Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek

Post autor: Duli_xxxx » 28 sty 2020, 22:26

Witam,
Mam problem z wyrzucaniem płynu chłodniczego przez zbiorniczek. Dzieje się to tylko przy szybkiej jeździe 200+ jak jadę spokojnie to nic się nie dzieje. Korek wymieniony na ori. VCDS nie wykazuje żadnych błędów. Test na spaliny w płynie nic nie wykazał. Samochód nie dymi, równo pracuje, nie ma problemu z ogrzewaniem.
Dodatkowo przez długi czas jest duże ciśnienie w zbiorniczku. Nawet po pół godzinie go nie odkręcę bo wywali płyn. Na zimnym stan minimum na gorącym pod korek i nie opada kilka godzin. Niestety wygląda jak głowica ale spore ryzyko robić w ciemno bo kilka tysi poleci. Może ktoś się orientuje czy nieszczelny EGR powodował by aż takie ciśnienie w układzie. Pewnie to zbieg okoliczności ale stało się to po wirusie na 390PS

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2020, 22:46

Na serii przy takich prędkościach też był ten problem, czy nie zauważyłeś? Warto byłoby wrócić na chwilę do serii. Gdyby był to EGR, to płyn zacząłby ubywać.

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 29 sty 2020, 11:36

Wydaje mi się że podniesienie mocy nie ma nic do ciśnienia w układzie. Mogło tylko szybkiej ujawnić problem który i tak by wyszedł. Na próbę zamówiłem cały EGR. W weekend podmienię A jak nie pomoże to raczej głowica zostaje

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 29 sty 2020, 16:10

Duli_xxxx pisze:Wydaje mi się że podniesienie mocy nie ma nic do ciśnienia w układzie.
Ma. Podniesienie mocy jest wynikiem zwiększonej efektywności spalania , ale i większej dawki paliwa. Zatem mamy do czynienia z większą energia cieplną, która musi zostać odprowadzona. Najwyraźniej seryjny układ chłodzenia nie radzi sobie z tym problemem.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 29 sty 2020, 19:09

Stawiam na uszczelkę pod głowicą, zdarza się to często w tych autach nawet na seryjnym sofcie, z biegiem czasu będzie pewnie wywalać coraz bardziej przy coraz mniejszych obciążeniach.
Zeby ten układ chłodzący nie wyrabiał to ten soft musiałby być zrobiony na odwal się a przy tych prędkościach w ok 200km/h silnik ciagle pracować w okolicach limitu EGT... a nie wiem czy jest ktos kto móglby to tak spaprać <glupek> <glupek>

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 29 sty 2020, 19:48

ozi_dafit pisze:Stawiam na uszczelkę pod głowicą, zdarza się to często w tych autach nawet na seryjnym sofcie, z biegiem czasu będzie pewnie wywalać coraz bardziej przy coraz mniejszych obciążeniach.
Zeby ten układ chłodzący nie wyrabiał to ten soft musiałby być zrobiony na odwal się a przy tych prędkościach w ok 200km/h silnik ciagle pracować w okolicach limitu EGT... a nie wiem czy jest ktos kto móglby to tak spaprać <glupek> <glupek>
Też tak myślę tym bardziej że ja nie mówię że go gniotę na maxa tylko wystarczy jechać ze stałą prędkością np 220 i po 50 kilometrach pusty zbiornik. Przy tej prędkości nie wiem czy ma 3tys obrotów. Zobaczę po wymianie EGR. Na pewno dam znać. Dzisiaj stałem godzinę w korku i nic się nie stało A na trasie by wywaliło. Najgorsze to że pół roku temu wymieniłem rozrząd za 12 koła A teraz to. Pewnie też kilkanaście tysi

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 29 sty 2020, 23:54

12tys? to co Ty tam robiłeś z tym rozrządem? :( :(
-------------------------------------------------
410PS @780Nm
Front brake: 390x34 DBA full floating rotor with 6pot caliper
Rear brake: 356x22 full foating rotor
Active Sound Gateway Wifi
Active Suspension Control Wifi
-------------------------------------------------

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 29 mar 2020, 17:51

ozi_dafit pisze:12tys? to co Ty tam robiłeś z tym rozrządem? :( :(
Wymieniłem bo było go słychać. Wszyscy chcieli od 11 do 15 tys oczywiście poza aso. W ASO wycenili wymianę na 18 z informacją że koszty mogą wzrosnąć o 20% jak rozbiorą

[ Dodano: 2020-02-18, 19:44 ]
Witam, jednak EGR nie pomógł. Może ktoś ma namiary na jakiegoś mechanika co ma pojęcie i by się zabrał za ten silnik. Warszawa + 150km w obojętnie którą stronę. Wszystkie namiary mile widziane.

[ Dodano: 2020-03-29, 17:51 ]
Auto naprawione. Wymienione uszczelki pod głowicami.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 30 mar 2020, 01:01

No to grubo poszło :(
Obie uszczelki?
Z ciekawości - jaki koszt?

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 30 mar 2020, 05:59

Jak już robić to obie. Koszty części to gorsze. Robota droga. Całość 7 tys

murczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2013, 20:44
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek

Post autor: murczyk » 28 mar 2023, 20:26

Mam identyczne objawy, wymieniłem wężyk już pod zbiorniczkiem, bo to było pierwsze podejrzenie. Trasa 200km w jedna stronę na tempomacie nic się nie dzieje. Wystarczy raz przycisnąć do 200 i wywala płyn przez korek. Na szybko test spalin wyszedł ok. W przyszłym tygodniu będę robił bajpas na egr aby go wykluczyć. Mam nadzieje ze to nie uszczelki bo nie mam nikogo znajomego kto by się za to zabrał i nie skasował kroci. Może ktoś wie/zna osobę która by podjęła się takiej naprawy na Śląsku.

netsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2021, 21:29
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Płock

Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek

Post autor: netsky » 20 cze 2023, 23:24

murczyk pisze:
28 mar 2023, 20:26
Mam identyczne objawy, wymieniłem wężyk już pod zbiorniczkiem, bo to było pierwsze podejrzenie. Trasa 200km w jedna stronę na tempomacie nic się nie dzieje. Wystarczy raz przycisnąć do 200 i wywala płyn przez korek. Na szybko test spalin wyszedł ok. W przyszłym tygodniu będę robił bajpas na egr aby go wykluczyć. Mam nadzieje ze to nie uszczelki bo nie mam nikogo znajomego kto by się za to zabrał i nie skasował kroci. Może ktoś wie/zna osobę która by podjęła się takiej naprawy na Śląsku.
@Murczyk, udało się rozwiązać problem ? mam podobne objawy w CDUC 245km, pół roku temu wyrzuciło mi płyn przy prędkości 200km/h utrzymywanej przez conajmniej kilka minut, ostatnio też stało mi się to kilka razy i miałem wrażenie że to wina dolewania zbyt dużej ilości płynu ale ostatnio już przy 170km/h podobny problem... czyli pewnie jednak czapki :/

murczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2013, 20:44
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek

Post autor: murczyk » 21 cze 2023, 20:34

Tak u mnie okazało się ze głowica była pęknięta.

netsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2021, 21:29
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Płock

Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek

Post autor: netsky » 12 lip 2023, 12:37

murczyk pisze:
21 cze 2023, 20:34
Tak u mnie okazało się ze głowica była pęknięta.
Głowice ratowałeś czy używka ? Sprawdzałeś drugą ? zakład wyraził jakieś opinie na ich temat czy możliwość dokładnego sprawdzenia ?

pozdrawiam

murczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2013, 20:44
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Re: 3.0 BiTDI wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek

Post autor: murczyk » 21 lip 2023, 01:20

Głowice były sprawdzene obie. I na tym sprawdzaniu na jednej wyszły nieszczelności. Została zakupiona używana o identycznych numerach. Następnie także została sprawdzona. I kolejnym krokiem było zregenerowanie obu głowic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga