konradkry77 pisze:Tak że stał ten ogranicznik przeniesiony do map lambda
... i zapewne zauważyłeś, że w mapach
lambda na osi X znajdują się wartości objętości powietrza w mg/str na cylinder. Nie są, więc mapy lambda zależne od MAP lecz od odczytu przepływomierza.
konradkry77 pisze:
A info o przepływie zaczerpnięte z zeszytów szkoleniowych VW i empirycznie sprawdzone.
Nie wiem kto pisał te zeszyty o których wspominasz, ale na pewno nie żaden z autorów oprogramowania zawartego w EDC16CP34. Empiryka sprawdzania również chyba utknęła na starcie. Dla przykładu; spróbuj osiągnąć 85 mg paliwa na suw na cylinder bez ingerencji w MAF
konradkry77 pisze:
Zaś jeżeli masz szersze info proszę podziel się linkiem do nich.
Nie ma czegoś takiego jak link do zasady działania tego typu urządzeń. Jest to zespół informacji i doświadczeń. Jeśli chodzi o
funktionsramen to zapewne wiesz, że są to dokumenty, które nie mają prawa funkcjonować w przestrzeni publicznej, a ich ceny na czarnym rynku bywają zawrotne. Nie jest to dziwne, bo to jedyne pewne źródło informacji, a i to nie gwarantuje, że czytelnik pojmie zapisane w nim dane i zasady prawidłowo.
Mogę Cię jedynie zapewnić, że przepływomierz pełni istotną rolę w tym układzie...
...co nie znaczy, że to on jest winowajcą problemu opisanego w temacie (z którego robi się niezły OT). Jednak, żeby to wykluczyć - trzeba to sprawdzić.