[ACK 2.8 193 KM] Duże spalanie - zarówno gazu jak i benzyny
Byłem dziś na diagnostyce komputerowej w TC Performance. Opowiedziałem gościowi co się dzieje. Podłączył się Vagiem w wersji Pro i diagnozował przepływomierz, przepustnicę, sondy (przepatrzył chyba wszystkie bloki). Doczepił się jedynie do cytuję "układ zapłonowy powoduje wypadanie zapłonów przez co sondy pracują na bogato i dolewają paliwa". W pierwszej kolejności powiedział, że to cewka, drugie w kolejności świece i na końcu przewody.
Powiedział też, że "układ zasilania paliwem jest ok ponieważ i na paliwie i na gazie są przepały."
Przewody zakładałem oryginalne Bosha max ze 40tyś temu, świece mają niecałe 13tyś., a kupowałem NGK. Jedyną częścią, której nie wymieniłem to cewka zapłonowa. Wydaje mi się to teraz dość prawdopodobną przyczyną, ale dlaczego nie wywalił żadnego błędu związanego z cewką? Ten spec powiedział, że może tak być że błędów nie wywali.
Zamówię jutro cewkę NGK.
Co sądzicie?
[ Dodano: 2014-09-03, 14:32 ]
Nowa cewka NGK z ASO 1590 PLN, zamówiłem w sklepie z częściami również NGK za około 20%tej ceny.
Zamówiłem również i wymienię przy okazji odmy i ezektor - dużo się ostatnio o tym naczytałem na naszym forum dlatego również to wymienię. Odmy Topran 90PLN brutto oryginał ezektora 120PLN.
Mam nadzieję, że wszystko dojedzie do piątku i po wymianie będzie działać jak należy, że spalanie wróci do normy.
Dam znać w krótce!
Powiedział też, że "układ zasilania paliwem jest ok ponieważ i na paliwie i na gazie są przepały."
Przewody zakładałem oryginalne Bosha max ze 40tyś temu, świece mają niecałe 13tyś., a kupowałem NGK. Jedyną częścią, której nie wymieniłem to cewka zapłonowa. Wydaje mi się to teraz dość prawdopodobną przyczyną, ale dlaczego nie wywalił żadnego błędu związanego z cewką? Ten spec powiedział, że może tak być że błędów nie wywali.
Zamówię jutro cewkę NGK.
Co sądzicie?
[ Dodano: 2014-09-03, 14:32 ]
Nowa cewka NGK z ASO 1590 PLN, zamówiłem w sklepie z częściami również NGK za około 20%tej ceny.
Zamówiłem również i wymienię przy okazji odmy i ezektor - dużo się ostatnio o tym naczytałem na naszym forum dlatego również to wymienię. Odmy Topran 90PLN brutto oryginał ezektora 120PLN.
Mam nadzieję, że wszystko dojedzie do piątku i po wymianie będzie działać jak należy, że spalanie wróci do normy.
Dam znać w krótce!
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
Za co jest odpowiedzialny MAP? O czym mówi ta wartość?
Zrobić zdjęcie instalacji gazowej? Wtrysków?
Nie wiem zbytnio o co chodzi.
Gdzie może łapać lewe powietrze - co przejrzeć?
Proszę o wyjaśnienie.
Zdjęcia zrobię dopiero jutro.
[ Dodano: 2014-09-08, 09:30 ]
Wymieniłem cewkę. Stara z zewnątrz faktycznie nie była w dobrym stanie, ale jak działała to jeszcze nie wiem - pojeżdżę z 500km i pewnie będę wiedział.
Ezektor był sprawny więc teraz mam dwa.
Krótka odma była cała i dobrym stanie - nie przytkana, niestety uszkodziłem ją przy demontażu.
Ale duża odma była zmasakrowana, nie trzymała sie już w miejscu gdzie przepustnica dostaje powietrze z rury filtra - tu zasysała lewe powietrze. Zdjęcie w załączniku.
Spalanie spadło od razu i czasy wtrysków również się wyrównały. Wyjężdżę cały zbiornik gazu i dam znać, czy spalanie na prawdę się poprawiło i jakie błędy wyskoczyły. Na fisie spalanie na gazie wyświetla niższe o około 5L.
Jak na razie dziękuję wszystkim, którzy mi pomagali.
Nie mogłem odkręcić jednej nakrętki przy cewce zapłonowej i nie wiem, czy nieuszkodziłem tego kondensatora (załącznik DSC_0139) - wiecie za co jest odpowiedzialny ten kondensator?
[ Dodano: 2014-09-10, 08:50 ]
Spalanie wróciło do normy średnia wartość w cyklu mieszanym 30% miasto 70% trasa wynosi 13,7L/100km.
Wyjeżdżę teraz jakieś 800km - 1000km i sprawdzę co za błędy się pokażą.
Zrobić zdjęcie instalacji gazowej? Wtrysków?
Nie wiem zbytnio o co chodzi.
Gdzie może łapać lewe powietrze - co przejrzeć?
Proszę o wyjaśnienie.
Zdjęcia zrobię dopiero jutro.
[ Dodano: 2014-09-08, 09:30 ]
Wymieniłem cewkę. Stara z zewnątrz faktycznie nie była w dobrym stanie, ale jak działała to jeszcze nie wiem - pojeżdżę z 500km i pewnie będę wiedział.
Ezektor był sprawny więc teraz mam dwa.
Krótka odma była cała i dobrym stanie - nie przytkana, niestety uszkodziłem ją przy demontażu.
Ale duża odma była zmasakrowana, nie trzymała sie już w miejscu gdzie przepustnica dostaje powietrze z rury filtra - tu zasysała lewe powietrze. Zdjęcie w załączniku.
Spalanie spadło od razu i czasy wtrysków również się wyrównały. Wyjężdżę cały zbiornik gazu i dam znać, czy spalanie na prawdę się poprawiło i jakie błędy wyskoczyły. Na fisie spalanie na gazie wyświetla niższe o około 5L.
Jak na razie dziękuję wszystkim, którzy mi pomagali.
Nie mogłem odkręcić jednej nakrętki przy cewce zapłonowej i nie wiem, czy nieuszkodziłem tego kondensatora (załącznik DSC_0139) - wiecie za co jest odpowiedzialny ten kondensator?
[ Dodano: 2014-09-10, 08:50 ]
Spalanie wróciło do normy średnia wartość w cyklu mieszanym 30% miasto 70% trasa wynosi 13,7L/100km.
Wyjeżdżę teraz jakieś 800km - 1000km i sprawdzę co za błędy się pokażą.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
Czyli ok ,u mnie 0.34-38Pittip pisze:Teraz wskaźnik zszedł do wartości 0,37 / 0,38.

Teraz musisz zrobić wszystko od poczatku ,tj skasować korekty /czyli wystarczy kasuj błędy vag / pojeździć na PB
-autokalibracja
-dalej na PB/ stag zbiera mapę benzyny /
-LPG w tych samych warunkach co jw.
-korekta mnożnika
kasowanie obu map
I wstaw co wyszło
Witam,
ostatnio mam taki sam problem - wysokie spalanie zarówno na gazie jak i benzynie. Odmę i ezektor dopiero będę sprawdzał natomiast interesuje mnie wartość z MAP sensora.
Piszecie, że u was na jałowym jest w okolicach 0,35 u mnie natomiast (na rozgrzanym silniku) MAP pokazuje 0,08g/s. Czuć też nieprzepalonym paliwem przy odpalaniu na zimnym. Orientuje się ktoś jakie powinny być wartości dla przepływki na obrotach jałowych jak i maksymalnym obciążeniu?
Silnik 2.8 ACK.
ostatnio mam taki sam problem - wysokie spalanie zarówno na gazie jak i benzynie. Odmę i ezektor dopiero będę sprawdzał natomiast interesuje mnie wartość z MAP sensora.
Piszecie, że u was na jałowym jest w okolicach 0,35 u mnie natomiast (na rozgrzanym silniku) MAP pokazuje 0,08g/s. Czuć też nieprzepalonym paliwem przy odpalaniu na zimnym. Orientuje się ktoś jakie powinny być wartości dla przepływki na obrotach jałowych jak i maksymalnym obciążeniu?
Silnik 2.8 ACK.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin