Moment siły dokręcania poszczególnych śrub/elementów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Moment siły dokręcania poszczególnych śrub/elementów
Witam serdecznie.
Po wczorajszej wymianie oleju i filtrów natknęła mnie myśl żeby stworzyć (a raczej dać początek tworzenia) kompendium wiedzy na temat siły dokręcenia poszczególnych śrub w naszych autach. ...nie dam rady sam tego zrobić, dlatego proszę o wsparcie.
Proponuję, poza wartościami Nm, podawać również inne ważne informacje, np. jeśli piszemy o dokręcaniu rozrządu, napiszmy też jakiego silnika to dotyczy.
A zatem zacznijmy...
2.4 V6 121kW/165KM AGA:
- świece zapłonowe → generalnie 30Nm, ale na opakowaniu nowych świec powinno być napisane jaką siłą należy owe świece dokręcić;
- wałki rozrządu → 7lb/ft tj. 9,49Nm ...ale biorąc pod uwagę procentową niedokładność kluczy dynamometrycznych można śmiało nastawić na 10Nm i nic złego nie powinno się stać.
- pokrywa zaworów → 10Nm;
- korek spustowy oleju silnikowego → 25Nm;
- korek spustowy oleju manualnej skrzyni biegów → 20Nm;
- korek wlewowy oleju manualnej skrzyni biegów → 20Nm; ...albo coś koo tego - nie jestem pewien.
PS.
Niektóre wartości można znaleźć w ogólnodostępnych miejscach w internecie. Ale dobrze by było mieć wszystko w jednym miejscu.
Po wczorajszej wymianie oleju i filtrów natknęła mnie myśl żeby stworzyć (a raczej dać początek tworzenia) kompendium wiedzy na temat siły dokręcenia poszczególnych śrub w naszych autach. ...nie dam rady sam tego zrobić, dlatego proszę o wsparcie.
Proponuję, poza wartościami Nm, podawać również inne ważne informacje, np. jeśli piszemy o dokręcaniu rozrządu, napiszmy też jakiego silnika to dotyczy.
A zatem zacznijmy...
2.4 V6 121kW/165KM AGA:
- świece zapłonowe → generalnie 30Nm, ale na opakowaniu nowych świec powinno być napisane jaką siłą należy owe świece dokręcić;
- wałki rozrządu → 7lb/ft tj. 9,49Nm ...ale biorąc pod uwagę procentową niedokładność kluczy dynamometrycznych można śmiało nastawić na 10Nm i nic złego nie powinno się stać.
- pokrywa zaworów → 10Nm;
- korek spustowy oleju silnikowego → 25Nm;
- korek spustowy oleju manualnej skrzyni biegów → 20Nm;
- korek wlewowy oleju manualnej skrzyni biegów → 20Nm; ...albo coś koo tego - nie jestem pewien.
PS.
Niektóre wartości można znaleźć w ogólnodostępnych miejscach w internecie. Ale dobrze by było mieć wszystko w jednym miejscu.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Silniki 2.4/2.8V6:
- śruby kolektora dolotowego - 10 NM
- korek spustowy oleju - Elsa podaje 40NM
Korek wlewowy skrzyni manual - 25NM
- śruby kolektora dolotowego - 10 NM
- korek spustowy oleju - Elsa podaje 40NM
Korek wlewowy skrzyni manual - 25NM
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Ja o siłę dokręcenia korka spustowego pytałem w ASO, podając oczywiście VIN swojego samochodu, więc informacja od nich jest chyba bardziej rzetelna niż ta z elsy.bendzji pisze:Silniki 2.4/2.8V6:
- korek spustowy oleju - Elsa podaje 40NM
Korek wlewowy skrzyni manual - 25NM
Bodajże w dieslach dokręca się siłą 30Nm, ale nie wiem na ile to wiarygodna informacja.
Odnośnie korka skrzyni - bardzo możliwe, że mówili o 25-ciu. ...bardziej interesował mnie korek spustowy oleju silnikowego, a o te w skrzyni zapytałem okazyjnie.
Zgodnie z informacjami z tego pliku → download.htm?id=13020 zamieszczonym przez użytkownika kot919:
silnik 2.5 TDI:
- dokręcenie wentylatora ze sprzęgłem wiskotycznym → 37Nm (lub 70Nm?) - proponuję kliknąć w powyższy link aby pobrać plik pdf i samemu zobaczyć o co tam chodzi;
- śruby mocujące alternator do silnika: M8 → 22Nm, M10 → 45Nm;
- zacisk 30/B+ do alternatora → 16Nm;
- zacisk D+ do alternatora → 4Nm;
- osłona paska wielorowkowego do uchwytu → 10Nm;
[ Dodano: 2016-04-14, 00:17 ]
A6 C5 all → reflektory przednie:
- dwie śruby T30 nad reflektorem → 6 Nm;
- jedna śruba na dole reflektora od strony nadkola → 6 Nm.
[ Dodano: 2016-05-23, 23:20 ]
Zawieszenie osi przedniej...
- śruba mocująca wahacze górne do kosza → 50 Nm + 1/4 obrotu
- wahacze górne do zwrotnicy → 40 Nm
- śrubka wkręcana do końcówki drążka kierowniczego → 5 Nm; zabezpieczająca (ta dłuższa) → 50 Nm jeśli stalowa zwrotnica, a 45 Nm jeśli aluminiowa
- wahacze dolne do tzw. sanek → 70 Nm + pół obrotu
- wahacz dolny przedni do zwrotnicy → 100 NM w przypadku stalowej, a 120 Nm dla aluminiowej
- widełki amortyzatora do wahacza przedniego dolnego → 90 Nm
- łącznik stabilizatora do wahacza przedniego → 40 Nm + 1/4 obrotu
- łącznik stabilizatora do stabilizatora → 100 Nm (ewentualnie 60 Nm jeśli mocowany jest śrubą i nakrętką)
- wahacz dolny tylny do zwrotnicy → 100 Nm dla stalowej, a 110 Nm dla aluminiowej. ...dziękuję.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A pytanie jakich kluczy dynamometrycznych używacie. (firma) Pytam bo brakuje mi w garażu i chce zakupić, a wiadomo przy rozrządzie się przyda i nie tylko.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 22:05 przez Xray T2, łącznie zmieniany 1 raz.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 mar 2017, 10:40
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 lip 2019, 10:39
- Lokalizacja: dzierzoniów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 paź 2019, 12:51
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Moment siły dokręcania poszczególnych śrub/elementów
Panowie a jaki moment dokręcania śrub kolektora dolotowego 2.0 TDI 136KM BRF kolektor aluminiowy?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga