Ubywa płynu chłodniczego.
Ja mam większy problem, ubywa mi średnio litr na 100 km... pierw okazało się ze uszczelka pod głowica i faktycznie był przedmuch. Pojezdzilem 1000 km i na nowo płyn ubywa w jeszcze większych ilościach. Cała chłodniczka Oleju skrzyni biegów jest mokra. Prawdopodobnie tam ucieka płyn, możliwe ze płyn dostaje się do skrzyni biegów ? To jest tak duży ubytek ze wyciek byłoby gdzieś widać , a na 400 km dolałem jakieś 5,5 litra płynu... pytanie ile kosztuje chlodniczka i ewentualnie węże nowe. Silnik to 3.0 tfsi 300 km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Ja zamowilem w aso Poznan nowy zbiorniczek wyrownawczy bo nigdzie nie widac ani od gory ani od dolu zadnych sladow a ubywa jakies 200-250ml na 2tys km. Szybciej ubywa jak rozgrzanym autem pojezdze dluzej po miescie. Przyslali zbiorniczek z koncowka AC a ori mialem z koncowka D,ktos wie czym sie rozni?i wisienka na torcie...w kartonie byl owiniety w mnostwo chinskich gazet
[ Dodano: 2019-04-05, 10:30 ]
Panowie mam prosbe. Zalozylem dzisiaj nowy zbiorniczek z ASO i zauwazylem,ze w starym korku ten mechanizm z uszczelka sie rusza,natomiast nieoryginalny ktory kupilem jakis czas temu jest sztywny, nie do ruszenia. Moze ktos sprawdzic jak jest u was?moglem z korkiem oryginalnym odrazu zamowic. Zauwazylem w ogole,ze po odkreceniu korka w miejscu,gdzie jest dziurka do upuszczenia plynu jak zrobi sie za duze cisnienie sa slady plynu jak by wlasnie tamtedy wywalal. Moze staty korek byl walniety a ten nieoryginalny ma inne cisnienie otwarcia lub sam zbiorniczek minimalnie sie odksztalcil i puszcza jak sie zagrzeje i stane w korku. Moze ktos rzucic okiem na ten mechanizm korka czy jest sztywny czy sie rusza?
[ Dodano: 2019-04-05, 10:30 ]
Panowie mam prosbe. Zalozylem dzisiaj nowy zbiorniczek z ASO i zauwazylem,ze w starym korku ten mechanizm z uszczelka sie rusza,natomiast nieoryginalny ktory kupilem jakis czas temu jest sztywny, nie do ruszenia. Moze ktos sprawdzic jak jest u was?moglem z korkiem oryginalnym odrazu zamowic. Zauwazylem w ogole,ze po odkreceniu korka w miejscu,gdzie jest dziurka do upuszczenia plynu jak zrobi sie za duze cisnienie sa slady plynu jak by wlasnie tamtedy wywalal. Moze staty korek byl walniety a ten nieoryginalny ma inne cisnienie otwarcia lub sam zbiorniczek minimalnie sie odksztalcil i puszcza jak sie zagrzeje i stane w korku. Moze ktos rzucic okiem na ten mechanizm korka czy jest sztywny czy sie rusza?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie - w tych silnikach przyczyna ubytku cieczy chłodzącej często bywa odma. Paskudny kawał plastiku z labiryntem kanałów lubi sobie pęknąć i wtedy mamy dwa scenariusze:
1 - płyn miesza się z olejem i mamy "majonez"
2 - płyn ucieka na silnik i tam paruje/ścieka w dół
Odma jest pod kompresorem - dość trudno dostępna.
1 - płyn miesza się z olejem i mamy "majonez"
2 - płyn ucieka na silnik i tam paruje/ścieka w dół
Odma jest pod kompresorem - dość trudno dostępna.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Punkt 1 moge wykluczyc bo majonezu brak. Punkt 2 jest mozliwy ale poczekam co bedzie sie dzialo po wymianie zbiorniczka i gdyby bylo bez efektu to jeszcze korek z aso zamowie. Jak to nic nie da to wtedy ta odma sie zajme bo sladow faktycznie zadnych ani od gory ani od dolu.
[ Dodano: 2019-05-20, 12:45 ]
No i u mnie chyba usterka z ubywajacym plynem znaleziona. Separator oleju pod kompresorem.
[/URL]
[ Dodano: 2019-05-20, 21:00 ]
Za zgoda mat1324 udostepniam instrukcje wymiany separatora oleju ktory powoduje ubytki plynu chlodniczego oraz moze powodowac zbyt duze zuzycie oleju.
https://www.dropbox.com/s/yeykmeo8uhk0p ... 20CGWB.zip
[ Dodano: 2019-05-20, 12:45 ]
No i u mnie chyba usterka z ubywajacym plynem znaleziona. Separator oleju pod kompresorem.
[/URL]
[ Dodano: 2019-05-20, 21:00 ]
Za zgoda mat1324 udostepniam instrukcje wymiany separatora oleju ktory powoduje ubytki plynu chlodniczego oraz moze powodowac zbyt duze zuzycie oleju.
https://www.dropbox.com/s/yeykmeo8uhk0p ... 20CGWB.zip
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie, to widac dopiero po zdjęciu odmy.tomek107 pisze:Czy po zdjeciu kompresora od razu bylo by widać ten separator oleju i wyciek?
Co gorsze - możesz mieś pęknięcie wewnątrz odmy i nic się z niej nie wyleje, tylko będzie odparowywać wewnątrz i lecieć do dolotu razem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej - wtedy żadnej plamy na zewnątrz nie będzie - tylko w środku. Do zobaczenia po rozcięciu odmy na kawałki.