Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDV 2.4 170 KM] Więcej mocy na zimnym silniku czy to normal

Silniki benzynowe
zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 23 paź 2019, 22:05

NIe sciaga się. Wrzuć na vaglogi albo inna tego typu stronę.
CapitanA6bryka pisze:zawrócić poczułem szarpanie silnika nie jakieś mocne ale odczuwalne generalnie im mniejsze obroty tym bardziej wyczuwalne . Po zatrzymaniu ,żeby usunąć błędy
tu jest raczej odpowiedź:
CapitanA6bryka pisze:16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 24 paź 2019, 20:53

Racja, tylko mi bardzziej chodziło o to co powinienem sprawdzic, swiece sa praktycznie nówki NGK, kable wymieniałem tez ze dwa lata temu na NGK lub Bosch i cewke tez ale na używaną wiec chyba cewekę bym najbardziej obstawiał sposrod tych trzech. Pytanie czy cos innego moglo spowodowac sytuacje? Dzisiaj jezdzilem okolo 60km i przed chwilą sprawdzalem błędy - brak po dzisiejszym dniu. Ale nie kręciłem go raczej wyżej niż 3500rpm (zwyczajna jazda po miescie). Moja teoria jest taka ,że im wieksze obroty tym częstszy zapłon na cylinder, może cewka nie daje rady z taką predkością ładować iskry?

Ciekawe o co chodziło z błędem w obwodzie sondy?

Co do korka oleju to czytalem tutaj na forum ,że zaciaganie powietrza jest zwyczajnym objawem ( otwiera sie wtedy zawór odmy zeby wyregulowac cisnienie w bloku), ktoś pisał ,że przedmuchy w silniku objawiają sie podskakiwaniem korka gdy lezy odkrecony na wlewie (chyba ,że się mylił)

A co do logów to wrzuciłem na stronę poniżej.

https://bit.ly/31Fm5Yp

[ Dodano: 2019-10-24, 20:53 ]
I mam pytanie czy jakbym zrobil logi dynamiczne od 1000 do 4500 rpm to dało by sie cos z nich ustalić? Bo wyższych obrotów raczej używam "od świeta " a raczej wolalbym nie wkrecac go na 6000 po ostatnich doswiadczeniach :|
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez CapitanA6bryka, łącznie zmieniany 2 razy.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 24 paź 2019, 21:25

002+033 musi być do 6200RPM (co namniej jeden, powiedzmy że zgodzę się na drugi do 5500 choć bardzo niechętnie). te 4500 to niech sobie w dieslu krecą bo tam mają czerwone pole. 003+020 zrób do 5000. Zrob też 015+016 z normalnej jazdy ze względu na problemy z zapłonem.

Co do problemów z wypadaniem nie przychylam się na razie do żadnej wersji. Iskra najmocniejsza jest potrzebna przy przyspieszaniu z niskich obrotów.

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 28 paź 2019, 19:47

Ok, to wrocę do tematu nd, pon bo wtedy pewnie bede miał wolne.
Dzięki wielkie :)

[ Dodano: 2019-10-28, 14:27 ]
Cześć Zwonko i całej reszcie czytającej ten temat

Poniżej wklejam log grupy 090 i 093 dynamiczny:

https://tiny.pl/t4x93

Grupy 015 i 016 zwykła jazda:

https://tiny.pl/t4xwh

Grupy 003 i 020 dynamiczny:

https://tiny.pl/t4xwx

Niedługo zrobie te dwa logi 002 033 pb lpg

[ Dodano: 2019-10-28, 14:51 ]
A tutaj Log dynamiczny grup 002 i 033 ( tak naprawdę 2 logowania na jednym wykresie)
pierwszy na PB, drugi LPG z kasowaniem błędów przed każdym logiem :

https://tiny.pl/t4xwm

Generalnie wrażenia z logowania były następujące:
za każdym razem przyspieszał płynnie, tym razem nie wypadały zapłony (w tescie 015+016 licznik także został na 0), nie było też żadnych błędów w silniku.

Przy ostatnim logowaniu 090+093 rozszczelnił się wąż od płynu chłodzącego co zaowocowało dziwnym zapachem w kabinie i troche mnie w pierwszej chwili zmartwiło, ale ogarnąłem to zaraz po przyjeździe do domu.

Proszę o interpretację Zwonko oraz innych jeśli znają się na rzeczy ;)

[ Dodano: 2019-10-28, 19:47 ]
Przyglądałem się też uszczelce pod korkiem oleju tej na rancie od otworu wlewu i jest naderwana w 2 miejscach, wygląda na oryginalną i zastanawiam się czy gdyby przepuszczała powietrze (lub korek) to mogłoby wejsc do odmy i byc podane do przepustnicy omijając przepływomierz. Mogłoby to tłumaczyć jakies błędy w mieszance, które wczesniej mi wyskakiwały.
Co myslicie? to jest możliwe czy science fiction? <mysli>

Jak ktoś ma lub miał silnik bdv 2.4 w a6 c5 najlepiej w gazie to miałbym jeszcze pytanie czy wam też tak paruje z wydechów jak zimą ze studzienki w starych amerykańskich filmach? :p
Ostatnio zmieniony 28 paź 2019, 21:33 przez CapitanA6bryka, łącznie zmieniany 1 raz.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 paź 2019, 20:19

Auto w LPG zimą zazwyczaj puszcza zimą pare.

Co do logów... rozrząd wygląda słabo. Kiepsko jest ustawiony.
Co do 020 - spalanie stukowe bardzo wysokie.
Co do 002,033 - przepływ, ujdzie. Mieszanka raczej też na obu paliwach nie wygląda źle.

Podsumowując, mógł Ci gdzieś się przesunąć rozrząd choć to raczej rzadkie, mało spotykane przypadki.
Patrząc po spalaniu stukowym masz raczej słaby układ zapłonowy, albo faktycznie jakieś lewe powietrze powooduje takie wskazanie stukowego... Choć raczej wyszło by to na 033.

Co do uszczelki o której mówisz zrob sobie test z filmiku:

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 28 paź 2019, 21:11

Ok, to jest co robic w takim razie..
A co z czujnikiem spalania stukowego? on nie chroni silnika? sorry za takie pytanie ale jestem zielony w tym temacie

Co do rozrządu to nie był robiony w profesjonalnym warsztacie, rozumiem ,że musiałbym dać go do zrobienia ponownie zeby byl ustawiony poprawnie?

Mógłbyś spojrzec na wykres ,ktory wrzucilem wczesniej z grupy 020? Czy wtedy było równie slabo ze spalaniem stukowym? (powiem szczerze ,że nie slysze odglosow stukania z komory silnika)

Słaby układ zapłonowy tzn. co masz na mysli?

[ Dodano: 2019-10-28, 21:11 ]
Dzieki za podeslanie filmiku dobry pomysl :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 paź 2019, 21:24

CapitanA6bryka pisze:Ok, to jest co robic w takim razie..
A co z czujnikiem spalania stukowego? on nie chroni silnika? sorry za takie pytanie ale jestem zielony w tym temacie
CapitanA6bryka pisze: Słaby układ zapłonowy tzn. co masz na mysli?
Nie chce mi się rozwodzić teoretycznie, więc skracam do minimum. Czujnik spalania stukowego chroni przed spalaniem stukowym. Takie jego zadanie. Jakby to powiedział kononowicz "od tego są oni". To że jego wskazania są wysokie, mówi nam że coś jest nie tak z zapłonem mieszanki. Generalnie albo słaba mieszanka albo słaba iskra (ukłąd zapłonowy). Patrząc, że nie widzę większych problemów z mieszanką (choć ich nie wykluczam, bo to tylko zwykła sonda) obstawiam słaby układ zapłonowy - słabą iskrę. Czyli świece, kable, cewki mogą być w kiepskim stanie.
CapitanA6bryka pisze:Co do rozrządu to nie był robiony w profesjonalnym warsztacie, rozumiem ,że musiałbym dać go do zrobienia ponownie zeby byl ustawiony poprawnie?
No... tylko, że takich co to zrobią poprawnie... to ze świecą szukać. I to gromnicą, a nie ze zniczem...
CapitanA6bryka pisze:Mógłbyś spojrzec na wykres ,ktory wrzucilem wczesniej z grupy 020? Czy wtedy było równie slabo ze spalaniem stukowym? (powiem szczerze ,że nie slysze odglosow stukania z komory silnika)
wskazania były podobne. Wątpie żebyś kiedykolwiek to usłyszał.

[ Dodano: 2019-10-28, 21:23 ]
Sądząc po tym że miałeś problemy z missfirre to bym obstawiał jeszcze bardziej ukłąd zapłonowy. A czy to świece czy kable czy cewki... z logów tego CI nikt nie powie.
Możesz zapuścić na lpg, piąty bieg i wystartować z dość niskich obrotów. Depnąć mocniej i gwałtowniej. Wtedy jest potrzebna najmocniejsza iskra. Koniecznie na LPG, bo to ma większe wymagania. Jak szarpnie albo coś wyjdzie w grupie 015+016 to na 99,99999% któraś składowa układu zapłonowego.

[ Dodano: 2019-10-28, 21:24 ]
P.S. wyedytuj swój poprzedni post, linki wkreśl przez jakiegoś skracacza, bo się forum sypie na tych długich linkach z malone tuning. Admin ma z tym kupę roboty żeby to poprawiać po wszystkich...

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 28 paź 2019, 21:56

ok, poprawilem linki (tez mnie to wkurzalo ale nie wiedzialem ,ze jest takie cos jak skracacz linkow... ) ;)

Zrobie ten test o ,którym mowiles z 5 biegiem ( obstawiam cewke, bo kable i swiece juz wymienialem, chyba ,że swiece Boscha sa lipne)

Jeżeli czujnik spalania stukowego dzialal do tej pory poprawnie to nie musze sie bac ,że silnik juz dostal po 4 literach od tego zjawiska? Czy mimo wszystko mogło mu sie oberwać gdy żyłem w błogiej nieświadomosci o problemie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 paź 2019, 23:13

W sumie wszyscy wrzucają od razu linki do logów, a przez to, że nie mają na końcu nazwy domeny, to forum ich nie skraca. Powoduje to całkowite rozjeżdżanie się widoku danego tematu, ale z racji tego, że czytam każdego posta, to poprawiam :).

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 paź 2019, 09:13

Czujnik powinien zapewnić bezpieczeństwo. Poza tym jeździleś na gazie ktory to spalania stukowego sie nie boi za bardzo. A czy dostał silnik... Wątpie żeby miał dostać na tyle żeby coś miało się dziać. Może skróciłeś mu zycie o 1000km, ale kto tam wie...
A jeszcze jedno mi się przypomnialo.
Noc, spryskiwacz jak do mycia szyb, woda w nim i psikasz po kablach cewce. Jak będą iskry to masz przebicie.
mat1324, to że czytasz każdy post nie znaczy, że każdy musisz poprawiać ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 paź 2019, 20:21

Ale nie lubię jak forum się rozjeżdża :p.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 paź 2019, 21:56

Chodziło mi o to, że ludzie mogą też tego pilnować... tylko nie każdy o tym wie jaki jest powód rozjeżdżania.

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 31 paź 2019, 20:12

OK, to mnie mocno pocieszyłeś <okok>

W środę zrobię test zraszacza z wodą , a w czwartek podmienię cewkę bo mam drugą, która była zamontowana oryginalnie w aucie jak juz kupiłem, ale miałem wtedy problemy z wypadaniem zapłonów i dlatego kupiłem używkę za 100 zł ,która aktualnie siedzi w aucie. Wymieniłem wtedy cewkę ale poprawy nie było, generalnie uszczelki w pokrywach puszczały olej do gniazd świec i to było główną przyczyną, po drodze wymieniłem tez kable (uszczelki puszczały bo odma była zapchana)

Dzieki wielkie :)
odezwę się po wykonaniu operacji ;)

[ Dodano: 2019-10-31, 20:12 ]
OK, miałeś racje Zwonko bez wątpienia iskra jest słaba.. Po teście zraszacza stwierdzam :
-przeskakiwanie iskry z kabli na kable
-przeskakiwanie iskry z kabli na blok
- iskrzenie na cewce zapłonowej
- ogólnie mam wrażenie ,że widać jak prąd przepływa przez kable...

Czyli dyskoteka po maską na maksa, a oglądając kable nie widać żadnych uszkodzeń, przetarc czy przypaleń...

Dziewczyna też wspominała pare razy ,że zawsze jak wychodzi z auta to razi ją prądem...

Ciekawe czy wymiana kabli i cewki na używkę pomoże czy jeszcze cewka dojdzie do kompletu.

Nowe przewody NGK zostały dziś zamówione <cwaniak>

Także jakby się ktoś zastanawiał jak zachowują się kable Magneti Marelli po 2-3 latach i 40tys kilometrów na lpg to opis powyżej <okok>

Obejrzałem filmik ,który wstawiłeś Zwonko o logu 032 i 033, mam wrazenie ,że wartosci w 033 po wykasowaniu błędów w silniku są zbyt duże w 1 i 3 oknie 033 wartosci oscyluja przy 23% natomiast po ustabilizowaniu w oknie 032 wychodzi w 1 i 3 oknie okolo 3.5-4% na bankach

Kupiłem tez "Moto Start" do silników w aerozolu (eterowy środek ze smarowaniem do rozruchu silników), chyba nada sie do testów szczelności dolotu i korka? Tak jak na filmie? Tylko trochę strach psikać przy tych starych kablach żeby mi sie miotacz ognia nie zrobił :p

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 31 paź 2019, 23:05

CapitanA6bryka pisze:dyskoteka po maską na maksa, a oglądając kable nie widać żadnych uszkodzeń, przetarc czy przypaleń...
żeby było widać to by było za dobrze.
CapitanA6bryka pisze:Kupiłem tez "Moto Start" do silników w aerozolu (eterowy środek ze smarowaniem do rozruchu silników), chyba nada sie do testów szczelności dolotu i korka? Tak jak na filmie? Tylko trochę strach psikać przy tych starych kablach żeby mi sie miotacz ognia nie zrobił
Jak jest przebicie to nei psikaj. Może być mały pożar. Serio mówię. Na filmiku jest że dobrze mieć gaśnice w razie W.
CapitanA6bryka pisze:Obejrzałem filmik ,który wstawiłeś Zwonko o logu 032 i 033, mam wrazenie ,że wartosci w 033 po wykasowaniu błędów w silniku są zbyt duże w 1 i 3 oknie 033 wartosci oscyluja przy 23% natomiast po ustabilizowaniu w oknie 032 wychodzi w 1 i 3 oknie okolo 3.5-4% na bankach
na tym forum jest opis jak regulować lpg, opis korekt stft, ltft. Poczytasz, zrozumiesz. To co piszesz jest normalne. Natomiast ważne jest ile jest w tym 032 po ustabilizowaniu.

Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CapitanA6bryka » 01 lis 2019, 22:58

Korci z tym psikaniem, bo jest wolne duzo czasu ale wstrzymam sie do wymiany kabli tak jak piszesz :|

Jak w 032 mam w normie to bardzo mnie to cieszy <okok>

W logu statycznym 033 mam (mniej wiecej) takie wartości:
gaz od -2 do 5 zazwyczaj od -1 do 3
benzyna od -3 do 8.6 zazwyczaj na plusie od 3.1 do 6

w sumie nie wiem czy są zadowalające, czy świadczą o pobieraniu lewego powietrza ( na filmie chyba coś mówili ,ze wartosci moga zmieniac sie do 10%)

Loga wklejam poniżej w razie czego (zmienialem ben-gaz-ben itd, logi na gazie miały mniejszy zakres zmiany korekty "krotkoterminowej")

https://tiny.pl/t4w7p


Z innej beczki pytanie, czy ktoś poradził sobie z luzem na wałku zdawczym w skrzyni biegów? szukam uzywanej skrzyni juz chyba z 8 miesiecy... moze wyjsciem bylaby regeneracja?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga