
[ A6 C6] Wypalanie DPF
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Trzeci screen wykonany był w chwili, gdy sterownik przeprowadzał regenerację filtra.
Podaj dane z grupy 107.
Błędu nie usuniesz, dopóki nie zostanie wyzerowana wartość 104.1 - zawartość popiołu. Zrób to tylko po wymianie filtra na nowy lub po jego przeczyszczeniu.
Została osiągnięta wartość popiołu w filtrze, przy której właśnie ten błąd pojawia się w sterowniku.
Błąd ten nie ma wpływu na pracę silnika itp. jest informacją dla osoby przeprowadzającej serwis, o potrzebie poinformowania właściciela auta, o nadchodzącej wymianie DPF na nowy.
Podaj dane z grupy 107.
Błędu nie usuniesz, dopóki nie zostanie wyzerowana wartość 104.1 - zawartość popiołu. Zrób to tylko po wymianie filtra na nowy lub po jego przeczyszczeniu.
Została osiągnięta wartość popiołu w filtrze, przy której właśnie ten błąd pojawia się w sterowniku.
Błąd ten nie ma wpływu na pracę silnika itp. jest informacją dla osoby przeprowadzającej serwis, o potrzebie poinformowania właściciela auta, o nadchodzącej wymianie DPF na nowy.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2019, 12:42 przez tomnik, łącznie zmieniany 2 razy.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Co 23-y jednostki (faktycznie masz 13-15 jednostek do "przejechania") sadzy sterownik będzie wykonywał regenerację DPF. W nowym filtrze jest to 32.
Moja rada :
- zwracać uwagę na próby/początki regeneracji DPF
- mieć świadomość przeprowadzanej przez sterownik regeneracji
- nie dopuszczać do gaszenia silnika w chwili przeprowadzanej regeneracji
- monitorować stan oleju.
- pomału brać pod uwagę wymianę filtra lub jego odpowiednie przeczyszczenie (skontaktuj się ze mną na PW podam namiary)
104.3 - 23g - Przebieg między regeneracjami - warunki : jazda miejska, jedna osoba na pokładzie- około 150-200 km.
Dziwne jest to, na co już zwrócił uwagę Mateusz "sterownik nie pokazuje obliczonej zawartości sadzy w filtrze w polu 104.3". Tu mała uwaga nie jest to obliczona, a rzeczywista zawartość sadzy(podawana przez czujnik różnicy ciśnień - nie bezpośrednio) . Trzeba to zweryfikować. Monitoruj tą wartość, poinformuj, czy zmieniło się to wskazanie.
[ Dodano: 2019-02-02, 12:48 ]
Powtarzam - sreen nr 3 wykonywany był w chwili przeprowadzanej regeneracji DPF. Wskazuje na to temperatura w 102. Takie wskazania pojawiają się tylko podczas regeneracji.
Moja rada :
- zwracać uwagę na próby/początki regeneracji DPF
- mieć świadomość przeprowadzanej przez sterownik regeneracji
- nie dopuszczać do gaszenia silnika w chwili przeprowadzanej regeneracji
- monitorować stan oleju.
- pomału brać pod uwagę wymianę filtra lub jego odpowiednie przeczyszczenie (skontaktuj się ze mną na PW podam namiary)
104.3 - 23g - Przebieg między regeneracjami - warunki : jazda miejska, jedna osoba na pokładzie- około 150-200 km.
Dziwne jest to, na co już zwrócił uwagę Mateusz "sterownik nie pokazuje obliczonej zawartości sadzy w filtrze w polu 104.3". Tu mała uwaga nie jest to obliczona, a rzeczywista zawartość sadzy(podawana przez czujnik różnicy ciśnień - nie bezpośrednio) . Trzeba to zweryfikować. Monitoruj tą wartość, poinformuj, czy zmieniło się to wskazanie.
[ Dodano: 2019-02-02, 12:48 ]
A w jaki sposób weryfikujesz moment wypalania DPF ?Dawcioo pisze:nie zauważyłem, żeby dpf sie wypalał
Powtarzam - sreen nr 3 wykonywany był w chwili przeprowadzanej regeneracji DPF. Wskazuje na to temperatura w 102. Takie wskazania pojawiają się tylko podczas regeneracji.
MAT a jak policzyc który to ren drugi wtrysk pod maska bo ściągnąłem osłonę silnika i pod jednym jest duże zapocenie, chyba cos cieknie... moze uszczelka poszla i to jest przyczynamat1324 pisze:Drugi wtrysk nie jest zbyt ciekawy, ale to nie powód, aby auto kopciło na biało. Masz też uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia, ponieważ masz niezerowy offset w polu 102.4. U mnie też dymi na biało bardziej niż zawsze, ale to przez to, że jest chłodno. Zapach zawsze będzie taki słodkawy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
mój problem rozwiązany,wiec dam odpowiedz dla potomnych jakby co
Mat1324 sugerował,że to w sofcie cos nagrzebane i to był strzał w dziesiątke. Brawo Mat1324
Cisnąłem majstra żeby nowego softa wgrał,bo tam może leżec przyczyna.Upierał sie żeby go wyciąc
Potem z pokorą przyznał że to dobry ruch bo nagrzebane było.po wgraniu softa i przejechaniu 30km dpf sie ładnie wypalił,kontrolka zgasła,zmierzone bloki pomiarowe mają wyniki podręcznikowe. Bajka.



- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Prawdopodobnie OBDeleven.sruba50 pisze:czy jest moze jakis Interfejs Bluetooth ktory po podpieciu w gniazdo obd pokazuje np. na smartfonie grupe 104 ?
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
290zł (?)sruba50 pisze:-tylko cena
Jest jeszcze mała niedogodność odnośnie eleven. Aby móc np. odczytać dane z bloków pomiarowych urządzenie musi mieć połączenie z netem. Info to otrzymałem w rozmowie telefonicznej od Firmy Eldar, zajmującej się sprzedażą między innymi tego interfejsu. Prosiłbym użytkowników o jej potwierdzenie.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com