Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lip 2019, 21:30

Jeśli się wypalił, to na chwilę możesz zapomnieć o temacie :).

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 15 lip 2019, 09:08

Dzięki za pomoc ! 😎 myślałem, że tak się dpf zapchał, że auto nie ciągnie do tych 2tys. Z powodu braku przepływu powietrza a okazała się, że gdzieś chyba wtyczka od przepływki się wypieła i pokazał inny błąd jeszcze-000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal Po wpięciu, skasowaniu błędu auto odzyskało moc i dpf pięknie się wypalił i wszysyko wrociło do normy

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 26 lip 2019, 12:10

Moje ostatnie pomiary DPF w grupie 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km

Jeszcze w grupie 107 dokonałem takich pomiarów:
107.1: 0,0
107.2: 44,5
107.3: 32,0
107.4: 56,4
Co oznaczają poszczególne wyniki w grupie 107?
Potem przeprowadziłem procedurę wypalania. Zapomniałem dokonać pomiarów po.

Może się ktoś wypowiedzieć, czy jest OK i najlepiej tak w ogóle, jakie są prawidłowe wartości graniczne, oraz w jakich grupach (wszystkich) co sprawdzamy, co jest związane z DPFem?

[ Dodano: 2019-07-26, 12:10 ]
Co do grupy 104.1:
Czy to możliwe, żeby filtr miał zero popiołu i był od nowości przy przebiegu ponad 300 kkm, czy wskazuje to na jego niedawną wymianę?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 26 lip 2019, 13:47

po 300tkm na originalnym DPF nie bedzie nigdy 0 w grupie 104.1.
Albo byl czyszczony albo nowy/regenerowany.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 26 lip 2019, 13:53

januszm, a wyjaśnisz mi, co wskazują pomiary w grupie 107?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lip 2019, 14:05

W grupie 107 podane są graniczne wartości dla zapełniania filtra, przy których wyrzuca błąd na desce albo w pamięci sterownika itd.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 26 lip 2019, 14:20

mat1324, wiem, że Ty jesteś obeznany w temacie.
Mógłbyś po krótce opisać całe zagadnienie? Co mierzymy w jakich grupach i jakie są np. wartości idealne i dopuszczalne?
Więc grupa 107 nic nie mierzy, tylko podaje wartości graniczne? W SPAM do której grupy? Trochę to dla mnie niezrozumiałe.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lip 2019, 20:26

Przeczytaj jeden z postów w tym temacie, to trochę się dowiesz :).

https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie-dpf- ... htm#854739

Kolejne wartości w grupie 107 odnoszą się do zapełnienia z pól 104.2 i 104.3 (zależy, które jest większe).

Remifer43
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2019, 20:01
Lokalizacja: Koziegłowy

Post autor: Remifer43 » 14 sie 2019, 21:46

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem A6 3.0TDI.
Dwa dni temu zapaliła się kontrolka Układu kontroli spalin. Poczytałem troszkę na forum i myślałem, że potrzebne będzie wypalenie DPF-a.
Wyczytałem też, żeby przed wykonaniem tej czynności upewnić się, że czujnik g450 jest sprawny.
I wydaje mi się, że mam go do wymiany.
Moje dane z bloków pomiarowych:
102.1 129,8
102.2 112,1
102.3 6 mbar
102.4 -6 mbar

Dodatkowo dane o filtrze:
104.1 0,35
104.2 21,5
104.3 11
104.4 500 km

Z tego co wyczytałem wartość 102.4 powinna być równa zeru. U mnie jest -6!!

Proszę o ocenę i pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sie 2019, 22:26

Dopóki nie będzie problemów z wypalaniem, to nie musisz go wymieniać. Lepiej, że jest ujemny offset niż dodatni.

Remifer43
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2019, 20:01
Lokalizacja: Koziegłowy

Post autor: Remifer43 » 15 sie 2019, 17:33

Jestem po wypalaniu.
Wszystko odbyło się bez problemów.
Pozdrawiam.

ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 16 wrz 2019, 14:44

Mam problem z moją a6, tzn. rośnie poziom oleju w silniku, kilku mechaniorów stwierdziło że problem leży po stronie DPF, lub wtrysków , dziś po przeczytaniu prawie całego wątku oraz sprawdzeniu u siebie dpf'a nie do końca jestem przekonany że w nim leży problem. W zdjęciu oznaczonym 1 pomiar był zrobiony po odpaleniu auta natomiast 2 na ciepłym silniku. Dodam że resetowałem wartość w pozycji offset i aktualnie jest 0mbar.

Zdjęcie nr1.
Zdjęcie nr.2

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 16 wrz 2019, 20:30

ambasador pisze:kilku mechaniorów stwierdziło że problem leży po stronie DPF, lub wtrysków
I przekazali Ci prawdziwą informację. Ta "diagnoza" jest oczywista.
ambasador pisze:nie do końca jestem przekonany że w nim leży problem
Dopóki nie wymontujesz wtrysków i nie poddasz profesjonalnemu zbadaniu, nie będziesz pewien.
Można jednak z dużym prawdopodobieństwem wskazać na DPF. Filtr w Twoim aucie jest już (a przynajmniej, tak wskazują dane) zapełniony popiołem (nie sadzą) w stopniu uniemożliwiającym jego eksploatację. Procesy regeneracji zachodzą bardzo często, sam proces przebiega długo, Ty jako kierujący nie jesteś o tym informowany, przerywasz proces wyłączając silnik. Po ponownym załączeniu proces startuje, znów wyłączasz i tak dalej... To właśnie jest przyczyną podniesionego stanu oleju.
Z takim samym problemem walczyłem w swoim aucie. Aby być pewnym, którego podzespołu problem dotyczy, wykonałem badanie wtrysków. Gdy okazało się, że są w b. dobrym stanie, zająłem się DPF-em.
Został wyczyszczony (wyślij mi PW, podam Ci namiar do kolegi, który wykona usługę), poziom popiołu wyzerowany. Problem wyeliminowany.

ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 17 wrz 2019, 08:44

A jakie są graniczne wartości dla DPFa? Dodam że żaden błąd mi się nie zaświeca...
Jeden z kolegów na forum podał że granica wartości zapełnienia DPF jest podana w grupie 107. To jak odniesiesz się do poniższego zdjęcia?

załącznik

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 17 wrz 2019, 17:51

ambasador pisze:Jeden z kolegów na forum podał że granica wartości zapełnienia DPF jest podana w grupie 107
https://a6klub.pl/algorytm-wypalania-dp ... htm#908850
https://a6klub.pl/-asb-30-232-km-filtr- ... htm#860900
Wielkości tych danych są ściśle związane z wartością 104.1 (popiół w filtrze).
104.1 zwiększa się wraz ilością pokonywanych tysięcy kilometrów (nigdy się "nie zeruje"), a to z kolei automatycznie zmniejsza wielkości "progów" zapełnienia filtra sadzą. Co z kolei ma oczywiście wpływ na częstotliwość regeneracji, zarządzanych przez sterownik silnika.
ambasador pisze:A jakie są graniczne wartości dla DPFa? Dodam że żaden błąd mi się nie zaświeca...
Jeśli pytasz o wartości graniczne popiołu i ewentualnym wyświetlającym się błędzie informującym o tym fakcie, to takowego nigdy nie zobaczysz.
Błąd taki powinien być zarejestrowany tylko w pamięci usterek sterownika silnika. Mówi o wypełnieniu filtra. Nie jest możliwy do usunięcie/skasowania. Jedynie zresetowanie wartości popiołu pozwala na usunięcie błędu.
ambasador pisze:To jak odniesiesz się do poniższego zdjęcia?
Ależ ja już się odniosłem, w poprzedniej wypowiedzi - " w Twoim aucie jest już (a przynajmniej, tak wskazują dane) zapełniony(filtr) popiołem (nie sadzą) w stopniu uniemożliwiającym jego eksploatację "
Wskazuje na to wartość 104.1 - 0,55, oznacza ona ponad pół litra popiołu w filtrze. Jest to wartość nierzeczywista, obliczona przez algorytm w programie sterownika silnika, należy jednak przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że bliska rzeczywistej.
Dodatkowe dane, które przedstawiłeś wskazują (107.3 - 14), że regeneracja (zakładając jazdę nieobciążonym autem - kierowca, kierowca+pasażer, pojazd porusza się w cyklu mieszanym :miasto/po za miastem) przeprowadzana zostaje co około 150-200 km. Zostaje rozpoczęta gdy w polu 104.2 lub 104.3 pojawi się 14 - w praktyce sterownik startuje proces o 2,5 jednostki wcześniej, gdy "stwierdzi", że pojazd porusza się w sprzyjających do tego warunkach (jazda na wyższych biegach, mała różnica w prędkościach)

Przeczytaj, bo myślę, że mylisz sadzę z popiołem :
Popiół - produkt uboczny spalania oleju silnikowego, nieusuwalny w procesie regeneracji
Sadza - jeden z produktów ubocznych spalania oleju napędowego/paliwa diesel usuwalny w procesie regeneracji.
104.1 wartość wypełnienia filtra popiołem w l
104.2 wartość (skalkulowana) wypełnienia filtra sadzą
104.3 wartość (rzeczywista) wypełnienia filtra sadzą
104.4 liczba przejechanych kilometrów od ostatniej przeprowadzonej regeneracji

Kilka linków w temacie DPF :
https://a6klub.pl/-bre-20-140-km-wyciet ... htm#838326
https://a6klub.pl/dpf-blad-009263-jak-r ... htm#906962
https://a6klub.pl/algorytm-wypalania-dp ... htm#908850
https://a6klub.pl/-bre-20-140-km-zapcha ... htm#855678
https://a6klub.pl/-asb-30-232-km-filtr- ... htm#860900
https://a6klub.pl/-inny-filtr-czastek-s ... htm#883764

Powtórzę : Aby być pewnym, którego podzespołu problem dotyczy, w pierwszej kolejności należy sprawdzić stan wtryskiwaczy, poddając je profesjonalnemu badaniu. Szczególnie w autach przedliftowych, gdzie jak powszechnie wiadomo problem wtrysków występuje często/nagminnie.

Czy mógłbyś podać kod literowy silnika, auta z którego pochodzą przedstawione dane (zdjęcia danych VCDS, które przedstawiłeś) ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga