[BDV 2.4 170 KM] Więcej mocy na zimnym silniku czy to normal
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[BDV 2.4 170 KM] Więcej mocy na zimnym silniku czy to normal
Witam wszystkich, mam pytanie do użytkowników silnika 2.4 BDV w A6 C5.
W moim aucie gdy silnik ostygnie (z rana lub po dłuższym postoju) po odpaleniu czuć wyraźnie ,że lepiej się rozpędza, ma nawet inny dzwięk. Efekt taki utrzymuję się bardzo krótko 10-15 sekund od ruszenia z miejsca, gdyby tak było cały czas to byłbym w siódmym niebie...
Wcześniej podejrzewałem ,że to przez zatkane katalizatory wiec wymieniłem cały komplet z firmy Pamaku ( zniknął błąd niewydolności katów) , wyczyściłem tez odme, przejrzałem przewody podciśnienia, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz płynem CRC do czyszczenia, badałęm też sondy Vagiem i wskazania przepływomierza 132g przy 6200 obrotów.
Nie mam już pomysłu co zrobić dalej, może te silniki tak mają, że przy zimnym jest większa mieszanka podawana zanim sie załączą sondy lambda i wtedy czar pryska?
Pozdrawiam kolegów i proszę o jakieś wskazówki
W moim aucie gdy silnik ostygnie (z rana lub po dłuższym postoju) po odpaleniu czuć wyraźnie ,że lepiej się rozpędza, ma nawet inny dzwięk. Efekt taki utrzymuję się bardzo krótko 10-15 sekund od ruszenia z miejsca, gdyby tak było cały czas to byłbym w siódmym niebie...
Wcześniej podejrzewałem ,że to przez zatkane katalizatory wiec wymieniłem cały komplet z firmy Pamaku ( zniknął błąd niewydolności katów) , wyczyściłem tez odme, przejrzałem przewody podciśnienia, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz płynem CRC do czyszczenia, badałęm też sondy Vagiem i wskazania przepływomierza 132g przy 6200 obrotów.
Nie mam już pomysłu co zrobić dalej, może te silniki tak mają, że przy zimnym jest większa mieszanka podawana zanim sie załączą sondy lambda i wtedy czar pryska?
Pozdrawiam kolegów i proszę o jakieś wskazówki
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No właśnie patrząc na pojemność która jest niemała i 6 cylindrów cały czas mam wrażenie ,że auto powinno iść znacznie lepiej... Pewnie waga i napęd quattro nie pomagają
Podsumowując autko trzeba kręcić wysoko w moim przypadku, natomiast od 3500 do 5000 nie czuć jakiegoś wyraźnego wzrostu przyspieszenia ,bez różnicy raczej czy gaz w podłodze czy na 3/4.
Po wyczyszczeniu przepływki było czuć różnice w elastyczności silnika, nie wiem czy mimo wszystko lepiej byłoby ją wymienić (niektórzy doradzają żeby nie czyścic tylko wymieniać)
tyle tylko ,że:
- spalanie mam w normie około 13l w trybie mieszanym
- po wrzuceniu 5 biegu rozpędzając się od 60km/h prędkość równomiernie wzrasta
- vag pokazał przepływ powietrza 132g przy 6200 obrotów wiec raczej w normie
Co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Podsumowując autko trzeba kręcić wysoko w moim przypadku, natomiast od 3500 do 5000 nie czuć jakiegoś wyraźnego wzrostu przyspieszenia ,bez różnicy raczej czy gaz w podłodze czy na 3/4.
Po wyczyszczeniu przepływki było czuć różnice w elastyczności silnika, nie wiem czy mimo wszystko lepiej byłoby ją wymienić (niektórzy doradzają żeby nie czyścic tylko wymieniać)
tyle tylko ,że:
- spalanie mam w normie około 13l w trybie mieszanym
- po wrzuceniu 5 biegu rozpędzając się od 60km/h prędkość równomiernie wzrasta
- vag pokazał przepływ powietrza 132g przy 6200 obrotów wiec raczej w normie
Co mógłbym jeszcze sprawdzić?
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak już zważą to będą chcieli odkupić , a nie wiem jak teraz kilogram stoi
[ Dodano: 2019-09-25, 18:05 ]
Od dłuższego czasu wyskakują mi te dwa błędy :
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-10 - - - Intermittent
zazwyczaj na gazie, jest to coś poważnego?

[ Dodano: 2019-09-25, 18:05 ]
Od dłuższego czasu wyskakują mi te dwa błędy :
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-10 - - - Intermittent
zazwyczaj na gazie, jest to coś poważnego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Tak i nie. Generalnie masz na wolnych ubogą mieszankę, która na gazie jest bardzo szkodliwa. Na szczęście na wolnych, czyli lepiej niż "na biegu" i na szczęście błąd intermittent - nie staly.
Co do ciężaru, dane techniczne samochodu+człowiek+20 kilo na instalację LPG+litryh w baku i butli. To nei musi być co do kilograma.
Jak będziesz robił logi do KPOWER to zrób też zwykłe.
Co do ciężaru, dane techniczne samochodu+człowiek+20 kilo na instalację LPG+litryh w baku i butli. To nei musi być co do kilograma.
Jak będziesz robił logi do KPOWER to zrób też zwykłe.
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Byłem jakis miesiąc temu na reulacji gazu bo wyskakiwał mi check engine i te same błędy. Na benzynie wcale, natomiast na gazie juz po przejechaniu okolo 40km od kasowania. Mechanik wtedy wyłączył mi korekte dla biegu jałowego z map benzyny i ustawił stałą korekte +3% mieszanki. Dzis podlaczylem VAG-a zeby sprawdzic czy nie mam bledów w klimie bo wymienialem czujnik ciśnienia (przycisk econ palił sie ciagle- klima nie chciała zaskoczyc) i zrobiłem autoskan z ,którego pokazalo mi wspomniane dwa błedy mieszanki, a juz myslalem ,że się tego pozbyłem
Gazownik mówił ,że nieraz ta wartość korekty skakała do +15% chyba przejade sie tam jeszcze raz, w sumie to juz z piąty...
Sprawdzałem dolot, czyściłem przepustnice, przeplywke, przeglądałem odme czy nie ma nieszczelności, czy np. wtryski mogłby wywołać taki błąd? ( a raczej takie wahania w korektach?)

Sprawdzałem dolot, czyściłem przepustnice, przeplywke, przeglądałem odme czy nie ma nieszczelności, czy np. wtryski mogłby wywołać taki błąd? ( a raczej takie wahania w korektach?)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
jak najbardziej. U mnie np. były już zajeżdzone wtryskiwacze gazowe, które "kleiły na zimnym". Błąd pojawiał sie cyklicznie po kilku odpaleniach w czasie temperatur bliskich zera. Ale to ie musi byc ta sama sytuacja. Wystarczy że nei dawkują równo.CapitanA6bryka pisze:czy np. wtryski mogłby wywołać taki błąd? ( a raczej takie wahania w korektach?)
Przy czym, nie łączył bym braku mocy i błędu... no ale mogę się mylić.
Zrób log grupy 033, statyczny. Przełączać LPG-PB-LPG-PB co 60s. 4 minuty ciągłego logu. Zmianę paliwa znaczymy przyciskiem MARK
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki wielkie za pomoc Zwonko
, jak bede teraz miał wolne to postaram się zrobic logi i grupe 033. W końcu mam jakies wskazówki co robic dalej bo byłem juz mocno zniechęcony brakiem pomysłów i zbywaniem mechaników
[ Dodano: 2019-10-21, 13:55 ]
Wrzucam Log grupy 033 i proszę o interpretację bo dla mnie to jakas czorna magia
[ Dodano: 2019-10-21, 13:59 ]
lpg-pb-lpg-pb-lpg
[ Dodano: 2019-10-21, 14:02 ]
załącznik
[ Dodano: 2019-10-21, 14:05 ]
Jak się robi te zwykłe logi o których mówił Zwonko?


[ Dodano: 2019-10-21, 13:55 ]
Wrzucam Log grupy 033 i proszę o interpretację bo dla mnie to jakas czorna magia

[ Dodano: 2019-10-21, 13:59 ]
lpg-pb-lpg-pb-lpg
[ Dodano: 2019-10-21, 14:02 ]
załącznik
[ Dodano: 2019-10-21, 14:05 ]
Jak się robi te zwykłe logi o których mówił Zwonko?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Ja bym nie jechał dopóki nie zrobisz logów, bo po co? ruszy coś i nie masz dowodu czy było źle czy jest lepiej itp.
Robisz logi dynamiczne gruby 003+020 (tylko Pb) oraz 002+033 (Pb oraz LPG) czyli w sumie 3 logi. W Twoim autku (V6) robi się jeszcze logi dynamiczne rozrządu chyba 090+093 ale sprawdź po tematach bo zawsze nie jestem pewien czy 090 czy 091.W tym wypadku oceniamy rozrząd - paliwo nie ma znaczenia. Rób na czym chcesz.
Log dynamiczny to prosta droga, 3ci bieg, 1500RPM - start logowania, but w opór, 6200RPM - koniec logowania.
W przypadku logu 002+033 ważne jest żeby wcześniej przed KAŹDYM LOGIEM (nie miesiąc przed tylko minutę dwie przed samym logiem) zrobić kasowanie błędów - nawet gdy błędów nie ma. Powoduje to kasacjie wartości wyuczonych - grupy 032. To bardzo ważne żeby dobrze ocenić mieszankę na obu paliwach.
DO KPOWER procedura logu taka sama. Z tym że trzeba odnaleźć grupę z prędkością i obrotami, ewentualnie może być prędkość (grupa XXX) + obroty (grupa YYY). Warto by zacząć troche wczęśniej niż 1500RPM powiedzmy koło 1200. Prędkość powinna być w grupie 005.
Robisz logi dynamiczne gruby 003+020 (tylko Pb) oraz 002+033 (Pb oraz LPG) czyli w sumie 3 logi. W Twoim autku (V6) robi się jeszcze logi dynamiczne rozrządu chyba 090+093 ale sprawdź po tematach bo zawsze nie jestem pewien czy 090 czy 091.W tym wypadku oceniamy rozrząd - paliwo nie ma znaczenia. Rób na czym chcesz.
Log dynamiczny to prosta droga, 3ci bieg, 1500RPM - start logowania, but w opór, 6200RPM - koniec logowania.
W przypadku logu 002+033 ważne jest żeby wcześniej przed KAŹDYM LOGIEM (nie miesiąc przed tylko minutę dwie przed samym logiem) zrobić kasowanie błędów - nawet gdy błędów nie ma. Powoduje to kasacjie wartości wyuczonych - grupy 032. To bardzo ważne żeby dobrze ocenić mieszankę na obu paliwach.
DO KPOWER procedura logu taka sama. Z tym że trzeba odnaleźć grupę z prędkością i obrotami, ewentualnie może być prędkość (grupa XXX) + obroty (grupa YYY). Warto by zacząć troche wczęśniej niż 1500RPM powiedzmy koło 1200. Prędkość powinna być w grupie 005.
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Hej, przeczytałem posta po wizycie. Faktycznie zbyt wiele ta wizyta nie dała. Gazownik mówił ,że według niego trzeba szukać nieszczelności w dolocie albo odmie bo "korekty na benzynie wskazują na ubogą mieszankę" Postaram się zrobić jak najszybciej logi które zaleciłęś, może nawet jeszcze dziś
kpowera zostawię na pożniej
[ Dodano: 2019-10-23, 19:34 ]
Zrobiłem LOG grupy 003, 020 i 002 na benzynie, chciałem zrobic dziś wszystkie ale niestety gdy zwolniłem żeby zawrócić poczułem szarpanie silnika nie jakieś mocne ale odczuwalne generalnie im mniejsze obroty tym bardziej wyczuwalne . Po zatrzymaniu ,żeby usunąć błędy (których akurat nie było) czuć było dosyć mocne wibracje silnika (przełączałem z benzyny na gaz- nie było żadnej różnicy), i niestety zniechęciło mnie to do dalszych testów z powodu obawy ,że coś się popsuło. Później pojechałem do domu normalnym tempem jazdy około kilometra, i wydaje mi się ,że wszystko wróciło do normy.
Testowałem na rozgrzanym silniku i oleju do temp. roboczej.
Pytanie co się wydarzyło? Co mogło spowodować takie objawy?
LOG z jazdy w załączniku
[ Dodano: 2019-10-23, 21:31 ]
przed chwilą sprawdziłem błędy silnika, wynik poniżej:
3 Znalezione:
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Ponadto odkręciłem korek wlewu oleju na odpalonym silniku, czuć było ,że korek był zasysany do srodka, po wyciągnięciu obroty powoli sukcesywnie rosły.. Pewnie nie powinno tak być?

kpowera zostawię na pożniej
[ Dodano: 2019-10-23, 19:34 ]
Zrobiłem LOG grupy 003, 020 i 002 na benzynie, chciałem zrobic dziś wszystkie ale niestety gdy zwolniłem żeby zawrócić poczułem szarpanie silnika nie jakieś mocne ale odczuwalne generalnie im mniejsze obroty tym bardziej wyczuwalne . Po zatrzymaniu ,żeby usunąć błędy (których akurat nie było) czuć było dosyć mocne wibracje silnika (przełączałem z benzyny na gaz- nie było żadnej różnicy), i niestety zniechęciło mnie to do dalszych testów z powodu obawy ,że coś się popsuło. Później pojechałem do domu normalnym tempem jazdy około kilometra, i wydaje mi się ,że wszystko wróciło do normy.

Testowałem na rozgrzanym silniku i oleju do temp. roboczej.
Pytanie co się wydarzyło? Co mogło spowodować takie objawy?

LOG z jazdy w załączniku
[ Dodano: 2019-10-23, 21:31 ]
przed chwilą sprawdziłem błędy silnika, wynik poniżej:
3 Znalezione:
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Ponadto odkręciłem korek wlewu oleju na odpalonym silniku, czuć było ,że korek był zasysany do srodka, po wyciągnięciu obroty powoli sukcesywnie rosły.. Pewnie nie powinno tak być?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.