Ubywa płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 sie 2015, 14:22
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kałuszyn
Ubywa płynu chłodniczego.
Witam jestem tu nowy na forum. Mam Audi A6 C7 3.0 TDI 207 KM z 2011r. i jak w temacie ubywa mi płynu chłodniczego:( nie wiem co się dzieje nigdzie wycieków nie widać ani nic a ubywa. Na 1.500 km ubywa od Max do Minimum nawet niżej. Czy ktoś już to przerabiał?
Proszę o pomoc.
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 sie 2015, 14:22
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kałuszyn
Mam podobna sytuacje. Czy ktos juz przerabial ten temat? Za kilka dni jade z tym do ASO ale cudow sie nie spodziewam bo jak zawsze pewnie nic nie znajda.
Mi nie rośnie stan oleju.
Jak na rozgrzanym silniku auto chwile pochodzi chwile na wolnych obrotach to (czasem) nie zawsze przy ruszaniu puści taką białą parę przez chwilkę dosłownie.
Coś ktoś wspominał że potrafi czasem chłodnicą recyrkulacji spalin iść płyn w wydech i to będzie przepalać.
Chyba pozostanie tylko metoda prób i błędów i ją wymienić, może przejdzie.
watronik7 jeśli będziesz miał jakieś info napisz co i jak może w końcu znajdziemy przyczynę:)
Pozdro
A wiec sprawa byla dosc skomplikowana ale w koncu po 2-ch miesiacach i 3 wizytach w warsztacie problem rozwiazany. W moim przypadku bylo tak:
Ubywa plynu chlodniczego. Auto pracuje normalnie. Olej silnikowy OK.
1. W ciagu tygodnia z kawalkiem poziam spada na zbiorniku wyrownawczym z max do min. Pod maska w na przedniej czesci silnika z lewej strony widoczne biale zacieki i rozpryski bo kapie na pasek klinowy. Wizyta u mechanika. Wymiana modulu termostatu od ukladu chlodzenia z filtrem oleju bo to ustronstwo jest w jednym kawalku. Nr czesci to 059115389P. Test cisnieniowy. Wszystko wyglada OK.
2. Po tygodniu od ostatniej wizyty w warsztacie znowu ubywa plynu chlodniczego w ilosci jak poprzednio albo nawet troche wiecej. Pd maska na przedniej czesci silnika z prawej strony widoczne zacieki jak poprzednio. Po kolejnym tygodniu wizyta u mechanika. Tym razem wymiana pompy wody. Nr czesci S059121008JX. Test cisnieniowy. Wszystko wyglada OK.
3. Po tygodniu od ostatniej wizyty w warsztacie znowu ubywa plynu chlodniczego. Tym razem mniej. Z max do min spada po ok 2-3 tygodniach. Pod maska tym razem nie widac wyciekow. Sucho wszedzie a plyn ubywa. Uszczelka pod glowica wykluczona po ojel silnikowy czysty. Mechanik radzi zeby zrobic dolewke i pojezdzic kolejny tydzien bo moze plyn po ukladzie musi sie dobrze rozejsc. Plyn dalej ubuwa wiec kolejna wizyta u mechanika. Wstepnie rozklada rece bo nic nie widac ale w koncu wymienia zbiornik wyrownawczy i korek do niego bo istnieje szansa ze plyn ucieka ze zbiornika gdzies pod korkiem lub do rurki przelewowej. W koncu przestalo ubywac plynu i do dzis wszystko jest OK.
Ubywa plynu chlodniczego. Auto pracuje normalnie. Olej silnikowy OK.
1. W ciagu tygodnia z kawalkiem poziam spada na zbiorniku wyrownawczym z max do min. Pod maska w na przedniej czesci silnika z lewej strony widoczne biale zacieki i rozpryski bo kapie na pasek klinowy. Wizyta u mechanika. Wymiana modulu termostatu od ukladu chlodzenia z filtrem oleju bo to ustronstwo jest w jednym kawalku. Nr czesci to 059115389P. Test cisnieniowy. Wszystko wyglada OK.
2. Po tygodniu od ostatniej wizyty w warsztacie znowu ubywa plynu chlodniczego w ilosci jak poprzednio albo nawet troche wiecej. Pd maska na przedniej czesci silnika z prawej strony widoczne zacieki jak poprzednio. Po kolejnym tygodniu wizyta u mechanika. Tym razem wymiana pompy wody. Nr czesci S059121008JX. Test cisnieniowy. Wszystko wyglada OK.
3. Po tygodniu od ostatniej wizyty w warsztacie znowu ubywa plynu chlodniczego. Tym razem mniej. Z max do min spada po ok 2-3 tygodniach. Pod maska tym razem nie widac wyciekow. Sucho wszedzie a plyn ubywa. Uszczelka pod glowica wykluczona po ojel silnikowy czysty. Mechanik radzi zeby zrobic dolewke i pojezdzic kolejny tydzien bo moze plyn po ukladzie musi sie dobrze rozejsc. Plyn dalej ubuwa wiec kolejna wizyta u mechanika. Wstepnie rozklada rece bo nic nie widac ale w koncu wymienia zbiornik wyrownawczy i korek do niego bo istnieje szansa ze plyn ucieka ze zbiornika gdzies pod korkiem lub do rurki przelewowej. W koncu przestalo ubywac plynu i do dzis wszystko jest OK.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 sie 2015, 14:22
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kałuszyn
watronik7 a czy Tobie robiło się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Bo u mnie wyrzuca płyn jak odkręcam korek od zbiorniczka. Płyn nie idzie do oleju bo sprawdzałem i u siebie także wymieniałem podstawę filtra oleju wraz z termostatem. I dalej to samo jak ją najdzie to ubywa tego płynu a nie raz to 2-3 tyg jeżdżę i jest wszystko OK. Myślę nad tym zbiorniczkiem czy go nie wymienić???
Bo jak nie to to któraś z głowic??? Pęknięta???Pozdro
Bo jak nie to to któraś z głowic??? Pęknięta???Pozdro
Plyn jest pod cisnieniem i pewnie bedzie go wyrzucac jak jest goracy jednak ja u mnie tego nie sprawdzalem. Wymien zbiornik i korek do niego. Koszt minimalny w SPAM do innych napraw. Jak wspominalem u mnie zbiornik wizualnie byl ok i zadnych wyciekow nie bylo widac. Problem z tym byl taki ze male wycieki plynu szybko odparowywaly na goracym silniku wiec ciezko je byli zlokalizowac.
A6 C6 --> A7 4G
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. A ja mam prosbe do czytajacych ten post i majacych audi a6 c7 lub a7. Moglibyscie sprawdzic czy u was korek od zbiorniczka wyrownawczego przylega rowno do zbiorniczka jak jest zakrecony?mi tez odrobine ucieka plynu co jakis czas i nie wiem gdzie ale zauwazylem,ze korek delikatnie odstaje zamiast przylegac rowno na calej powierzchni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Dzieki za odpowiedzi Panowie. Narazie dolalem pare dni temu i mierze dla pewnosci zawsze w tym samym miejscu na parkingu. Czy mam chlodnice EGR to nie wiem.
[ Dodano: 2018-10-26, 19:08 ]
Zaobserwowalem taka rzecz. Zrobilem w weekend trase 1000km i plynu prawie nic nie ubylo. Jezdzac po miescie i po dystansie 1000km jest na zbiorniczku widoczny ubytek plynu. Mechanik zasugerowal,ze taka sytuacja to moze byc wina korka zbiorniczka.
[ Dodano: 2018-10-26, 19:08 ]
Zaobserwowalem taka rzecz. Zrobilem w weekend trase 1000km i plynu prawie nic nie ubylo. Jezdzac po miescie i po dystansie 1000km jest na zbiorniczku widoczny ubytek plynu. Mechanik zasugerowal,ze taka sytuacja to moze byc wina korka zbiorniczka.