[ TIP+Q] Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny
-
pelonek1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 392
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Mam pytanie czy zmieniłeś ten dyferencjał oraz czy huczenie ustąpiło bo u mnie wystapił też ten sam przypadek (wg mechaników bardzo ale to bardzo rzadko spotykany).
Dzisiaj spuściłem olej z tylnego dyfra i okazało się że to na 99% on huczy gdyż olej był szary oraz posiadał bardzo dużą zawartość metalicznych opiłków. Oleju zleciało tylko 850ml, no ale to chyba nie z tego powodu padł dyferencjał.
Dzisiaj spuściłem olej z tylnego dyfra i okazało się że to na 99% on huczy gdyż olej był szary oraz posiadał bardzo dużą zawartość metalicznych opiłków. Oleju zleciało tylko 850ml, no ale to chyba nie z tego powodu padł dyferencjał.
Jeszcze nie zdążyłem tego zrobić bo mechanik będzie miał czas pod koniec tygodnia, ale bez zawahania stwierdził, że to dyfer jak tylko usłyszał ten dźwięk, bo później potwierdziło się po spuszczeniu oleju.pelonek1 pisze:Mam pytanie czy zmieniłeś ten dyferencjał oraz czy huczenie ustąpiło bo u mnie wystapił też ten sam przypadek (wg mechaników bardzo ale to bardzo rzadko spotykany).
Dzisiaj spuściłem olej z tylnego dyfra i okazało się że to na 99% on huczy gdyż olej był szary oraz posiadał bardzo dużą zawartość metalicznych opiłków. Oleju zleciało tylko 850ml, no ale to chyba nie z tego powodu padł dyferencjał.
[ Dodano: 2019-01-24, 19:08 ]
Dyfer wymieniony, szumy, wycie wyeliminowane, lecz zostało lekkie cykliczne buczenie(bez wibracji, drgań) z tyłu jakby prawa strona pomiędzy 80 a 90km/h bez różnicy czy przyspieszam, czy zwalniam. Zawsze tylko przy tej samej prędkości. Jest to dźwięk jakby coś wpadało w rezonans. Mechanik podpowiada, że to być może od koła opona lub felga
Jakieś sugestie co należy sprawdzić panowie?
U mnie to jakby bass/subwoofer - napęd został wykluczony przez mechanika poprzez wrzucenie podczas jazdy na N(wiem, że to ryzykowne) ale dźwięk był bez zmian czy to na N czy na D. Wydaje mi się, że to może być łożysko lub opona bo ten bass trochę się zmienia przy ruchu kierownicą.repek92 pisze:ja tak mam ale w innym przedziale predkosci i ustepuje jak wyłącze klime, a to jest tak jakby cos cyklicznie obcierało
-
pelonek1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 392
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Panowie a co myślicie o czymś takim jak w poniższym linku? Ktoś używał? U mnie buczy niezbyt głośno, tylko te opiłki były i nie wiem co robić. Może spróbuję zalać coś takiego jak z poniższego linka, a może coś innego polecacie, albo odradzacie w ogóle takie rzeczy?
http://www.ceramizer.pl/sklep/ceramizer ... parat.html
http://www.ceramizer.pl/sklep/ceramizer ... parat.html
pelonek1 pisze:Panowie a co myślicie o czymś takim jak w poniższym linku? Ktoś używał? U mnie buczy niezbyt głośno, tylko te opiłki były i nie wiem co robić. Może spróbuję zalać coś takiego jak z poniższego linka, a może coś innego polecacie, albo odradzacie w ogóle takie rzeczy?
http://www.ceramizer.pl/sklep/ceramizer ... parat.html
Pewnie na chwilę pomoże ale raczej rozglądaj się za dyfrem jeżeli było dużo opiłków. U mnie z dnia na dzień z cichego szumu zmieniło się na głośne wycie.
-
pelonek1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 392
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
U mnie huczy tak samo już dość długo tak gdzieś z 15tkm. Nie wiem może spróbuję coś takiego zalać oczywiście z nowym olejem. Myślę że nie zaszkodzi a jedynie może pomóc.
[ Dodano: 2019-03-07, 16:16 ]
Jutro spuszczę jeszcze raz olej z tylnego dyfra, zobaczę ile opiłków się tam znowu nazbierało, zaleję nowy olej i doleję tego ceramizera co w powyższym linku. Nic nie zaszkodzi a może pomoże. Jak pojeżdżę trochę to dam znać czy coś to dało.
Będę też wymieniał olej w przednim dyfrze oraz w skrzyni rozdzielczej (torsenie). Do dyfrów kupiłem 3l Fuchsa Titan Sintopoid 75W90, natomiast do torsena kupiłem ORI G055145A2.
W tylnym dyfrze już zmieniałem raz olej i jest to proste, natomiast w przednim dyfrze oraz torsenie nie, toteż chciałbym się dowiedzieć czy jest to jakieś skomplikowane czy nie? Są tam też po dwa korki czyli jeden spustowy a drugi do nalewania?
PS. jak zmienię olej w torsenie to będę miał do odsprzedania 0,5l ORI G055145A2, mam nadzieję że tyle mi zostanie.
[ Dodano: 2019-03-07, 16:16 ]
Jutro spuszczę jeszcze raz olej z tylnego dyfra, zobaczę ile opiłków się tam znowu nazbierało, zaleję nowy olej i doleję tego ceramizera co w powyższym linku. Nic nie zaszkodzi a może pomoże. Jak pojeżdżę trochę to dam znać czy coś to dało.
Będę też wymieniał olej w przednim dyfrze oraz w skrzyni rozdzielczej (torsenie). Do dyfrów kupiłem 3l Fuchsa Titan Sintopoid 75W90, natomiast do torsena kupiłem ORI G055145A2.
W tylnym dyfrze już zmieniałem raz olej i jest to proste, natomiast w przednim dyfrze oraz torsenie nie, toteż chciałbym się dowiedzieć czy jest to jakieś skomplikowane czy nie? Są tam też po dwa korki czyli jeden spustowy a drugi do nalewania?
PS. jak zmienię olej w torsenie to będę miał do odsprzedania 0,5l ORI G055145A2, mam nadzieję że tyle mi zostanie.










