[ACK 2.8 193 KM] Duże spalanie - zarówno gazu jak i benzyny
[ACK 2.8 193 KM] Duże spalanie - zarówno gazu jak i benzyny
Witam Wszystkich - potrzebuję Waszej pomocy.
Do tej pory spalanie gazu przy normalnej jeździe (do 130km/h, 30%miasto/70%trasa) kształtowało się na poziomie 13-14L/100km.
Obecnie jazda bardzo oszczędna (110-120km/h) na autostradzie, a spalanie skoczyło do około 19L/100km.
Na benzynie spalanie również wzrosło. Komputer pokazuje spalanie o około 3-4L wyższe niż dotychczas.
Sprawdziłem dziś błędy i są dwa:
16816 - Wydajność głównego katalizatora - poniżej progu (bank 2) B - która to jest strona? Od kierowcy, czy od pasażera?
17536 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby (bank 1) B - tutaj zupełnie nie rozumiem o co chodzi. Znalazłem trochę informacji i stwierdzam, że ten błąd może kryć przyczynę wysokiego spalania.
Co powinienem sprawdzić czy działa poprawnie lub nie działa? Jak to zrobić?
Bardzo proszę o pomoc.
Do tej pory spalanie gazu przy normalnej jeździe (do 130km/h, 30%miasto/70%trasa) kształtowało się na poziomie 13-14L/100km.
Obecnie jazda bardzo oszczędna (110-120km/h) na autostradzie, a spalanie skoczyło do około 19L/100km.
Na benzynie spalanie również wzrosło. Komputer pokazuje spalanie o około 3-4L wyższe niż dotychczas.
Sprawdziłem dziś błędy i są dwa:
16816 - Wydajność głównego katalizatora - poniżej progu (bank 2) B - która to jest strona? Od kierowcy, czy od pasażera?
17536 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby (bank 1) B - tutaj zupełnie nie rozumiem o co chodzi. Znalazłem trochę informacji i stwierdzam, że ten błąd może kryć przyczynę wysokiego spalania.
Co powinienem sprawdzić czy działa poprawnie lub nie działa? Jak to zrobić?
Bardzo proszę o pomoc.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
- Piotrek KNB
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
- Lokalizacja: Kraków / Hereford
Hej
Rząd katalizatorów drugi to ten po stronie kierowcy - obsługuje drugą głowicę. Stojąc twarzą do silnika widzisz dwie głowice
Lewa jest pierwszą (cylindry 1, 2 i 3) a prawa drugą (cylindry 4, 5 i 6)
Zwiększone zużycie paliwa na obydwu typach zasilania może wskazywać na przepalone sondy lambda.
Ale nie jestem pewien
Pasuje abyś poszukał w blokach pomiarowych silnika lub vagscope i sprawdził napięcie sond. Poszukaj w szukajce. Mam nadzieję że się coś uda ustalić
Pozdrawiam
Rząd katalizatorów drugi to ten po stronie kierowcy - obsługuje drugą głowicę. Stojąc twarzą do silnika widzisz dwie głowice
Lewa jest pierwszą (cylindry 1, 2 i 3) a prawa drugą (cylindry 4, 5 i 6)
Zwiększone zużycie paliwa na obydwu typach zasilania może wskazywać na przepalone sondy lambda.
Ale nie jestem pewien

Pasuje abyś poszukał w blokach pomiarowych silnika lub vagscope i sprawdził napięcie sond. Poszukaj w szukajce. Mam nadzieję że się coś uda ustalić

Pozdrawiam
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Ten błąd 17536 oznacza że jest za ubogo - rzeczywiście sprawdź najpierw bloki 032 jakie masz korekty ( tu będziesz miał pewno w Banku +25 skoro pojawił si ten błąd ) i blok 033 jak pracują sondy. Co pokazuje w Readiness?
Proponowałbym również skasować błędy i pojeździć tylko na samym paliwie i zobaczyć co się będzie działo - jak będą wyglądały korekty i praca sond
W necie znalazłem info że powinno się sprawdzić przy błędzie 17536 ( miałem ten sam problem i u mnie to była sonda ale miałem jeszcze jej błąd 16518 )
- przepływomierz
- sondy
- wtryskiwacze
Proponowałbym również skasować błędy i pojeździć tylko na samym paliwie i zobaczyć co się będzie działo - jak będą wyglądały korekty i praca sond
W necie znalazłem info że powinno się sprawdzić przy błędzie 17536 ( miałem ten sam problem i u mnie to była sonda ale miałem jeszcze jej błąd 16518 )
- przepływomierz
- sondy
- wtryskiwacze
Na paliwie zrobiłem około 30km i również bez przerwy spalanie na wyświetlaczu cały czas było bardzo duże.
Jestem słaby w obsłudze vag-a, umiem skasować błędy
Jak wejść w bloki 032 i 033 mam vag 4,9?
Znalazłem na naszym forum instrukcję jak sprawdzić przepływomierz miernikiem.
Wtryskiwacze gazowe (hana) mają dopiero 10tyś. Obstawiałbym, że padłby jeden lub dwa, może trzy, ale wszystkie na raz łącznie z benzynowymi raczej bym wykluczył.
Wiecie może, czy gdzieś ktoś wytłumaczył łopatologicznie jak wykonać logi? Może to by dużo pomogło? Znalazłem instrukcję, ale brzmi bardzo ogólnie.
Jestem słaby w obsłudze vag-a, umiem skasować błędy

Jak wejść w bloki 032 i 033 mam vag 4,9?
Znalazłem na naszym forum instrukcję jak sprawdzić przepływomierz miernikiem.
Wtryskiwacze gazowe (hana) mają dopiero 10tyś. Obstawiałbym, że padłby jeden lub dwa, może trzy, ale wszystkie na raz łącznie z benzynowymi raczej bym wykluczył.
Wiecie może, czy gdzieś ktoś wytłumaczył łopatologicznie jak wykonać logi? Może to by dużo pomogło? Znalazłem instrukcję, ale brzmi bardzo ogólnie.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
Niestety nie połączyłem się z vagiem 3.11 ani z vcds-em lite tu połączenie mam udane, ale jak wchodzę w silnik próby są powtarzane 4-krotnie i bez rezultatu. Może to wina kabla - mam kabel VAG-K+CAN Commanderfull z alleg...o.
Udało mi się przez vw tool.
mam nadzieję, że dobrze to sprawdziłem:
blok 032 kolejno -5,5; 0,0; -4,7; 0,0; na benzynie wyniki były około 2,0; 0,0; 0,8; 0,0.
blok 033 kolejno -19,5; 0,3; -22,5; 0,6 nie wiem dlaczego, ale po jakimś czasie rozjazdy były trochę mniejsze. Każda z wartości bardzo mocno się waha (te które wymieniłem jako pierwszą i trzecią to nawet od -24 do +10), mniejsze rozjazdy są na benzynie.
Sprawdzenie robiłem po skasowaniu błędów na wolnych obrotach na benzynie, następnie odczekałem po przełączeniu na gaz i znów odczyt. Silnik nie miał 90 stopni. Czy powinienem odczytać na gorącym silniku?
[ Dodano: 2014-08-30, 11:05 ]
Witam Ponownie w załączniku zamieściłem odczyty bloków 31, 32 i 33.
Sprawdzenie zrobiłem po skasowaniu błędów i przejechaniu 20km. Zauważyłem również, że gdy komputer wyświetla informacje o spalaniu to bardzo skacze np.: jazda na równej i płaskiej drodze 60km/h spalanie raz 8,5L/11,5L/ 10L/ 12L/9,5L.
Czy to jest spowodowane wadliwymi sondami?
Na wykresach w załączniku widać, że tylko wartości białe i żółte tworzą równomierne wykresy. Wartość wyświetlana na niebiesko rysuje się jako prosta, a zielona rysuje się gorzej niż biała i żółta. Jak stwierdzić, która wartość odpowiada której sondzie?
Czy kolorem białym i zielonym oznaczone są sondy? Które to?
Proszę o pomoc w interpretacji.
Udało mi się przez vw tool.
mam nadzieję, że dobrze to sprawdziłem:
blok 032 kolejno -5,5; 0,0; -4,7; 0,0; na benzynie wyniki były około 2,0; 0,0; 0,8; 0,0.
blok 033 kolejno -19,5; 0,3; -22,5; 0,6 nie wiem dlaczego, ale po jakimś czasie rozjazdy były trochę mniejsze. Każda z wartości bardzo mocno się waha (te które wymieniłem jako pierwszą i trzecią to nawet od -24 do +10), mniejsze rozjazdy są na benzynie.
Sprawdzenie robiłem po skasowaniu błędów na wolnych obrotach na benzynie, następnie odczekałem po przełączeniu na gaz i znów odczyt. Silnik nie miał 90 stopni. Czy powinienem odczytać na gorącym silniku?
[ Dodano: 2014-08-30, 11:05 ]
Witam Ponownie w załączniku zamieściłem odczyty bloków 31, 32 i 33.
Sprawdzenie zrobiłem po skasowaniu błędów i przejechaniu 20km. Zauważyłem również, że gdy komputer wyświetla informacje o spalaniu to bardzo skacze np.: jazda na równej i płaskiej drodze 60km/h spalanie raz 8,5L/11,5L/ 10L/ 12L/9,5L.
Czy to jest spowodowane wadliwymi sondami?
Na wykresach w załączniku widać, że tylko wartości białe i żółte tworzą równomierne wykresy. Wartość wyświetlana na niebiesko rysuje się jako prosta, a zielona rysuje się gorzej niż biała i żółta. Jak stwierdzić, która wartość odpowiada której sondzie?
Czy kolorem białym i zielonym oznaczone są sondy? Które to?
Proszę o pomoc w interpretacji.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Masz 2 czy 4 sondy?
Nie wiem jak zinterpretować blok 31 bez tej wiedzy ale wydaję się na zapłonie wartość prawidłowa ( powinno być koło 0,450V ) , \
Okienko 1 to sonda bank 1 , okienko 3 sonda bank 2 - czyli biała i żółta , skoro one rysują wykresy sinusoidalne to wydaje się wszystko ok.
Blok 32 to adaptacje: 1 - bank 1 na jałowym ; 2- bank 1 obciążenie ; 3- bank 2 jałowy ; 4 - bank 2 obciążenie
Blok 33 to analogicznie napięcia z sond okienko 2 i 4 , i korekty banków okienko 1 i 3
Nie wiem jak zinterpretować blok 31 bez tej wiedzy ale wydaję się na zapłonie wartość prawidłowa ( powinno być koło 0,450V ) , \
Okienko 1 to sonda bank 1 , okienko 3 sonda bank 2 - czyli biała i żółta , skoro one rysują wykresy sinusoidalne to wydaje się wszystko ok.
Blok 32 to adaptacje: 1 - bank 1 na jałowym ; 2- bank 1 obciążenie ; 3- bank 2 jałowy ; 4 - bank 2 obciążenie
Blok 33 to analogicznie napięcia z sond okienko 2 i 4 , i korekty banków okienko 1 i 3
Czy na podstawie tego wykresu z bloku 31 można stwierdzić że sondy za kątami są niesprawne? Sonda na pozycji 2 prawie non stop stoi na 0,7v, a ta z 4 chodzi w różnych zakresach ale chaotycznie w SPAM do 1 i 3. To może być przyczyną spalania prawie 20l/100km?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Za dużo na tym małym obrazku nie widać , natomiast sondy za katami nie będą miały dużego wpływu na mieszankę paliwa one są tylko kontrolne choć mogą wprowadzać delikatnie zmiany. Dokładne dane na temat sond za katami są w grupie 043 bank 1 i 044 bank2. W trzecim okienku będziesz miał napięcie.
W bloku 032 w korektach widać że jest za ubogo na banku 1 bo korekta ucieka na plus , jeśli dojdzie w końcu do 25 % to wtedy wyświetla błąd. Teoretycznie między +/- 10 % to jest w normie najlepiej jak jest jak najbliżej zera.
Jeśli masz interfejs do LPG to podejrzyj jakie są czasy wtrysku podawane przez ECU
W bloku 032 w korektach widać że jest za ubogo na banku 1 bo korekta ucieka na plus , jeśli dojdzie w końcu do 25 % to wtedy wyświetla błąd. Teoretycznie między +/- 10 % to jest w normie najlepiej jak jest jak najbliżej zera.
Jeśli masz interfejs do LPG to podejrzyj jakie są czasy wtrysku podawane przez ECU
Próbowałem zrobić odczyty w blokach 43 i 44 niestety tych bloków nie mogę odczytać. Nie wiem dlaczego? Może to kolejne niedoskonałości mojego kabla (VAG K+Can w VW tool).
Odpaliłem samochód odczekałem około 5min na benzynie, na biegu jałowym i zrobiłem odczyty w bloku 33 trzecia wartość (żółta) była na +20%. Jak trochę pogazowałem to później na jałowym zmniejszyła się znacznie. W blokach 31 i 32 było widać, że pracują wszystkie sondy. Czy jest możliwe, że sonda zawiesiła się jakoś lub przestała działać na kilkaset km?
Problem ze spalaniem zauważyłem po wymianie przez mechanika elastycznych łączników w wydechu. O tym zupełnie zapomniałem wspomnieć wcześniej.
Podłączyłem też komputer gazowy na benzynie i na gazie (zdjęcia w załączniku) Widać że sondy pracują choć czasami jedna przekracza wartość 1V (to chyba przez program-obroty silnika pokazuje też troszkę wyższe niż w VWtool). Tutaj nie zauważyłem nic niepokojącego.
Nie wiem co jeszcze sprawdzić. Sprawdziłem również przepływomież w bloku 02 wartość jest ma poziomie około 4-4,5g/s.
Odpaliłem samochód odczekałem około 5min na benzynie, na biegu jałowym i zrobiłem odczyty w bloku 33 trzecia wartość (żółta) była na +20%. Jak trochę pogazowałem to później na jałowym zmniejszyła się znacznie. W blokach 31 i 32 było widać, że pracują wszystkie sondy. Czy jest możliwe, że sonda zawiesiła się jakoś lub przestała działać na kilkaset km?
Problem ze spalaniem zauważyłem po wymianie przez mechanika elastycznych łączników w wydechu. O tym zupełnie zapomniałem wspomnieć wcześniej.
Podłączyłem też komputer gazowy na benzynie i na gazie (zdjęcia w załączniku) Widać że sondy pracują choć czasami jedna przekracza wartość 1V (to chyba przez program-obroty silnika pokazuje też troszkę wyższe niż w VWtool). Tutaj nie zauważyłem nic niepokojącego.
Nie wiem co jeszcze sprawdzić. Sprawdziłem również przepływomież w bloku 02 wartość jest ma poziomie około 4-4,5g/s.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Zwróć uwagę na czasy wtrysku na gazie - Bank 1 ( wtryskiwacz 1 , 2 , 3 po 4,9 ms ) dają więcej paliwa bo komputer myśli że jest ubogo czyli zgodnie z błędem, Bank 2 - 4,0 ms
Na paliwie wszystkie czasy mniej więcej równe.
Jakie masz wtryskiwacze gazowe?
Co do przepływki to na jałowym ok , zrób jeszcze dynamiczny przy max obrotach powinno być około 130-140 g/s
Na paliwie wszystkie czasy mniej więcej równe.
Jakie masz wtryskiwacze gazowe?
Co do przepływki to na jałowym ok , zrób jeszcze dynamiczny przy max obrotach powinno być około 130-140 g/s
Wtryski mam Hana - komplet nowych zamontowali mi w listopadzie 2013. Przejechałem na nich dopiero 13tyś.
Benzyny też mi zbyt dużo pali - tak na oko o około 3-4L. Dotychczasowe wskazania komputera miałem znacznie niższe niż obecnie. Np przed awarią: 4 bieg, prędkość 55km/h wskazanie komputera to około 6,5-7L/100km, obecnie 10L/100km. Przed awarią 5bieg 90km/h około 9-9,5L/100, obecnie około 13L/100.
[ Dodano: 2014-08-31, 22:08 ]
A może zasysa gdzieś lewe powietrze?
Benzyny też mi zbyt dużo pali - tak na oko o około 3-4L. Dotychczasowe wskazania komputera miałem znacznie niższe niż obecnie. Np przed awarią: 4 bieg, prędkość 55km/h wskazanie komputera to około 6,5-7L/100km, obecnie 10L/100km. Przed awarią 5bieg 90km/h około 9-9,5L/100, obecnie około 13L/100.
[ Dodano: 2014-08-31, 22:08 ]
A może zasysa gdzieś lewe powietrze?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...