Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Moment siły dokręcania poszczególnych śrub/elementów

Warsztat
Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Moment siły dokręcania poszczególnych śrub/elementów

Post autor: Moreno » 06 mar 2016, 10:24

Witam serdecznie. :>

Po wczorajszej wymianie oleju i filtrów natknęła mnie myśl żeby stworzyć (a raczej dać początek tworzenia) kompendium wiedzy na temat siły dokręcenia poszczególnych śrub w naszych autach. ...nie dam rady sam tego zrobić, dlatego proszę o wsparcie. :)
Proponuję, poza wartościami Nm, podawać również inne ważne informacje, np. jeśli piszemy o dokręcaniu rozrządu, napiszmy też jakiego silnika to dotyczy.
A zatem zacznijmy... ;)

2.4 V6 121kW/165KM AGA:
- świece zapłonowe → generalnie 30Nm, ale na opakowaniu nowych świec powinno być napisane jaką siłą należy owe świece dokręcić;
- wałki rozrządu → 7lb/ft tj. 9,49Nm ...ale biorąc pod uwagę procentową niedokładność kluczy dynamometrycznych można śmiało nastawić na 10Nm i nic złego nie powinno się stać. :)
- pokrywa zaworów → 10Nm;
- korek spustowy oleju silnikowego → 25Nm;
- korek spustowy oleju manualnej skrzyni biegów → 20Nm;
- korek wlewowy oleju manualnej skrzyni biegów → 20Nm; ...albo coś koo tego - nie jestem pewien.

PS.
Niektóre wartości można znaleźć w ogólnodostępnych miejscach w internecie. Ale dobrze by było mieć wszystko w jednym miejscu. :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 mar 2016, 11:27

Silniki 2.4/2.8V6:

- śruby kolektora dolotowego - 10 NM
- korek spustowy oleju - Elsa podaje 40NM

Korek wlewowy skrzyni manual - 25NM
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 23 maja 2016, 23:20

bendzji pisze:Silniki 2.4/2.8V6:
- korek spustowy oleju - Elsa podaje 40NM

Korek wlewowy skrzyni manual - 25NM
Ja o siłę dokręcenia korka spustowego pytałem w ASO, podając oczywiście VIN swojego samochodu, więc informacja od nich jest chyba bardziej rzetelna niż ta z elsy. :)
Bodajże w dieslach dokręca się siłą 30Nm, ale nie wiem na ile to wiarygodna informacja.

Odnośnie korka skrzyni - bardzo możliwe, że mówili o 25-ciu. ...bardziej interesował mnie korek spustowy oleju silnikowego, a o te w skrzyni zapytałem okazyjnie. :)

Zgodnie z informacjami z tego pliku → download.htm?id=13020 zamieszczonym przez użytkownika kot919:
silnik 2.5 TDI:
- dokręcenie wentylatora ze sprzęgłem wiskotycznym → 37Nm (lub 70Nm?) - proponuję kliknąć w powyższy link aby pobrać plik pdf i samemu zobaczyć o co tam chodzi;
- śruby mocujące alternator do silnika: M8 → 22Nm, M10 → 45Nm;
- zacisk 30/B+ do alternatora → 16Nm;
- zacisk D+ do alternatora → 4Nm;
- osłona paska wielorowkowego do uchwytu → 10Nm;

[ Dodano: 2016-04-14, 00:17 ]
A6 C5 all → reflektory przednie:
- dwie śruby T30 nad reflektorem → 6 Nm;
- jedna śruba na dole reflektora od strony nadkola → 6 Nm.

[ Dodano: 2016-05-23, 23:20 ]
Zawieszenie osi przedniej...
- śruba mocująca wahacze górne do kosza → 50 Nm + 1/4 obrotu
- wahacze górne do zwrotnicy → 40 Nm
- śrubka wkręcana do końcówki drążka kierowniczego → 5 Nm; zabezpieczająca (ta dłuższa) → 50 Nm jeśli stalowa zwrotnica, a 45 Nm jeśli aluminiowa
- wahacze dolne do tzw. sanek → 70 Nm + pół obrotu
- wahacz dolny przedni do zwrotnicy → 100 NM w przypadku stalowej, a 120 Nm dla aluminiowej
- widełki amortyzatora do wahacza przedniego dolnego → 90 Nm
- łącznik stabilizatora do wahacza przedniego → 40 Nm + 1/4 obrotu
- łącznik stabilizatora do stabilizatora → 100 Nm (ewentualnie 60 Nm jeśli mocowany jest śrubą i nakrętką)
- wahacz dolny tylny do zwrotnicy → 100 Nm dla stalowej, a 110 Nm dla aluminiowej. ...dziękuję. ;d

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 26 maja 2016, 21:49

A pytanie jakich kluczy dynamometrycznych używacie. (firma) Pytam bo brakuje mi w garażu i chce zakupić, a wiadomo przy rozrządzie się przyda i nie tylko.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 22:05 przez Xray T2, łącznie zmieniany 1 raz.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 maja 2016, 22:04

Ja mam Tengtools - 5-25Nm i Jonnesway 10-110 albo 20-120 już nie pamiętam
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 27 maja 2016, 00:29

Ja mam takie: ;d

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 20 sie 2016, 11:41

Moreno ile taki komplet ? <okok>

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 20 sie 2016, 18:13

Mnie kosztowało to równo 6 stówek.
Najpierw kupiłem dwa (mały i średni), a za jakieś dwa miesiące ten największy.

PrzemekG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2017, 21:29
Lokalizacja: Venlo

Post autor: PrzemekG » 08 lut 2017, 21:27

witam a jak by wyglądała sytuacja w audi a6 c6 z silnikiem 2.0 tdi ?czy momenty dokręcania śrub zawieszenia jest taka sama jak w innych modelach?

Michał80Gd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 mar 2017, 10:40
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Michał80Gd » 09 lis 2017, 23:14

witam jakim momentem dokręca się śrubę centralną w kole w 1.9 tdi 190 nm po czym dokrecić jeszcze o 180 stopni ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lis 2017, 09:28

Śruba M14: 115 Nm + 180*.
Śruba M16: 190 Nm + 180*.

Od razu mówię, że bez metrowej przedłużki jest ciężko <uoee> .

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 26 cze 2019, 17:01

Poproszę moment dokrecenia sanek a6 c6 chodz mi o te trzy przednie sruby łapy obok stabilizatora.
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 cze 2019, 17:40

Dwie od łapy dokręca się momentem 75 Nm, a trzecią trzymającą sanki momentem 115 Nm + 90*. Z kolei tylną łapę dokręca się 55 Nm, a tę od sanek 115 Nm + 90*.

karusek987654
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2019, 10:39
Lokalizacja: dzierzoniów

Post autor: karusek987654 » 25 lip 2019, 02:42

Witam potrzebuje informację dotyczace momotu dokrrcania srob stup korbowodowych w audi a6c6 4.2 BAT. Poza tym potrzebował bym informacje odnośnie mometu dokrecenia polmiski i miski olejowej. pozdrawiam karol.

witam juz wszystko sie dowiedzialem.

Stopy korbowodu 30nm 90*
Sruby M6- 10nm

INVICTUS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 paź 2019, 12:51
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Włocławek

Re: Moment siły dokręcania poszczególnych śrub/elementów

Post autor: INVICTUS » 22 lis 2021, 16:28

Panowie a jaki moment dokręcania śrub kolektora dolotowego 2.0 TDI 136KM BRF kolektor aluminiowy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga