
Wibracje karoserii przy 120 km/h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
- Lokalizacja: Elbląg
jak koledzy rozpracowaliście co tak bije, przenosi na budę.
Mam to samo przy 120km/h dość intensywnie,po przekroczeniu 160km/h jak by ustawało, wymiana opon nie pomogła,felgi po sprawdzeniu proste.
Chociaż jeżdżąc na zimówkach mam także inne felgi na zimę mam wrażenie że bicia nie było.
Podejrzewam felgi mimo sprawdzenia na maszynie,mam w większym otworem 66,6 założone pierścienie na 57,1 może to przez to.
Sam już nie wiem.
Mam to samo przy 120km/h dość intensywnie,po przekroczeniu 160km/h jak by ustawało, wymiana opon nie pomogła,felgi po sprawdzeniu proste.
Chociaż jeżdżąc na zimówkach mam także inne felgi na zimę mam wrażenie że bicia nie było.
Podejrzewam felgi mimo sprawdzenia na maszynie,mam w większym otworem 66,6 założone pierścienie na 57,1 może to przez to.
Sam już nie wiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jęśli pierścienie redukcujne spasowane na 57,1 to nie będzie to .z opisu wynika żę ewidentnie waga .proponuje oczyścić piasty kół oraz wew stronę felgi która przylega do piasty z tlenków alu i koniecznie powtórnie wyważyć koła a jeśli będzie prośić o ponad 50 gr na jakąś stronę to zoptymalizować koło przeuwająć oponę względem felgi
Podłączę się pod temat. U mnie od 130 zaczyna drgać i tak w sumie do oporu. Drganie jest na tyle dziwne, że przy jeździe po prostej np. przy ustawieniu tempomatu na 140 drgania są sinusoidalne tj. samochód jakby wpadał w rezonans - drgania narastają i maleją (ale nie nikną).
Niekiedy podczas łuków na autostradzie czasami drgania nasilają się a czasami znikają.
działo się to na oponach zimowych i na nówkach nowych. Tarcze i klocki też wymienione. Do tego wyważane były u różnych wulkanizatorów - w sumie 6 razy. I ciągle to samo.
Byłem w serwisie - cały dzień przeglądali zawieszenie - ale nic nie znaleźli. Twierdzą, że łożyska, przeguby itd.itp są super. W przyszłym tygodniu znów wstawiam auto na diagnostykę z nadzieję, że może jednak coś znajdą.
Jeśli macie jakieś sugestie - będę wdzięczny.
Niekiedy podczas łuków na autostradzie czasami drgania nasilają się a czasami znikają.
działo się to na oponach zimowych i na nówkach nowych. Tarcze i klocki też wymienione. Do tego wyważane były u różnych wulkanizatorów - w sumie 6 razy. I ciągle to samo.
Byłem w serwisie - cały dzień przeglądali zawieszenie - ale nic nie znaleźli. Twierdzą, że łożyska, przeguby itd.itp są super. W przyszłym tygodniu znów wstawiam auto na diagnostykę z nadzieję, że może jednak coś znajdą.
Jeśli macie jakieś sugestie - będę wdzięczny.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Kurrrde takie właśnie mam koła. Już 4x wyważałem - każdy gumiarz klnie na poprzedniego że spaprał robotę, a ja wciąż między 110 a 130km/h coś tam czuję i wkurza mnie to niemiłosiernie. Muszę zwrócić na to uwagę. Jeśli to właśnie to, artex jest dla mnie miszczemartex pisze: Sorki, ale dawno tu nie zaglądałem. Być może problem już rozwiązany, ale może przyda się komuś na przyszłość. Przerabiałem temat drżenia budą na własnym aucie. Problem w tym typie felg polega na tym, że gniazda śrub są wypukłe. Jeśli jegomość który wyważa taką felgę założy stożkową tuleję centrującą na swojej maszynie, która zamiast dotykać swoją powierzchnią otworu centralnego w feldze dotyka właśnie tych wypukłych gniazd śrub to jej nie wyważymy. Należy wyważyć kolo na wyważarce w której koło jest mocowane na piaście 5-cio śrubowej lub znaleźć takiego magika, który na wyposażeniu swojej budy ma tuleje która nie będzie się opierała na owych gniazdach. Poniżej na foto miejsce to zaznaczone dzidą.
Pozdro

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
a od kiedy to stożek centrujący daje się od zewnątrz.stożek dajemy od str wewnętrznej po oczyszczeniu otworu i powierzchni przylegania do piasty.w przypadku upierdliwych kół robimy próbę błędu mocowania .jeśli róznice pomiaru różnią się po powtórnych mocowaniach należy zastosować uchwyt imitujący piastę koła określonego pojazdu na którym będą exploatowane koła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:31
- Lokalizacja: Bystra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Witam. W pierwszej kolejności jeżeli ktoś ma drgania i nie ma oryginalnych felg to sprawdźcie pierścienie centrujące. Niestety piasta w naszych C6 jest tak skonstruowana, że żadne kupne pierścienie centrujące się nie sprawdzają. Odpowiednia średnica 57.1 jest na krótkim odcinku i to aż ok. 10-12mm od miejsca styku felgi z piastą. Większość pierścieni tam nie sięga, a jak sięgają to pustym miejscem z zatrzaskami.
Na foto widać moje pierwsze pierścienie, które się nie sprawdziły, musiałem kupić specjalne aluminiowe na zamówienie o szerokości 15mm, niestety nie mam foty tych docelowych.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Na foto widać moje pierwsze pierścienie, które się nie sprawdziły, musiałem kupić specjalne aluminiowe na zamówienie o szerokości 15mm, niestety nie mam foty tych docelowych.
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Witam.
No właśnie ja też miałem wibracje w granicach 110 - 140 i to aż mi deska rozdzielcza wpadała w wibracje. Teraz jeżeli chodzi o te partię prędkości to wibracje zniknęły.
Pierścienie kupione na allegro u użytkownika: dojazdowki
Tylko takich wystawionych nie ma, trzeba zamówić pierścienie indywidualnie, szerokie na 15mm.
Pozdrawiam
No właśnie ja też miałem wibracje w granicach 110 - 140 i to aż mi deska rozdzielcza wpadała w wibracje. Teraz jeżeli chodzi o te partię prędkości to wibracje zniknęły.
Pierścienie kupione na allegro u użytkownika: dojazdowki
Tylko takich wystawionych nie ma, trzeba zamówić pierścienie indywidualnie, szerokie na 15mm.
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm