paliwa. Zatem mamy do czynienia z większą energia cieplną, która musi zostać odprowadzona. Najwyraźniej seryjny układ chłodzenia nie radzi sobie z tym problemem.Duli_xxxx pisze:Wydaje mi się że podniesienie mocy nie ma nic do ciśnienia w układzie.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- ozi_dafit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C4
- Lokalizacja: kielce
Stawiam na uszczelkę pod głowicą, zdarza się to często w tych autach nawet na seryjnym sofcie, z biegiem czasu będzie pewnie wywalać coraz bardziej przy coraz mniejszych obciążeniach.
Zeby ten układ chłodzący nie wyrabiał to ten soft musiałby być zrobiony na odwal się a przy tych prędkościach w ok 200km/h silnik ciagle pracować w okolicach limitu EGT... a nie wiem czy jest ktos kto móglby to tak spaprać

Zeby ten układ chłodzący nie wyrabiał to ten soft musiałby być zrobiony na odwal się a przy tych prędkościach w ok 200km/h silnik ciagle pracować w okolicach limitu EGT... a nie wiem czy jest ktos kto móglby to tak spaprać


Też tak myślę tym bardziej że ja nie mówię że go gniotę na maxa tylko wystarczy jechać ze stałą prędkością np 220 i po 50 kilometrach pusty zbiornik. Przy tej prędkości nie wiem czy ma 3tys obrotów. Zobaczę po wymianie EGR. Na pewno dam znać. Dzisiaj stałem godzinę w korku i nic się nie stało A na trasie by wywaliło. Najgorsze to że pół roku temu wymieniłem rozrząd za 12 koła A teraz to. Pewnie też kilkanaście tysiozi_dafit pisze:Stawiam na uszczelkę pod głowicą, zdarza się to często w tych autach nawet na seryjnym sofcie, z biegiem czasu będzie pewnie wywalać coraz bardziej przy coraz mniejszych obciążeniach.
Zeby ten układ chłodzący nie wyrabiał to ten soft musiałby być zrobiony na odwal się a przy tych prędkościach w ok 200km/h silnik ciagle pracować w okolicach limitu EGT... a nie wiem czy jest ktos kto móglby to tak spaprać![]()
- ozi_dafit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C4
- Lokalizacja: kielce
12tys? to co Ty tam robiłeś z tym rozrządem?



-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------
Wymieniłem bo było go słychać. Wszyscy chcieli od 11 do 15 tys oczywiście poza aso. W ASO wycenili wymianę na 18 z informacją że koszty mogą wzrosnąć o 20% jak rozbiorąozi_dafit pisze:12tys? to co Ty tam robiłeś z tym rozrządem?![]()
[ Dodano: 2020-02-18, 19:44 ]
Witam, jednak EGR nie pomógł. Może ktoś ma namiary na jakiegoś mechanika co ma pojęcie i by się zabrał za ten silnik. Warszawa + 150km w obojętnie którą stronę. Wszystkie namiary mile widziane.
[ Dodano: 2020-03-29, 17:51 ]
Auto naprawione. Wymienione uszczelki pod głowicami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 17 cze 2013, 20:44
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek
Mam identyczne objawy, wymieniłem wężyk już pod zbiorniczkiem, bo to było pierwsze podejrzenie. Trasa 200km w jedna stronę na tempomacie nic się nie dzieje. Wystarczy raz przycisnąć do 200 i wywala płyn przez korek. Na szybko test spalin wyszedł ok. W przyszłym tygodniu będę robił bajpas na egr aby go wykluczyć. Mam nadzieje ze to nie uszczelki bo nie mam nikogo znajomego kto by się za to zabrał i nie skasował kroci. Może ktoś wie/zna osobę która by podjęła się takiej naprawy na Śląsku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 cze 2021, 21:29
- Imię: Karol
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek
@Murczyk, udało się rozwiązać problem ? mam podobne objawy w CDUC 245km, pół roku temu wyrzuciło mi płyn przy prędkości 200km/h utrzymywanej przez conajmniej kilka minut, ostatnio też stało mi się to kilka razy i miałem wrażenie że to wina dolewania zbyt dużej ilości płynu ale ostatnio już przy 170km/h podobny problem... czyli pewnie jednak czapkimurczyk pisze: ↑28 mar 2023, 20:26Mam identyczne objawy, wymieniłem wężyk już pod zbiorniczkiem, bo to było pierwsze podejrzenie. Trasa 200km w jedna stronę na tempomacie nic się nie dzieje. Wystarczy raz przycisnąć do 200 i wywala płyn przez korek. Na szybko test spalin wyszedł ok. W przyszłym tygodniu będę robił bajpas na egr aby go wykluczyć. Mam nadzieje ze to nie uszczelki bo nie mam nikogo znajomego kto by się za to zabrał i nie skasował kroci. Może ktoś wie/zna osobę która by podjęła się takiej naprawy na Śląsku.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 17 cze 2013, 20:44
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek
Tak u mnie okazało się ze głowica była pęknięta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 17 cze 2013, 20:44
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek
Głowice były sprawdzene obie. I na tym sprawdzaniu na jednej wyszły nieszczelności. Została zakupiona używana o identycznych numerach. Następnie także została sprawdzona. I kolejnym krokiem było zregenerowanie obu głowic.