Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 2.0 TFSI (BPJ) - praca silnika, napinacz?

Silniki benzynowe
kris-KS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:43
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: kris-KS » 11 sie 2018, 23:07

Witam! Ja mam ten sam motor i wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody,rolkami i śrubami kosztowała mnie w aso audi 2000zł. Nie jest to tanio i kolega mat1324 już mi o tym mówił ale w porównaniu do 3,5-4 tys o których mówisz to i tak jestem zadowolony <okok>

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 16 sie 2018, 14:51

Witam.
Nie odzywałem się jakiś czas, ale jakoś nie mogłem się zorganizować.
Co do A6 C6 2.0 TFSI (BPJ;170km);
Z początku znalazłem jakiegoś mechanika, który wymienił mi niekompletny rozrząd tzn. wszystko poza napinaczem i łańcuchem, na którym mi zależało żeby wymienił bo ewidentnie było słychać jego zużycie, jednakże on stwierdził, że nie ma potrzeby jego wymieniania bo wszystko pracuje normalnie.. To przecież nie będę się ze znawcą kłócił.. Po wymianie tego rozrządu nadal te metaliczne odgłosy nie dawały mi spokoju. Znalazłem dobrego mechanika tym razem, wymieniłem od razu olej ze wszystkimi filtrami + napinacz z łańcuchem i problem zniknął :]
Silnik pracuje cichutko, nie ma żadnego tzn. diesla-tfsi - bo tak pracował. Także trzeba po prostu mieć kogoś kto ogarnia temat przy takich silnikach. Poza olejem i filtrami to koszt za rozrząd wyniósł jakieś 1400zł z robotą. Po wymianie było widać zużyty łańcuch, był już trochę rozciągnięty. Więc jeśli wymieniać rozrząd, to już kompletny, a nie bez łańcucha lub odwrotnie bez innych rzeczy.
Głównie wadliwy napinacz z łańcuchem to po osgiągnięciu 90st są stuki, taki ala diesel, a na zimnym przy odpalaniu słychać charakterystyczne grzechotanie, chrobotanie. Teraz już tego nie ma <radocha>

Awatar użytkownika
Suja2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kutno/Wa-wa

Post autor: Suja2 » 13 sie 2019, 14:26

Odgrzeje temat rozrządu w BPJ.

jeden z serwisów wycenił mi wymianę zgodnie z poniższym i zastanawiam się czytając powyższe posty czy Pani konsultantka nie przesadziła w wyceną:
przesyłam wycenę:

- Wymiana zestawu paska rozrządu z pompą wody 520 zł

- Cześci; zestaw paska rozrządu marki INA 500 ZŁ , pompa wody marki DOLZ 170 zł, płyn chłodniczy 50 zł.

W Pana aucie znajduje się również łańcuch rozrządu, który wymienia się wtedy, kiedy on hałasuje razem z rozrządem na pasku.

Jeśli zajdzie potrzeba jego wymiany, wówczas kwota robocizny wówczas zmienia się na 1100 zł oraz dochodzi koszt nastawnika faz rozrządu 1399 zł Motive, łańcuch z napinaczem 560 FEBI

oraz śruba ok. 14 zł oryginał.

Koszt wymiany poduszek silnika oraz skrzyni wiąże się z podwieszeniem silnika- cena orientacyjna 600- 900 zł

Części: 370 zł (4 poduszki) LMI

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 14 sie 2019, 10:41

To powiem Ci kolego, że cena jest zawyżona, bo zapłaciłem raczej mniej za to samo.

U mnie zestaw rozrządu także INA 380zł, pompa wody, ale marki GRAF 130zł, płyn chłodniczy 30zł. i za robotę tego 300zł. Jednak moim zdaniem i tak za duzo zapłaciłem, bo mógłbym mieć parę dyszek taniej, a dlaczego?

Odnośnie, cytuje "W Pana aucie znajduje się również łańcuch rozrządu, który wymienia się wtedy, kiedy on hałasuje razem z rozrządem na pasku.". Mozna by rzec, ze g.. prawda. Odstawiłem któregoś razu na wymianę rozrządu do mechanika z koniecznością wymiany tego łańcuszka, bo mi hałasował, a mógł narobić szkód.. Odbierając auto stwierdził, ze go nie słychać, więc nie ma sensu tego robić mimo, ze go o to poprosiłem..
Myślał, ze jeszcze z tym pojezdze az mi wszystko się sypnie i na mnie zarobi, bo nie było konkretnego mechanika w okolicy.. Z ubiegiem czasu znalazłem konkretnego, który mi wymienił i sprawdził wszystko od nowa, po czym stuki wydobywane przez łańcuszek zniknęły, a pokazując mi stary było ewidetnie widać, ze był rozciągniety, ale przeciez nie trzeba było...

Jak wymieniać, to tylko w komplecie, całość mnie wyniosła około 1400zł. Nie jestem pewien tylko czy miałem wymieniany był nastawnik faz rozrządu.

Jak dla mnie troszkę sie cenią.

Awatar użytkownika
Suja2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kutno/Wa-wa

Post autor: Suja2 » 23 wrz 2019, 10:25

mat1324 pisze:Chyba, że do wyceny wliczyli nowy nastawnik na wałku wydechowym, który w ASO kosztuje jedynie 2135 zł.
Czy wymiana nastawnika przy wymianie rozrządu jest konieczna?
bo widzę w wycenie poszczególnych części w późniejszym poście ich nie uwzględniłeś.
Z góry dzięki za odp :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2019, 18:43

Nie trzeba :). Chyba, że masz na zbyciu ponad 2 tysiące zł :p.

Awatar użytkownika
Suja2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kutno/Wa-wa

Post autor: Suja2 » 24 wrz 2019, 09:47

mat1324 pisze:Nie trzeba :). Chyba, że masz na zbyciu ponad 2 tysiące zł :p.
Dzięki jeszcze raz :)
rozumiem że te 2tys co są za oryginał?
Jakie są objawy nieprawidłowej jego pracy?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2019, 19:30

Oryginał, bo zamiennika nie ma. Przynajmniej dotychczas nie było. Objawy to... nie wiem :p.

Awatar użytkownika
Suja2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kutno/Wa-wa

Post autor: Suja2 » 02 paź 2019, 14:39

Zapytałem serwis odnośnie konieczności wymiany nastawnika i odp:
" według sztuki należy go wymienić łańcuch z nastawnikiem faz rozrządu (wariatorem)"

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 02 paź 2019, 17:47

Serwisu to nawet nie ma sensu o nic pytać :)

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 18 gru 2019, 10:36

A znacie może kogoś co dobrze regeneruje wariatory ??
Na a4 forum chłopaki polecają tego pana
https://allegro.pl/uzytkownik/bednarz20 ... i-1-5-1127
Korzystał ktoś może ??
U mnie jest problem ze śrubą wariatora mechanik nie dał rady jej odkręcić bo nasi już tam byli i zmasakrowali tą śrubę . Teraz mechanik zaproponował,że wymontuje wałek z wariatorem i postara się go zdjąć . I tak się zastanawiał jak będzie silnik rozbebeszony to od razu wymiana rozrządu na INA i pompa wody Hepu do tego łańcuch z napinaczem INA i od razu żeby było na cacy to wariator po regeneracji . Tylko gdzie dobrze regenerują ?? Czy nie ruszać wariatora ?? Błędów w ecu nie ma a niedawno robiony program 230KM 320Nm .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 18 gru 2019, 21:58

Regenerowałem wariator w okolicach Rzeszowa. Jak wpiszesz w google powinno wyskoczyć, na tą chwilę nie pamiętam.

Podobno (tak twierdziła ta firma), że rzadko kiedy ten wariator jest w dobrym stanie jak przysyłają ludzie, oczywiście Ci co chcą zregenerować profilaktycznie no i okazuje się, że faktycznie tak jest.

Trochę skromnie tych nm przybyło :p

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 19 gru 2019, 09:15

Ok dzięki za info. Niutona mało a różnica w przyśpieszeniu ogromna. To tylko kreski i cyferki na papierze a w rzeczywistości program robi robotę .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 19 gru 2019, 09:24

Jak najbardziej wiem, że mapa w tym silniku robi dobrą robotę, bo sam to już przeszedłem.

Wiadome też, że przykładowo dobrze wystrojone 220hp będzie szybsze od 240hp, ale osobiście mam 370 momentu i myślę, że różnica +/- 50nm to sporo i jest to znacznie odczuwalne.

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 19 gru 2019, 10:05

Masz rację. Jednak u mnie nie było parcia na liczby i zostało to co jest. Można było jeszcze trochę dołożyć Nm ale po przejechaniu się autem stwierdziłem ze na razie wystarczy. Może w przyszłości zrobi się stage 2 i będzie lepiej. Do tego jest to wykres z dynamometru i u tego kolego cyferki zazwyczaj sa lekko zaniżone więc na maha może być nieco lepiej.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga