Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wibracje karoserii przy 120 km/h

Zawieszenie
rikimaru99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: rikimaru99 » 29 kwie 2014, 08:38

Dzieki kolego za rade.Wał jest już 2 bo mechanik stwirdził że sie nie nadaje mój stary to kupiłem 2.Nadal to samo się dzieje.Zaczyna mnie to już irytować bo wydałem w ten problem 5 tys i nadal jest to samo <nerwus>

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 29 kwie 2014, 08:46

A drugi wał nie miał luzów?

Driv3er
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 lut 2011, 18:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Driv3er » 01 maja 2014, 19:24

jak koledzy rozpracowaliście co tak bije, przenosi na budę.
Mam to samo przy 120km/h dość intensywnie,po przekroczeniu 160km/h jak by ustawało, wymiana opon nie pomogła,felgi po sprawdzeniu proste.
Chociaż jeżdżąc na zimówkach mam także inne felgi na zimę mam wrażenie że bicia nie było.
Podejrzewam felgi mimo sprawdzenia na maszynie,mam w większym otworem 66,6 założone pierścienie na 57,1 może to przez to.
Sam już nie wiem.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 01 maja 2014, 20:55

jęśli pierścienie redukcujne spasowane na 57,1 to nie będzie to .z opisu wynika żę ewidentnie waga .proponuje oczyścić piasty kół oraz wew stronę felgi która przylega do piasty z tlenków alu i koniecznie powtórnie wyważyć koła a jeśli będzie prośić o ponad 50 gr na jakąś stronę to zoptymalizować koło przeuwająć oponę względem felgi

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 17 maja 2014, 22:54

Podłączę się pod temat. U mnie od 130 zaczyna drgać i tak w sumie do oporu. Drganie jest na tyle dziwne, że przy jeździe po prostej np. przy ustawieniu tempomatu na 140 drgania są sinusoidalne tj. samochód jakby wpadał w rezonans - drgania narastają i maleją (ale nie nikną).
Niekiedy podczas łuków na autostradzie czasami drgania nasilają się a czasami znikają.
działo się to na oponach zimowych i na nówkach nowych. Tarcze i klocki też wymienione. Do tego wyważane były u różnych wulkanizatorów - w sumie 6 razy. I ciągle to samo.
Byłem w serwisie - cały dzień przeglądali zawieszenie - ale nic nie znaleźli. Twierdzą, że łożyska, przeguby itd.itp są super. W przyszłym tygodniu znów wstawiam auto na diagnostykę z nadzieję, że może jednak coś znajdą.

Jeśli macie jakieś sugestie - będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 sie 2014, 15:19

artex pisze: Sorki, ale dawno tu nie zaglądałem. Być może problem już rozwiązany, ale może przyda się komuś na przyszłość. Przerabiałem temat drżenia budą na własnym aucie. Problem w tym typie felg polega na tym, że gniazda śrub są wypukłe. Jeśli jegomość który wyważa taką felgę założy stożkową tuleję centrującą na swojej maszynie, która zamiast dotykać swoją powierzchnią otworu centralnego w feldze dotyka właśnie tych wypukłych gniazd śrub to jej nie wyważymy. Należy wyważyć kolo na wyważarce w której koło jest mocowane na piaście 5-cio śrubowej lub znaleźć takiego magika, który na wyposażeniu swojej budy ma tuleje która nie będzie się opierała na owych gniazdach. Poniżej na foto miejsce to zaznaczone dzidą.

Pozdro
Kurrrde takie właśnie mam koła. Już 4x wyważałem - każdy gumiarz klnie na poprzedniego że spaprał robotę, a ja wciąż między 110 a 130km/h coś tam czuję i wkurza mnie to niemiłosiernie. Muszę zwrócić na to uwagę. Jeśli to właśnie to, artex jest dla mnie miszczem <rotfl>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 05 sie 2014, 17:25

a od kiedy to stożek centrujący daje się od zewnątrz.stożek dajemy od str wewnętrznej po oczyszczeniu otworu i powierzchni przylegania do piasty.w przypadku upierdliwych kół robimy próbę błędu mocowania .jeśli róznice pomiaru różnią się po powtórnych mocowaniach należy zastosować uchwyt imitujący piastę koła określonego pojazdu na którym będą exploatowane koła

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 01 lis 2017, 12:30

rafal1985 pisze:Kolego ja się też długo męczyłem. Wibracje raz były raz nie. Sprawdź przeguby wału napędowego czy nie mają luzu poprzecznego.

pozdrawiam
Odkopię temat, bo też czasem mam delikatne wibracje przy 140-150 a czasem ich nie ma. Da się wymienić same te przeguby wału?

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 01 lis 2017, 12:46

Czy uszkodzona podpora wału tez daje takie rezultaty?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lis 2017, 21:45

Wał nie ma nic do tego :). Regenerowałem wał na oryginalnych częściach GKN oraz założona została nowa podpora. Efekt - brak zmian. Skrajne przeguby ciężko uszkodzić. Najczęściej pada środkowy przegub, który ma luz lewo-prawo chwytając za przednią i tylną część.

q2t6k58wh0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:31
Lokalizacja: Bystra

Post autor: q2t6k58wh0 » 28 sty 2019, 06:09

Odkopie troszkę temat, rozwiązał ktoś już ten problem ? W swoim c6 mam od pewnego czasu to samo od 120 hm/H strasznie telepie buda, nie chce wymieniać pół auta po czym dalej mieć te wibracje. Jeśli ktoś ma jakieś szersze pojęcie na ten temat to czekam na jakieś porady

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 22 kwie 2019, 21:38

Witam. W pierwszej kolejności jeżeli ktoś ma drgania i nie ma oryginalnych felg to sprawdźcie pierścienie centrujące. Niestety piasta w naszych C6 jest tak skonstruowana, że żadne kupne pierścienie centrujące się nie sprawdzają. Odpowiednia średnica 57.1 jest na krótkim odcinku i to aż ok. 10-12mm od miejsca styku felgi z piastą. Większość pierścieni tam nie sięga, a jak sięgają to pustym miejscem z zatrzaskami.
Na foto widać moje pierwsze pierścienie, które się nie sprawdziły, musiałem kupić specjalne aluminiowe na zamówienie o szerokości 15mm, niestety nie mam foty tych docelowych.

Obrazek

Obrazek
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 23 kwie 2019, 06:58

skąd i gdzie je zamawiałeś?
mam Pompei 19 i musiałem zrobić redukcję z 66.5 na 57.1 i mam wibracje właśnie od 100 do 140 w tym największe ok 120 a koła wyważone. Na zimówkach alu nie ma takiego problemu

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 28 kwie 2019, 12:29

Witam.
No właśnie ja też miałem wibracje w granicach 110 - 140 i to aż mi deska rozdzielcza wpadała w wibracje. Teraz jeżeli chodzi o te partię prędkości to wibracje zniknęły.
Pierścienie kupione na allegro u użytkownika: dojazdowki
Tylko takich wystawionych nie ma, trzeba zamówić pierścienie indywidualnie, szerokie na 15mm.
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 29 kwie 2019, 09:03

Dzięki również za wiadomość PRIV ;-) zamówię bo nie da się jeździć szybciej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja