Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.5 tdi] trzeba czasami dlugo krecic

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

[C4 2.5 tdi] trzeba czasami dlugo krecic

Post autor: Dawidows89 » 11 mar 2009, 22:08

Witam mam taki problem ze czasami po jakims postoju (okolo godziny) musze dluzej pokrecic zeby autko odpalalo, nie zdaza sie to czesto, czyzby akumulator do wymainy ?
pozdrawiam

zaquaudi6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:39
Lokalizacja: Koobrzeg

Post autor: zaquaudi6 » 11 mar 2009, 22:38

miałem ten sam problem w swojej c5 2,5 tdi stopniowo musiałem dłużej kręcić ale tylko wtedy gdy był zimny jak już się rozgrzał było ok, wymieniłem akumulator i nic się nie zmieniło, a po krótkim czasie i wizycie u mechanika okazało się, ze coś wpadło w rozrząd i jest do wymiany. sugerowałbym jednak rozwiązanie problemu fachowym okiem mechanika, chociaż jeżeli twój akumulator ma już swoje lata to faktycznie po tej zimie która dała o sobie znać może rzeczywiście pora go wymienić
zaqu Audi a6

Awatar użytkownika
ed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ed » 11 mar 2009, 23:36

Po godzinie, półtorej silnik jest wciąż ciepły - nawet gdy ma już swoje lata powinien odpalać bez problemu, akumulator nic nie zmieni. Jeżeli jest na tyle sprawny żeby żwawo kręcić silnikiem to nie ma potrzeby go wymieniać, szczególnie że wiosna za pasem ...

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 11 mar 2009, 23:46

Zima ten akumulator mi sie rozladowal calkowicie jak byly te wieksze mrozy, nie wymienialem go tylko podladowalem, rozrzad byl wymieniany 10tys km temu, a pompa jakis czas temu miala regeneracje

RDS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Lokalizacja: Lubartów/Warszawa

Post autor: RDS » 12 mar 2009, 15:41

Najlepiej sprawdź co pokazuje Vag. Podejrzewam że to coś z układem zasilania. Sprawdź filtr paliwa, popatrz też czy układ nie jest gdzieś zapowietrzony. Być może gotowe rozwiązanie poda Ci diagnoza lapkiem. U kolegi był podobny problem. Okazało się, że do wymiany były szklanki zaworowe :/ Po wymianie jak ręką odjął :)

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 12 mar 2009, 15:59

Jak ja musiałem długo kręcic to miałem 5 świec przepalonych
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

Awatar użytkownika
ed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ed » 13 mar 2009, 00:11

RDS pisze:Najlepiej sprawdź co pokazuje Vag. Podejrzewam że to coś z układem zasilania. Sprawdź filtr paliwa, popatrz też czy układ nie jest gdzieś zapowietrzony. Być może gotowe rozwiązanie poda Ci diagnoza lapkiem. U kolegi był podobny problem. Okazało się, że do wymiany były szklanki zaworowe :/ Po wymianie jak ręką odjął :)
Nie chciał bym się mądrzyć ani spekulować ale jak VAG mógł stwierdzić że do wymiany są popychacze, jak to nazwałeś szklanki, no jak ??

RDS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Lokalizacja: Lubartów/Warszawa

Post autor: RDS » 13 mar 2009, 17:16

ed pisze:Nie chciał bym się mądrzyć ani spekulować ale jak VAG mógł stwierdzić że do wymiany są popychacze, jak to nazwałeś szklanki, no jak ??
Nie napisałem że VAG to stwierdził :) Chodziło mi o to, żeby kolega podłączył się pod lapka to może VAG pokaże gdzie szukać rozwiązania problemu.

Kubamat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kubamat » 13 mar 2009, 21:21

Sorry, kolego, ale masz dość poważny problem (jak ja), bo raczej nic Ci nie pomogą rozwiązania pośrednie.

Mam podobnie, sprawdzałem kąt, wymieniłem świeczki (okazały się dobre), nawet fajki świeczek (okazały się niedobre, ale było to odczuwalne podczas mrozów).
W czasie, kiedy świeczki nie grzeją (przy dodatnich temp) muszę kręcić dość długo, aż zapali.

Problemem jest pompa wtr, a konkretnie ciężkie wytwarzanie ciśnienia paliwa dla wtrysków.

Jedyną receptą jest chyba wymiana pompy lub próba jej regeneracji (głowicy)



PS Sprawdź jeszcze taką sytuację:

na w miarę rozgrzanym silniku znajdź dość długą i prostą prostą i daj buta na III lub IV biegu aż do 4-4,5k obr i przytrzymaj tak trochę, a następnie zmień bieg na wyższy. U mnie przejawia się to tym, że przez chwilę brakuje silnikowi paliwa, dopiero po 1,5-2s zaczyna jechać. Jeśli masz taki ojawa to na bank pompa do ...
Zawsze wierny VAG!
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT] :-)

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 14 mar 2009, 17:32

sprawdzałem, nic takiego nie nastapiło. Mysle ze to cos z elektryka, znajomy mial podobne objawy tylko ze w Sharanie i musial akumulator wymienic

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 14 mar 2009, 17:35

ja też długo kręcic musiałem ostatnimi czasy aku nowy świeczki nowe, okazało się że rozrusznik pada :-/ zregenerowałem cały i pali teraz na dotyk <ok>
PAGÓR
Obrazek

Kubamat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kubamat » 14 mar 2009, 18:40

Jakbyś sobie nie poradził to mogę Ci polecić warsztat pod Białym, w którym może coś pomogą. Podchodzą do tematu rzetelnie i co najważniejsze nie zdzierają kasy za nic nie robienie.
Jest to firma Racer w Kolonii Dojlidy.

Oto link: http://www.racer.bialystok.pl/kontakt.php
Zawsze wierny VAG!
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT] :-)

Awatar użytkownika
maciejo86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 paź 2008, 20:50
Lokalizacja: WLKP

Post autor: maciejo86 » 11 kwie 2009, 21:34

Kolego spróbuj zwiększyć dawkę paliwa na starcie ja miałem taki problem ze auto ciężko mi odpalało czy było zimne czy ciepłe mocy mu nie brakowało zwiększyłem dawkę paliwa i chodzi jak ta lala kat wtrysku jak masz dobrze ustawiony to spróbuj z ta dawka pozdrawiam

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 12 kwie 2009, 13:01

mi niedawno też tak palił, jak odkręciłem pokrywę silnika to okazało się że jeden wężyk leje, wymieniłem, sprawdziłem pozostałe i pali dobrze, natomiast jeśli chodzi o świece to grzeją się dłużej przy temp. poniżej 7 stopni, ewentualnie czujnik temperatury może być walnięty i świece nie chcą się dogrzewać
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 12 kwie 2009, 20:29

Kurcze od tamtej pory autko super pali zadnych problemów, wiec moze to było tylko przejsciowe :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga