[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 520
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
- Imię: Przemo
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecinek
Dzięki za pomoc ! 😎 myślałem, że tak się dpf zapchał, że auto nie ciągnie do tych 2tys. Z powodu braku przepływu powietrza a okazała się, że gdzieś chyba wtyczka od przepływki się wypieła i pokazał inny błąd jeszcze-000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal Po wpięciu, skasowaniu błędu auto odzyskało moc i dpf pięknie się wypalił i wszysyko wrociło do normy
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Moje ostatnie pomiary DPF w grupie 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Jeszcze w grupie 107 dokonałem takich pomiarów:
107.1: 0,0
107.2: 44,5
107.3: 32,0
107.4: 56,4
Co oznaczają poszczególne wyniki w grupie 107?
Potem przeprowadziłem procedurę wypalania. Zapomniałem dokonać pomiarów po.
Może się ktoś wypowiedzieć, czy jest OK i najlepiej tak w ogóle, jakie są prawidłowe wartości graniczne, oraz w jakich grupach (wszystkich) co sprawdzamy, co jest związane z DPFem?
[ Dodano: 2019-07-26, 12:10 ]
Co do grupy 104.1:
Czy to możliwe, żeby filtr miał zero popiołu i był od nowości przy przebiegu ponad 300 kkm, czy wskazuje to na jego niedawną wymianę?
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Jeszcze w grupie 107 dokonałem takich pomiarów:
107.1: 0,0
107.2: 44,5
107.3: 32,0
107.4: 56,4
Co oznaczają poszczególne wyniki w grupie 107?
Potem przeprowadziłem procedurę wypalania. Zapomniałem dokonać pomiarów po.
Może się ktoś wypowiedzieć, czy jest OK i najlepiej tak w ogóle, jakie są prawidłowe wartości graniczne, oraz w jakich grupach (wszystkich) co sprawdzamy, co jest związane z DPFem?
[ Dodano: 2019-07-26, 12:10 ]
Co do grupy 104.1:
Czy to możliwe, żeby filtr miał zero popiołu i był od nowości przy przebiegu ponad 300 kkm, czy wskazuje to na jego niedawną wymianę?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
mat1324, wiem, że Ty jesteś obeznany w temacie.
Mógłbyś po krótce opisać całe zagadnienie? Co mierzymy w jakich grupach i jakie są np. wartości idealne i dopuszczalne?
Więc grupa 107 nic nie mierzy, tylko podaje wartości graniczne? W SPAM do której grupy? Trochę to dla mnie niezrozumiałe.
Mógłbyś po krótce opisać całe zagadnienie? Co mierzymy w jakich grupach i jakie są np. wartości idealne i dopuszczalne?
Więc grupa 107 nic nie mierzy, tylko podaje wartości graniczne? W SPAM do której grupy? Trochę to dla mnie niezrozumiałe.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przeczytaj jeden z postów w tym temacie, to trochę się dowiesz .
https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie-dpf- ... htm#854739
Kolejne wartości w grupie 107 odnoszą się do zapełnienia z pól 104.2 i 104.3 (zależy, które jest większe).
https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie-dpf- ... htm#854739
Kolejne wartości w grupie 107 odnoszą się do zapełnienia z pól 104.2 i 104.3 (zależy, które jest większe).
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem A6 3.0TDI.
Dwa dni temu zapaliła się kontrolka Układu kontroli spalin. Poczytałem troszkę na forum i myślałem, że potrzebne będzie wypalenie DPF-a.
Wyczytałem też, żeby przed wykonaniem tej czynności upewnić się, że czujnik g450 jest sprawny.
I wydaje mi się, że mam go do wymiany.
Moje dane z bloków pomiarowych:
102.1 129,8
102.2 112,1
102.3 6 mbar
102.4 -6 mbar
Dodatkowo dane o filtrze:
104.1 0,35
104.2 21,5
104.3 11
104.4 500 km
Z tego co wyczytałem wartość 102.4 powinna być równa zeru. U mnie jest -6!!
Proszę o ocenę i pomoc.
Od niedawna jestem posiadaczem A6 3.0TDI.
Dwa dni temu zapaliła się kontrolka Układu kontroli spalin. Poczytałem troszkę na forum i myślałem, że potrzebne będzie wypalenie DPF-a.
Wyczytałem też, żeby przed wykonaniem tej czynności upewnić się, że czujnik g450 jest sprawny.
I wydaje mi się, że mam go do wymiany.
Moje dane z bloków pomiarowych:
102.1 129,8
102.2 112,1
102.3 6 mbar
102.4 -6 mbar
Dodatkowo dane o filtrze:
104.1 0,35
104.2 21,5
104.3 11
104.4 500 km
Z tego co wyczytałem wartość 102.4 powinna być równa zeru. U mnie jest -6!!
Proszę o ocenę i pomoc.
Mam problem z moją a6, tzn. rośnie poziom oleju w silniku, kilku mechaniorów stwierdziło że problem leży po stronie DPF, lub wtrysków , dziś po przeczytaniu prawie całego wątku oraz sprawdzeniu u siebie dpf'a nie do końca jestem przekonany że w nim leży problem. W zdjęciu oznaczonym 1 pomiar był zrobiony po odpaleniu auta natomiast 2 na ciepłym silniku. Dodam że resetowałem wartość w pozycji offset i aktualnie jest 0mbar.
Zdjęcie nr1.
Zdjęcie nr.2
Zdjęcie nr1.
Zdjęcie nr.2
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
I przekazali Ci prawdziwą informację. Ta "diagnoza" jest oczywista.ambasador pisze:kilku mechaniorów stwierdziło że problem leży po stronie DPF, lub wtrysków
Dopóki nie wymontujesz wtrysków i nie poddasz profesjonalnemu zbadaniu, nie będziesz pewien.ambasador pisze:nie do końca jestem przekonany że w nim leży problem
Można jednak z dużym prawdopodobieństwem wskazać na DPF. Filtr w Twoim aucie jest już (a przynajmniej, tak wskazują dane) zapełniony popiołem (nie sadzą) w stopniu uniemożliwiającym jego eksploatację. Procesy regeneracji zachodzą bardzo często, sam proces przebiega długo, Ty jako kierujący nie jesteś o tym informowany, przerywasz proces wyłączając silnik. Po ponownym załączeniu proces startuje, znów wyłączasz i tak dalej... To właśnie jest przyczyną podniesionego stanu oleju.
Z takim samym problemem walczyłem w swoim aucie. Aby być pewnym, którego podzespołu problem dotyczy, wykonałem badanie wtrysków. Gdy okazało się, że są w b. dobrym stanie, zająłem się DPF-em.
Został wyczyszczony (wyślij mi PW, podam Ci namiar do kolegi, który wykona usługę), poziom popiołu wyzerowany. Problem wyeliminowany.
A jakie są graniczne wartości dla DPFa? Dodam że żaden błąd mi się nie zaświeca...
Jeden z kolegów na forum podał że granica wartości zapełnienia DPF jest podana w grupie 107. To jak odniesiesz się do poniższego zdjęcia?
załącznik
Jeden z kolegów na forum podał że granica wartości zapełnienia DPF jest podana w grupie 107. To jak odniesiesz się do poniższego zdjęcia?
załącznik
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
https://a6klub.pl/algorytm-wypalania-dp ... htm#908850ambasador pisze:Jeden z kolegów na forum podał że granica wartości zapełnienia DPF jest podana w grupie 107
https://a6klub.pl/-asb-30-232-km-filtr- ... htm#860900
Wielkości tych danych są ściśle związane z wartością 104.1 (popiół w filtrze).
104.1 zwiększa się wraz ilością pokonywanych tysięcy kilometrów (nigdy się "nie zeruje"), a to z kolei automatycznie zmniejsza wielkości "progów" zapełnienia filtra sadzą. Co z kolei ma oczywiście wpływ na częstotliwość regeneracji, zarządzanych przez sterownik silnika.
Jeśli pytasz o wartości graniczne popiołu i ewentualnym wyświetlającym się błędzie informującym o tym fakcie, to takowego nigdy nie zobaczysz.ambasador pisze:A jakie są graniczne wartości dla DPFa? Dodam że żaden błąd mi się nie zaświeca...
Błąd taki powinien być zarejestrowany tylko w pamięci usterek sterownika silnika. Mówi o wypełnieniu filtra. Nie jest możliwy do usunięcie/skasowania. Jedynie zresetowanie wartości popiołu pozwala na usunięcie błędu.
Ależ ja już się odniosłem, w poprzedniej wypowiedzi - " w Twoim aucie jest już (a przynajmniej, tak wskazują dane) zapełniony(filtr) popiołem (nie sadzą) w stopniu uniemożliwiającym jego eksploatację "ambasador pisze:To jak odniesiesz się do poniższego zdjęcia?
Wskazuje na to wartość 104.1 - 0,55, oznacza ona ponad pół litra popiołu w filtrze. Jest to wartość nierzeczywista, obliczona przez algorytm w programie sterownika silnika, należy jednak przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że bliska rzeczywistej.
Dodatkowe dane, które przedstawiłeś wskazują (107.3 - 14), że regeneracja (zakładając jazdę nieobciążonym autem - kierowca, kierowca+pasażer, pojazd porusza się w cyklu mieszanym :miasto/po za miastem) przeprowadzana zostaje co około 150-200 km. Zostaje rozpoczęta gdy w polu 104.2 lub 104.3 pojawi się 14 - w praktyce sterownik startuje proces o 2,5 jednostki wcześniej, gdy "stwierdzi", że pojazd porusza się w sprzyjających do tego warunkach (jazda na wyższych biegach, mała różnica w prędkościach)
Przeczytaj, bo myślę, że mylisz sadzę z popiołem :
Popiół - produkt uboczny spalania oleju silnikowego, nieusuwalny w procesie regeneracji
Sadza - jeden z produktów ubocznych spalania oleju napędowego/paliwa diesel usuwalny w procesie regeneracji.
104.1 wartość wypełnienia filtra popiołem w l
104.2 wartość (skalkulowana) wypełnienia filtra sadzą
104.3 wartość (rzeczywista) wypełnienia filtra sadzą
104.4 liczba przejechanych kilometrów od ostatniej przeprowadzonej regeneracji
Kilka linków w temacie DPF :
https://a6klub.pl/-bre-20-140-km-wyciet ... htm#838326
https://a6klub.pl/dpf-blad-009263-jak-r ... htm#906962
https://a6klub.pl/algorytm-wypalania-dp ... htm#908850
https://a6klub.pl/-bre-20-140-km-zapcha ... htm#855678
https://a6klub.pl/-asb-30-232-km-filtr- ... htm#860900
https://a6klub.pl/-inny-filtr-czastek-s ... htm#883764
Powtórzę : Aby być pewnym, którego podzespołu problem dotyczy, w pierwszej kolejności należy sprawdzić stan wtryskiwaczy, poddając je profesjonalnemu badaniu. Szczególnie w autach przedliftowych, gdzie jak powszechnie wiadomo problem wtrysków występuje często/nagminnie.
Czy mógłbyś podać kod literowy silnika, auta z którego pochodzą przedstawione dane (zdjęcia danych VCDS, które przedstawiłeś) ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga