Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 30 sty 2019, 22:31

Od 4 miesięcy

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2019, 22:34

Przedtem nic się nie działo z filtrem? Może ktoś przed sprzedażą nieudolnie chciał coś ukryć albo były problemy z filtrem i go usunął ze sterownika.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 30 sty 2019, 22:41

Jak pisałem. Kupiłem 4 miesiące temu od handlarza sprowadzone od niemca. Wracałem do domu nim prawie 700km i po 400km wyskoczyła kontrolka dpf co mnie zaskoczyło, że powinien sie w trasie wypalić a nie zapchać. Jak tryb awaryjny wskoczył to zdemontowali mi go,Wyczyścili i wymienili czujniki bo błąd zaczeło wywalac po czyszczeniu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2019, 23:04

I zamiast naprawić to, to wyrzucili go ze sterownika :p.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 01 lut 2019, 11:04

Umówiłem się na poniedziałem z magikiem od tuningu i usuwania programowo dpf egr itd i licze że mi to ogarnie, bo to chyba najbardziej odpowiednia osoba.

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 01 lut 2019, 18:24

Witam
Pacjent to 3,0 TDi 2009 CDYA przebieg 308 tys km

Problem: Bardzo ostry białawy dym z rury... :)
Auto robi w tygodniu krótkie trasy po 4 km rano i 4 km po południu ( żona jeździ do roboty)
Dzisiaj wsiadłem jak wróciła i ruszyłem w krótką trasę. Auto przez jakieś kilkaset metrów strasznie kopciło na biało. Czy możliwe jest to, ze to wina tych krótkich odcinków??
zrobiłem przed chwilą jakieś 20 km na 4 biegu z obrotami ok 2200 na tempomacie aby go wypalić. smród lekko ustał ale dalej jest.
Podłączyłem VCDSa i raczej wszystko ok

GRUPA 102 100,3 88,5 0 mbar -6 mbar
GRUPA 104 0,05 13,00 4,5 0km - tak jakby wypalenie zrobił

czy może siadają już wtryski:

GRUPA 072 5,0 ms 7,0 ms 7,0 ms
GRUPA 073 -11,0ms -2,0 ms -1,0 ms
GRUPA 074 12,0 ms 19,0 ms 8,0 ms
GRUPA 075 -6,0 ms -1,0ms 3,0 ms
GRUPA 076 0,0 ms 10 ms 3,0 ms
GRUPA 077 1,0 ms 0,0 ms 4,0 ms

Duże rozbieżności w korekcjach. Czy tak powinno być
Z góry dzięki za pomoc. Co może być przyczyną tego kopcenia i ostrego smrodu??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lut 2019, 18:39

Drugi wtrysk nie jest zbyt ciekawy, ale to nie powód, aby auto kopciło na biało. Masz też uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia, ponieważ masz niezerowy offset w polu 102.4. U mnie też dymi na biało bardziej niż zawsze, ale to przez to, że jest chłodno. Zapach zawsze będzie taki słodkawy.

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 01 lut 2019, 19:59

mat1324 pisze:Drugi wtrysk nie jest zbyt ciekawy, ale to nie powód, aby auto kopciło na biało. Masz też uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia, ponieważ masz niezerowy offset w polu 102.4. U mnie też dymi na biało bardziej niż zawsze, ale to przez to, że jest chłodno. Zapach zawsze będzie taki słodkawy.
Dzieki Mat a jak ten czujnik.namierzyc.
planuje wpuścić do baku cos do czyszczenia wtryskow. Co polecasz?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lut 2019, 20:41

Pomiary robieś na odpalonym silniku? Jeśli nie, to zrób jeszcze raz, ale na rozgrzanym i pracującym silniku.
W Twoim przypadku dolewanie czegokolwiek nie ma sensu, bo nie masz zapieczonych aż tak wtrysków. Ten drugi trochę leje.

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 01 lut 2019, 22:16

mat1324 pisze:Pomiary robieś na odpalonym silniku? Jeśli nie, to zrób jeszcze raz, ale na rozgrzanym i pracującym silniku.
W Twoim przypadku dolewanie czegokolwiek nie ma sensu, bo nie masz zapieczonych aż tak wtrysków. Ten drugi trochę leje.
Auto chodzilo ale nie bylo rozgrzane do 90. Jutro.jeszcze.raz zmierze po trasie

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lut 2019, 23:25

To mi wystarczy :). W takim razie masz czujnik do wymiany.

Dawcioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 23 gru 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Dawcioo » 02 lut 2019, 02:17

Przyszedł dziś kabel z dalekiego wschodu i postanowiłem zrobić autoscan mego auta. znalazło cos takiego 1 Fault Found:
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 267918 km
Time Indication: 0
Date: 2019.02.01
Time: 23:21:32

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 0.0
(no units): 21.0
Mileage: 200 km
Time: 0.00 s
(no units): 4.0

Readiness: 0 0 0 0 0
Dodam że przy zakupie auta przed świętami Bożego Narodzenia tego nie było. Samochód jezdzi normalnie, nie ma żadnej kontrolki ani komunikatu na fisie, tyle że scan był robiony na zapłonie bez uruchomionego silnika. Dodam że jeżdże codziennie po 20 km w jedną strone do pracy i nie jest to jazda emerycka.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 02 lut 2019, 04:29

Przy takim przebiegu to normalne.
Za kilka prób wypalenia wyskoczy ci w końcu kontrolka DPF.

Dawcioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 23 gru 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Dawcioo » 02 lut 2019, 08:35

Jak temu zapobiec, robić wypalanie vcds?
Edit: zrobione screeny z VCDS. Dodam że autem zrobiłem ponad 2k km i nigdy nie miałem kontrolki od dpf, teraz też jej nie mam, a błąd zauważyłem ponieważ dopiero kupiłem kabel
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2019, 11:40 przez Dawcioo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 02 lut 2019, 11:39

Dawcioo pisze:znalazło cos takiego 1 Fault Found:
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
Podaj dane z grup 104, 107.
Czy błąd próbowałeś usunąć z pamięci sterownika ("skasować") ?
Bez danych z grupy 104 powiem Ci, że błąd ten dotyczy zapełnienia filtra popiołem i informuje o konieczności wymiany na nowy. Nowy DPF jest b. drogi, proponuję czyszczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga