
A6 C6 2.0 TFSI (BPJ) - praca silnika, napinacz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam.
Nie odzywałem się jakiś czas, ale jakoś nie mogłem się zorganizować.
Co do A6 C6 2.0 TFSI (BPJ;170km);
Z początku znalazłem jakiegoś mechanika, który wymienił mi niekompletny rozrząd tzn. wszystko poza napinaczem i łańcuchem, na którym mi zależało żeby wymienił bo ewidentnie było słychać jego zużycie, jednakże on stwierdził, że nie ma potrzeby jego wymieniania bo wszystko pracuje normalnie.. To przecież nie będę się ze znawcą kłócił.. Po wymianie tego rozrządu nadal te metaliczne odgłosy nie dawały mi spokoju. Znalazłem dobrego mechanika tym razem, wymieniłem od razu olej ze wszystkimi filtrami + napinacz z łańcuchem i problem zniknął
Silnik pracuje cichutko, nie ma żadnego tzn. diesla-tfsi - bo tak pracował. Także trzeba po prostu mieć kogoś kto ogarnia temat przy takich silnikach. Poza olejem i filtrami to koszt za rozrząd wyniósł jakieś 1400zł z robotą. Po wymianie było widać zużyty łańcuch, był już trochę rozciągnięty. Więc jeśli wymieniać rozrząd, to już kompletny, a nie bez łańcucha lub odwrotnie bez innych rzeczy.
Głównie wadliwy napinacz z łańcuchem to po osgiągnięciu 90st są stuki, taki ala diesel, a na zimnym przy odpalaniu słychać charakterystyczne grzechotanie, chrobotanie. Teraz już tego nie ma
Nie odzywałem się jakiś czas, ale jakoś nie mogłem się zorganizować.
Co do A6 C6 2.0 TFSI (BPJ;170km);
Z początku znalazłem jakiegoś mechanika, który wymienił mi niekompletny rozrząd tzn. wszystko poza napinaczem i łańcuchem, na którym mi zależało żeby wymienił bo ewidentnie było słychać jego zużycie, jednakże on stwierdził, że nie ma potrzeby jego wymieniania bo wszystko pracuje normalnie.. To przecież nie będę się ze znawcą kłócił.. Po wymianie tego rozrządu nadal te metaliczne odgłosy nie dawały mi spokoju. Znalazłem dobrego mechanika tym razem, wymieniłem od razu olej ze wszystkimi filtrami + napinacz z łańcuchem i problem zniknął
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Silnik pracuje cichutko, nie ma żadnego tzn. diesla-tfsi - bo tak pracował. Także trzeba po prostu mieć kogoś kto ogarnia temat przy takich silnikach. Poza olejem i filtrami to koszt za rozrząd wyniósł jakieś 1400zł z robotą. Po wymianie było widać zużyty łańcuch, był już trochę rozciągnięty. Więc jeśli wymieniać rozrząd, to już kompletny, a nie bez łańcucha lub odwrotnie bez innych rzeczy.
Głównie wadliwy napinacz z łańcuchem to po osgiągnięciu 90st są stuki, taki ala diesel, a na zimnym przy odpalaniu słychać charakterystyczne grzechotanie, chrobotanie. Teraz już tego nie ma

- Suja2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kutno/Wa-wa
Odgrzeje temat rozrządu w BPJ.
jeden z serwisów wycenił mi wymianę zgodnie z poniższym i zastanawiam się czytając powyższe posty czy Pani konsultantka nie przesadziła w wyceną:
przesyłam wycenę:
- Wymiana zestawu paska rozrządu z pompą wody 520 zł
- Cześci; zestaw paska rozrządu marki INA 500 ZŁ , pompa wody marki DOLZ 170 zł, płyn chłodniczy 50 zł.
W Pana aucie znajduje się również łańcuch rozrządu, który wymienia się wtedy, kiedy on hałasuje razem z rozrządem na pasku.
Jeśli zajdzie potrzeba jego wymiany, wówczas kwota robocizny wówczas zmienia się na 1100 zł oraz dochodzi koszt nastawnika faz rozrządu 1399 zł Motive, łańcuch z napinaczem 560 FEBI
oraz śruba ok. 14 zł oryginał.
Koszt wymiany poduszek silnika oraz skrzyni wiąże się z podwieszeniem silnika- cena orientacyjna 600- 900 zł
Części: 370 zł (4 poduszki) LMI
jeden z serwisów wycenił mi wymianę zgodnie z poniższym i zastanawiam się czytając powyższe posty czy Pani konsultantka nie przesadziła w wyceną:
przesyłam wycenę:
- Wymiana zestawu paska rozrządu z pompą wody 520 zł
- Cześci; zestaw paska rozrządu marki INA 500 ZŁ , pompa wody marki DOLZ 170 zł, płyn chłodniczy 50 zł.
W Pana aucie znajduje się również łańcuch rozrządu, który wymienia się wtedy, kiedy on hałasuje razem z rozrządem na pasku.
Jeśli zajdzie potrzeba jego wymiany, wówczas kwota robocizny wówczas zmienia się na 1100 zł oraz dochodzi koszt nastawnika faz rozrządu 1399 zł Motive, łańcuch z napinaczem 560 FEBI
oraz śruba ok. 14 zł oryginał.
Koszt wymiany poduszek silnika oraz skrzyni wiąże się z podwieszeniem silnika- cena orientacyjna 600- 900 zł
Części: 370 zł (4 poduszki) LMI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
To powiem Ci kolego, że cena jest zawyżona, bo zapłaciłem raczej mniej za to samo.
U mnie zestaw rozrządu także INA 380zł, pompa wody, ale marki GRAF 130zł, płyn chłodniczy 30zł. i za robotę tego 300zł. Jednak moim zdaniem i tak za duzo zapłaciłem, bo mógłbym mieć parę dyszek taniej, a dlaczego?
Odnośnie, cytuje "W Pana aucie znajduje się również łańcuch rozrządu, który wymienia się wtedy, kiedy on hałasuje razem z rozrządem na pasku.". Mozna by rzec, ze g.. prawda. Odstawiłem któregoś razu na wymianę rozrządu do mechanika z koniecznością wymiany tego łańcuszka, bo mi hałasował, a mógł narobić szkód.. Odbierając auto stwierdził, ze go nie słychać, więc nie ma sensu tego robić mimo, ze go o to poprosiłem..
Myślał, ze jeszcze z tym pojezdze az mi wszystko się sypnie i na mnie zarobi, bo nie było konkretnego mechanika w okolicy.. Z ubiegiem czasu znalazłem konkretnego, który mi wymienił i sprawdził wszystko od nowa, po czym stuki wydobywane przez łańcuszek zniknęły, a pokazując mi stary było ewidetnie widać, ze był rozciągniety, ale przeciez nie trzeba było...
Jak wymieniać, to tylko w komplecie, całość mnie wyniosła około 1400zł. Nie jestem pewien tylko czy miałem wymieniany był nastawnik faz rozrządu.
Jak dla mnie troszkę sie cenią.
U mnie zestaw rozrządu także INA 380zł, pompa wody, ale marki GRAF 130zł, płyn chłodniczy 30zł. i za robotę tego 300zł. Jednak moim zdaniem i tak za duzo zapłaciłem, bo mógłbym mieć parę dyszek taniej, a dlaczego?
Odnośnie, cytuje "W Pana aucie znajduje się również łańcuch rozrządu, który wymienia się wtedy, kiedy on hałasuje razem z rozrządem na pasku.". Mozna by rzec, ze g.. prawda. Odstawiłem któregoś razu na wymianę rozrządu do mechanika z koniecznością wymiany tego łańcuszka, bo mi hałasował, a mógł narobić szkód.. Odbierając auto stwierdził, ze go nie słychać, więc nie ma sensu tego robić mimo, ze go o to poprosiłem..
Myślał, ze jeszcze z tym pojezdze az mi wszystko się sypnie i na mnie zarobi, bo nie było konkretnego mechanika w okolicy.. Z ubiegiem czasu znalazłem konkretnego, który mi wymienił i sprawdził wszystko od nowa, po czym stuki wydobywane przez łańcuszek zniknęły, a pokazując mi stary było ewidetnie widać, ze był rozciągniety, ale przeciez nie trzeba było...
Jak wymieniać, to tylko w komplecie, całość mnie wyniosła około 1400zł. Nie jestem pewien tylko czy miałem wymieniany był nastawnik faz rozrządu.
Jak dla mnie troszkę sie cenią.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
A znacie może kogoś co dobrze regeneruje wariatory 
Na a4 forum chłopaki polecają tego pana
https://allegro.pl/uzytkownik/bednarz20 ... i-1-5-1127
Korzystał ktoś może
U mnie jest problem ze śrubą wariatora mechanik nie dał rady jej odkręcić bo nasi już tam byli i zmasakrowali tą śrubę . Teraz mechanik zaproponował,że wymontuje wałek z wariatorem i postara się go zdjąć . I tak się zastanawiał jak będzie silnik rozbebeszony to od razu wymiana rozrządu na INA i pompa wody Hepu do tego łańcuch z napinaczem INA i od razu żeby było na cacy to wariator po regeneracji . Tylko gdzie dobrze regenerują
Czy nie ruszać wariatora
Błędów w ecu nie ma a niedawno robiony program 230KM 320Nm .

Na a4 forum chłopaki polecają tego pana
https://allegro.pl/uzytkownik/bednarz20 ... i-1-5-1127
Korzystał ktoś może

U mnie jest problem ze śrubą wariatora mechanik nie dał rady jej odkręcić bo nasi już tam byli i zmasakrowali tą śrubę . Teraz mechanik zaproponował,że wymontuje wałek z wariatorem i postara się go zdjąć . I tak się zastanawiał jak będzie silnik rozbebeszony to od razu wymiana rozrządu na INA i pompa wody Hepu do tego łańcuch z napinaczem INA i od razu żeby było na cacy to wariator po regeneracji . Tylko gdzie dobrze regenerują


2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Regenerowałem wariator w okolicach Rzeszowa. Jak wpiszesz w google powinno wyskoczyć, na tą chwilę nie pamiętam.
Podobno (tak twierdziła ta firma), że rzadko kiedy ten wariator jest w dobrym stanie jak przysyłają ludzie, oczywiście Ci co chcą zregenerować profilaktycznie no i okazuje się, że faktycznie tak jest.
Trochę skromnie tych nm przybyło
Podobno (tak twierdziła ta firma), że rzadko kiedy ten wariator jest w dobrym stanie jak przysyłają ludzie, oczywiście Ci co chcą zregenerować profilaktycznie no i okazuje się, że faktycznie tak jest.
Trochę skromnie tych nm przybyło

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Masz rację. Jednak u mnie nie było parcia na liczby i zostało to co jest. Można było jeszcze trochę dołożyć Nm ale po przejechaniu się autem stwierdziłem ze na razie wystarczy. Może w przyszłości zrobi się stage 2 i będzie lepiej. Do tego jest to wykres z dynamometru i u tego kolego cyferki zazwyczaj sa lekko zaniżone więc na maha może być nieco lepiej.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line