Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Logi do oceny spory Lag

Diagnostyka VAG
Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 15 sty 2020, 21:03

Tak. Wartości zapisane są w sterowniku. Regulacja to tylko hipoteza w dodatku słaba, bo później doładowanie nieznacznie przeładowuje i od 4000 obrotów wygasa zgodnie z założeniami. Może to zwyczajnie zużycie materiału. Jest tyle aspektów sprawy, że bez sensu wydaje się wróżenie bez pacjenta na oddziale. Zloguj wszystko co może być związane ze sprawą. Jeżeli nic nie zakłóca działania przepływu to taka już uroda tej turbawki po wielu latach eksploatacji. Spotykałem wiele takich co nie ładowały dołem jak trzeba, ale były i takie z przebiegiem 300+ co całkiem nieźle wstawały od dołu. Zdecydowanie lepiej od Twojej. Nie spotkałem jednak jeszcze takiej, która deklarowała by się parametrami podanymi przez producenta: 450 Nm od 1400 obr/min <rotfl> ... no ale grupa VAG jest znana ze swoich fałszywych obietnic :|

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 16 sty 2020, 22:41

Miałem z silnikiem BMK i tam turbinka ładnie wstawała leCz puszczał bączka
Z mapy podlany był na dole i lambda obniżona.
Zrób loga z grupy 22 i pokaż jak wyglądają korekty.
Może być u ciebie brak wydajności wtrysków na maksymalnej wydajności co nie daje tyle spalin by napędzić turbinę.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 17 sty 2020, 15:30

konradkry77 pisze: Zrób loga z grupy 22 i pokaż jak wyglądają korekty.
Może być u ciebie brak wydajności wtrysków na maksymalnej wydajności co nie daje tyle spalin by napędzić turbinę.
Rozumiem że mam zrobić loga dynamicznego z grupą 22? Jeżeli chodzi o korekty to czy wtrysków z grupy 72-77 13 i 14 ? Czy jakieś inne?

Mapa w moim silniku raczej jest seryjna chyba nik tam nic nie grzebał. Co do wydajności wtrysków: Silnik pow. 2200 obr kręci się do samego końca i zbiera się dobrze i nie mam zastrzeżeń także gdyby wtryski nie dawały rady to chyba by tak nie było. Wtryski były wymieniane i zakładane nowe z końcówką BD i w tej chwili mają przejechane ok 100tyś/ km. Auto nie kopci, nawet żadnego dymka nie puszcza.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 17 sty 2020, 18:37

Tak te bloki.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 18 sty 2020, 15:54

Dziś dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś).Jest to nawet logiczne gdyż silnik pracuje na czystym powietrzu bez spalin. Znaczy to też to że EGR u mnie raczej prawidłowo pracuje bez zaślepki.
Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em:
http://vaglogi.pl/log-011_003_x4BPg.html
http://vaglogi.pl/log-011_008_022_ji4vL9.html

Logi satyczne:
http://vaglogi.pl/log-013_014_022_42taMz.html
http://vaglogi.pl/log-022_023_001_pHjq2j.html
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_5aBq2.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_9I4OZI.html

Log Basic setings turbiny
http://vaglogi.pl/log-033_Ix0rkOT.html

I co wy na to?

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 18 sty 2020, 19:06

gozdzik77 pisze:... Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś)...
Turbo nie pompuje więcej. To wynik zaślepienia egr. Nawet gdy turbina nie pracuje (w sensie zwiększania ciśnienia) na biegu jałowym to masz więcej powietrza. Zakładam, że sprawdzałeś samochód z odpiętym przepływomierzem?.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 18 sty 2020, 19:47

Zbichu pisze: Turbo nie pompuje więcej. To wynik zaślepienia egr. Nawet gdy turbina nie pracuje (w sensie zwiększania ciśnienia) na biegu jałowym to masz więcej powietrza. Zakładam, że sprawdzałeś samochód z odpiętym przepływomierzem?.
Wiem że te trochę większe doładowanie jest przez to że do tych pomiarów zaślepiłem egr.

Nie odpinałem jeszcze przepływomierza ale sprawdzę to. Zobaczę co wtedy.
Zbichu czy chodzi o to że wskazania mojego przepływomierzą mogą ciąć dawkę paliwa?
Jeżeli będzie znacząca poprawa po odpięciu to wina może leżeć po stronie przepływki?

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 18 sty 2020, 21:10

Dokładnie,o to chodzi. Żebyś nie robił pustych przebiegów zloguj przy okazji wyniki bez przepływomierza. Dodaj wydatek paliwa w mg na suw. Grupy 001, 008, 011.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 18 sty 2020, 23:00

1. Korekty super
2. Długoterminowe w blokach od 72 wskazują pusty więc może być problem z max wydatkiem maksymalnym
3. Przepływomierz zostaw w spokoju mapa dymu jest map a nie po maf, maf w tym silniku jest do nadzoru klap EGR a i przepustnicy

Do dopracowania turbina a dokładnie regulacja
Weryfikacja czy nie dławi katalizator.

[ Dodano: 2020-01-18, 23:00 ]
Ciśnienie na szynie też pozytywnie wygląda.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 18 sty 2020, 23:55

konradkry77 pisze:... mapa dymu jest map a nie po maf, maf w tym silniku jest do nadzoru klap EGR a i przepustnicy
....
Proszę nie opowiadaj takich historii, bo ludzie to czytają. Po pierwsze w tym sterowniku nie ma już tzw. "mapy dymu". Po drugie przepływomierz pełni tu znacznie szerszą funkcję niż opisałeś. Zajrzyj do Funktionsrahmen.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2020, 08:53

Tak że stał ten ogranicznik przeniesiony do map lambda
A info o przepływie zaczerpnięte z zeszytów szkoleniowych VW i empirycznie sprawdzone.
Zaś jeżeli masz szersze info proszę podziel się linkiem do nich.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 sty 2020, 17:54

konradkry77 pisze:Tak że stał ten ogranicznik przeniesiony do map lambda
... i zapewne zauważyłeś, że w mapach lambda na osi X znajdują się wartości objętości powietrza w mg/str na cylinder. Nie są, więc mapy lambda zależne od MAP lecz od odczytu przepływomierza.
konradkry77 pisze: A info o przepływie zaczerpnięte z zeszytów szkoleniowych VW i empirycznie sprawdzone.
Nie wiem kto pisał te zeszyty o których wspominasz, ale na pewno nie żaden z autorów oprogramowania zawartego w EDC16CP34. Empiryka sprawdzania również chyba utknęła na starcie. Dla przykładu; spróbuj osiągnąć 85 mg paliwa na suw na cylinder bez ingerencji w MAF :]
konradkry77 pisze: Zaś jeżeli masz szersze info proszę podziel się linkiem do nich.
Nie ma czegoś takiego jak link do zasady działania tego typu urządzeń. Jest to zespół informacji i doświadczeń. Jeśli chodzi o funktionsramen to zapewne wiesz, że są to dokumenty, które nie mają prawa funkcjonować w przestrzeni publicznej, a ich ceny na czarnym rynku bywają zawrotne. Nie jest to dziwne, bo to jedyne pewne źródło informacji, a i to nie gwarantuje, że czytelnik pojmie zapisane w nim dane i zasady prawidłowo.
Mogę Cię jedynie zapewnić, że przepływomierz pełni istotną rolę w tym układzie...
...co nie znaczy, że to on jest winowajcą problemu opisanego w temacie (z którego robi się niezły OT). Jednak, żeby to wykluczyć - trzeba to sprawdzić.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2020, 22:32

Dzięki za informacje

Zmienia to obraz na diagnostykę tegoż silnika.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 22 sty 2020, 19:18

Zastanawiam się czy jest możliwość żeby katalizator się przytkał sadzą ze spalin i ograniczał przepływ? Czy można to wykluczyć? Szczerze mówiąc to nie słyszałem żeby komuś katalizator się zapchał, co innego DPF ale ja go nie posiadam taka wersja. Bo gdyby tak było objawy moje by występowały.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 22 sty 2020, 22:43

Może
Odkrec go przy samym turbo szybki dostęp masz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga