[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Jak pisałem. Kupiłem 4 miesiące temu od handlarza sprowadzone od niemca. Wracałem do domu nim prawie 700km i po 400km wyskoczyła kontrolka dpf co mnie zaskoczyło, że powinien sie w trasie wypalić a nie zapchać. Jak tryb awaryjny wskoczył to zdemontowali mi go,Wyczyścili i wymienili czujniki bo błąd zaczeło wywalac po czyszczeniu.
Witam
Pacjent to 3,0 TDi 2009 CDYA przebieg 308 tys km
Problem: Bardzo ostry białawy dym z rury...
Auto robi w tygodniu krótkie trasy po 4 km rano i 4 km po południu ( żona jeździ do roboty)
Dzisiaj wsiadłem jak wróciła i ruszyłem w krótką trasę. Auto przez jakieś kilkaset metrów strasznie kopciło na biało. Czy możliwe jest to, ze to wina tych krótkich odcinków??
zrobiłem przed chwilą jakieś 20 km na 4 biegu z obrotami ok 2200 na tempomacie aby go wypalić. smród lekko ustał ale dalej jest.
Podłączyłem VCDSa i raczej wszystko ok
GRUPA 102 100,3 88,5 0 mbar -6 mbar
GRUPA 104 0,05 13,00 4,5 0km - tak jakby wypalenie zrobił
czy może siadają już wtryski:
GRUPA 072 5,0 ms 7,0 ms 7,0 ms
GRUPA 073 -11,0ms -2,0 ms -1,0 ms
GRUPA 074 12,0 ms 19,0 ms 8,0 ms
GRUPA 075 -6,0 ms -1,0ms 3,0 ms
GRUPA 076 0,0 ms 10 ms 3,0 ms
GRUPA 077 1,0 ms 0,0 ms 4,0 ms
Duże rozbieżności w korekcjach. Czy tak powinno być
Z góry dzięki za pomoc. Co może być przyczyną tego kopcenia i ostrego smrodu??
Pacjent to 3,0 TDi 2009 CDYA przebieg 308 tys km
Problem: Bardzo ostry białawy dym z rury...
Auto robi w tygodniu krótkie trasy po 4 km rano i 4 km po południu ( żona jeździ do roboty)
Dzisiaj wsiadłem jak wróciła i ruszyłem w krótką trasę. Auto przez jakieś kilkaset metrów strasznie kopciło na biało. Czy możliwe jest to, ze to wina tych krótkich odcinków??
zrobiłem przed chwilą jakieś 20 km na 4 biegu z obrotami ok 2200 na tempomacie aby go wypalić. smród lekko ustał ale dalej jest.
Podłączyłem VCDSa i raczej wszystko ok
GRUPA 102 100,3 88,5 0 mbar -6 mbar
GRUPA 104 0,05 13,00 4,5 0km - tak jakby wypalenie zrobił
czy może siadają już wtryski:
GRUPA 072 5,0 ms 7,0 ms 7,0 ms
GRUPA 073 -11,0ms -2,0 ms -1,0 ms
GRUPA 074 12,0 ms 19,0 ms 8,0 ms
GRUPA 075 -6,0 ms -1,0ms 3,0 ms
GRUPA 076 0,0 ms 10 ms 3,0 ms
GRUPA 077 1,0 ms 0,0 ms 4,0 ms
Duże rozbieżności w korekcjach. Czy tak powinno być
Z góry dzięki za pomoc. Co może być przyczyną tego kopcenia i ostrego smrodu??
Dzieki Mat a jak ten czujnik.namierzyc.mat1324 pisze:Drugi wtrysk nie jest zbyt ciekawy, ale to nie powód, aby auto kopciło na biało. Masz też uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia, ponieważ masz niezerowy offset w polu 102.4. U mnie też dymi na biało bardziej niż zawsze, ale to przez to, że jest chłodno. Zapach zawsze będzie taki słodkawy.
planuje wpuścić do baku cos do czyszczenia wtryskow. Co polecasz?
Auto chodzilo ale nie bylo rozgrzane do 90. Jutro.jeszcze.raz zmierze po trasiemat1324 pisze:Pomiary robieś na odpalonym silniku? Jeśli nie, to zrób jeszcze raz, ale na rozgrzanym i pracującym silniku.
W Twoim przypadku dolewanie czegokolwiek nie ma sensu, bo nie masz zapieczonych aż tak wtrysków. Ten drugi trochę leje.
Przyszedł dziś kabel z dalekiego wschodu i postanowiłem zrobić autoscan mego auta. znalazło cos takiego 1 Fault Found:
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 267918 km
Time Indication: 0
Date: 2019.02.01
Time: 23:21:32
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 0.0
(no units): 21.0
Mileage: 200 km
Time: 0.00 s
(no units): 4.0
Readiness: 0 0 0 0 0
Dodam że przy zakupie auta przed świętami Bożego Narodzenia tego nie było. Samochód jezdzi normalnie, nie ma żadnej kontrolki ani komunikatu na fisie, tyle że scan był robiony na zapłonie bez uruchomionego silnika. Dodam że jeżdże codziennie po 20 km w jedną strone do pracy i nie jest to jazda emerycka.
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 267918 km
Time Indication: 0
Date: 2019.02.01
Time: 23:21:32
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 0.0
(no units): 21.0
Mileage: 200 km
Time: 0.00 s
(no units): 4.0
Readiness: 0 0 0 0 0
Dodam że przy zakupie auta przed świętami Bożego Narodzenia tego nie było. Samochód jezdzi normalnie, nie ma żadnej kontrolki ani komunikatu na fisie, tyle że scan był robiony na zapłonie bez uruchomionego silnika. Dodam że jeżdże codziennie po 20 km w jedną strone do pracy i nie jest to jazda emerycka.
Jak temu zapobiec, robić wypalanie vcds?
Edit: zrobione screeny z VCDS. Dodam że autem zrobiłem ponad 2k km i nigdy nie miałem kontrolki od dpf, teraz też jej nie mam, a błąd zauważyłem ponieważ dopiero kupiłem kabel
Edit: zrobione screeny z VCDS. Dodam że autem zrobiłem ponad 2k km i nigdy nie miałem kontrolki od dpf, teraz też jej nie mam, a błąd zauważyłem ponieważ dopiero kupiłem kabel
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2019, 11:40 przez Dawcioo, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Podaj dane z grup 104, 107.Dawcioo pisze:znalazło cos takiego 1 Fault Found:
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
Czy błąd próbowałeś usunąć z pamięci sterownika ("skasować") ?
Bez danych z grupy 104 powiem Ci, że błąd ten dotyczy zapełnienia filtra popiołem i informuje o konieczności wymiany na nowy. Nowy DPF jest b. drogi, proponuję czyszczenie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga