Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ACK 2.8 193 KM] Duże spalanie - zarówno gazu jak i benzyny

Silniki benzynowe
Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 03 wrz 2014, 14:32

Byłem dziś na diagnostyce komputerowej w TC Performance. Opowiedziałem gościowi co się dzieje. Podłączył się Vagiem w wersji Pro i diagnozował przepływomierz, przepustnicę, sondy (przepatrzył chyba wszystkie bloki). Doczepił się jedynie do cytuję "układ zapłonowy powoduje wypadanie zapłonów przez co sondy pracują na bogato i dolewają paliwa". W pierwszej kolejności powiedział, że to cewka, drugie w kolejności świece i na końcu przewody.
Powiedział też, że "układ zasilania paliwem jest ok ponieważ i na paliwie i na gazie są przepały."

Przewody zakładałem oryginalne Bosha max ze 40tyś temu, świece mają niecałe 13tyś., a kupowałem NGK. Jedyną częścią, której nie wymieniłem to cewka zapłonowa. Wydaje mi się to teraz dość prawdopodobną przyczyną, ale dlaczego nie wywalił żadnego błędu związanego z cewką? Ten spec powiedział, że może tak być że błędów nie wywali.
Zamówię jutro cewkę NGK.

Co sądzicie?

[ Dodano: 2014-09-03, 14:32 ]
Nowa cewka NGK z ASO 1590 PLN, zamówiłem w sklepie z częściami również NGK za około 20%tej ceny.
Zamówiłem również i wymienię przy okazji odmy i ezektor - dużo się ostatnio o tym naczytałem na naszym forum dlatego również to wymienię. Odmy Topran 90PLN brutto oryginał ezektora 120PLN.

Mam nadzieję, że wszystko dojedzie do piątku i po wymianie będzie działać jak należy, że spalanie wróci do normy.

Dam znać w krótce!
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 03 wrz 2014, 18:59

Wg mojej oceny gdzieś łapie lewe powietrze ,MAP 0.46 na jałowym to sporo .
Zrób fotke instalki .
Ze staga widać że jest ustawiony mnożnik na drodze ,ale... coś sie dzieje pod obciążeniem ,jak by to powiedzieć banki nie pracuja liniowo

ps. coś takiego było u mnie po kowale LPG

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 10 wrz 2014, 08:50

Za co jest odpowiedzialny MAP? O czym mówi ta wartość?
Zrobić zdjęcie instalacji gazowej? Wtrysków?
Nie wiem zbytnio o co chodzi.
Gdzie może łapać lewe powietrze - co przejrzeć?

Proszę o wyjaśnienie.
Zdjęcia zrobię dopiero jutro.

[ Dodano: 2014-09-08, 09:30 ]
Wymieniłem cewkę. Stara z zewnątrz faktycznie nie była w dobrym stanie, ale jak działała to jeszcze nie wiem - pojeżdżę z 500km i pewnie będę wiedział.

Ezektor był sprawny więc teraz mam dwa.

Krótka odma była cała i dobrym stanie - nie przytkana, niestety uszkodziłem ją przy demontażu.

Ale duża odma była zmasakrowana, nie trzymała sie już w miejscu gdzie przepustnica dostaje powietrze z rury filtra - tu zasysała lewe powietrze. Zdjęcie w załączniku.

Spalanie spadło od razu i czasy wtrysków również się wyrównały. Wyjężdżę cały zbiornik gazu i dam znać, czy spalanie na prawdę się poprawiło i jakie błędy wyskoczyły. Na fisie spalanie na gazie wyświetla niższe o około 5L.

Jak na razie dziękuję wszystkim, którzy mi pomagali.

Nie mogłem odkręcić jednej nakrętki przy cewce zapłonowej i nie wiem, czy nieuszkodziłem tego kondensatora (załącznik DSC_0139) - wiecie za co jest odpowiedzialny ten kondensator?

[ Dodano: 2014-09-10, 08:50 ]
Spalanie wróciło do normy średnia wartość w cyklu mieszanym 30% miasto 70% trasa wynosi 13,7L/100km.

Wyjeżdżę teraz jakieś 800km - 1000km i sprawdzę co za błędy się pokażą.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 wrz 2014, 10:45

Ten kondensator to filtr przeciwzakłóceniowy , u mnie go nie ma i nie jest dostępny jako część zamienna , możliwe że z czasem zmienili coś w cewce i był już on potrzebny.

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 10 wrz 2014, 18:54

Pittip pisze:Za co jest odpowiedzialny MAP? O czym mówi ta wartość?
........

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 11 wrz 2014, 09:13

Teraz wskaźnik zszedł do wartości 0,37 / 0,38.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 11 wrz 2014, 09:49

Pittip pisze:Teraz wskaźnik zszedł do wartości 0,37 / 0,38.
Czyli ok ,u mnie 0.34-38 ;)
Teraz musisz zrobić wszystko od poczatku ,tj skasować korekty /czyli wystarczy kasuj błędy vag / pojeździć na PB
-autokalibracja
-dalej na PB/ stag zbiera mapę benzyny /
-LPG w tych samych warunkach co jw.
-korekta mnożnika
kasowanie obu map
I wstaw co wyszło

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 22 wrz 2014, 11:43

Tak na pewno zrobię, dziękuję za informację.
Dopiero pod konieć tygodnia będę mógł się tym zająć. Byłem na wyjeździe.

Pytanie tylko mam takie Czy po wykonaniu wszystkich czynności zaznaczonych myślnikami mam skasować obydwie mapy?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 31 sty 2019, 17:37

Witam,

ostatnio mam taki sam problem - wysokie spalanie zarówno na gazie jak i benzynie. Odmę i ezektor dopiero będę sprawdzał natomiast interesuje mnie wartość z MAP sensora.

Piszecie, że u was na jałowym jest w okolicach 0,35 u mnie natomiast (na rozgrzanym silniku) MAP pokazuje 0,08g/s. Czuć też nieprzepalonym paliwem przy odpalaniu na zimnym. Orientuje się ktoś jakie powinny być wartości dla przepływki na obrotach jałowych jak i maksymalnym obciążeniu?

Silnik 2.8 ACK.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 31 sty 2019, 22:28

Na jałowym od 4 do 6. Na maksa około 150.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja